Autoracing  KL-varaosat

PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )

  • 166 Vastauksia
  • 32491 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #135 : 09.06.2023, 12:10:39 »
Niinpä se lähti taasen lumipallo kasvamaan, radio on vaihtunut parempaan, subi on vaihtunut parempaan ja kotelot poistettu.

Tuosta Alpinen soittimen perässä olleesta BT kalikasta palo taas transistori, eikä sitä paikallisesta elektroniikka puljusta löytynyt, joten kyllästyin ja hain Kenwoodin soittimen tuohon. Pääsipä samalla ulkoisesta DSP:stä eroon kun Kenwoodissa se on jo sisäänrakennettu. https://www.fanaticaudio.com/shop/soittimet/1-din-soittimet/kenwood-kmm-bt358/

Soittimen asennus oli ihan naps ja kops juttu. Ei mitään isompaa draamaa siinä.


Samoin subikin vaihtui tuollaiseen settiin:
https://autovaruste.omaverkkokauppa.fi/epages/autovaruste.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015011603/Products/871&Locale=fi_FI

Subin asennuksessa täytyi olla hiukan luova, sillä kontin tiivisteet vuotaa aika lahjakkaasti. Elementti ylöspäin ja pelti suojaksi, suojaa niin elementin ja subin oman vahvarin.




Kotelot poistelin myös kickpaneleista, sillä niiden tilavuus oli hankala, kaikui pirusti (vaikka nekin oli vaimennettu, koko koppi kattoa ja lattiaa myöden on myös siis äänieristetty), ne oli tiellä ja ei sopinut tyyliin. Vuotipa myös vesisateella suoraan midbasson päälle ikkunan tiiviste, joten kaikkien asioiden summana kotelot pois.

Nyt alkaa olla aika mukava kokoonpano, josta kuuluu ihan erilailla kuin aiemmin.

Vetäsin myös muutaman kerroksen lisää valkosta rubbercomppia renkaisiin ja otin muutamat fiilistelyruudut.



Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #136 : 21.06.2023, 07:35:47 »
V8 Meetissä tuli piipahdettua kun sopivasti oli aikaa. Lähinnä vain alueen läpi ihmettely, syömään ja takaisin Jyväskylään.





Kävin myös yhdellä työmaavisiitillä Paculla ja ei ole ihan hetkeen varmaan hiekkateitä tämä nähnyt.



Moottoripyörän kanssa tuli askarreltua pitkästäpitkästä aikaa. Monta vuotta on pyörä ollut samassa asussa, kun se valmistui. Alkoi jo kyllästyttämään ja touhuamaan.

Eli lähtökohta:


Ekan touhuilun aikaan saannokset. Vaunussa kiinni ollut poikki mennyt lapio hyötykäyttöön kun en mä vaunu kiinni tykkää ajaa. Valoksi mittariston valo, joka jäänyt aikanaan yli. Kaikki muutokset taasen tehty pulttiliitoksin ( poislukien keulan vanhan valon rungon poisto ), jos haluais orkkis loksut paikalleen vielä. SA-int remmillä lokari vielä "kiinni" tuomaan tunnelmaa.






No sittenhän alkoi tuo keulan rakenne ahdistamaan aika pahasti. Rälläkkä laulamaan, lattarautaa ja vanhat jo 4vuotta sitten hommatut valaisimet hyötykäyttöön.

Uuden etuvaloyhdistelmän kiinnike:


Mallausta:




Hiukan hieromista ja loputkin lapiosta hyötykäyttöön.



Valmis tällä erää. Ylempi valo on täysin toimiva ja alempi on vain rekvisiittana roikkumassa nippusiteillä ylemmässä valossa kiinni:






Taas on mielipiteitä jakavat ratkaisut. Ite tykkään ja hieron just sitä mukaan paremmaksi kun aikaa piisaa. Jonkinmoisen etuloksun vois vielä keksiä jostain.

Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #137 : 22.06.2023, 00:03:57 »
Tuo pyörä on kyllä aivan sekopäinen toteutus ja muuttuu koko ajan hullummaksi...  :D Pakko arvostaa näin pyöristä mitään ymmärtämättömänä  O0 Jos joskus kaksipyöräisiin hairahtuisin, niin tyylisuunta voisi olla jotain tuollaista...

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #138 : 22.06.2023, 10:28:17 »
Tuo pyörä on kyllä aivan sekopäinen toteutus ja muuttuu koko ajan hullummaksi...  :D Pakko arvostaa näin pyöristä mitään ymmärtämättömänä  O0 Jos joskus kaksipyöräisiin hairahtuisin, niin tyylisuunta voisi olla jotain tuollaista...

Kiitos  ( ? )  :D Onhan tuo sellainen massasta poikkeava kapistus..  8)

Ostin eilen talviauton. Matkaa tulee työmatka-ajossa vähintään n. 250km / viikko ja päivystykset kun alkaa niin vielä enemmän, joten olin katellut pikkubensaa tai diisseliä jonka voi sitten rekata pakuksi.
Hakuehtoina oli käytännössä ilmastointi, koukku, vakkari ja nelikko. Nelikot maksoi liikaa tähän hetkeen ( tallin katto remppa valmistui tiistaina 20.6... ) ja en halunnut hirveästi myöskään maksaa työmatka-ajosta, joten pudotin nelikon hakuehdoista pois.

Jyväskylässä pamahti myyntiin vikalistalla oleva Golf, jonka kävin ajamassa ja ostin lopulta pois, pelastin kuulemma paalilta. 2008, 1.9tdi, MANUAALI, vakkari, autom. ilmastointi, koukku ja joku parempi radio navilla. Siisti sisusta jne.
Helmoista pompannut leimalla sekä poikkinaisista takajousista. Viime vuonna vanhan omistajan mukaan uusittu EGR, lokasuoja kuskin puolelle vaihdettu ja maalattu maalaamossa väärään sävyyn ja muuten kurantilla pidolla ollut.

Maalipinnalta tuo on huono ( minun mittapuulla ) ja muutoinkin perus Golf. Mutta kun auto maksaa alle 500€ ei voi paljoa olettaa.









Maanantaina 26.6. loppuu ajoaika ja juhannuksen aikana olisi tarkoitus parsia kuntoon. Osat löytyy jo kontista.

Maanantaina myös leimaukseen varattu jo aika ja samalla muutoskatsastelen tuon pakuksi.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #139 : 23.06.2023, 12:24:55 »
Golf alkais olla hyvin liki leimakunnossa. Ennen juhannuksen viettoon lähtöä urakoin helmat kuntoon. Poistin samalla kummastakin helmasta koko helman matkalta nuo saamarin korikitit tms. mitä olikin aika paksulti.

Puhtaalle pellille.





Näkkärit.



Pellin sovitusta, millisestä paukuttelin edes lähelle oikeaa muotoa. Kuskin puolelle vaihtu käytännössä kuskin oven alle kokonaan helma ja pelkääjän puolelle n. 40cm pala. Olin laiska ja vedin poppareilla ylänurkista ensin kiinni ja sit oli näppärä vetää kiinni.


Sitten olikin niin kova touhu päällä, että "valmiista" kuvia. Hitsaus, saumojen kittaus, pohjamaali ja vanhanliiton massa. Massa on hirveetä käyttää ja ihan kamalan näköstä, mutta antaa anteeksi aikas mukavasti ja sopii tälläiseen tonnin pommiin oikein komeasti.



Vaihtelin myös takajouset uusiin. Perä nousi n. 4cm


Tänä aamuna otin auton ulos ja pesin pikaisesti. Vois kai nuo helmat vielä maalata korin väriin, mutta en tiedä jaksanko.





