Samppasport  Futurez

Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix

  • 73 Vastauksia
  • 37078 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Elikkä, tuli nyt testattua tommosta halpis TA-Technix sarjaa. Ja iha saissehan se on.

Ensinnäkin kuskinpuolen jousi pohjaa jo 20-40km/h vauhdissa  joissakin pienissä routavaurioissa, eikä tarvitse olla ees iso viilto asfaltissa. Eli kuuluu hirveä kolahdus, vaikuttaisi ainakin tosiaan, että se kuuluu vain kuskinpuolelta.

Ja jos joku Oulussa tietää esim rautatiensillan. Siinä sillain pään ja miljoona montun risteyksen välissä 4 kohdassa pohjaa jousi(t),   noin 30-40km/h:n vauhdissakin. Ja tosiaan ei mitään isoja routavaurioita ne ole.

Moottoritiellä ei toivoakkaa, että pystyy ajamaan esim Oulujoen sillan reunat uraa pitkin. Pohjaa molemmissa päissä. Sama homma käytännössä joka sillan päädyissä.

Eli voiko olla iskari sökö, vai onko todellakin nuin huono alusta? Vaihtoonhan tuo kyllä todellakin menee jossain vaiheessa.

Tossa vielä kuva tuostakin, eihä tuo nyt pahanäkönen ole, mutta kyllä varmaan jos pitemmän pääle vetelee pohjaan. Koska se käytännössä tosiaan tapahtuu ihan joka ajokerta.




Ja toinen asia nuista, niin takana.... Kuva kertokoon enemmän ku tuhat sanaa.


Miksi ne menee nuin? Eikös tuon jousen pitäisi tulla tasaisesti tuohon säätöalustaan.  Mahdollisesti puuttuu jotain osia vai onko tosiaan näin?  Kolmanneksi tuo säätö vielä, mukana tulevalla säätöavaimella ei toivoakaan säätä tappiin asti, koska se menee tuonne ns kupin sisään, mihin avain ei sovi.  Ja vielä koska tuolle säädölle tulee nyt vain yhteen kulmaan kokoauton paino, on tuon säätäminen todella raskasta. Ja näyttää syövän kierteitäkin, kun ei paino tosiaan tulee vaan tuonne yhteen kulmaan ja jos sitten väkisin kiristää tuota säätöä.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2012, 17:57:01 kirjoittanut Pietilä »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #1 : 25.05.2012, 15:41:25 »
Onko säädetty ihan tappiin? Iskari siellä varmaan pohjaa. Mut joo, mä olen kokeillut myös pari näitä halvimpia, aina on saanut maksaa sekä halvan että hyvän. Supersportin coileista (Octaviassa) etuiskari laski rasvat kuutamolle muutaman tuhannen perus katuajon jälkeen + ajo-ominaisuudet ihan sontaa.

Toivottavasti et ole hommannut TuningStudiosta tuota sarjaa niin on toivoa saada rahat pois ilman kuluttajariitalautakuntaa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #2 : 25.05.2012, 15:52:38 »
Onko säädetty ihan tappiin? Iskari siellä varmaan pohjaa. Mut joo, mä olen kokeillut myös pari näitä halvimpia, aina on saanut maksaa sekä halvan että hyvän. Supersportin coileista (Octaviassa) etuiskari laski rasvat kuutamolle muutaman tuhannen perus katuajon jälkeen + ajo-ominaisuudet ihan sontaa.

Toivottavasti et ole hommannut TuningStudiosta tuota sarjaa niin on toivoa saada rahat pois ilman kuluttajariitalautakuntaa.

Joo tosiaan ihan tapissa tekee samanlailla, kuin jonkun verran nostettuna. Tosin voisi vielä nostaa ihan korkeimmalle, tosin sillon jos toimii niiin koko ideahan tuosta säädettävästä menee.

Ois jo pitäny uskoa tuolla topicissa, kun siellä oli puhetta. Kaverin kautta sai  tosiaan paljon halvemmalla tilattua, niin oli sitten pakko sortua kokeileen.  Ei siis ole TuningStudiosta. Pitää kysyä mistä ne on tilannut.

Kun eihän tuossa nyt mitään järkeä ole, että on säädettävä. Mutta tosiaan ei sitten kestä olla siellä alimmalla säädöllä. Ja vielä kun ei kestä ees olla vaikka vähän nostaa.

Ensi kerralla siis ei alle tonnin satseja katsellakkaan.  >:(


Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #3 : 25.05.2012, 16:09:28 »
Mulla tuli Octaviaan D2:sen coilit myöhemmin jotka oli tosi asialliset eikä maksanut kuin n.850eur. Eivät ole hyväksytyt mutta olin jo leimannut aiemmin H&R:n jousilla joten merkintä oli jo otteessa. Nyt olisin myös ostanut BC Racingin sarjan (tulevat kuulemma samasta tehtaasta D2:n kanssa), mut en viitsi mennä koittamaan onnea KW:n lapuilla.
Tuossa nelikympissä itsellä oli aikoinaan KW:n V1 johon olin tosi tyytyväinen, voin suositella.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #4 : 25.05.2012, 17:52:45 »
Onhan tuota sarjaa haukuttu vaikka kuinka. Itsekkin olen miettinyt pitkään noita halppis sarjoja, mutta se että kun madallat autoa keulasta ja jousitus pehmenee / jää löysälle, jolloin iskari ottaa kaiken vastaan. Kuvissa hyvät merkit pohjaamisesta kun on jousi ruvella. Tuo takapään kiinnitys on vähintäänkin järkyttävä, ihme että on lupalaput tollaiselle alustalle... Vaikuttais niinkuin kuuluisi olla joku tulppa takana pitämässä jousta. Tuota D2:sta minäkin suosittelen. Kaverilla ollu 3vk se S40:ssä ja kilsoja kertynyt parituhatta. Saa matalan ja tiukan, sekä laadullaan oloinen, ja mitä olen Race.fi henkilökunnan kanssa mailannut niin hyvä kuva jäänyt ks. firmasta. Itselle tulee tuo sama alusta kesempänä V70:iin, kuhan leimalla käydään ja muutoskatsastetaan samalla.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #5 : 25.05.2012, 19:27:36 »
Höpö höpö, TA:n alustat ovat hintaansa nähden hyviä alustoja. Liekkö sitten kyse siitä että ko autoon eivät ole tehneet hyvää sarjaa, mutta esim. Ooppeleihin tekevät hyviä settejä. Nimimerkillä itsekin olin tyytyväinen.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #6 : 26.05.2012, 13:36:44 »
Tässä yksi hyvä esimerkki miksi itse päädyin Bilstein/ eibach kombinaatioon vaikkei sillä hirmuisen tonttiin saa..
Aikanaan Passattiin ostin tuollaisen halvan coili alustan ja se oli just niin paska kun n.400€ hinnalla voi odottaa. Suurin ongelma noissa on se ettei niissä ole jousen esijännityksen säätöä erikseen, vaan korkeutta säädetään jousilautasta kiertämällä, jolloin ongelma on se, että mitä matalammaksi säädät auton on se myös sitä löysempi..  :D Esim. D2 satseja hypistelleenä niissähän jousilautasella säädetään jousen esijännitys ja alakiinnikkeessä olevilla kierteillä auton korkeus. Näin se olla pitää, jos sillä autolla meinaa oikeasti ajaakkin, eikä vaan seisottaa pihassa ja ihastella, että miten hieno se on ihan tontissa..
Lisäksi noiden halppis sarjojen iskarit on aika säälittävän oloisia, eikä missään kategoriassa verrattavissa laadukkaampiin pumppuihin, esim. koni, bilstein ym.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #7 : 26.05.2012, 17:11:33 »
Tässä yksi hyvä esimerkki miksi itse päädyin Bilstein/ eibach kombinaatioon vaikkei sillä hirmuisen tonttiin saa..
Aikanaan Passattiin ostin tuollaisen halvan coili alustan ja se oli just niin paska kun n.400€ hinnalla voi odottaa. Suurin ongelma noissa on se ettei niissä ole jousen esijännityksen säätöä erikseen, vaan korkeutta säädetään jousilautasta kiertämällä, jolloin ongelma on se, että mitä matalammaksi säädät auton on se myös sitä löysempi..  :D Esim. D2 satseja hypistelleenä niissähän jousilautasella säädetään jousen esijännitys ja alakiinnikkeessä olevilla kierteillä auton korkeus. Näin se olla pitää, jos sillä autolla meinaa oikeasti ajaakkin, eikä vaan seisottaa pihassa ja ihastella, että miten hieno se on ihan tontissa..
Lisäksi noiden halppis sarjojen iskarit on aika säälittävän oloisia, eikä missään kategoriassa verrattavissa laadukkaampiin pumppuihin, esim. koni, bilstein ym.
Ja lisänä vielä että vaimentimen pituus on säädettävissä jolloin se pysyy oikealla toiminta-alueella.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #8 : 27.05.2012, 18:10:53 »
Joo kyllä se siis pitää alkaa tilailemaan tuota KW tai D2:ta sitten varmana. Onko tieto tuosta KW ja D2:sta sitten, millain tuo takana oleva säätö mahdollisesti on? Ja istuuhan siinä jousi suoraan kokonaan säätöalustaan?

Ei tosiaan kellekkää voi suositella tuota TA-Technixiä. Täyttä kuraa.  Kävin ihan muutamat kuvat ottamassa paikoista missä pohjaa.

Vauhti noin 40km/h pohjaa.



Vauhti alle 40km/h pohjaa.




Että omasta mielestä tuo alusta on aivan käyttökelvoton, koska jokaisessa tollaisessa tai isommassa pohjaa.  :buck2:

Tai miten olisi paras tapa testata onko vika tosiaan iskunvaimentimessa? Koska ei kai nyt mitään järkeä oo, että sarjaa myydään ja tollaisten "möykkyjen" ylistys ei onnistu?


