Ateho  Elekma

Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R

  • 135 Vastauksia
  • 33136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #75 : 16.03.2021, 13:12:29 »
Ultraleggera HLT 8.5x19" mallille löytyi painoksi 9.7kg. Volvon Artio vanteet Volvon ilmoituksen mukaan painaa 10.8kg. Muut Volvon omat 19" vanteet on melkein 13kg.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #76 : 16.03.2021, 13:47:40 »
Joo jotain ~10kg luokan vanteita aattelin. Vähä oon silmäilly tollasia Ispiri ffr6 vanteita  :pomo: leggeratki on kyl siistit mut kattoo ny mitä löytyy.
Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #77 : 16.03.2021, 16:26:01 »

https://www.vivaperformance.com/volvo-p3-3-0l-6-cylinder-turbocharger-upgrade-stage-1/



sanoisin että melko turha tuota ahdinta alkaa sinne änkeemään. vakioahtimella saa sen 400 tai ainakin lähelle, jos perusmodit tehty ja kunnon softa. toki tuolla se tulee helpommin ja luonnollisesti hiukan pidempi vetoalue ja ehkä +20hp enemmän jos haluaa, mutta ainakaan mun mielestä ei tuota rahaa kannata siitä ilosta maksaa. ite teettäisin orkkiksesta vaikka fin-turbolla hiukan isommilla siivillä kun tuo.

https://kt4performance.com/volvo-big-turbo-kits/

kyllä kutosesta tehoja saa jos lompakossa ylimääräistä.

Joo jotain ~10kg luokan vanteita aattelin. Vähä oon silmäilly tollasia Ispiri ffr6 vanteita  :pomo: leggeratki on kyl siistit mut kattoo ny mitä löytyy.

foorumijäsen pietilällä on juurikin nuo ispirit, muistaakseni 20" ja kohtuu kevyet.




Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #78 : 16.03.2021, 16:44:46 »
sanoisin että melko turha tuota ahdinta alkaa sinne änkeemään. vakioahtimella saa sen 400 tai ainakin lähelle, jos perusmodit tehty ja kunnon softa. toki tuolla se tulee helpommin ja luonnollisesti hiukan pidempi vetoalue ja ehkä +20hp enemmän jos haluaa, mutta ainakaan mun mielestä ei tuota rahaa kannata siitä ilosta maksaa. ite teettäisin orkkiksesta vaikka fin-turbolla hiukan isommilla siivillä kun tuo.

https://kt4performance.com/volvo-big-turbo-kits/

kyllä kutosesta tehoja saa jos lompakossa ylimääräistä.

foorumijäsen pietilällä on juurikin nuo ispirit, muistaakseni 20" ja kohtuu kevyet.
Oho hyvä linkki! Tuolla hyvää tietoa ja vaikuttaa olevan tämä uudempikin kuuspyttyinen T6 melko lujaa tekoa. Nyt harmittaa kun hävitin V70 T6:sen reilu pari vuotta sitten. Tätä showroomia lukiessa tosiaan nousee taas kuume 8)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #79 : 16.03.2021, 17:31:59 »
sanoisin että melko turha tuota ahdinta alkaa sinne änkeemään. vakioahtimella saa sen 400 tai ainakin lähelle, jos perusmodit tehty ja kunnon softa. toki tuolla se tulee helpommin ja luonnollisesti hiukan pidempi vetoalue ja ehkä +20hp enemmän jos haluaa, mutta ainakaan mun mielestä ei tuota rahaa kannata siitä ilosta maksaa. ite teettäisin orkkiksesta vaikka fin-turbolla hiukan isommilla siivillä kun tuo.

https://kt4performance.com/volvo-big-turbo-kits/

kyllä kutosesta tehoja saa jos lompakossa ylimääräistä.

foorumijäsen pietilällä on juurikin nuo ispirit, muistaakseni 20" ja kohtuu kevyet.


