Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: Tome- - 15.05.2016, 12:32:57

Otsikko: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: Tome- - 15.05.2016, 12:32:57
Viralliset V1600 sivut: http://www.v1600.com/

Pitkään olen halunnut ajaa rallia ja silloin tällöin on tullut vuosien varrella tutustuttua aiheeseen pintaraapaisuna. Hinnat tuntuu aina järkyttäviltä ja vaikka mitä estettä..

Nyt kuitenkin ajatus on lopettaa pelkkä ihmettely ja alkaa tehdä jotain asian eteen. Onko teillä kokemuksia ko. kilpaluokasta tai muista edullisista kilpaluokista?

Ajatus alkuun on vain päästä fiilistelemään ja ajamaan, tulokset ja vauhti ei ole ensimmäisenä vaan elämys.

Valmiitakin autoja näkyy luokkaan olevan, hinnat alkaen n.4000€.

Kiinnostaisi tietää paljonko esim. kaarien teko maksaa ja löytyykö täältä mahdollisesti yhteistyökumppaneita/sponsoreita? Jos ei, niin sitten tehdään itse. :)

Itse luokassa houkuttelee pitkälti vakio-autojen käyttö, joka laskee kustannuksia. Houkuttelisi myös s/v40 sarjan käyttö, ihan vaan merkin puolesta..
Otsikko: Vs: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: Ristus - 15.05.2016, 13:52:52
mistään mitään tiiä mutta onkohan S/V40 liian painava luokkaan pärjätäkseen...
Otsikko: Vs: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: Tome- - 15.05.2016, 14:45:17
mistään mitään tiiä mutta onkohan S/V40 liian painava luokkaan pärjätäkseen...

Voi hyvin olla.. Noita muiden laskelmia kun on tänään tutkinut niin, alkuun pääsis kyllä hyvin valmiilla ja edullisesta päästä olevalla autolla. Nimenomaan kun se elämys on ensisijalla koko hommassa.
Otsikko: Vs: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: The_OttoB - 15.05.2016, 16:06:01
Jos itse haluaisin ralliperunaksi ja volvolla niin 142 Historic olisi valintani. Vakiotekniikka riittää pitkälle ja on kestävää. Mutta koska olen mukavuudenhaluinen, niin mielummin pysyn rata-autopuolella.
Otsikko: Vs: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: Tome- - 15.05.2016, 18:09:35
Jos itse haluaisin ralliperunaksi ja volvolla niin 142 Historic olisi valintani. Vakiotekniikka riittää pitkälle ja on kestävää. Mutta koska olen mukavuudenhaluinen, niin mielummin pysyn rata-autopuolella.

Sellaistakin tuli tänään katseltua.

Nyt kun tossa kävin lenkillä, niin tuli tuumattua asiaa lisää. Jos haen nyt ehdottomasti edullisinta ratkaisua, eli ilman edes isompia alustan tai muita teknisiä parannuksia, niin mikähän siihen lie paras reitti..

Liikenteessä olevan auton purkaminen, ylimääräisten osien myynti, kehikko, penkki, vyöt sisään? Kärjistettynä siis tummoisella "keventämisellä" ja minimillä jos lähtis liikkeelle.

Toinen haaste tuli siitä mieleen, että jos sorapoluille mielii niin varmasti kartturi pitäis olla matkassa... Tämä taas vaatii lisää rahaa sekä sen toisen henkilön. Lähtökohtaisesti haluaisin ajaa "yksin", eli en usean auton lähdössä. Tätäkin joutunee miettimään vielä lisää.

Vähän sivuraiteille menee, mutta spekulointia kun jatkaa, niin jokkikseen tms. taitais päästä edullisesti myös mukaan? Se ei vaan innosta yhtä paljoa.


The_OttoB: Millasia ajohommia sä meinaat rata-autoilulla?
Otsikko: Vs: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: The_OttoB - 15.05.2016, 19:31:16
Toup


Otsikko: Vs: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: The_OttoB - 15.05.2016, 19:40:14
Olen mekaanikkona historic-ratatiimissä. Auto on Triumph Dolomite Sprint 2000 16V, Group1 vm 78. Kuski on 110% Trumppa-hönö.

http://i54.photobucket.com/albums/g116/OttoB/IMG_8415.jpg
(http://s32.postimg.org/vb4moctip/20150705_135548.jpg) (http://postimg.org/image/vb4moctip/)

Nyt setä kädettää kuvan liittämistä kännyllä. Lisää kuvia historic race finlandin kotosivuilla.


Otsikko: Vs: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: jake74 - 16.05.2016, 11:09:07
aihiota valittaessa kannataa huomioida minimipaino sääntö.

4. Minimipainot
Autojen minipainot määräytymisen laskennassa käytetään
valmistajan ko. autolle antamaa tehomäärää.
Kilpailuissa käytettävät minimipainot lasketaan seuraavalla
kaavalla:
Enintään 1400 cc auton paino lasketaan 475 kg + 6,8
kg jokaista kilowattia kohden.
Enintään 1500 cc auton paino lasketaan 500 kg + 6,8
kg jokaista kilowattia kohden.
Enintään 1600 cc auton paino lasketaan 525 kg + 6,8
kg jokaista kilowattia kohden.
Jos auto on varustettu 6-vaihteisella käsivalintaisella
vaihdelaatikolla, auton minimipainoon lisätään 25 kg.
Puoliautomaattisella vaihteistolla (esim. DSG) varustetun
auton minimipainoon lisätään 50 kg vaih-teiden
lukumäärästä riippumatta. Näin saadut painot ovat
käytössä rallisprint-, rallicross ja jäärata-kilpailuissa sekä
rata-ajossa sisältäen kuljettajan painon.
Rallissa käytetään näin saatua painoa pelkän auton
minimipainona.
Otsikko: Vs: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: teemum93 - 16.05.2016, 23:36:27
Eiks sprintissäkin oo tuo v1600 luokka, jokkiksenkin halpuus riippuu ihan minkälaisella kalustolla ajaa. On toki meilkein vakio etuvetosia halvalla myynnis ja niilläkin jotenkin pärjää alkuunsa, nälkä kasvaa kumminkin syödessä  ;)
Otsikko: Vs: V1600 kilpa-autoilu
Kirjoitti: jake74 - 17.05.2016, 11:27:58
Eiks sprintissäkin oo tuo v1600 luokka, jokkiksenkin halpuus riippuu ihan minkälaisella kalustolla ajaa. On toki meilkein vakio etuvetosia halvalla myynnis ja niilläkin jotenkin pärjää alkuunsa, nälkä kasvaa kumminkin syödessä  ;)

ohan se. nuortenluokassa ei saa ajaa enää muulla ku v1600 tai trophyluokan autolla.