Samppasport  Futurez

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2543 Vastauksia
  • 676211 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
XC60 harkinnassa, kaupat jo aika pitkällä, mutta kysytään täältä, silläkin riskillä, että joku muukin autokuumeinen kyseisen yksilön löytää https://bit.ly/3hJwZHG
XC60 D4 AWD Business manuaali. 240 tkm ajettu. Käyttöönotto 11/2013 (MY14) ja Trafin tietojen perusteella D5244T17 moottorilla.
Nelivedon huollosta 130tkm merkintä 08/2018.
Jakopääremontti 158 tkm 04/2019, että ei vielä ainakaan yliajalla, kilsat lähenee.
Aika maltilliset varusteet, mutta olennaiset löytyy. Herkkuna mm. sähkötoiminen takaluukku, lisälämppäri, navigaattori (liekö kuinka ajantasaiset päivitykset) ja VOC näyttäisi nappien puolesta löytyvän, mutta ei mainintaa myyntitiedoissa tai nettiauton järjestelmästä (maksullisista) saatavista tiedoista, että onko otettavissa käyttöön. Edellinen omistaja ajanut ~90 tkm, mutta ei löytynyt nimen avulla varmuudella yhteystietoja, että saattaisi lähteä soittelemaan.

Olisko vinkkiä mitä pitäis osata kysyä tai koeajolla testata, tai mihin kiinnittää huomiota, ennen kuin kättelee?

Navigoinnin osalta tietenkin se, että onko tuossa Sensus-navigointi (ääniohjaus ja toimii offlinenä) vai pelkkä "Internet-kartat" tms., joka vaatii nettiyhteyden. Jos Sensus-navigointia ei ole, aktivointi onnistuu Vdashilla, mutta vaatii DiCE:n ja maksaa hiukan alle 200€. Jos Sensus-navigointi sattuisi olemaan jo, MY14 karttojen päivitys USB:ltä taisi olla mahdollista jo vakiona ilman, että navigointijärjestelmää tarvitsi päivittää huollossa.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
XC60 harkinnassa, kaupat jo aika pitkällä, mutta kysytään täältä, silläkin riskillä, että joku muukin autokuumeinen kyseisen yksilön löytää https://bit.ly/3hJwZHG
XC60 D4 AWD Business manuaali. 240 tkm ajettu. Käyttöönotto 11/2013 (MY14) ja Trafin tietojen perusteella D5244T17 moottorilla.
Nelivedon huollosta 130tkm merkintä 08/2018.
Jakopääremontti 158 tkm 04/2019, että ei vielä ainakaan yliajalla, kilsat lähenee.
Aika maltilliset varusteet, mutta olennaiset löytyy. Herkkuna mm. sähkötoiminen takaluukku, lisälämppäri, navigaattori (liekö kuinka ajantasaiset päivitykset) ja VOC näyttäisi nappien puolesta löytyvän, mutta ei mainintaa myyntitiedoissa tai nettiauton järjestelmästä (maksullisista) saatavista tiedoista, että onko otettavissa käyttöön. Edellinen omistaja ajanut ~90 tkm, mutta ei löytynyt nimen avulla varmuudella yhteystietoja, että saattaisi lähteä soittelemaan.

Olisko vinkkiä mitä pitäis osata kysyä tai koeajolla testata, tai mihin kiinnittää huomiota, ennen kuin kättelee?

Vaikuttaa ihan hyvältä ainakin hintansa puolesta. Mielestäni luokkansa halvin mitä olen nähnyt tämän vuoden puolella. Meille tuli vastaava toukokuussa, tosin ilman navia ja sähköhutlaria, mutta D4-versiona.

Tärkein varmaan huoltokirjan lisäksi on se automaattilaatikon toiminta eli lämpimäksi ajettuna ei nykäise kun vaihtaa D --> R tai moottorijarrutuksessa. Myös tuo jakohihna ja apulaitehihnan kunto / säännöllinen vaihto ovat tärkeitä. Katso myös katon etureuna siitä, missä tuulilasi loppuu ja katto alkaa. Omassa oli kolme "ruostekukkaa", jotka tummasta autosta huomasin vasta ensimmäistä kertaa käsin autoa pestessä.

