Autoracing  KL-varaosat

Äänestys

Mikä sisusta olisi paras punaiseen autoon?

Nykyinen harmaa nahkasisusta
8 (40%)
Sininen plyysi (tai puolinahka)
3 (15%)
Harmaa plyysi
2 (10%)
Beige nahka (tai puolinahka)
2 (10%)
Beige plyysi
0 (0%)
Punainen nahka
5 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 20

Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"

  • 85 Vastauksia
  • 14856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #15 : 18.04.2021, 04:03:11 »
Näin neljän aikaan yöllä heikkona hetkenä on hyvä kirjoitella auton murheista. Pohjasta on ruvennut tippumaan massaa ja pohjamaalia suurin piirtein auton keskeltä kuskin puolelta, ja alta paljastui mätää peltiä :buck2:
Ilmeisesti jäljistä päätellen joku on joskus nostanut autoa ylös keskeltä pohjaa, tämä selittää myös ovien huonon sovituksen. Täytyy tutkia heti huomenissa vaurioita tarkemmin.
Tekisi mieli autoa vaihtaa, mutta ei ehkä ihan vielä, ellei satu tulemaan hyvää tiilikeulaa 16-tappisella koneella vastaan... ::)
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Kotiväen kannustuksella tänään alkaa ruostekohtien etsintä ja pohjan kunnostus. Täytyypi laittaa illalla muutamat ruudut, vaikka onhan varmaan kaikki ruostetta nähneet.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2021, 08:49:15 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #17 : 24.04.2021, 12:12:47 »
Hyvä hyvä  O0 ei kannata luovutta kyllä tästä hieno tulee, ja kuvia kehiin niin ei tarvii vaan omat ruosteet tujottaa  :)

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #18 : 24.04.2021, 16:23:09 »
Hyvä hyvä  O0 ei kannata luovutta kyllä tästä hieno tulee, ja kuvia kehiin niin ei tarvii vaan omat ruosteet tujottaa  :)
Juu, täytyypi räpsiä kuvia vielä pohjasta enempi. Pahimmat ruostekohdat ovat sentään kunnossa nyt.
Moottorin käytös vaatii vielä hiomista, nyt noin 2000 kierroksen paikkeilla turbo suorastaan hyökkää peliin, ja sitten mennään eikä meinata.
Verrattuna vanhempieni entiseen 740 GLE D24TIC automaattiin tämän yksilön käytös on huomattavasti vähemmän sivistynyttä. Voima tulee sellaisella rykäyksellä että takarenkailla on kestämistä...
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #19 : 24.04.2021, 17:09:12 »
Niin olika paineet nostettu? Normaali tdic ei kyllä "karkaa käsistä" vaikka on 12mm nppää. Muutenkaan en lähtis pahemmin paineet nostelee jos on vakio ahdin
« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 17:11:53 kirjoittanut bolinder »

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #20 : 24.04.2021, 17:26:53 »
Niin olika paineet nostettu? Normaali tdic ei kyllä "karkaa käsistä" vaikka on 12mm nppää. Muutenkaan en lähtis pahemmin paineet nostelee jos on vakio ahdin
Ilmeisesti on, edellisistä omistajista joku on myös askarrellut reilun kokoisen välijäähdyttimen keulille. En tosin löytänyt mitään ahtopaineruuvia tai vastaavaa. Jollain kikkakolmosella niitä paineita taatusti on nostettu, vakioturbo peruspaineilla on huomattavasti rauhallisempi.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 18:28:12 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #21 : 28.04.2021, 15:03:24 »
Auton kuulumisia tällä hetkellä: kovaa ajoa vaan. Mittarissa on tällä hetkellä tarkalleen 521255 km, ja trippimittariin verrattuna lukema laahaa perässä jonkin verran. Pitäisi varmaan korjata mittaristo jossain vaiheessa. Tuli napattua yksi ruutu kuraisesta autosta.



Täytyy pestä, ja samalla ottaa kauan lupaamiani kaikkien odottamia ruostekuvia :D
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #22 : 29.04.2021, 21:08:10 »
Manualisointi on käynyt vahvasti mielessä, kun edullisia M46-laatikoita dieselin kytkinkopalla putkahtelee myyntiin suhteellisen usein. Ei vain oikein raaskisi, koska alkuperäisyys kärsisi :-\  Auto olisi kyllä paljon hauskempi ajettava, mutta sisäinen pussihousu käskee säilyttämään automaattilootan...
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #23 : 12.05.2021, 20:47:57 »
Kirjoitellaanpas tästäkin vehkeestä taas vaihteeksi jotain. Pieniä paranteluja on tullut cd-vaihtajan ja kaiuttimien balanssisäätimen muodossa.
Sisustan polttimoita pitäisi vaihtaa, varmaan jotain luonnonvalkoisia ledejä tulossa. Kestää ehkä pidempään kuin hehkulamput.
Uusi (vanha) rattikin on tulossa pian. Eikä mikään ralliratti vaan alkuperäinen ratti ilman airbagia S*

Alustasta ollaan kaipailtu kuvia, joten laitanpas yhden pikaräpsyn, koska kuvat on kivoja.
Täytyy vielä nostaa nosturille, pestä ja ottaa parempia kuvia.


Alusta vaatisi kyllä massauksen uudestaan, paikkapaikoin ei tällä hetkellä ole remppaamisen jälkeen massaa lainkaan.
Mittaristo sanoo mitä sattuu, ja matkamittari hukkaa puolet todellisesta ajomäärästä. Tänään katsoin että juotokset vaatisivat uusimista, mutta en vielä ryhtynyt siihen.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2021, 20:51:01 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #24 : 13.05.2021, 21:43:04 »
Tuli otettua projektiksi ovisyvennysten kankaiden korvaaminen jalopuutarralla. Köyhänä miehenä en saa aitoja puisia ovisyvennyksiä, joten täytyy tyytyä tekemään itse.
Projekti menee pääpiirteittäin näin:
-Kankaan poisto syvennysosan muovista, on liimattu aika tiukkaan
-Muoviosan hionta tasaiseksi
-Muoviosan kevyt lämmitys, sen jälkeen kalvon laittaminen lämmöllä paikalleen. Kalvo käytännössä sulatetaan paikoilleen
-Kirkaslakkaa muutama ohut kerros, että saadaan kiiltävä pinta

Kuskin oveen tein tämän jo, syvennysosa on tosin vielä lakkaamatta. Täytyy muistaa ottaa kuvia.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #25 : 14.05.2021, 14:53:04 »
Tuli tehtyä laminoinnilla "aidompi" jalomuovinen tuhkakuppi. Lakka vain päälle niin näyttää ainakin melkein aidolta Classicin tuhkakupilta. Pitää vielä kytkinpaneeleihin sulattaa kalvo päälle.



Kyllähän nämä jalomuovit mielipiteitä jakaa, mutta omasta mielestä sopii hyvin. Lapsuusmuistot porukoiden 740 GLE:stä saattavat osin vaikuttaa asiaan  ::)
Kromilistat ulos olisivat vielä piste iin päälle.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #26 : 14.05.2021, 21:39:48 »
Ihan fiksu, valehteleeko kuva vai oikooko teippaus tossa sisäkulmassa  :juhau:

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #27 : 14.05.2021, 21:47:48 »
Ihan fiksu, valehteleeko kuva vai oikooko teippaus tossa sisäkulmassa  :juhau:
Oikoi hieman, huomasin saman.
Pitäisi katsoa työn laatu ennen kuvien ottoa :nohnoh  Nyt on korjattu, pitäisi muutenkin ottaa parempia kuvia.
Yritin toteuttaa tuon teippauksen jotenkin siististi, ja ihan hyvä lopputulos tuli.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #28 : 15.05.2021, 20:36:48 »
Lisää ökyilyä...




Tuli testattua ensimmäistä feikkipuista ovisyvennystä, ja ihan hyvän näköinen on. Teen vielä varsinaisen autoon jäävän osan siistimmin, kuvassa näkyvä on vasta mallikappale.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #29 : 26.05.2021, 13:20:44 »
Manualisointi on käynyt vahvasti mielessä, kun edullisia M46-laatikoita dieselin kytkinkopalla putkahtelee myyntiin suhteellisen usein. Ei vain oikein raaskisi, koska alkuperäisyys kärsisi :-\

Ja tämänikäiseen manuaaliinhan kuuluu jo M90, eikä M46. ;)

Kannattaa kurkata missä kuosissa syöttöpumpun ahdonalaisen syötön kara on. Ahtopainettahan ei välttämättä ole nostettu, koska pelkkä syötön lisäyskin vakioahtoja nostamatta tekee jo sekin ihmeitä.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2021, 13:39:18 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy