Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: rauta_kanki - 13.09.2021, 12:11:12
-
Elikkäs 2003 vuoden v70 2.4 bensakoneella nykii kylmänä hetken ja jotenkin tuntuu, että kaasu on nykyään välillä herkkä ainakin lämpimällä koneella, että meinaa olla hankala lähteä paikaltaan, kun tulee sellaisia iäkkätten ihmisten kaasutuksia :) Boschin kaasuläppä tässä on, mutta voikos tähänkin tulla vika mikä aiheuttaisi noita oireita?
-
Likaantuu se boshikin, kannattaa nyt ensi alkuun putsata se kotelo, vähäinenkin lika aiheuttaa oireita. Voihan tuohon olla monta muutakin syytä.
-
Pitääpä putsata sitten. Onko miten suotavaa vaihtaa se tiiviste kaasuläpän jälkeen?
-
On suositeltavaa ja uuden kanssa kattoo oikean kiristysmomentin niille ruuveille. Tiiviste ei paljon kustanna.
-
Mihinkäs momenttiin nuo pultit kiristetään?
-
Tossa threadissa on maininta, että olis 10Nm haynesissa https://www.swedespeed.com/threads/torque-specs-needed-intake-manifold-to-head-etm-to-manifold.482609/ Just ny ei oo vidaa, missä olis virallisemmat arvot, mut lähinnä se, ettei mene ja vedä niitä liian tiukalle.
-
Sitte jos homma mitenkään eskaloituu vaikka ihan vaan omasta innosta, niin imusarjan vasen alapultti S* Eli varaudut siihen lyhyemmäksi sahatulla 10mm hylsyllä ja sopivalla setillä 1/4" jatkovarsia.
-
Sitte jos homma mitenkään eskaloituu vaikka ihan vaan omasta innosta, niin imusarjan vasen alapultti S* Eli varaudut siihen lyhyemmäksi sahatulla 10mm hylsyllä ja sopivalla setillä 1/4" jatkovarsia.
Tarkennatko hieman, eli liittyykö tuo imusarjan vasen alapultti tuohon kaasuläppäkoteloon vai onko se eri keissi?
-
Se on eri keissi. Ihan vaan tiedoksi, jos remontti eskaloituu syystä tai toisesta. Joku toinen vois vielä varmistaa, että kaasuläppäkotelon mahtuu irrottamaan imusarjan ollessa kiinni. Itellä se koko hoito oli pöydällä.
-
Se on eri keissi. Ihan vaan tiedoksi, jos remontti eskaloituu syystä tai toisesta. Joku toinen vois vielä varmistaa, että kaasuläppäkotelon mahtuu irrottamaan imusarjan ollessa kiinni. Itellä se koko hoito oli pöydällä.
Jos kyseessä on samanlainen imusarja kuin 2.5T moottorissa, niin siitä on kokemusta.
Eli tämä:
(https://i.ibb.co/VLqCx1Z/20180720-170550.jpg) (https://ibb.co/VLqCx1Z)
Vaihdoin kaasuläppäkotelon imusarjaa irroittamatta. Ei se helppoa ole, mutta tehtävissä.
-
Hyvin mahtuu turbossa vaihtamaan läpän imusarja paikallaan. Jotkut ottaa flektin pois edestä, ite ottanut vain läpälle menevän ahtoputken.
-
Hyvin mahtuu turbossa vaihtamaan läpän imusarja paikallaan. Jotkut ottaa flektin pois edestä, ite ottanut vain läpälle menevän ahtoputken.
Sama, otin vain ahtoputken pois. Ja se täytyy ottaa kokonaan pois. Olihan sitten lujaa välijäähdyttimessä kiinni. Kaasuläpän liitin oli pikkusen tiukassa. Peilin ja pienen ruuvimeisselin kanssa sain moottorin puoleisen lukituskynnen auki. :idiot2: Sormivoimat ei riittänyt.
-
Mulla tää pirssi on vapaasti hengittävä. Pitää irroittaa kun kerkeää.
-
Kaasuläpän liitin oli pikkusen tiukassa. Peilin ja pienen ruuvimeisselin kanssa sain moottorin puoleisen lukituskynnen auki. :idiot2: Sormivoimat ei riittänyt.
Joo se on oikea pikaliitin :D