Noilla vuosilla ja kilsoilla tietysti, jarrut, jouset/iskarit, haldex-pumppu, tuulilasi, ajovaloumpiot ym. kannattaa tarkastaa. Missä kunnossa renkaat ovat jne.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Tuossa ketjussa vielä juttua siitä, miksi apulaitehihna kannattaa vaihtaa mielummin liian usein kuin liian harvoin:

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=106387.msg1061594851;topicseen#new

Noissa Faceliftin jälkeisissä 2014-17 XC60 AWD-malleissahan siis 5 syl. 2,4D-kone on fyysisesti sama tuplaturbomylly huolimatta siitä, lukeeko perässä sitten D3, D4 tai D5.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa strandell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
5 vuoden Saab ja BMW seikkailujen jälkeen tekisi mieli palata Volvoihin. Mitä raati sanoo tästä?

https://m.nettiauto.com/volvo/s60/12360561

AutoiWikin mukaan tässä olisi 8-vaihteinen aski, pitääkö paikkansa? Tässä on käsittääkseni perus pomminvarma Volvon 5-cyl tuplaturbo kone. Onko mitään lastentautien mitä pitäisi ottaa huomioon?
Kiitos etukäteen!
Volvo V60 T6 recharge my21
Exät: Bmw f36 lci 435d Gran Coupe m-sport xDrive -2017, Audi A3 2.0tdi quattro s-line -2017, Bmw f20 lci m140i rwd -2017, Bmw e91 lci 335d m-sport - 2010, Bmw e91 lci 335i xDrive m-sport -2009, Bmw F31 328i -2012, Saab 9-3 Aero stage6++ Quaife -2002, BMW e39 530d -1999, Volvo V70 I 2.5T Awd BSR STG2 -1999, Volvo V70 II 2.5D -2000

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
5 vuoden Saab ja BMW seikkailujen jälkeen tekisi mieli palata Volvoihin. Mitä raati sanoo tästä?

https://m.nettiauto.com/volvo/s60/12360561

AutoiWikin mukaan tässä olisi 8-vaihteinen aski, pitääkö paikkansa? Tässä on käsittääkseni perus pomminvarma Volvon 5-cyl tuplaturbo kone. Onko mitään lastentautien mitä pitäisi ottaa huomioon?
Kiitos etukäteen!

Tuo on AWD, eli 6-vaihteisella automaatilla:

https://www.car.info/en-se/volvo/s60/s60-d4-awd-ma6-2018-16317627

Viisisylinteristä konetta ei ole saanut 8-vaihteisen automaatin kanssa eikä 8-sylinteristä automaattia nelivetona dieselinä.

Tuossa linkittämässäsi autossa on muuten hyvät varusteet (mm. melko harvinainen harman/kardon -audiopaketti), mutta Driver Support puuttuu ja cruise on tavallinen, ei adaptiivinen. Kannattaa käydä kokeilemassa sellainen vastaava malli, jossa adaptiivinen cruise (+siihen liittyvä jonoavustin) on, ja kokeilla sitä ruuhkassa. Jos ajaa säännöllisesti ruuhkassa, niin kertaalleen adaptiivista cruisea kokeiltuaan siitä ei halua enää luopua.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa strandell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
Tuo on AWD, eli 6-vaihteisella automaatilla:

https://www.car.info/en-se/volvo/s60/s60-d4-awd-ma6-2018-16317627

Viisisylinteristä konetta ei ole saanut 8-vaihteisen automaatin kanssa eikä 8-sylinteristä automaattia nelivetona dieselinä.

Tuossa linkittämässäsi autossa on muuten hyvät varusteet (mm. melko harvinainen harman/kardon -audiopaketti), mutta Driver Support puuttuu ja cruise on tavallinen, ei adaptiivinen. Kannattaa käydä kokeilemassa sellainen vastaava malli, jossa adaptiivinen cruise (+siihen liittyvä jonoavustin) on, ja kokeilla sitä ruuhkassa. Jos ajaa säännöllisesti ruuhkassa, niin kertaalleen adaptiivista cruisea kokeiltuaan siitä ei halua enää luopua.

Joo pitääpä käydä koeajaa semmosta. Tuo oli nyt ainut joka täytti muut kriteerit, eli Harmanit/Premium sound ja r-design, sekä kohtuulliset kilometrit. Näihin saa kai asentaa vetokoukun?

