Autoracing  KL-varaosat

V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika

  • 91 Vastauksia
  • 37561 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« : 16.12.2012, 21:49:44 »
Ostin kyseisen vehkeen, kaikki toimi normaalisti kun ajoin kotiin n. 60km ja loppumatkasta tuntui että olis jarruttanu voimakkaasti etujarruilla, sen jälkeen noin 20km/h vauhdissa pätkäsee aina, tuli teksti näyttöön että laatikko huolla heti, luin vikakoodit ja sano et solenoidi ohjaus 3 jatkuva vika.. Menee vikatilaan välillä eikä kulje mihkään, virrat pois niin taas mennään.. Siis onko jotain tyyppivikoja et toi solenoidi sieltä hajois?
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #1 : 16.12.2012, 23:55:10 »
Ei voitane puhua tyyppivioista. Vaihteistojen hydraulikoneistojen kanssa oli murheita vähän vanhemmissa malleissa: karkeita vaihtoja ym. Muistaakseni vuosimallit 01-03?
Niihin vaihdettiin vallan toisentyyppiset hydraulilohkot ongelmien ilmaantuessa.
Tämän pitäisi olla jo "parempaa vuosikertaa".
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #2 : 17.12.2012, 12:02:54 »
Oon käsittäny kans et ton uudemman laatikon kans ei olis ollu hirveesti murheita, varsinka ku kilometrejä on "vasta" 290tkm.. Muutamalta eri taholta on jo sanottu et olis hydraulikoneistossa vika.. Tänään tuli uus vikakoodi "lukitus luisuu tai ei toimintaa" ja vaihdenäyttö näyttää mittaristossa viivaa eikä manuaali puoli toimi
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #3 : 17.12.2012, 15:49:06 »
Jos liikkeestä ostit niin takaisin vaan.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #4 : 17.12.2012, 16:33:43 »
Vaihtokauppa yksityisen kans..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #5 : 18.12.2012, 20:47:09 »
Ei voitane puhua tyyppivioista. Vaihteistojen hydraulikoneistojen kanssa oli murheita vähän vanhemmissa malleissa: karkeita vaihtoja ym. Muistaakseni vuosimallit 01-03?
Niihin vaihdettiin vallan toisentyyppiset hydraulilohkot ongelmien ilmaantuessa.
Tämän pitäisi olla jo "parempaa vuosikertaa".

Parempi vuosikerta menee silti koko ajan vikatilaan ja rykäsee välillä melko pahasti.. Vanhemman v70 mittarissa 370tkm ja toiminu viimisen 100tkm moitteitta
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Jouk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #6 : 19.12.2012, 10:57:08 »
Vaihtokauppa yksityisen kans..
Saattaa silti täyttää petoksen tuntomerkit mikäli kaveri antanut sinun ymmärtää että auto on ehjä ja jättänyt "vahingossa" mainitsematta että automaattilaatikossa on ehkä tuhansien eurojen vika.

Ellet mannen kanssa vaihtanut niin kannattaa olla yhteydessä ensin myyjään ja sitten poliisiin ja kysellä voiko asiasta tehdä rikosilmoituksen. Joskus pelkkä uhkaus / ilmoituksen jättäminen riittää kaupan purkuun...
Ex- (Lunastettu 4/2013)
... sekä 2.8 V6-30V-4WD-VW bensakrematorio torsenilla

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #7 : 19.12.2012, 11:34:48 »
Vaihtokauppa yksityisen kans..

Olen samaa mieltä. Takaisin vaan myyjän juttusille. Hyvin todennäköisesti on tiennyt viasta. Vähintäänkin 1000-2000€ hinnanalennus pitäisi saada.

Tietysti 290000 on automaatille paljon jos öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Siinä etureunassa on öljytikku mistä pystyy tarkistamaan öljyn värin ja määrän. Pitäisi olla läpikuultavaa kirkkaanpunaista. Öljynvaihdoista luulis olevan huoltokirjassa merkintöjä.

On tässä sekin pieni mahdollisuus että muut koeajajat ovat repineet sen vaihteiston rikki, eikä myyjä tiedä asiasta mitään.

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #8 : 19.12.2012, 11:41:04 »
Lainaus käyttäjältä: Kuluttajavirasto

Käytetyssä autossa voi olla käytöstä ja luonnollisesta kulumisesta johtuvia vikoja, jotka eivät ole virheitä. Virheen arviointi perustuu kokonaisharkintaan. Huomioon otetaan mm. kauppahinta, käyttöolosuhteet ja ajoneuvon ikä, ajettu kilometrimäärä sekä miten autoa on hoidettu ja huollettu.

Pääsääntö on, että autossa on virhe, jos

auto ei vastaa myyjän antamia tietoja,
myyjä ei ole kertonut sinulle tiedossaan olleista auton ominaisuuksia tai käyttöä koskevista olennaisista seikoista,
auto on huonommassa kunnossa kuin mitä sinun oli perusteltua edellyttää auton hinta ja muut olosuhteet huomioon ottaen.
Et voi vedota autossa olevaan virheeseen, josta myyjä on kertonut ennen kaupantekoa. Muista myös, että jos ostat käytetyn auton jälleenmyyjältä, aiemmalla myyntiportaalla ei ole vastuuta auton virheistä. Tarkista kuitenkin, onko aiemman myyntiportaan antama takuu edelleen voimassa.

