Kulkukoira  Proturbo

T8 kestävyys

  • 52 Vastauksia
  • 33472 Lukukerrat

tykki ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #15 : 29.07.2021, 11:30:07 »
https://volvofi.s3.amazonaws.com/esitteet/Volvo%20Selekt%2012kk_.pdf

https://volvofi.s3.amazonaws.com/esitteet/Volvo%20Selekt%2024kk.pdf

Kiitos, noissa tuo on selkeästi kerrottu. Hyvin kattava takuu kyllä ollut omissa autoissani ainakin (poislukien pyörän laakerit, minkä kerran jouduin uusimaan omasta pussista takuun aikana).
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Cloacamaxim

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #16 : 17.09.2021, 18:22:02 »
XC90 T8, 2016 ja 213tkm ilmoittautuu keskusteluun. 3 vuoden kokemuksella.

Todella tyytyväinen T8:n suorituskykyyn ja nurkka-ajo ominaisuuksiin sähköllä. Polttomoottori sitten aina tulille jos tietää että sähköllä ei pääse perille. Kylmäkäynnistys paikallaan sata kertaa parempi kuin esim. motarivauhdeissa.

182tkm oli ERADIn kanssa ongelmaa, mutta Bilia hoiti veloituksetta. Nykyään Volvo tulee vanhemmissa vissiin vaan puoleen väliin vastaan. Eli jos sähköajo menee kenguiruluksi niin ~reilun tonnin korjauskustannus. Uskoisin ettö 6kk voimansiirtotakuu kattaa tuon jos käytettynä ostaa asiallisesta liikkeestä.

Latausportti saattaa jäätyä talvella tai johto kiinni jos taivasalla. Lisälämmittimen reilu pito päällä auttaa tähän, joku lämmitinvastus käsittääkseni jeesaa mekanismeja. Hiustenkuivain tai kuumailmapuhallin auttaa pahimmassa tilanteessa. Kannattaa ostaa joku kangas suoja ettei lumi ja vesi pääse sinne latausporttiin. Paras keino on ehkäisy.

Oven kahvojen lukkomekanismeja jäätyy talvella. Vaihdettu Bilian toimesta takuuseen taakse. Tämä on ehkä kaikista ärsyttävin vika ollut kun ”perheauto” ja lapsille ei saanut ovia taakse auki.

Yks hapettunut johtosarja vaihdettu taakse kun tutkat hieman temppuili.

Siinäpä se saldo tais ollakin. Erad noista nyt ainoa nihkeämpi kun liittyy voimansiirtoon.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13501
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #17 : 20.09.2021, 17:29:30 »
XC90 T8, 2016 ja 213tkm ilmoittautuu keskusteluun. 3 vuoden kokemuksella.

Todella tyytyväinen T8:n suorituskykyyn ja nurkka-ajo ominaisuuksiin sähköllä. Polttomoottori sitten aina tulille jos tietää että sähköllä ei pääse perille. Kylmäkäynnistys paikallaan sata kertaa parempi kuin esim. motarivauhdeissa.

182tkm oli ERADIn kanssa ongelmaa, mutta Bilia hoiti veloituksetta. Nykyään Volvo tulee vanhemmissa vissiin vaan puoleen väliin vastaan. Eli jos sähköajo menee kenguiruluksi niin ~reilun tonnin korjauskustannus. Uskoisin ettö 6kk voimansiirtotakuu kattaa tuon jos käytettynä ostaa asiallisesta liikkeestä.

Latausportti saattaa jäätyä talvella tai johto kiinni jos taivasalla. Lisälämmittimen reilu pito päällä auttaa tähän, joku lämmitinvastus käsittääkseni jeesaa mekanismeja. Hiustenkuivain tai kuumailmapuhallin auttaa pahimmassa tilanteessa. Kannattaa ostaa joku kangas suoja ettei lumi ja vesi pääse sinne latausporttiin. Paras keino on ehkäisy.

Oven kahvojen lukkomekanismeja jäätyy talvella. Vaihdettu Bilian toimesta takuuseen taakse. Tämä on ehkä kaikista ärsyttävin vika ollut kun ”perheauto” ja lapsille ei saanut ovia taakse auki.

Yks hapettunut johtosarja vaihdettu taakse kun tutkat hieman temppuili.

