Jos on se + 200tkm ja +20v niin on alkuperäisiä alipaneletkujakin varmasti koppurana, mm itsellä pa-säätimen alipaineletku oli halki ja seoskin kivasti pielessä.
Nuo perusjutut eli tulpat, kaikki suodattimet, alipaineletkut on hyvä käydä läpi, tsekannut ja maf langan putsannut myös jokaisesta missä massamittari.
Anturit antavat aika hyvin koodia kohdalleen jos menevät rikki. Poikkeuksena lämpötila-anturit 2kpl hajonneena eivät koodia herjannut mutta väärää koneen lämpötilatietoa antaen ensimmäinen hukutti lämpimänä näyttäen kylmää konetta bensaan ja toinen kylmänä kuumaa näyttäen veti laihalle ja vain kaasulla sai edes käyntiin.
Lambdan voi mitata tai seurata lukijalla online. Jos häröää niin uusi vain orkkis ngk/ntk tai noita toimivuusongelmia riittää jatkossakin.
Lambdatkin olen etu- ja taka kyllä uusinut, syy etummaisen hajoamiseen tosin alla pyörinyt iso kivi jokaosui anturin viereen, herjasi lämmityspiiriä (tärähdys oli vanhalle liikaa) kuten myöhemmin hajonnut takakin lämmityspiiriä muttei kumpikaan herjannut seoksesta.