Tekniikan suhteen ei ole siis mitään erikoista? Mitä kannattaisi noilla kilometreillä tehdä, olisiko esim Haldex öljyt syytä vaihtaa?
Volvo V60 T6 recharge my21
Exät: Bmw f36 lci 435d Gran Coupe m-sport xDrive -2017, Audi A3 2.0tdi quattro s-line -2017, Bmw f20 lci m140i rwd -2017, Bmw e91 lci 335d m-sport - 2010, Bmw e91 lci 335i xDrive m-sport -2009, Bmw F31 328i -2012, Saab 9-3 Aero stage6++ Quaife -2002, BMW e39 530d -1999, Volvo V70 I 2.5T Awd BSR STG2 -1999, Volvo V70 II 2.5D -2000

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Joo pitääpä käydä koeajaa semmosta. Tuo oli nyt ainut joka täytti muut kriteerit, eli Harmanit/Premium sound ja r-design, sekä kohtuulliset kilometrit. Näihin saa kai asentaa vetokoukun?

Tekniikan suhteen ei ole siis mitään erikoista? Mitä kannattaisi noilla kilometreillä tehdä, olisiko esim Haldex öljyt syytä vaihtaa?

Automaattivaihteiston ja nelivedon öljyt kannattaa vaihtaa, ellei ole kertaakaan vaihdettu vielä. Sopiva vaihtoväli on 60-80 tkm. Parempi audiopaketti on hyvä olla olemassa, ero halvempiin on merkittävä. Vetokoukku pitäisi olla asennettavissa, perävaunupainot 750 kg / 1800 kg.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Joo pitääpä käydä koeajaa semmosta. Tuo oli nyt ainut joka täytti muut kriteerit, eli Harmanit/Premium sound ja r-design, sekä kohtuulliset kilometrit. Näihin saa kai asentaa vetokoukun?

Tekniikan suhteen ei ole siis mitään erikoista? Mitä kannattaisi noilla kilometreillä tehdä, olisiko esim Haldex öljyt syytä vaihtaa?

Vaihteisto- ja Haldex-öljyt vaihtaisin noilla kilometreillä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa strandell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
Automaattivaihteiston ja nelivedon öljyt kannattaa vaihtaa, ellei ole kertaakaan vaihdettu vielä. Sopiva vaihtoväli on 60-80 tkm. Parempi audiopaketti on hyvä olla olemassa, ero halvempiin on merkittävä. Vetokoukku pitäisi olla asennettavissa, perävaunupainot 750 kg / 1800 kg.

Onko ero merkittävä myös keskitason "high perf" pakettiin nähden?

Lootaöljyt pitäisi varmaan vaihtaa huuhtelemalla, missä hinnoissa liikutaan? Haldex öljynvaihdon tekisin itse kotitallissa kuten muut rempat. Ja mikä olikaan jakopään vaihtoväli? Tarviiko siihen minkä verran erikoistyökaluja, onnistuuko sekin kotitallissa nosturilla? Marmorin ohje-aika toimii hyvin haastavuuden asteikkona  :P

Kiitos nopeista vastauksista :)
Volvo V60 T6 recharge my21
Exät: Bmw f36 lci 435d Gran Coupe m-sport xDrive -2017, Audi A3 2.0tdi quattro s-line -2017, Bmw f20 lci m140i rwd -2017, Bmw e91 lci 335d m-sport - 2010, Bmw e91 lci 335i xDrive m-sport -2009, Bmw F31 328i -2012, Saab 9-3 Aero stage6++ Quaife -2002, BMW e39 530d -1999, Volvo V70 I 2.5T Awd BSR STG2 -1999, Volvo V70 II 2.5D -2000

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Onko ero merkittävä myös keskitason "high perf" pakettiin nähden?

Lootaöljyt pitäisi varmaan vaihtaa huuhtelemalla, missä hinnoissa liikutaan? Haldex öljynvaihdon tekisin itse kotitallissa kuten muut rempat. Ja mikä olikaan jakopään vaihtoväli? Tarviiko siihen minkä verran erikoistyökaluja, onnistuuko sekin kotitallissa nosturilla? Marmorin ohje-aika toimii hyvin haastavuuden asteikkona  :P

Kiitos nopeista vastauksista :)

Paikallisella Sinisellä vaihteistoöljynvaihto oli 280€.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa strandell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
Paikallisella Sinisellä vaihteistoöljynvaihto oli 280€.