Vanha omistaja sattui löytymään. Huoltohistoriakin selvisi edes osittain mm. EGR laitettu liikkeessä 700€:llä viime vuonna, kuskin lokari uusittu viime vuonna (jonka maalaamo maalannut väärään sävyyn), kuskin eturenkan napa vaihdettu hiljattain jne. Öljyt vaihdeltu 10tkm välein. Vanha omistaja tiesi kerto tismalleen samat viat, jotka itsekkin tiesin jo koeajon hetkeltä ja myynti-ilmoitusta lukemalla

Sunnuntaina voisi repiä takapenkit pois ja tökätä hitsillä pultit niistä jumiin. Maanantaina leiman hakuun, sitten joko myyntiin tai jätän itelle talviautoksi.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #140 : 26.06.2023, 07:06:16 »
Eilen juhannuksen jälkeen nappasin istuinosat rälläköiden pois ja sakkelit penkkien kääntörautoihin. Istuinosista rälläköin siististi sellaiset lukkopannat pois, jotta istuinosat sai pois, mutta yhtälailla takaisinkin mikäli mielii. Selkänojat jätin paikalleen, jotta kontin pinnasta tulee tasainen.




Konehuoneeseen vähän myös vaivannäköä. Foami pesu, liuotin pesu ja liuta eri myrkkyjä levitelty tuonne. Konepellin vaimennusmatto roikkui jo ennen pesua, sekä ahtimen takana tulipellissa oleva äänieristysmatto myös, joten ne sai lähteä. Laturin päällä oli vanha työpaita, jottei ihan painepesurin vesi mene väärään paikkaan.







Pesin auton kunnolla sekä laitoin suihkutettavan pinnoitteen autoon. Sisustaa siistin hiukan myös. Umpioita nopeasti pyöräytin myllyllä, kuten myös takavaloja. Samalla tuli helmat viimeisteltyä ja maalattua nyt ympäriinsä mustalla, jota oli hyllyssä. Mielestäni tuli aika hyvä auto, kun kokonaisinvestoinnit on tällä hetkellä alle 600€.









Uusia kesävanteita rupesin katselemaan ja voi olla että ne vielä tähän hommaan alle pyörimään peltivanteiden tilalle.

Golffia näyttämään tänään konttorille ja hakemaan leima paperiin. Ajoaika vikalistalla loppuu myös tänään.

Muutamia juttuja on vielä joita voisi nyppiä ajan kuluksi kesän aikana:
- Jakopää + vesipumppu, ihan varmuuden vuoksi
- Ulkolämpötila näyttää viivaa, anturi vaihdettu, mutta vika ei poistunut -> tutkittava mikä riivaa
- Kontin kaasupumput ovat väsyneet, ne uusittava
- Ilmastoinnin täyttö, viilenee kyllä, mutta hiukan hitaasti
- Kontin äänieristys, ihan vaan huvin vuoksi
- Kuskin puolen vetaria vois ihmetellä koliseeko se aina aika ajoin hurjan 1.9tdi voiman alla

Muutenhan tuo on ajoa vailla jo nyt. Nuo "korjattavat" asiat on sellaisia joilla ei ole vielä edes kiire ja saattaa olla että jätän tyystin tekemättäkin jos auto vaihtaa tuoreella leimalla omistajaa.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #141 : 27.06.2023, 07:14:37 »
Golffiin haettu eilen leima ja posautettu myyntiin.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/13677592

Vielä joudun huomenna käydä konttorilla käymässä, selkänojat pitää kuitenkin poistaa ja istuinosien kiinnikerautoihin tehdä jotain muutoksia vielä.

Ei moitteita korjauksista, kuvat näytin että peltiä on alla.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #142 : 28.06.2023, 06:31:22 »
Eilen revitty turvavöitä lukuunottamatta kaikki takapenkkeihin liittyvä irti ja tökätty pultit kaikkiin läpivienteihin, sekä kiinnityspisteet hepattu ( keskeltä ja tapit reunasta ). Lähtihän noissa selkänojissa aika paljon painoa pois. Hitsauskaasukin loppu, joten heppasin nuo ilman kaasua kiinni kun ei tarvi olla kuin näön vuoksi kiinni.







