RallyBaron  Samppasport

Divin Amazon 4D B200 Turbo 1965

  • 134 Vastauksia
  • 37156 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #30 : 19.08.2019, 08:30:34 »
Hieno systeemi.
Onko tuossa servomoottorissa niin paljon vääntöä, jos auto pysäköity mäkeen ja parkkilukon päällä normaalia enemmän painoa?
Tätä servoa on tarkoitus käyttää: https://www.hobbylinna.fi/tuote/jx-servo-pdi-hv2060mg-62kg-metal-gear/HP052-0093/
62Kg on vääntöä 1cm vääntövarrella, eli esim 4cm pitkällä varrella saa aikaiseksi 8cm liikettä jossa 15 kiloa voimaa. Luulisin että riittää? Jos ei riitä niin katsotaan vahvempi servo tai aletaan tekemään sitten mekaanista vipua mitä kuski saa riuhtoa.  ;D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #31 : 19.08.2019, 08:47:54 »
Eiköhän tuo vääntömomentti riitä :)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #32 : 19.08.2019, 21:51:10 »
Suosittelen myös tekemään tuohon sähkönsyötön katkasun servolle, esim 2s viimeisen asentomuutoksen jälkeen syöttösähkö poikki. Me on ajettu hydevenaa tuontyyppisellä, muuten hyvä mutta kun aina jää se puolen asteen asentovirhe ja servo jää "pärisemään" kun ei asetu ihan just tasan oikein niin se ennenpitkää palaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #33 : 19.08.2019, 22:10:50 »
Googlen kuvahaku antaa aika epämääräisiä tuloksia hydevena hakusanalla, mutta on tuossa varmasti kyllä perää. :)
Pitää tutkia toimintaa kun saa vivuston rakennettua, pieni klappi korjaa kans tuon ongelman kyllä. Äkkiä mietittynä ei tuommoisessa ominaisuudessa pitäis olla mitään ihmeempää kun laittaa vaan transistorin ja pätkän koodia.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC pystykonetta
« Vastaus #34 : 19.08.2019, 22:43:17 »
Googlen kuvahaku antaa aika epämääräisiä tuloksia hydevena hakusanalla, mutta on tuossa varmasti kyllä perää. :)

Kansankielellä hydrauliventtiili

Mielenkiintoinen varustus tulossa  8)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** vanteita myyntiin
« Vastaus #35 : 24.08.2019, 20:50:20 »
No sehän se  O0

Tein keväällä toiseen etutukivarteen pienen korjauksen kun madaltaessa huomasin että alkoi olla aika ohut. Kulmaraudasta vähän uutta materiaalia tilalle. Otin nyt ennen leimaa tuon käteen ja tarkistin että on täysin ehjä edelleen. Korjaus on onnistunut. :)


Sipistelin hieman, pyöristelin ja maalasin lisää ettei paista inssillä niin silmään auton alla.  :nohnoh



Kasatessa tuli kiristeltyä koiranluut, iskarit yms vielä. Pyyhin myös enimpiä vuotaneita nesteitä sieltä täältä. Näyttäisi siltä että vuodot alkaa olla korjattu. Ja sitten "siirtorenkaat" alle kun monsterissa konsanaan. :D



Servokin saapui, on julman kokonen mörssäri!


Shifterille kotelointiin ensimmäinen pulikka "uunista" ulos.  :)



Sitten vielä ilmoitusluontoinen asia, seuraavat vannesarjat laitoin myyntiin ja ne kulkeutuu näillä näkymin työreissuilla mukana ensi viikolla jyväskylään, 36 viikolla ouluun sekä vaasaan ja 37 viikolla tornioon. Kuvasta klikkaamalla pääsee ilmoitukseen.

240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** vanteita myyntiin
« Vastaus #36 : 25.08.2019, 22:57:25 »
Tehäämpä vielä toinen päivitys tälle viikonlopulle kun ehti vielä kääntymään iltatallissa vaikka oli vieraita tänään. :)

Laturin paloja putsailin ja maalailin:



Shifterin nappipaketin "runkoon" tein pleksistä linssit hajottamaan ledin valoa.


Sitten tuommonen fisheye loppuun, meinasin postata kysymyksen kaasariongelmasta kun ei tahdo oikein lähteä käyntiin kun on ajanut lämpöseksi ja sitten seisottanut pienen hetken, mutta taidan heittää sen tuonne veteraanien korjaamolle. Käykäähän kommentoimassa jos on hyviä ajatuksia.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2019, 23:13:01 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** vanteita myyntiin
« Vastaus #37 : 30.08.2019, 22:14:52 »
Laturi meni kasaan :)


Matkahuoltoon oli joku hylännyt tommosia paketteja, pelastin ne hyvään kotiin..


Yllättäen paketista löytyi tutun näköisiä rinkuloita


Sit mää kävin lähikaupassa  8)


240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** vanteita myyntiin
« Vastaus #38 : 21.09.2019, 20:44:03 »
Noniin, päivitellääs taas.  :)

Koneen korvia on hitsailtu kasaan


Kaikenmoisia osia päällystetty maalipinnalla, maaliksi valikoitui Temalac FD50


Kaasuläpän kylkeen ajelin anturitelineitä boschin anturille



Ilmanputsarille telinettä, ja samaan pätkään imuilman lämpöanturi



Viimeset kruisailut ennen talviseisontaan laittoa, karkeesti 75500km jäi mittarilukemaksi tappikoneella, tosin ei tietoa montako kierrosta tuota on pyöritetty ympäri.