Siinäpä se saldo tais ollakin. Erad noista nyt ainoa nihkeämpi kun liittyy voimansiirtoon.
Kiva kuulla mulla on just ostettu 182tkm ajettu itellä jos kattoluukun vuotoa ei huomioida niin toistaiseksi ei mitään isompaa ole ollut... mutta nämä on hyvä pitää mielessä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa corefusion

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #18 : 04.10.2021, 10:15:50 »
Itsellä myös nyt kiikarissa käytetty XC90 T8, olisiko hyviä vinkkejä mitä nyt ainakin olisi syytä tarkistaa näistä? Varmaan sellainen 170-240tkm ajettu tulee olemaan sopivassa hintaluokassa itselle...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #19 : 04.10.2021, 10:39:41 »
Itsellä myös nyt kiikarissa käytetty XC90 T8, olisiko hyviä vinkkejä mitä nyt ainakin olisi syytä tarkistaa näistä? Varmaan sellainen 170-240tkm ajettu tulee olemaan sopivassa hintaluokassa itselle...
Yllä tuo ristuksen tapaus. Sopii kaikkiin XC90 malleihin, eli kattoluukun tiiveys. Jos ilma-alusta kannattaa tarkistaa jos on. Nämä ei kumpikaan liity suoranaisesti T8 malliin.Tietty massa suurempi niin alustakin rasittuu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #20 : 18.01.2022, 14:12:02 »
XC90 T8, 2016 ja 213tkm ilmoittautuu keskusteluun. 3 vuoden kokemuksella.

Todella tyytyväinen T8:n suorituskykyyn ja nurkka-ajo ominaisuuksiin sähköllä. Polttomoottori sitten aina tulille jos tietää että sähköllä ei pääse perille. Kylmäkäynnistys paikallaan sata kertaa parempi kuin esim. motarivauhdeissa.

182tkm oli ERADIn kanssa ongelmaa, mutta Bilia hoiti veloituksetta. Nykyään Volvo tulee vanhemmissa vissiin vaan puoleen väliin vastaan. Eli jos sähköajo menee kenguiruluksi niin ~reilun tonnin korjauskustannus. Uskoisin ettö 6kk voimansiirtotakuu kattaa tuon jos käytettynä ostaa asiallisesta liikkeestä.

Latausportti saattaa jäätyä talvella tai johto kiinni jos taivasalla. Lisälämmittimen reilu pito päällä auttaa tähän, joku lämmitinvastus käsittääkseni jeesaa mekanismeja. Hiustenkuivain tai kuumailmapuhallin auttaa pahimmassa tilanteessa. Kannattaa ostaa joku kangas suoja ettei lumi ja vesi pääse sinne latausporttiin. Paras keino on ehkäisy.

Oven kahvojen lukkomekanismeja jäätyy talvella. Vaihdettu Bilian toimesta takuuseen taakse. Tämä on ehkä kaikista ärsyttävin vika ollut kun ”perheauto” ja lapsille ei saanut ovia taakse auki.

Yks hapettunut johtosarja vaihdettu taakse kun tutkat hieman temppuili.

Siinäpä se saldo tais ollakin. Erad noista nyt ainoa nihkeämpi kun liittyy voimansiirtoon.

ERAD käsittääkö koko takamoottorin? Mulla taisi just sellainen kosahtaa.... Onkohan tämä miten yleinen ongelma ja millaisilla kilsoilla porukalla on tätä hajonnut?
« Viimeksi muokattu: 19.01.2022, 08:53:17 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #21 : 25.01.2022, 14:43:03 »
Nyt tuli auto huollosta ja jonkun invertterin olivat vaihtaneet takuuseen taakse sähkömoottorin luokse. Saa nähdä kestääkö tuo pidempään kuin 26tkm...
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #22 : 14.03.2022, 19:10:06 »
Nyt tuli sitten tämmöisestä (etä)kaupat tehtyä. XC60 T8 Inscription vm 2018. Mittarissa 86tkm ja sain 2v Selekt takuun kaupan päälle. Maple Brown ulkoväri ja Maroon nahkat sisällä. Loppuviikosta tai ensi viikon alusta pitäisi tulla kotiovelle ja vanha XC60 D5 lähtee vaihdossa kuljettajan mukaan.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #23 : 22.04.2022, 20:49:19 »
Tänään oli vähän outo pulma kaupan pihassa. Ostosreissun jälkeen mentiin autoon ja starttasin normaalisti. Rupesin vaihtamaan Pure-modea ja ihmettelin, kun valikko ei tule näkyviin. Sitten tajusinkin, että auto ei ole käynnissä. Jalka jarrulla kokeilin moneen kertaan eikä startannut, näytöllä vaan sanoi että "laita se jarru pohjaan ja käytä start-nappia" tjsp. Hetki siinä ihmeteltiin ja kohta auto sitten starttasi ja kaikki toimi normaalisti.

Onko kellään muulla sattunut tällaista?
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #24 : 23.04.2022, 10:32:35 »
Onko kellään muulla sattunut tällaista?

Vähän tuon tapaista. Tarkasta 12V akun kunto ja liitokset. Jos jännitteet on sopivasti alhaalla, mittaristo jaksaa vielä käynnistyä mutta auto ei saa starttilupaa.

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #25 : 23.04.2022, 22:04:56 »
Juu 12v akusta kannattaa pitää huolta sillä se on aika yksin kun pelkällä sähköllä ajetaan. Ison akun latausaika ei riitä pitämään pelkästään latausta yllä. Joten akkua pitää ladata ulkoisella laturilla tai sitten on ajettava bensalla :-\

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #26 : 24.04.2022, 01:27:29 »
Juu 12v akusta kannattaa pitää huolta sillä se on aika yksin kun pelkällä sähköllä ajetaan. Ison akun latausaika ei riitä pitämään pelkästään latausta yllä. Joten akkua pitää ladata ulkoisella laturilla tai sitten on ajettava bensalla :-\

Mmmitä. Se 12V akkuhan saa sähköä ajoakusta milloin tahansa, ei sen tarvi töpselissä olla sitä varten. Ei tarvi erillistä latausta ja menee aivan loistavasti kuukausitolkulla pelkällä sähköllä.

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #27 : 25.04.2022, 10:37:19 »
Mmmitä. Se 12V akkuhan saa sähköä ajoakusta milloin tahansa, ei sen tarvi töpselissä olla sitä varten. Ei tarvi erillistä latausta ja menee aivan loistavasti kuukausitolkulla pelkällä sähköllä.
Ei pidä paikkaansa. Jo ohjekirjakin sanoo toista. Esim. jos käytät paljon webastoa ja ajelet pelkällä sähköllä niin virta loppuu 12v akusta jossain vaiheessa. Ja kun 12v akusta alkaa olla virta vähissä niin auto pyrkii enemmän käyttämään polttomoottoria latauksen varmistamiseksi, vaikka sähköä olisi sähköllä ajamiseen.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #28 : 25.04.2022, 11:25:46 »
Ei pidä paikkaansa. Jo ohjekirjakin sanoo toista. Esim. jos käytät paljon webastoa ja ajelet pelkällä sähköllä niin virta loppuu 12v akusta jossain vaiheessa. Ja kun 12v akusta alkaa olla virta vähissä niin auto pyrkii enemmän käyttämään polttomoottoria latauksen varmistamiseksi, vaikka sähköä olisi sähköllä ajamiseen.

Ei ole tapahtunut viidessä vuodessa meidän autolla noin, vaikka on ajettu aggressiivisesti kaikki mahdollinen sähköllä eli monesti pitkiäkin kausia pelkkiä lyhyitä siirtymiä sähköllä ja aina webastolla lämmitys ennen lähtöä ja ajon aikana.

Ei koskaan ole ollut tarvetta auttaa tai edes ajatella 12V akkua millään tavoin.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: T8 kestävyys
« Vastaus #29 : 25.04.2022, 11:37:32 »
Ei pidä paikkaansa. Jo ohjekirjakin sanoo toista. Esim. jos käytät paljon webastoa ja ajelet pelkällä sähköllä niin virta loppuu 12v akusta jossain vaiheessa. Ja kun 12v akusta alkaa olla virta vähissä niin auto pyrkii enemmän käyttämään polttomoottoria latauksen varmistamiseksi, vaikka sähköä olisi sähköllä ajamiseen.

Ohjekirjassa sanotaan, että 12V käynnistysakkua ladataan aina kun ajoakkua ladataan.

Perheessä olevassa -19 vuoden V60 T8:ssa ei ole ollut mitään ongelmia käynnistysakun kanssa. Auto seisoo välillä pitkiäkin aikoja ja pääasiassa ajot tapahtuu sähköllä. Käynnistysakkua ei ole kertaakaan ladattu ulkoisella laturilla (huolloista tapahtuvasta latauksesta en tiedä).
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Autoracing  KL-varaosat