Kyllähän ne alumiinivanteetkin tuli tähän haettua eilen, sillä MITEN voi olla että näillä on annettu leima ilman kehoitusta?? Ovat siis hyvin liki kankailla sisäreunoista sekä kaikki renkaat yhtä huonossa kunnossa..


Kesäpäivän fiilistelyä, upea sää oli touhuta tuossa tallin päädyssä.


Sitten alumiinivanteet alle. Hain nämä naapurikylältä kun olivat käytännössä ilmaiset Audin OEM vanteet. Ovat Audi A4 B8 kopan alkuperäisasennusvanteet, 8x17, et47 ja päällä 245/45-17 Kormoranit hyvässä kunnossa.




Nythän tuo alkaa näyttämään jo autolta. Samalla kun vaihtelin renkaat niin tunnustelin niin vaikuttaisi tuo resonointi tulevan kuskin vetonivelestä, senkin voisi vaihdella jossain vaiheessa.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #143 : 28.06.2023, 14:33:34 »
Golffi pakuna nyt "virallisesti". Ei moitteita konttorilla tuosta. Vakuutukset oli 180€ / vuosi henkilöauton vakuutuksissa, pakettiautona 111€ / vuosi.

Kulki juttu niin mukavasti konttorilla, että koukkasin Pacardin tallista ja ajelin sillä konttorille. Suoritettiin siihen määräaikaskatsastus ja samalla myös muutoskatsastus. Seuraava leima sitten 2 vuoden päästä.

Muutosteltiin siis jarrut ympäriinsä + tehostin, moottori, laatikko, perä, alumiinisyyläri jnejne. Eli nyt on "virallisesti" auto papereidensa mukainen.



Tämähän oli ihan puhtaasti omasta halusta tehty muutos, olisihan sitä voinut ajella siten, että papereissa ei olisi ollut moottori, laatikko tai muutakaan merkintää. Keskustelin konttorilla mukavan tovin ja ainut paperi joka puuttui ns. lonkalta vedettynä, oli Packardin mallisarja määritykset ja selvitys, mikä on ollut tehokkain Cavalieri. Noh, satuin 5min nettitonkimisen jälkeen löytämään -50luvun myyntikatalogin, jossa kerrottiin, että Cavalieria on saanut tasan yhdellä moottorilla ja tasan yhdellä jarru kokoonpanolla. Se kelpasin konttorille, printattiin se ulos ja ko. dokumentilla päästiin siihen tilanteeseen, että voitiin käsi sydämellä todeta, että minun auto on mallisarjansa tehokkain ja parhaiten varusteltu.

Jarrudynossa jarrut tuotti hienot tulokset ja ei mitään moitteita niiden osalta. Teoriassa ei olisi siis tarvinnut mitään jarrumuutoksia tehdä ollenkaan, vastaahan auto mallisarjansa tehokkainta autoa isoimmilla jarruilla jo tehtaalta. Mutta ompahan nyt 4xlevyt ympäriinsä.

Avasin myös konttorilla tulevaisuuden suunnitelmista nyt tämän muutostelun yhteydessä, jotka alkaisi olla kutakuinkin selvät, mikäli kaikki menee kuten olen suunnitellut. Siitä sitten joskus lisää.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #144 : 28.06.2023, 16:02:49 »
Avasin myös konttorilla tulevaisuuden suunnitelmista nyt tämän muutostelun yhteydessä, jotka alkaisi olla kutakuinkin selvät, mikäli kaikki menee kuten olen suunnitellut. Siitä sitten joskus lisää.

