No sieltähän se syyllinen alkaa paljastua. Käsijarru on juminut kautta maailman sivu käytön puutteesta.
Omissa Volvoissa pysäköintijarru on mennyt automaattisesti päälle jo ainakin 12 vuotta. Ilmeisesti V60 toimii tässä suhteessa eri tavalla kuin V70 ja V90. Pahoittelut, oletin väärin.
Jos se sähkömoottori leipoo käyttämättömyyttään kiinni, niin sitten saa leipoa. Jarruremontissa oli havaittavissa, että suolavesi oli jo päässyt moottorin ja satulan väliin. Siihen ei auta käyttö tai käyttämättömyys, kun suola pääsee tekemään tuhojaan. Moottorin käyttämä kara pyöri sormin kääntämällä, mäntä olikin enemmän jumissa. Mäntä sentään liikkuu nestevoimalla joka jarrutuksessa...
Onneksi omassa ei mene automaattisesti päälle ja jos joskus tulee SPA-alustainen Volvo, otan sen heti asetuksista pois.
Älä suotta pahoittele, ihan ohjelmallisesti tuo jarrun toiminta on muutettavissa.
Tuleeko uudella softalla tai muulla ronkkimisella valikkoon kohta josta asetusta pystyy muuttamaan?