Joo saisha tuosta rahalla irti vaikka mitä mut ei mee viel projektiauto kategoriaan katotaan meneekö joskus tulevaisuudessa
Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #80 : 16.03.2021, 17:47:24 »

Joo saisha tuosta rahalla irti vaikka mitä mut ei mee viel projektiauto kategoriaan katotaan meneekö joskus tulevaisuudessa

rahaa saa menemään jos haluaa, mutta tuon välärin kaveriksi ehdottomasti se DP joka ahdistaa näissä ihan yhtäpaljon. ne kun hoitaa pois niin pääsee jo kenen tahansa perussoftalla pitkälle.

https://mbdesign.shop/de/mb-magenesium-felge-mf1-8-5x19-et45-5x108-5ez-glanzschwarz

jos noin niinku kevyttä auton alle ja lompuuki vielä kevyemmäksi...

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #81 : 16.03.2021, 18:35:53 »
rahaa saa menemään jos haluaa, mutta tuon välärin kaveriksi ehdottomasti se DP joka ahdistaa näissä ihan yhtäpaljon. ne kun hoitaa pois niin pääsee jo kenen tahansa perussoftalla pitkälle.

https://mbdesign.shop/de/mb-magenesium-felge-mf1-8-5x19-et45-5x108-5ez-glanzschwarz

jos noin niinku kevyttä auton alle ja lompuuki vielä kevyemmäksi...

Joo kyl se DP on tulos kevään/kesän mittaa kattoo ny missä järjestyksessä ja mitä hommaa ku ei nii paljoo oo budjettia tähä et kaikki kerralla  ;D

Ja joo tollaset vanteetha ois unelma mut ei viitti iha noi arvokkaita  ::)
Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #82 : 16.03.2021, 19:08:43 »


Ja joo tollaset vanteetha ois unelma mut ei viitti iha noi arvokkaita  ::)

melkein kaikilla valmistajilla alkaa olemaan noita kevyempiä vaihtoehtoja tarjolla, tuo ns. flow forming valu alkanut yleistyä. 5x108 pulttijako ei vaan ole parhaiten saatavilla oleva, bemu ja vag jaoissa löytyy vaan valitettavasti aina paremmin.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #83 : 17.03.2021, 15:30:51 »
Eipä ollu balllasti rikki vaan xenon polttimo rikki meni takuusee kun alle vuoden vanhat ni selvittii sitte sillä.

Nyt kävi myös silleen et kun tarpeeks monta kertaa vieraili DO88 sivuilla ni lähti välijäähy tilaukseen niin se tuli tuossa viikonlopun aikana ährättyä paikallee. Ei malttanu odottaa et pääsis kaverin kans laittaa ni heitin iteksee sen tuonne keulille ja onnistu kyl melko hyvin ku vähä tuumaili ensi miten onnistuis iteksee parhaite  ;D

En osaa kyl sanoo persdynolla et tuliko suurtakaa vaikutusta viel pelkästään täl mut laitellaan keväämmällä viel downpipe tilaukseen ja sit ohjelma rullila ni luulis jo et alkaa tuntuu jo penkissäki  :3/4 jättää sen:

Muutama kuva rojektista ja autosta yleensäki pitkästä aikaa



Hienostihan tuo näytti paikalleen sopivan, pitikö paljon leikellä muoveja ympäriltä ?
Itellä sama homma edessä, keulapalan irrotus vaan arveluttaa yksinään. Pelottaa vähän että maalipinta kärsii tai katkeilee jotain kiinikkeitä irrotuksessa kun yksin joutuu kuitenkin tekemään. Ohjekin on juuri 60-sarjaan ja itellä V70 P3.

Tuon kokoisen coolerin täytyy vaikuttaa kyllä ilmantiheyteen paljonkin tai sitten siinä on jokin paha vika. Vakio cooleri on näissä ihan lapsellisen pieni. Moottoriin menee kyllä ihan sama määrä ilmaa on cooleri pieni tai iso, ei se siihen vaikuta - 2 kieroksella moottorin koko tilavuus, mutta imusarjan ilmantiheys kasvaa ennen kaikkea paremman jäähtymisen myötä. Itellä on Banks:n Datamonster, niin mahdollista verrata paljonko imusarjan-/ahtoilman ilmantiheys muuttuu ennen ja jälkeen muutoksen, tai muuttuuko ?