Eli nyt kun JiiZetat ja T6 moottorit on nähty joka kopassa meillä ja maailmalla, on aika alkaa käyttämään LS-moottoreita  8)

Nättiä jälkeä ja mukavaa että konttorillakin hommat sujuu kuten pitää.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #145 : 03.07.2023, 07:08:51 »
Eli nyt kun JiiZetat ja T6 moottorit on nähty joka kopassa meillä ja maailmalla, on aika alkaa käyttämään LS-moottoreita  8)

Nättiä jälkeä ja mukavaa että konttorillakin hommat sujuu kuten pitää.

LS junaanhan sitä jokunen on koittanut pyytää mukaan, mutta saa nähdä.  ::) Tuossa "vakiokonttorilla" on hyvin asiallista porukkaa ja en asioi missään muualla kuin siellä, ellei aivan pakko kertakaikkiaan ole.

Sunnuntaina Golf myyty ja samalla sen kanssa hyvä tili tehty. Saa laittaa tallin kattoon enemmän euroja kiinni.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #146 : 04.07.2023, 14:36:17 »
Juhannuksen aikana tuli käytyä mummulassa ja ihastelemassa rouvan isänisän haalimia ihanuuksia. Kyseinen moottoripyörä on viety rouvan isänisän toimesta kiinteistön rajalle metsään ja haluttu unohtaa sinne. Noin viitisenkymmentä vuotta sai levätä, mutta minä kävin tuon nyt pelastamassa pystyyn ja lokarin talteen. Runko ( jawa tms. ) tarkoitus pelastaa joskus myös talteen, nyt en sitä muutamaa sataa metriä viitsinyt kantaa tielle kun herra 2v oli mukana tutkimusmatkalla.





Tuostahan tulee hieno lokasuoja muokattuna ( lyhennä / leikkaa / liimaa ) neppariin.



Aloitin myös isältä tulleen hitsauskoneen pelastamista. Tämä kone ollut isällä jo 80-luvulla ja ostettu harrastelua ja tulevaa ammattia varten - johon hän ei koskaan valmistunut. Ollut siis harrastelukäytössä koko ikänsä. Kyseessä vanha AGA jolla hitsattu PALJON. Painaa kuin tauti ja vaatii hiukan kunnostelua. Tällä on viimeksi Golffia hitsattu, eli ihan käyttökuntoinen laite.



Kaasuhan oli loppu joten sen kävin vaihtamassa ja samalla tarttui käteen tuollaiset hitsausapuväline hässäkät. Otin testiin, pääsee kohta Packardin fendereitä työstämään ja testaamaan noita. En tiedä ovatko turhat, mutta ei 8€ kilkkeeltä voi paljoa odottaa.


Ostin noin 5vuotta sitten ison kasan pienen pieniä hiilidioksidipulloja joita oon pikkuhiljaa käyttänyt, jotka on mahtuneet hitsauskoneen syvennykseen. Pikkupullot loppui ja niistä oli leima ummessa, joten oli keksittävä joku muu ratkaisu. Nyt mennään siis isolla pullolla ( 10kg hiilari ) ja on huomattu että pullo + konecombon säilytys ollut hankalaa pienessä tallissa, jossa tila loppuu kesken heti. Nyt sai luvan tulla siihen muutos. Tiedetään, hiilari ei ehkä se paras MIG kaasu ole, mutta tuolla on menty jo vuosikaudet, joten saa luvan riittää.



Tekaisin eilen vain vanerista ja kakkosnelosesta hiukan telinettä pullolle joka tarkoitus viimeistellä ja kasata ruuvein. Pysyy pullo pystyssä ja hurjan paljon mielukkaampi käsitellä kun tulee koko paketti kerralla.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #147 : 31.08.2023, 11:04:35 »
Jahas. Päivitellääs kuulumisia. Ompa sitä taas hommattu uusi työmatkakulhokin, josta alimpana.

Ensin pääkohteen, eli Packardin, jolla vain käytännössä on ajettu. Kesällä tuli käytyä BigWheelssissä vanhimman muksun kanssa, sekä kaverin kanssa V8 Himos Meetissä. Oikein hienot tapahtumat ja ihmeteltävää riitti. Kesän aikana on ollut jos jonkinnäköistä touhua, koneen maalaus, kiilloitteluja, PrimerMagazinen kuvaukset yms.

Koko kesän ajan on saanut kyllä huolettomia kilsoja takoa Pacun mittariin ( joka ei toimi ). Aivan mahtavaa. Ei kertakaikkiaan mitään ongelmia.












Sitten kai sitä vois jotain muutakin kuulumisia kertoa, onpa sitä muillekkin kulkuvälineille ehtinyt jotain touhuta.

Audi:
Tämä on siis ollut meidän luotettava perhevankkuri jo toista vuotta.


On menty pitkälti ilman vikoja ja huolettomia kilsoja ollut. Elokuun alussa, Audi heitti hiukan ikävämmän "vian" päälle. Mikä parasta, lomamatka Pariisin oli juuri alkamaisillaan ja ko. vika ilmaantui n. 10km ennen lentoparkkia. Noh, loman viettoon ja totesin rouvalla, että eiköhän tästäkin rahalla selvitä.


Autoon on uusittu mekatroniikka ( S-Tronic, 7 lovinen ) noin 60tkm sitten. Olin melko varma, että vika ei ole siinä. Kotiin päästyä vianlukuun ja selvisi, että vikakoodi tulee vaihteenvalitsimesta / vaihdekepistä. Googleen vikakoodit ja selvittämään. Löytyi ennakkotapauksia maailmalta ihan tismalleen samoista koodeista.
https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/23195/

Noh, romut levälleen ja tutkimaan. Totta tosiaan, niin se tässäkin vika löytyi samasta paikkaa.






Kyseessä siis nopeasti kerrottuna, ainut sähköliitin vaihdelaatikossa, jonka yläpuolella on solenoidiventtiili, jossa kiertää jäähyneste. Tuo samainen solenoidi alkaa vuotamaan ja vuoto osuu sopivasti tuohon älyn liittimeen, joka täyttyy jäähynesteellä. Puhdistelin liittimen ja viat poistui. Tilasin uuden solenoidi venttiilin ja vaihdoin sen. Sen jälkeen ei ole vika esiintynyt uudelleen ja toivottavasti pysyykin pois. Ompa noita tapauksia ollut maailmalla, että TCU ( transmission control unit ) on paistunut tuon takia. Onneksi itellä se ei mennyt ns. ensimmäiseksi.
https://www.audiworld.com/forums/a6-c7-platform-discussion-194/a6-tcu-fried-due-coolant-control-valve-issue-2972465/page4/

Tuosta aiheesta voi halutessaan lukea lisää, itse tutustuin aiheeseen aikas kattavasti sattuneesta syystä.

Dnepr:
Mokomasta hävisi puristukset toisesta sylinteristä ja se olisi nyt uudelleen rengastettu. Olisi pitänyt porata, mutta hoonasin ja laitoin uudet renkaat. Vielä en ole ehtinyt säätää kummemmin, mutta nythän tuo jo kävi hetken taas.






Kliks video isommaksi. Video otettu välittömästi rempan jälkeen.


Työmatkakulkine:
Pökäle. Ko. kulkine ollut vaimon puolen suvulla käytössä jo vissiin 6vuotta, mutta kaksi vuotta ajeltu enempi vähempi ilman leimaa. Nyt oli tarve päästä siitä eroon ja lunastin auton itelle. Ko. auto ollut koirankuljetuksessa ja metsästyskäytössä huonoilla teillä pääsääntöisesti. 1.4 bensa ja 220tkm ajettu jos se mitään meinaa. Muutaman satasen auto enikeis leimattuna.










