mikä näissä v60 takajarruissa oikein mättää? Mun autoon vaihdettu 70tkm sitten kuskinpuolen takasatula koska jumitti. Nyt otin auki kun tuli levyjen ja palojen vaihto eteen. Vaihdetun satulan puolen palat kulunut puolet enemmän ja mäntä jäykempi kuin vänkärin puolella. Ajettiin huoltoasentoon testerillä ja kalibroitiin sillä. Pitääkö taas uusia satula moottoreineen.
Miten näissä hoidetaan ilmaus satula vaihdettaessa?
Pakkohan siinä satulassa on olla jokin vika? Väärä tiiviste, jokin koneistus vinossa tms.
Ilmaus on nykyään melkein helpointa imemällä.
Eli, jos huoltaa autoa tai muita laitteita itse, kannattaa hankkia motonetista öljyn imuvaihtaja. Maksaa 50-100€ ja siitä on suuri apu monessa autoon ja moneen muuhunkin liittyvässä touhussa.
Siihen ilmanippaan sopiva letku ja siitä imemään ilmat ulos. Huolehtii vain että ei ime säiliötä tyhjäksi. Tämä on yhden takakulman kohdalla parin minuutin homma.
Vaihtajaan kannattaa lisätä perusletkun väliin hana, jolla voi kontrolloida imua paremmin. yleisbensahana käy hyvin. Ei tarvitse koko ajan pumpata, vaan yhdellä pumppauksella vaihtaa vaikka kaikki jarrunesteet yhteen autoon, kun vain muistaa pitää hanan kiinni kun imua ei tarvita. Itse lisäsin omaan pönttööni vielä alipainemittarin, joka helpottaa arviointia, mikäli kyseessä on kohde jossa alipaine ei saa loppua kesken toimenpiteen.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/765180/MTX-Automotive-oljynvaihto-alipainepumppu-65-lAivan loistava laite.