Rica bulkki softa...niin no mutta ihan samanlainenhan tämä Hiltonkin käytännössä on. Jenkkisoftissa voi tulla omat ongelmansa jo erilaisen polttoaineen osalta (Amerikan Joe ei ole aina oikeassa). Ainakin omasta mielestä penkissä tehty autokohtainen softa kuulostaa aina paremmalta kun valmiiksi arviolta tehty. Koska tekijöitä on monenlaisia, niin mahdoton sanoa tuleeko silti yhtään parempi. Karala on ainakin maineeltaan hyvä. Polestar vakiokuntoisessa autossa on varmaan hyvä vaihtoehto sekin, mutta miten toimii jollakin tapaa muutetussa ?
Vaihdelaatikon ohjaus aika oleellinen kun automaatti, Polestar varmaan ainoa jossa oikeasti kiinitetty tähän huomiota. Hiltonissa vissiin terävöitetty alasvaihtoa poistamalla väännön rajoitusta tms.

Muuta en tiedä, mutta kohtuu arvokas ainakin tollanen Hiltonin softa, $ 1400 - 1500
Mikähän tuo Dice-piuha on, joku Hiltonin latauspalikka johtoineen vai käyttääkö se sitä Volvo Dicea ?

Imuilman vaimennin on kai yksi tulppa näissä ja siihen saa valmista putkea ainakin Elevatelta, samoin löytyy parempi imusarja ihan sikahintaan. Tyylikäs kyllä täytyy myöntää etenkin mustana.

Noista imuputkistoista mukaan lukien Do88 voi sanoa yleisesti ainakin että ne on ihan susi rumia kaikki  :-\

Ite ainakin tykkään juuri T6:n kliinistä konehuoneesta, enkä halua muokata sitä typerillä värillisillä silikoniletkuilla ja kiiltävillä putkilla suoraan koneen yli. Moottorihan näissä T6:ssa kilpailee muuten maailman rumimman moottorin tittelistä ilman sitä suojakoppaa.
3.2 litraisen vaparin päällistä käyttämällä voisi olla mahdollista tehdä kohtuu tyylikäs toteutuskin, kun moottorin yli menevän putken tavallaan upottaisi siihen. Yläkulman tyhjää koloakaan ei jäisi joka on 3.0 koneessa ruma jos vakio imuputki poistetaan  ::)

Joka tapauksessa hienoa tekemistä, nämä vain olivat omia mietteitä, älä niistä välitä  ;)
« Viimeksi muokattu: 17.03.2021, 15:59:43 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #84 : 17.03.2021, 17:32:32 »
Hienostihan tuo näytti paikalleen sopivan, pitikö paljon leikellä muoveja ympäriltä ?
Itellä sama homma edessä, keulapalan irrotus vaan arveluttaa yksinään. Pelottaa vähän että maalipinta kärsii tai katkeilee jotain kiinikkeitä irrotuksessa kun yksin joutuu kuitenkin tekemään. Ohjekin on juuri 60-sarjaan ja itellä V70 P3.

Tuon kokoisen coolerin täytyy vaikuttaa kyllä ilmantiheyteen paljonkin tai sitten siinä on jokin paha vika. Vakio cooleri on näissä ihan lapsellisen pieni. Moottoriin menee kyllä ihan sama määrä ilmaa on cooleri pieni tai iso, ei se siihen vaikuta - 2 kieroksella moottorin koko tilavuus, mutta imusarjan ilmantiheys kasvaa ennen kaikkea paremman jäähtymisen myötä. Itellä on Banks:n Datamonster, niin mahdollista verrata paljonko imusarjan-/ahtoilman ilmantiheys muuttuu ennen ja jälkeen muutoksen, tai muuttuuko ?