Tiedossa oli, että autossa mm. putki vuotaa erittäin paljon. Suunnitelmana itellä oli, että laitan putken kuntoon ja haen vikalistan, mutta yllätyksekseni, sain leiman heti. Työkulkineen kustannukset on siis nyt noin 250€ kun auto on vuoden leimalla, kaksilla renkailla. Tuossa kustannuksessa on sisällä auton trailerointi kotiin, sekä siitä maksettu hinta. Eli kaikki kustannukset. Ei paha.

Rumahan tuo on kuin piru.

Ensin putki, leimaus ja sitten takavalojen lakkaus, sisäpesu, ulkopesu ja siistimiset. Tuli ihan ok. Lisävalot laitoin keulalle, mitkä ollut jo vuosia tallin seinällä. Ei ne tätä ainakaan komistuta. Pakoputki oli rehellisesti poikki ja sen hitsailin kuntoon.
















Pökön mittariin on tullut muutama sata kilsaa jo ja tuntuu vievän ruhoa paikasta toiseen.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #148 : 31.08.2023, 20:08:00 »
Hyvä kooste, mukava oli lukea. Olen aina tykännyt 206:n muotoilusta ja tuo sininen värikin miellyttää silmää. Joskus vuonna 2005 katselin ensiautoksi mm. 206:sia, mutta lopulta tulin hankkineeksi kakkoskoppaisen Clion.

Lienee pösössäsi hinta-laatu-suhde kohdallaan, johan tuo maksaa itse itsensä jos muutamankin kuukauden kestää nipussa...

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #149 : 08.09.2023, 12:39:36 »
Hyvä kooste, mukava oli lukea. Olen aina tykännyt 206:n muotoilusta ja tuo sininen värikin miellyttää silmää. Joskus vuonna 2005 katselin ensiautoksi mm. 206:sia, mutta lopulta tulin hankkineeksi kakkoskoppaisen Clion.

Lienee pösössäsi hinta-laatu-suhde kohdallaan, johan tuo maksaa itse itsensä jos muutamankin kuukauden kestää nipussa...

Kiitos palautteesta!  :) Joo, kylläpä tuo pökäle haukkuu hintansa talven aikana. Vallan kun alkoi sähköverkon vikapäivystykset, niin voi huoletta työntää omalla autolla, jos päivystysauto on syystä tai toisesta käytössä.

Moottoripyörää muistuttava kikkare on saatu säätöihin ja ajossa. Toimii oikeastaan paremmin kuin koskaan. Etukumi on paska ja puhki, mutta sepä ei menoa haittaa.

Kliks video isoksi.








Tarkimmat huomaa näissä "uusissa" kuvissa takavalomuutokset. Jo aikanaan osakasan mukana tilasin yhden punaisen mittariston valon ja se löysi tiensä takalokariin. Tällä hetkellä siis kaksi valoa vierekkäin, toinen ajovalo ja toinen jarruvalo. Katsokaas, tälläisessä touhussa pitää muistaa Suomen lakiviidakko ( edes jotenkin ).

Pökäleestä olin kerran jo maalannut kummatkin takaposket, mutta väärällä sävyllä. Jotainhan sillekin oli tehtävä. Vanhojen maalien poisto ja maalirajojen alasajo. Jostain syystä takalokareisa tulee punaista väriä esiin ja se oli alunperäinen syy, miksi maalasin koko perän tästä.

Rajat alas.


Kevyt sumutus. Tämän jälkeen vielä nopeasti vetäisin koko takaposken karkealla tahnalla ja tuli ihan ok.



Pelkääjän puolella sama juttu.


Nyt on riittävän hyvä. Saattaa kiillotuttaa nyt koko auton, mutta toisaalta miksi ei kun vehkeet on ja aikaa silloin tällöin.

Pacusta maalailin renkaat ja kävin jopa ajamassa melkein kolmen viikon makoilun jälkeen.






Audikin on ollut kiltisti, ei ole vaihteiston vikakoodia näkynyt enään. Voisi vklp mekatroniikan liittimen käyttää varmuuden vuoksi auki.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

 

Samppasport  Futurez