Ateho  Elekma

240 Turbo projekti

  • 72 Vastauksia
  • 19233 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #15 : 05.11.2020, 00:11:21 »
Juhan kanssa ihan samoilla linjoilla sen suhteen että varma ja toimivaksi havaittu paketti tuloillaan sulla. Itselläkin on aika samanlainen paketti nyt 242:een. Oma näkemys tosta M90 shifteristä on että noilla aftermarket kepeillä tulee herkemmin runnottua liian rajusti M90 syncroja. Mutta tämä on vain oma näkemys/kokemus. Orkkis shifteri uusilla puslilla on ollu oma valinta M90 kanssa. Mutta jos M90 keppi jää ylimääräiseksi niin mua vois kiinnostaa  :)
Paiskaan yv:tä jos jää yli. Tuo short shifter on ajatuksen tasolla vielä. Pitää tässä mietiskellä että laittaako sellasen vai muokkaanko keppitelineen sopivaksi tuohon 240 koriin.
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #16 : 05.11.2020, 00:25:07 »
Tämä on hyvä muistaa kun nuo turbovehkeet ei oikein inertiapenkissä vastaa likikään todellisuutta. Allekirjoittaneella ahtimen herääminen penkissa siirtyi 500rpm ylemmäs kun kuorma kovin paljon pienempi.

Nuita joojoo miehen nokka/kansi fantasioita kannattaa lievällä suodatuksella kuunnella kun suurinosa tietotaidosta taitaa olla peräsin suomi24.

Vaiha ne tulpanjohot ku näky olevan kypsät ku kävin yks päivä kattomassa  :D

T:Janne

Joo ne on menossa vaihtoon ;D
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #17 : 05.11.2020, 00:38:21 »
Ja jopasmiehen puheet on muutakin ku fantasioita, kattokaapa kaikkia vähänkään tehokkaampia koneita, niin ei niissä kirjainnokkia ole. Ja nokka-akselit ei oo kalliita, niin miksei laittais custom kärsää niin saa maximit irti koneesta.

t. Jopasmies.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #18 : 05.11.2020, 08:38:54 »
Ja jopasmiehen puheet on muutakin ku fantasioita, kattokaapa kaikkia vähänkään tehokkaampia koneita, niin ei niissä kirjainnokkia ole. Ja nokka-akselit ei oo kalliita, niin miksei laittais custom kärsää niin saa maximit irti koneesta.

t. Jopasmies.

Jos nyt keskityt vaan siihen omaan ikuisuusprojektiin etkä satuile näissä muiden topiceissa  8)

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #19 : 06.11.2020, 13:06:14 »
Ölis pihalla 240 farkku jossa 4x sähkölasit. Tietenkin kiinnostaisi tähän ne laittaa, onko millanen homma vaihtaa sähköjen osalta. Pitääköhän ottaa koko johtosarja autosta kojelaudan alta vai lieneköhän tässäkin valmius sähkölaseille ??? Nopealla vilkasulla ei näkyny johtoja tässä laseille, mutta empä oo tarkemmin tutkinutkaan.
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #20 : 06.11.2020, 13:44:47 »
Vaihdoin omaan kakkosneloseen manuaalilasien tilalle sähköiset. Ikkunat mekanismeineen, pahvit ja johtosarja riittää. Virta otetaan sulaketaulusta. Ovien läpivienneissä oli tiukat paikat, muuten helppo homma. Etupenkit otin pois sekä alamuovit kojelaudasta ja sulakerasian ympäriltä.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #21 : 06.11.2020, 13:58:08 »
Vaihdoin omaan kakkosneloseen manuaalilasien tilalle sähköiset. Ikkunat mekanismeineen, pahvit ja johtosarja riittää. Virta otetaan sulaketaulusta. Ovien läpivienneissä oli tiukat paikat, muuten helppo homma. Etupenkit otin pois sekä alamuovit kojelaudasta ja sulakerasian ympäriltä.

Kahvat kans nappuloille.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #22 : 06.11.2020, 14:21:30 »
Se on niin lisävaruste vielä näin vanhassa että johtosarja on helppo purkaa vanhasta ja siirtää.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #23 : 06.11.2020, 14:51:19 »
Joo, pitää siirtää ne tuohon. Tosiaan tuo oma on purettu kokonaan sisältä, ovipahveja ja kojelautaa jos ei laske mukaan. Pohjassa pari pientä reikää niin purin sisustan sen takia.  Kaikki osat löytyy tähän swäppiin, mietin vaan tuon johtosarjan siirtoa. Jälleen sai apua täältä, kiitos siitä auttaneille ;D
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #24 : 08.11.2020, 19:16:33 »
Tarkotushan tähän olis tosiaan re85 lyyä tankkiin ja tehä polttoainelinjat uudestaan. Olisiko ideaa an8 menolinjassa ja an6 paluulinjassa? Ainakin suunnilleen vastaavilla tekniikoilla jne käytetty samaa linja kokoa, eikä pitäis ahdistaa jatkossakaan.
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #25 : 09.11.2020, 12:31:58 »
Itellä on AN8 meno ja AN6 paluu. Toimii ja nuo koot sopii aika hyvin komponentteihinkin matkan varrella.

Tankki-suodatin-pumppu väli on AN10 koska nuo liittimet löytyy kaikista edellä mainituista. Pumpulta eteenpäin AN8. Ainoa adapteri on siinä kun AN6 paluu vaihtuu tankissa olevaan AN10:iin.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2379
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #26 : 09.11.2020, 15:47:37 »
Mulla tuli polttoainelinjat tosta 12mm polyamidiputkesta. Eli käytännössä mustaa paineilmaputkea. Päissä AN8 tartunnat josta sit JIC letkukaroilla. Helppoa ja halpaa. Rojektitopicista löytyy muutama kuva jos yhtään auttaa  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #27 : 09.11.2020, 16:45:27 »
Mulla tuli polttoainelinjat tosta 12mm polyamidiputkesta. Eli käytännössä mustaa paineilmaputkea. Päissä AN8 tartunnat josta sit JIC letkukaroilla. Helppoa ja halpaa. Rojektitopicista löytyy muutama kuva jos yhtään auttaa  :)

Polyamidi putkelle täältä ääni myös. Halpaa ku saippua verrattuna an tavaraan ja kestää myös viinan. Itselle laitoin siitä ja tuli hyvät.

Autojen oem polttoainelinjat on tätänykyä myös tuota samaa tavaraa.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #28 : 09.11.2020, 16:47:17 »
Polyamidi putkelle täältä ääni myös. Halpaa ku saippua verrattuna an tavaraan ja kestää myös viinan. Itselle laitoin siitä ja tuli hyvät.

Autojen oem polttoainelinjat on tätänykyä myös tuota samaa tavaraa.
Joo no siitä siis pitää ne nykästä.
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2379
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240 Turbo projekti
« Vastaus #29 : 09.11.2020, 17:25:54 »
Tarvikemotilta saa aika sopivasti liittimineen päivineen
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Elekma  Autoracing