Rica bulkki softa...niin no mutta ihan samanlainenhan tämä Hiltonkin käytännössä on. Jenkkisoftissa voi tulla omat ongelmansa jo erilaisen polttoaineen osalta (Amerikan Joe ei ole aina oikeassa). Ainakin omasta mielestä penkissä tehty autokohtainen softa kuulostaa aina paremmalta kun valmiiksi arviolta tehty. Koska tekijöitä on monenlaisia, niin mahdoton sanoa tuleeko silti yhtään parempi. Karala on ainakin maineeltaan hyvä. Polestar vakiokuntoisessa autossa on varmaan hyvä vaihtoehto sekin, mutta miten toimii jollakin tapaa muutetussa ?
Vaihdelaatikon ohjaus aika oleellinen kun automaatti, Polestar varmaan ainoa jossa oikeasti kiinitetty tähän huomiota. Hiltonissa vissiin terävöitetty alasvaihtoa poistamalla väännön rajoitusta tms.

Muuta en tiedä, mutta kohtuu arvokas ainakin tollanen Hiltonin softa, $ 1400 - 1500
Mikähän tuo Dice-piuha on, joku Hiltonin latauspalikka johtoineen vai käyttääkö se sitä Volvo Dicea ?

Imuilman vaimennin on kai yksi tulppa näissä ja siihen saa valmista putkea ainakin Elevatelta, samoin löytyy parempi imusarja ihan sikahintaan. Tyylikäs kyllä täytyy myöntää etenkin mustana.

Noista imuputkistoista mukaan lukien Do88 voi sanoa yleisesti ainakin että ne on ihan susi rumia kaikki  :-\

Ite ainakin tykkään juuri T6:n kliinistä konehuoneesta, enkä halua muokata sitä typerillä värillisillä silikoniletkuilla ja kiiltävillä putkilla suoraan koneen yli. Moottorihan näissä T6:ssa kilpailee muuten maailman rumimman moottorin tittelistä ilman sitä suojakoppaa.
3.2 litraisen vaparin päällistä käyttämällä voisi olla mahdollista tehdä kohtuu tyylikäs toteutuskin, kun moottorin yli menevän putken tavallaan upottaisi siihen. Yläkulman tyhjää koloakaan ei jäisi joka on 3.0 koneessa ruma jos vakio imuputki poistetaan  ::)

Joka tapauksessa hienoa tekemistä, nämä vain olivat omia mietteitä, älä niistä välitä  ;)

Kertaallee irrotin etupuskurin tuosta mun edellisesta S80 eli samaa korisarjaa ku tuo p3 v70, niin oli oikeestaa täysin sama operaatio ku tässä uudemmas. Ainoo mikä ero tais olla ni kaapelit ja pesuri oli jotenki erilailla kiinni en nyt muista tarkkaa siitä on nii monta vuotta.

Nii tosta ohjelmasta en nyt tiiä pitää sitä sitte kattoa ku on ajankohtane. Tää mun laiteha on joku Black R malli mikä on tullu tehtaalta asti tuolla Polestar softalla eli eio ns vaikona ollu kilometriäkään  ::)

Elevaten imusarja ois kyl tosi siisti mut sitäkää kannata tilata jenkeistä veroineen,rahteineen ja tulleineen maksaa enempi ku teetättäis jollain pajalla suomessa.

