Samppasport  Futurez

V70 2,5T my04 aut

  • 18 Vastauksia
  • 1836 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5T my04 aut
« Vastaus #15 : 13.09.2021, 22:24:47 »
Kenen softa on ok ? Vai löytyykö softan tekiöitä ihan vaikka tätä kautta?

Itelläni ollut BSR steg 1 jo yli 5 vuotta.
Pelkkää hyvää sanottavaa siitä. Kuminauhamaisuus ja hidas reagointi hävisivät saman tien.
Kaipa auton käyttäjiksi oli ajateltu alunperin varttuneempaa porukkaa, joiden motoriikka ei tue herkemmin liikkuvaa kulkinetta ::)
Ehkä kannattaa tarkistaa/vaihtaa TCV-venttiili aluksi, jos oikein hitaalta tuntuu.

 

Poissa Kalle37

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5T my04 aut
« Vastaus #16 : 14.09.2021, 21:04:05 »
Mulla oli saab 9-3 1.8t:ssä bsr softa. Oli vähän ongelmia vaikka oli melko uusi auto.
Välillä ihan kuin hävitti softan. Muuttui nuhaisemmaksi.  Joku guru oli joskus tutkinut tuota softaa mikä oli trionic 8:ssa Oli kuulemma kylmästi oiottu ja puukotettu turva puolen juttuja.

Tiedä sitten miten volvon softa on tehty? Mulla on vielä ppc2 hylyssä ja kysäisin jo bsr:tä
Kelpaisko se volvon softan siirtoon? Säästäis sen 170€ tai jotain.  Se hyvä puoli on bsr softassa, että saa poiskin itse.

Jos tcv ventiili on siinä ilmanputsarin vieressä, niin vaihdoin sen jo ja tilanne hieman parani.
Volvo V70 2,5T-04 Volvo V40 CC T5 awd -15
Saab 9-3 sc 1,9 tids -08

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5T my04 aut
« Vastaus #17 : 14.09.2021, 22:21:04 »
Luulisi, että sama PPC-siirtolaite käy kaikkiin OBD2-väyläisiin autoihin.
Itelläni kokemus BSR:stä vain 2.5T:ssä. Varmaan 70tkm ajanut sillä ongelmitta, ehkä enemmänkin.
On totta, että ohjelmista on vaikea/mahdoton sanoa, mitkä ovat "hyviä" vai ei.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 782
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5T my04 aut
« Vastaus #18 : 15.09.2021, 08:48:06 »
Mulla oli saab 9-3 1.8t:ssä bsr softa. Oli vähän ongelmia vaikka oli melko uusi auto. Välillä ihan kuin hävitti softan.

Mulla on vielä ppc2 hylyssä ja kysäisin jo bsr:tä
Kelpaisko se volvon softan siirtoon?

PPC2 on käyttökelpoinen myös Volvon ohjelmointiin. Epäilisin, että siinä on kapasiteettia jopa usealle ohjelmalle samanaikaisesti -tästä en ole varma.

Meillä on talossa edelleen kakkosautona uutena ostettu 9-3 1.8t. Auto on pääosin naisväen käytössä, mutta BSR:n Steg1 on toiminut mielestäni kelvollisesti, vaikka tytöt tankkaavat enimmäkseen 95 oktaanista. Saabin palstalla asiantuntijat tyrmäsivät BSR:n niin surkeaksi, että kyselin asiasta ja softan riskeistä suoraan valmistajalta. Lupasivat maksutta jatketun takuun. Eiköhän niitä "guruja" ole myös pitkään toimineen BSR:n palkkalistoilla, tietääkseni jopa entisiä trollhättanilaisia insinöörejä.

Parina viime kertana softan palautus ei ole mennyt kerralla oikein, vaan näytölle on tullut kylmäävä ilmoitus vikatilasta, mutta toisella yrittämällä homma on onnistunut. Päivityslisenssiä en enää ole viitsinyt hankkia, vaikka sekin olisi yhä tarjolla. 

 

Kulkukoira  Proturbo