Vaihto, ei eikä huuhtelu?

Saako volvoihin mistään huoltohistorian selville muualta kun (paperisesta?) huoltokirjasta?
Volvo V60 T6 recharge my21
Exät: Bmw f36 lci 435d Gran Coupe m-sport xDrive -2017, Audi A3 2.0tdi quattro s-line -2017, Bmw f20 lci m140i rwd -2017, Bmw e91 lci 335d m-sport - 2010, Bmw e91 lci 335i xDrive m-sport -2009, Bmw F31 328i -2012, Saab 9-3 Aero stage6++ Quaife -2002, BMW e39 530d -1999, Volvo V70 I 2.5T Awd BSR STG2 -1999, Volvo V70 II 2.5D -2000

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Paikallisella Sinisellä vaihteistoöljynvaihto oli 280€.

Sama Debilissä XC60:een (sis. 10 litraa öljyä).
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Onko ero merkittävä myös keskitason "high perf" pakettiin nähden?

Lootaöljyt pitäisi varmaan vaihtaa huuhtelemalla, missä hinnoissa liikutaan? Haldex öljynvaihdon tekisin itse kotitallissa kuten muut rempat. Ja mikä olikaan jakopään vaihtoväli? Tarviiko siihen minkä verran erikoistyökaluja, onnistuuko sekin kotitallissa nosturilla? Marmorin ohje-aika toimii hyvin haastavuuden asteikkona  :P

Kiitos nopeista vastauksista :)

Vm. 2018 en ole koekuunnellut. Vm. 2014 High Performance kuulosti aika muoviselta, silloinen Premium Sound siedettävältä. Vertailukohtana siis oli vm. 2008 V70 T6 AWD:n Dynaudio, jossa oli Volvon oma subbari takakontissa. Kannattaa käydä koekuuntelemassa itse. Jos S60 ei löydy läheltä sopivaa vertailukohdetta, V60 varmaan löytyy kuuntelutestiä varten myynnistä helpommin.

Voin tsekata kuittikansion luo päästyäni, paljonko automaattivaihteiston öljynvaihto merkkihuollossa maksoi XC70:een, tuossahan on sama automaattivaihteisto. Varmaankin jossain ei-merkkikorjaamolla onnistuu halvemmalla, etenkin tilaamalla omat öljyt esimerkiksi Saksasta.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Vaihto, ei eikä huuhtelu?

Saako volvoihin mistään huoltohistorian selville muualta kun (paperisesta?) huoltokirjasta?

Huuhteluvaihto. Satuin noutamaan autoa kun se oli vielä nosturilla, niin näin kun asentaja laski ylimääräiset öljyt pois. Oli punertavaa eikä mustaa, se mitä sieltä tuli ulos.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
XC60 harkinnassa, kaupat jo aika pitkällä, mutta kysytään täältä, silläkin riskillä, että joku muukin autokuumeinen kyseisen yksilön löytää https://bit.ly/3hJwZHG
XC60 D4 AWD Business manuaali. 240 tkm ajettu. Käyttöönotto 11/2013 (MY14) ja Trafin tietojen perusteella D5244T17 moottorilla.
Nelivedon huollosta 130tkm merkintä 08/2018.
Jakopääremontti 158 tkm 04/2019, että ei vielä ainakaan yliajalla, kilsat lähenee.
Aika maltilliset varusteet, mutta olennaiset löytyy. Herkkuna mm. sähkötoiminen takaluukku, lisälämppäri, navigaattori (liekö kuinka ajantasaiset päivitykset) ja VOC näyttäisi nappien puolesta löytyvän, mutta ei mainintaa myyntitiedoissa tai nettiauton järjestelmästä (maksullisista) saatavista tiedoista, että onko otettavissa käyttöön. Edellinen omistaja ajanut ~90 tkm, mutta ei löytynyt nimen avulla varmuudella yhteystietoja, että saattaisi lähteä soittelemaan.

Olisko vinkkiä mitä pitäis osata kysyä tai koeajolla testata, tai mihin kiinnittää huomiota, ennen kuin kättelee?

Tuliko kaupat?
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo