0
RH68 ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Otetaan kerran vielä esille, sanokaa lähinnä onko oikein/väärin Taustaa: Edellinen käyttöautoni 3C Passat 1.9tdi sylki öljyt pihalle tehtyään lisäaukon moottorin kylkeen 320tkm ajon jälkeen. Tätä ennen siihen oli vaihdettu vaihtolaatikko hajonneen tasauspyörästön vuoksi n. 2 kk sitten. Nyt saisi nämä vanhat ritsat riittää ja seuraava menopeli täytyy olla ehdottomasti tekniikaltaan luotettava. Ajatuksissa on pyörinyt tuollainen diesel 5-pyttyinen V70 vuodelta 2008-2012. Ajatellaan, että ostaisin n.10k€ auton, silloin noilla on ajeltu 300tkm molemmin puolin. Mitä olen lueskellut, niin noilla tuntuu olevan paremmat mahdollisuudet päästä 4-500 tonnia kohtuullisella huoltamisella. Onko niin, että 2.0 litraisia on myös 5-sylinterisiä?Mitä huoltokirjasta pitäisi katsoa näissä? Hihnanvaihtoväli? Laatikon nesteet? Tuntuu, että hihnanvaihtovälistä on monta käsitystä, kumpaa uskoa? Tietysti, jos mitä tiheämpi väli niin sen parempi, mutta kuitenkin tuo ikä tekee sen, että kertaalleen pitäisi olla joka tapauksessa vaihdettu ja ehkäpä toisenkin. Laatikon nesteet, vaihdettu 80tkm välein vai 60tkm? Entä vuodet noissa?Paljon kysymyksiä, mutta nyt otan kerrankin selvää kunnolla etukäteen.
On ollut lyhyen aikaa myynnissä 2litrainen 5syl. Itse valitsisin 2.4L koska Volvo valmisti 2.4litraista eri variaatioina 17vuotta tjsp (vuoteen 2017 saakka). Se on se "original gangster", aito asia:-)Minä vaihdatutan hihnat 180tkm välein joka on valmistajan ohje. Samalla vaihtuu vesipumput sun muut. Hyvin on kestäny vaikkakaan tiheämpi vaihto ei tietenkään haittaa.Laatikkoöljyt vaihdatutan 60tkm välein. Kunhan edes alle 100tkm välein vaihtaa niin kai se välttää. Ton ikäisestä kyllä tars olla ihan kaikki nesteet vaihdettu vähintään kerran. Ohjaustehostimenkin nesteet mutta ennenkaikkea jarrunesteet
"On ollut lyhyen aikaa myynnissä 2litrainen 5syl. Itse valitsisin 2.4L koska Volvo valmisti 2.4litraista eri variaatioina 17vuotta tjsp (vuoteen 2017 saakka). Se on se "original gangster", aito asia:-)"2 litran 5 syl kone on sama kuin 2,4 litran 5 syl kone. Vain kampiakselin vaihdolla on iskutilavuus pienenetty 2 litraan.
2.4 litrainen oli 2 turbolla.
Se ja 0.4L ero kuutiotilavuudessa tekee jo aika erilaiset ominaisuudet. En ole kokeillut mutta intän silti Ilmeisesti 2litraiset oli nimetty D3:ksi jossain välissä
Ei ne pelkät hevoset.Myös vääntö vaikuttaa ajotuntumaan.
Löytyykö tästä jotain sanottavaa? https://www.rintajouppi.fi/auto/volvo/xc60/OUT123/
On tuolla ainakin aika järkyttävä hinta