Samppasport  Futurez

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151873 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #810 : 05.06.2021, 09:05:45 »

Mikäs se ois hyvä tekniikka näihin vai parannettava vanhaa, mielessä käyny om612 taitaa olla aika möykky volvon keulille..

Joku v8 olisi kova sana mut ei sitä roverin kasia. Kaverit ehdottelee kaikenlaisia mut hinnat alkaa karkaamaan  :2funny:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #811 : 05.06.2021, 10:04:19 »
Höh. Roverin kasi, tupla Strömbereillä...  S* Noihin Strömberien runkoihin saa ruiskusuuttimille käikeleet joilla voit rakentaa originaalin näköisen kokoelman jossa onkin GM:n TBI tyylinen yksipisteruisku.
Piti aikoinaan tuohon jo omistuksestani poistuneeseen B30 koneeseen laittaa sellainen ja kamatkin oli jo hankittu mutta auto ei ikinä valmistunut niin jäi sitten. GM ECU ja johtosarjat tuolla jossain lojuu vielä.

Jaa pitäisköhän sitä ruveta funtsimaan jotain projektia itellekkin...  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 05.06.2021, 10:07:06 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa JVTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #812 : 05.06.2021, 10:16:38 »
Joku v8 olisi kova sana mut ei sitä roverin kasia. Kaverit ehdottelee kaikenlaisia mut hinnat alkaa karkaamaan  :2funny:

Katsastus mieheltä, kun kyselin, ni mainitsi ettei sitten mitään bensa v8 :nohnoh

Tota 2.7 lähinnä meinannu, ku semmonen olis jo pihalla väykyssä kiinne.. tosin vaatis melkein automaatin tilalle manuaalin tostahan sais 300hv helposti ulos..sanokaa nyt ettei se mahdu siihen, ni voin unohtaa..katsastusinssi sanoi että kyllä saa mahtumaan :2funny:
« Viimeksi muokattu: 05.06.2021, 10:23:16 kirjoittanut JVTL »

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #813 : 05.06.2021, 19:20:26 »

Katsastus mieheltä, kun kyselin, ni mainitsi ettei sitten mitään bensa v8 :nohnoh

Tota 2.7 lähinnä meinannu, ku semmonen olis jo pihalla väykyssä kiinne.. tosin vaatis melkein automaatin tilalle manuaalin tostahan sais 300hv helposti ulos..sanokaa nyt ettei se mahdu siihen, ni voin unohtaa..katsastusinssi sanoi että kyllä saa mahtumaan :2funny:

Kyllä sinne bensa kasin saisi.


Ja konehuonehan on iso  ;D että kyllä sinne mahtuu. Syyläriäkin saa varnaan 10cm eteenpäin kun änkee  :2funny: :2funny:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa JVTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #814 : 06.06.2021, 10:14:47 »
Mitä mittailin, ni mahtuis kyllä pituuden puoleen, apulaitteet yms. On toinen juttu ja vaihdelaatikko/kardaanitunnelia pitäis isontaa reilusti..pitäis tehdä "omavalmiste" moottori ja penkki lappu pienemmille tehoile.

Helpoin vois olla pultata aisini kylkeen, mut ei ois sama asia mitä voimaa diiselistä sais ;D

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #815 : 07.06.2021, 19:27:56 »
Joku v8 olisi kova sana mut ei sitä roverin kasia. Kaverit ehdottelee kaikenlaisia mut hinnat alkaa karkaamaan  :2funny:
Mitä tälläsessä nykysääntöjen mukaan on tehoraja? Litra rasismi onneksi poistui näillä uusilla säännöillä? Tämmöseen menis varmasti melko helpolla bemarin v8, kevyt ja kompakti paketti ja 3l versiossa ei ole kun 218hv. Ja ennen kaikkea ruiskumoottori, ei tarvia päivästä toiseen nusska kaasareiden kanssa  ;)

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #816 : 08.06.2021, 12:26:48 »
Mitä tälläsessä nykysääntöjen mukaan on tehoraja? Litra rasismi onneksi poistui näillä uusilla säännöillä? Tämmöseen menis varmasti melko helpolla bemarin v8, kevyt ja kompakti paketti ja 3l versiossa ei ole kun 218hv. Ja ennen kaikkea ruiskumoottori, ei tarvia päivästä toiseen nusska kaasareiden kanssa  ;)

En ole täysin perehtynyt asiaan. On kuitenkin niin kaukanen unelma vielä  ;D


Tänään hierottu pohjia spoileriin..

Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #817 : 08.06.2021, 15:35:58 »
Jos mallisarjan tehokkain on 91kw ja omamassa on 1200kg on meikäläisen laskuopin mukaan ~232hv nykyinen tehoraja 140-sarjalaisessa.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #818 : 08.06.2021, 17:39:27 »
Jos mallisarjan tehokkain on 91kw ja omamassa on 1200kg on meikäläisen laskuopin mukaan ~232hv nykyinen tehoraja 140-sarjalaisessa.

Kiitos, tää auttaa tulevaisuuden suunnittelussa  :)
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #819 : 18.07.2021, 12:16:43 »
Jaahas, lippa saatu maalauksesta  ;D

Ei se ihan 100% istu kun oikee kulma joskus korjaultu vissiin kitillä kasaan. Ja sit ongelmana et renkaat ottaa kiinni. Täytyy yrittää nostaa edestä keskeltä jos kääntys noi kulmat paremmin





Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #820 : 18.07.2021, 21:02:44 »
Lippa suoristettu eikä enää raavi gummit kiinni.

Koska kuvat on kivoja, ja mä tykkään kuvata ja sit viel ku hommasin uuden objektiivin niin tässä pari kuvaa  ;D






Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #821 : 06.09.2021, 08:49:17 »
Mites näistä irtoo katto verhoilu ja saako sitä enää kunnolla takaisin jos irroittaa?

Kun tahtoo katto rämistä ikävästi jos vähänkään viilempi kone. Meinasin että rauhoittuisko jos laittas vaimennus mattoa kattoon  ??? ???

Uudet kannatin kumit on jo moottorilla ja laatikossa.
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #822 : 06.09.2021, 15:11:41 »
Onko -74 mallissa vielä sellainen ihan vinyylinen ohut "kangas", vai onko jos sellainen kovaksi prässätty, mitä 200 sarjassakin on?

Jos on se kangasmalli, niin se lähtee helposti, kun on koko matkan reunoistaan sellaisella muovilistalla kiinni. Lista on ommeltu kankaan reunaan ja työnnetty katossa olevan peltiripan alle. Lisäksi tietysti ne kaaret, mitkä kannattelevat kangsta keskeltä.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #823 : 06.09.2021, 17:26:06 »
Tuollaisen löysin.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #824 : 06.09.2021, 20:48:46 »

Onko -74 mallissa vielä sellainen ihan vinyylinen ohut "kangas", vai onko jos sellainen kovaksi prässätty, mitä 200 sarjassakin on?

Jos on se kangasmalli, niin se lähtee helposti, kun on koko matkan reunoistaan sellaisella muovilistalla kiinni. Lista on ommeltu kankaan reunaan ja työnnetty katossa olevan peltiripan alle. Lisäksi tietysti ne kaaret, mitkä kannattelevat kangsta keskeltä.

Tällänen siel on




Tuollaisen löysin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)



Kiitos näyttäs samalta ;)
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron