XC90 T8, 2016 ja 213tkm ilmoittautuu keskusteluun. 3 vuoden kokemuksella.
Todella tyytyväinen T8:n suorituskykyyn ja nurkka-ajo ominaisuuksiin sähköllä. Polttomoottori sitten aina tulille jos tietää että sähköllä ei pääse perille. Kylmäkäynnistys paikallaan sata kertaa parempi kuin esim. motarivauhdeissa.
182tkm oli ERADIn kanssa ongelmaa, mutta Bilia hoiti veloituksetta. Nykyään Volvo tulee vanhemmissa vissiin vaan puoleen väliin vastaan. Eli jos sähköajo menee kenguiruluksi niin ~reilun tonnin korjauskustannus. Uskoisin ettö 6kk voimansiirtotakuu kattaa tuon jos käytettynä ostaa asiallisesta liikkeestä.
Latausportti saattaa jäätyä talvella tai johto kiinni jos taivasalla. Lisälämmittimen reilu pito päällä auttaa tähän, joku lämmitinvastus käsittääkseni jeesaa mekanismeja. Hiustenkuivain tai kuumailmapuhallin auttaa pahimmassa tilanteessa. Kannattaa ostaa joku kangas suoja ettei lumi ja vesi pääse sinne latausporttiin. Paras keino on ehkäisy.
Oven kahvojen lukkomekanismeja jäätyy talvella. Vaihdettu Bilian toimesta takuuseen taakse. Tämä on ehkä kaikista ärsyttävin vika ollut kun ”perheauto” ja lapsille ei saanut ovia taakse auki.
Yks hapettunut johtosarja vaihdettu taakse kun tutkat hieman temppuili.
Siinäpä se saldo tais ollakin. Erad noista nyt ainoa nihkeämpi kun liittyy voimansiirtoon.