 

Lainaus Kuluttajaviraston ohjeista...

Poissa Jouk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #9 : 19.12.2012, 13:15:59 »
Lainaus Kuluttajaviraston ohjeista...
Kuluttajansuojalaki ei suojele yksityisten välisessä kaupassa eikä Kuluttajavirasto neuvo tahi auta niissä. Lisäksi nuo ohjeet, esim. auton iästä ja virheen arvioinnista pätevät vain mikäli auton ostaa yritykseltä.

Ainoa mitä voi yrittää on syyttää myyjää petoksesta ja siitä että tämä ei kertonut viasta autoa myydessä. Tämäkin tosin on vaikeaa, mutta koska auto hajosi jo kotimatkalla niin mahdollisuudet ovat hieman paremmat.

Jos laatikko olisi hajonnut esim. viikon päästä niin mitään mahdollisuutta ei käytännössä olisi syyttää myyjää mistään...
Ex- (Lunastettu 4/2013)
... sekä 2.8 V6-30V-4WD-VW bensakrematorio torsenilla

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #10 : 19.12.2012, 16:58:04 »
Olen samaa mieltä. Takaisin vaan myyjän juttusille. Hyvin todennäköisesti on tiennyt viasta. Vähintäänkin 1000-2000€ hinnanalennus pitäisi saada.

Tietysti 290000 on automaatille paljon jos öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Siinä etureunassa on öljytikku mistä pystyy tarkistamaan öljyn värin ja määrän. Pitäisi olla läpikuultavaa kirkkaanpunaista. Öljynvaihdoista luulis olevan huoltokirjassa merkintöjä.

On tässä sekin pieni mahdollisuus että muut koeajajat ovat repineet sen vaihteiston rikki, eikä myyjä tiedä asiasta mitään.

Öljyt vaihdettu -09 ja 50tkm sitten, kirkkaanpunasta on silti vaikka muutama desi on vajetta..
Volvo tullu itelle maksamaan nyt 400e, niin kai sitä viittii vielä muutamalla tonnilla korjata
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #11 : 19.12.2012, 17:10:06 »
Kysymyshän kuului että onko kukaan kuullu et ne hydrauliyksiköt olis niistä joskus hajonnu, että vaihdanko sen sinne vai mikä noissa yleensä sohlaa..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #12 : 19.12.2012, 17:42:33 »
Onhan noita aisin-warnerin 5-vaihteisissa automaateissa mennyt. Jos kerran solenoidivikaa valittaa niin eiköhän se hydraulikoneisto ole särki. Niihin saa myös jostain päin maailmaa korjaussarjaa jos kiinnostaa räpellellä.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #13 : 19.12.2012, 18:12:31 »
Onhan noita aisin-warnerin 5-vaihteisissa automaateissa mennyt. Jos kerran solenoidivikaa valittaa niin eiköhän se hydraulikoneisto ole särki. Niihin saa myös jostain päin maailmaa korjaussarjaa jos kiinnostaa räpellellä.

Autokomi anto ensin vikakoodin soledoidista, sen jälkeen "lukitus toiminto ei toimi, tai liukuu" tarkottanee turbiinia
« Viimeksi muokattu: 19.12.2012, 18:37:55 kirjoittanut Tonto »
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #14 : 20.12.2012, 00:32:29 »
Kaikki toimii öljyn paineella ja toimintoja ohjaa nuo solenoidit. Siellä on esm yksi solenoidi joka säätää sekä 1 kytkeytymistä että turbiinin lukitusta. Mutta onhan siellä muitakin kitkapintoja joita pitää vaihtaessa avata ja lukita.

Joko öljynpaine on huono tai sitten solenoidi vika.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3687.0

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3014.0

Jos korjaat ite ni tilaa uus solenoidi pöytä. Niitä sai muistaakseni briteistä ja ison meren toiselta puolelta.
http://valvebodyxpress.com/images/pdfs/VBX_Products_Infiniti_AW55_50SNProductHighlightNEW.pdf
http://www.sunbeltvalvebodies.com/sbvb/default.aspx
http://atransmission.info/parts-lookup/aisin-warner/valve-body-components-en/aw-50-40le-50-42le-55-50sn-en.html

Vaihto-ohjeetkin löytyy
http://www.v70xc.com/resources/how-to/pdf/2002-V70-XC-Valve-Body-Replacement-Notes.pdf

Toki voit myös vaihtaa vain solenoidit

Vaihto-ohjeita on juutuupi pullollaan: http://www.youtube.com/watch?v=8VnCQqOa9dE

http://www.sonnax.com/system/pdfs/87/original/PRE-ATRA08-RCW.pdf
http://autogear.fi/vaihteistokauppa/aw_55-50.pdf

SLU, SLT ja SLS solenoideja saa pakettina vaikka ebaystä noin 250 taalaa... noiden säätäminen on sitten toinen juttu, siihenkin toki löytyy ohjeita http://ebookbrowse.com/aw55-50-solenoid-adjustment-chart-v2-pdf-d313722619

Jos ei ite jaksa niin näitäkin löytyy http://www.autogear.fi/?id=1

Ja EkiJ osaa varmaan kertoo lisää http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=228

Jne.. jos auto maksanu vaan 400 eskoo niin noilla päässee alkuun. Ihan itsekkin tehtävissä..

 

Kulkukoira  Proturbo