Ite taas tykkään tost do:n putkest ja nimenomaa sinisil letkuil ehkä sitä on kattonu lapsena tarpeeks fast&furioiusta ja pelnnu nfs ku iskee tollane  ;D Ja mulle tulee myös siit mieleen tuo konsepti S60 mis menee just koneen yli tuo putki  8)

Ja onha se mukava vaihtaa mielipiteitä ja ajatuksia siitähä saa monesti uusia ideoita sitte mite jatkais omaa hommaa  O0
Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #85 : 17.03.2021, 19:00:36 »



Rica bulkki softa...niin no mutta ihan samanlainenhan tämä Hiltonkin käytännössä on. Jenkkisoftissa voi tulla omat ongelmansa jo erilaisen polttoaineen osalta (Amerikan Joe ei ole aina oikeassa). Ainakin omasta mielestä penkissä tehty autokohtainen softa kuulostaa aina paremmalta kun valmiiksi arviolta tehty. Koska tekijöitä on monenlaisia, niin mahdoton sanoa tuleeko silti yhtään parempi. Karala on ainakin maineeltaan hyvä.







tota noin, siis hiltoniltakin saat ihan sellaisen softan kun haluat. ei auton tarvi välttämättä dynolla olla jos customia tehdään, dynollahan mitataan vaan se työn tulos.
vetelet dynossa tai "suljetulla" tienpätkällä ne logit sinne ameriikkaan ja saat uuttaa versiota tilalle ihan niinkuin vaikka karalan penkissä, ja mikahan on ihan guru, en kiistä mitenkään.
hilton on vaan perehtynyt 3.0 koneen ja denson saloihin todella pitkään ja hartaasti, eli hienoinen etumatka jo valmiiksi versus siihen jos ihan tyhjästä aloitetaan.

nämäkin on vain näitä minunkin omia mietteitä älä niistä välitä, mutta mulla oli kuitenkin 5.5 vuotta orkkis S60 T6 heico jota tuli pulattua melko tavalla  :)

ps. ei ainakaan S60 tarvii leikellä mitään, mutta ne orkkis ilmanohjaimet alapuolella ei ainakaan mulla oikein istuneet enää kunnolla.

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #86 : 17.03.2021, 19:12:39 »
Joo ei tarvinnut leikellä ku anturin puolelta pien pala et mahtuu. Mut joo jätin itekki laittamatta ne alemmat ohjaimet ku en nähny mitään lisäarvoo niil ku välijäähy ylttää nyt ylös asti.
Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #87 : 19.03.2021, 19:25:28 »
Kuka laittais ja mihin hintaan mulle nämä alle?  ;D Jotenki jännittää ajatus lähtee iteksee koittaa vaihtaa vai onko se sen kummosempaa ku muutkaa hommat. Jotenki mietityttää saankoha etutolppia irti ehjänä  ???

Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa Jonnari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #88 : 20.03.2021, 22:13:19 »
Vaihtaisin samalla yläpään laakerit kun tolpat pitää kuitenkin purkaa pois. Tuttu säästi sen rahan ja viikon päästä siitä vaihdatti sitten ne erikseen..
-11 V60 D5

Poissa Edu28

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 AWD T6 3.0 Black R
« Vastaus #89 : 21.03.2021, 02:05:20 »
Kuka laittais ja mihin hintaan mulle nämä alle?  ;D Jotenki jännittää ajatus lähtee iteksee koittaa vaihtaa vai onko se sen kummosempaa ku muutkaa hommat. Jotenki mietityttää saankoha etutolppia irti ehjänä  ???


Tuossa ohjeet työlle.
https://accessories.volvocars.com/en-us/InstallationInstruction/Document/VCC-493174-2/all/all/all/all/default/S60%20(11-18)%202016

Etupään saa myös vaihdettua ilman navan irroitusta, kun kääntää pyörät kulmaan ja vääntää pitkällä varrella tukivartta alaspäin. Volvon ohjeen mukaisesti vähän työläämpi ja vaatii enemmän välineitä. (Molemmat tavat kokeiltu) Ja tosiaan kannattaa ne kääntölaakerit vaihtaa samalla. Näihin on tullut muutenkin Volvolta päivitetty versio laakerista.

Takajouset helppo homma  kun avaa ulommat tukivarren pultit ja tunkin varassa laskee varren alas.
335d X-Drive, 330e X-drive
Entiset:
S60 D5 AWD -15, VW Golf R -19, V60 T8 -19
S60 D5 AWD -11, C30 T5 Man -08

 

Kulkukoira  Proturbo