Sitten vaan tappiikone ylös ja ulos


Hetkeä myöhemmin uusi paikalleen (vielä M40 eteen) että pääsee rakentamaan lisää ympärille...


Parit ongelmat realisoitui hetti kättelyssä, laturi piti ottaa pois että koneen sai paikalleen, ja nyt paikallaan se sopii kyllä olemaan mutta vaatii lyhyemmät kiilahihnat ettei ota apusimpukan rasvanippaan. Sitten se isompi ongelma, eli imusarjaan olin aikonut laittaa 90 mutkan kaasuläpän tilalle ja tuoda kaasuläpän tuohon imusarjan etupuolelle kun tiedossa oli että kokonaisena ei mahdu paikalleen. Nyt kun sen sinne tipautti niin pääsi toteamaan että eipä ole tilaa edes mutkalle, rattiakseli menee parin sentin päästä imusarjaa...  ::) Eli jos joltain löytyy sopivan kompaktia plenum-imusarjaa 8v kanteen, mieluusti F:än vakiolle bensakiskolle ja kaasuläpälle, niin laitahan viestiä!




Imusarja ottaa myös jarruputkeen, sylinteri piti löysätä irti ja putkea taivuttaa että sai koneen paikalleen. Tuo nyt ei niin akuutti ole kun jarrusylkkä vaihtuu kuitenkin, ja tuon rattiakselin takia tarvii imusarjakin tehdä uusiksi niin samalla väistää jarrusylinteriäkin. Täytyy varmaan koittaa nuo jarrut tehdä nyt ensimmäisenä että saa sitten imusarjan katsoa sitä mukaa että kaikki mahtuu olemaan.

Ei muutaku jatketaan pylly edellä puuhun toimintaa.  :D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC paikallaan!
« Vastaus #39 : 26.09.2019, 23:40:01 »
Taas on vähän askarreltu

Kairasin syylärin viereen aukon, josta putki läpi. Ulkopuolelle tulee ilmanputsari, sisäpuolelle imuilman lämpöanturin paikka ja mahdollisesti myös liitos tyhjäkäyntimoottorille sekä huohottimelle. Kaksi viimeistä tehtävä sitten myöhemmin kun näkee onko ne helpompi tehdä kaasuläpän eteen vai tuonne.




Johtosarjasta aloin purkamaan vanhaa laturin plussaa ja samalla vierestä vähän hapertuneita suojaletkuja. Lopputuloksena lähti aikalailla kaikki suojaletkut.


Alunperin apukuskinpuolen valojen sekä töötin johdot kulkee syylärin yhteydessä edessä ylhäällä, ne oli tiellä konetta nostaessa joten nappasin sillon poikki, nyt jatkoin niitä ja vedin ne samaa reittiä muun johtosarjan kanssa konehuoneen ympäri takakautta, ja liittimellä kiinni siihen mistä alunperin katkottiin poikki. Pääsee paremmin huoltamaan jatkossa.




ÖP-anturin ja laturin johdot koneen alta kuskinpuolelle, niin on kaikki moottorin liittimet samalla puolella. Helpottaa johtosarjan kanssa.




Ja puolalle teline  :)


240 -86 @buildingbrick240

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC paikallaan!
« Vastaus #40 : 27.09.2019, 11:09:22 »
Eikö vinomoottori olisi mahtunut olemaan luonnollisessa asennossaankin tuolla konehuoneessa?

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC paikallaan!
« Vastaus #41 : 27.09.2019, 15:30:45 »
No joo, olisi vaatinut etupalkin muokkauksen ja moottorin korvat, sekä vaihdelaatikon vaihdon heti alkuunsa. Nyt kun on pystyyn alettu laittamaan ni oon kyllä pannut merkille että toinen reitti olis ollu ehkä helpompi.

Pystyasennus jättää mainiosti tilaa ahtimelle, mutta tässä kun vaparia tekee niin on kyllä vähän tyhmä olo. Ehkä tuonne täytyy laittaa joku solmukin että saa mielenrauhan  :D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC paikallaan!
« Vastaus #42 : 27.09.2019, 18:31:06 »
Joo, meinasin kun nyt joudut vielä modaamaan tuon turbiinikopankin tuosta AW71:stä.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC paikallaan!
« Vastaus #43 : 27.09.2019, 19:05:21 »
Kyl mä miettisin vielä toisen kerran koneen laittamista vinoon. Se turbiinikopan sovituskappale tais olla aika hintavakin, jos sellainen tarvitaan.

Etupalkkia ei tarvii muokata, eikä öljypohjaakaan ihan mahdottomia määriä. Jos haluut ensihätään pitää M40:n, niin sen kytkinkopan saa helpolla vinoon.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC paikallaan!
« Vastaus #44 : 27.09.2019, 20:56:31 »
Turbiinikopan laippa ei oo kaksinen homma surauttaa ite laserilla. Vaatii toki muutakin pientä touhua mutta ei mahottomia.
Tässä vaiheessa tuntuu imusarjan tekeminen mukavammalta vaihtoehdolta kuin uudet koneenkorvat (jigiä ei ole), öljypumpun vaihto, öljypohjan muokkaus, huohottimen putken vaihto, väliaikaisen kytkinkopan muokkaus yhtä kesää varten jne  ::)
240 -86 @buildingbrick240

 

Futurez  Kulkukoira