RallyBaron  Samppasport

Ford Focus ST moottori

  • 1 Vastauksia
  • 5047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SepiS60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Ford Focus ST moottori
« : 16.12.2020, 09:41:18 »
Mikähän mahtaa olla suurin ero B5254T2 verrattuna Focus ST mallissa (S40 2,5 T5 ???) käytettyyn B5254T5 moottoriin ? 210hp vs 225hp
Kun mulle koetettiin tyrkyttää konevikaista ST Focusta ... alkupään Focukset 2,3 ja uudemmat 2,5 koneella....
Netin syövereistä sai kaivettua että eroina olisi 2mm ohuempi sylinteriputki, ruiskutussuuttimet ja imusarja sekä virranjakaja vai ymmärsinkö väärin ?
Onko ohuemmat sylinteriputket juttu kuvittelemani 2,3 2,4 vs 2,5 litraisten ero ? RN-sarjan moottori siis kyseessä.
Puristussuhde fordissa on 9,0 ja ahtopaine 0,65bar mikä mielestäni vastaa S60/V70 T5 matalapaine turbomoottoria.
Mahtaako nuo sylinterikannet olla vaihtokelpoisia ? eli jos tuohon focuseen leipoisi 2,4T eli B5244T3.
Jopa jos tuo lohko on sama niin tuo B5234T3 voisi olla vielä paksummilla sylinteriputkilla ja kärsisi enemmän painetta. :-\
B5254T4 eli vaikka R60 löytyy 300hp vaikka fordin ei väitetä kestävän tuota...
Volvo V40 D2 Business -18

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Ford Focus ST moottori
« Vastaus #1 : 22.12.2020, 00:08:06 »
B5244T4 ja B5244T5 on myös 81 mm porauksella. Ensimmäinen taitaa olla täällä päin harvinaisempi. Jälkimmäinen on facelift S60/V70 T5 kone.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

Ateho  Elekma