Edittinä, että tosiaan nyt nuista "töyssyissä" oli madallettu niin paljon kun saa.  Eli voisin tietenki vielä, nostaa esim puoleen väliin ja kokeilla miten sillon, mutta niinkuin jo mainitsin niin menee tosiaan tuo säädön koko tarkoitus jos ei pysty sitten olemaan edes alhaalla.  Alkuperäiset iskarit + heicon vieterit voittaa tämän sarjan 100-0.

Ja jos joku Oulussa asuu, tervetuloa ajamaan ehkä *askin sarja mitä olla voi.  ;D
« Viimeksi muokattu: 27.05.2012, 18:51:46 kirjoittanut Pietilä »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #9 : 27.05.2012, 22:23:20 »
Sekä KW:ssa että D2:ssa on samalla tavalla säädettävä jousilautanen takana, ja D2:ssa vielä iskarin pituus säädettävä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #10 : 27.05.2012, 22:31:34 »
Sekä KW:ssa että D2:ssa on samalla tavalla säädettävä jousilautanen takana, ja D2:ssa vielä iskarin pituus säädettävä.

Eli siis samanlailla kuin tuossa TA-Tecnix:issä, että jousi menee vain osittain tuolle säädettävällä alustalle? Vai, että sekä KW:ssä ja D2:ssa on molemmissa oikein, että menee jousi kokonaan sille säädettävälle alustalle?

Kumpaa se porukka sit suosittelee? KW vai D2?

Tuolla D2:lla ainakin sais jo auton ihan ihan maahan kiinni, jos tahtoo. Jos kerran säätövara on 0mm - -120mm portaattomasti alakannakkeella? Kun kerran jos -30mm satsissa maa varatais olla jotain 10cm luokkaa.  Tosin eihän sitä kyllä tulis niin alhaalla pidettyä.  :2funny:

Toisaalta nyt taas ei sinänsä enää huvita ostaa sitä halvinta, koska näki jo nyt miten kävi. Se puoltais taas tuonne KW:n suuntaan.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #11 : 27.05.2012, 22:50:00 »
Kyllä ne on istunu molemmat ihan kunnolla sinne jousilautaseen. Tosiaan mulla D2:set oli Octaviassa ja KW:t S40:ssä joten suoraa vertailua en osaa tehdä mut hyviä sarjoja mun mielestä molemmat  :)
Kyllä sillä KW:llakin ihan kohtuullisesti saa tonttiin, tuossa tuo entinen jossa keulassa olis ollut vielä varaa tiputtaa:

« Viimeksi muokattu: 27.05.2012, 22:52:48 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #12 : 27.05.2012, 23:23:10 »
Haiskahtaa että sarjassa on liian löysät jousivakiot.... koitettu tehä mukava matalan lisäks mutta jossain jääny pilkku väärään kohtaan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #13 : 27.05.2012, 23:50:40 »
Kyllä ne on istunu molemmat ihan kunnolla sinne jousilautaseen. Tosiaan mulla D2:set oli Octaviassa ja KW:t S40:ssä joten suoraa vertailua en osaa tehdä mut hyviä sarjoja mun mielestä molemmat  :)
Kyllä sillä KW:llakin ihan kohtuullisesti saa tonttiin, tuossa tuo entinen jossa keulassa olis ollut vielä varaa tiputtaa:

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Entä miten tosiaan oli tuo säätö takana? Eli helposti saa säädettyä, eikä jää säätöalusta tuonne ns kuppiin?  Kun tällä TA-Tecnix:n omalla avaimella ei todellakaan mahdollisuutta säätää ihan alimpaan säätöön nuita. Kun suora avain ja pitäisi tuonne kuppiin saada.

Tosin varmaan tuokin menisi, jos jousi istuisi suoraan tuohon säätöalustaan ja paino jakautuisi koko säätöalustaan. Silloinhan tuo säätö pyörisikin helposti. Nyt sitä kun säätä on niin tiukassa, että jatkoa tarvii avaimeen jos sitä väännettyä tahtoo.  + Syö kierteitä tuolta kulmasta minne jousi ottaa säätöalustassa.

Edit: Minkäs kokosta rengasta ja vannetta tossa kuvassa oli?  Ja vanteiden ET?
« Viimeksi muokattu: 27.05.2012, 23:52:39 kirjoittanut Pietilä »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa.
« Vastaus #14 : 28.05.2012, 08:24:21 »
Entä miten tosiaan oli tuo säätö takana? Eli helposti saa säädettyä, eikä jää säätöalusta tuonne ns kuppiin?  Kun tällä TA-Tecnix:n omalla avaimella ei todellakaan mahdollisuutta säätää ihan alimpaan säätöön nuita. Kun suora avain ja pitäisi tuonne kuppiin saada.
Varmaan kaikissa missä säätö alhaalla niin on tuo ongema.

Voiha sitä koittaa jos sen säädön saa mahtumaan ylös  :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Ateho  Elekma