Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

DIY-puuhastelut jatkuvat, nyt työn alla mm. MB W163, W124, Micra K11, Golf MK3

  • 494 Vastauksia
  • 136392 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #15 : 16.05.2015, 21:25:14 »
Pesupäivä:




Autot uuteen järjestykseen:


Sitten kävin jälkikasvun kanssa vähän mopolla ajelemassa ja maisemia katselemassa:

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #16 : 07.06.2015, 18:08:28 »


Tallijärjestys on tällä kertaa tällainen. Mersu mokoma vuotaa tomaattimehua... Joutaa muutenkin huoltotauolle kun GLE on nyt leimattu. Autonkorjauskaverina pikku rinsessamme.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #17 : 04.07.2015, 00:01:57 »
Pressutalli tuossa pihalla alkaa olla valmis. Viime syksynä sain rätit kehikon päälle ja siitä lähtien talli on toiminut säänsuojana milloin millekin puuhastelulle, ja välillä jopa ihan perheen käyttisautotkin ovat siellä viettäneet öitänsä. Onpa siellä nuorimmainen ottanut päivänokosiakin silloin tällöin.

Koko ajan olen rakentanut motivaation mukaan lisää hyllyä, tasoa ja ties mitä, nyt homma on sillä mallilla että tähän ehkä viitsii muutaman kuvan jakaa.

Kun luet tarinaa, niin otathan huomioon että tätä on tehty aivan nollabudjetilla, suurin menoerä on ollut ruuvit ja muut kiinnitystarpeet, arviolta 100-200 euroa olen joutunut sijoittamaan niihin. Puutavara on minulle ilmaista, 5x7 m pressuja käytin 3 kpl, joista itse jouduin ostamaan yhden (n. 30 euroa). Kalliomurskekin on tavallaan ylijäämää toiselta puolelta pihaa... Muita investointeja ainakin n. 75 kg kuivabetonia jottei lähde tuulen mukaan ja vähän jatkojohtoa ja halogeenilamput että saa tunnelmavalaistuksen tarvittaessa.

30.6.2014, pohjalle kalliomursketta:


1.7.2014, vain seinät ja katto puuttuvat 8):


3.8.2014, suunnitelma alkaa hahmottua:


26.8.2014, runko valmiina:


21.9.2014, nyt se pitää jo vähän vettäkin:


11.10.2014, ankkurointi betonilla ja aitatolpan jaloilla:


20.10.2014, ovia vaille valmiina:


1.11.2014, ovetkin saatu paikoilleen ja tavaraa alkaa varastoitua talliin:




8.3.2015, mallailin huoltoramppeja:






3.7.2014, täydessä varustuksessa:


Tämä ei ehkä ole oikea autotalli (eikä ole edes lattiaa ::)), mutta on sentään säänsuoja missä voi korjata ja säilyttää autoja, työkaluja, varaosia jne. Voittaa räntäsateessa auton alla makaamisen.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #18 : 13.07.2015, 22:16:38 »
Kun ei ole hiekkapuhallusvehkeitä tai edes kompuraa, täytyy tapella ruostetta vastaan happojen avulla. Olen nyt kokeillut 8-pätkän pelteihin Annitrolia ja teräsharjaa. Kovin on työlästä, mutta kyllähän tuolla ruoste lähtee.





Kevyt pintaruoste lähtee melkeinpä parilla pyyhkäisyllä. Syvemmälle syöpynyt pelti onkin aika hermojaraastavaa saada ruosteettomaksi. Syöpyneiden kraatereiden pohjalta on melkoisen työlästä saada viimeisetkin ruosteet pois. Viimeisin kokeiluni oli nyt teräsharjalaikka rälläkässä, jolla hioin ruostekohtaa kunnolla ja aina välissä sivelin happoa. Tuolla menetelmällä muutaman kierroksen jälkeen ruostekohdat alkoivat olla jo aika olemattomissa. Kunnolla hiominen lämmittää peltiä ja poistaa tervettä materiaalia, mutta muuten ei tahdo päästä kraatereiden pohjille.

Tuossa vielä etulokari vaiheessa:


Ja tuollaiseksi sen sain noilla edellisen kuvan työkaluilla ja armottomalla työstämisellä:

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #19 : 22.07.2015, 16:43:42 »
Sain vihdoin aikaiseksi palauttaa näistä romuista kilvet konttorille:





Iloinen yllätys oli, että onnistui ilman ilmoitusosaa eikä maksanut mitään! Säästyy n. 28 euroa vuodessa - Pohjola kun riistää seisonnassa olevista autoistakin jonkun minimivakuutusmaksun, joka on muistaakseni 14 euron luokkaa. Kilvet palauttamalla tosiaan katkeaa vielä tuokin maksu.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #20 : 31.07.2015, 21:04:12 »


Vaihdetaan syyläri. Pari pikku juttua vain pois edestä ensin, niin hyvin mahtuu ::)







Alvadin näkemys aiheesta tuli "Polcar":in paketissa, vaikka mallikuvassa Nissensin logo olikin... No, markalla saa markan osan, josko tuolla kuitenkin matka jatkuisi taas hetken aikaa...

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #21 : 03.08.2015, 22:16:18 »
Peugeotin syylärijumppa tehty, ilmaus onnistui kun nosti vähän vänkärin etukulmaa ylöspäin ja vuotojakaan ei ainakaan vielä ole näkynyt.


Alkoi vähän avautumaan auton suunnittelufilosofia. Huollot onnistuvat, kun irroittaa etupuskurin ja palkin sen takaa - ne on itse asiassa tehty varsin helposti irroitettavaksi. Aikaisemmin tappelin laturin pois ja uuden tilalle koneen ja apurungon välistä, oli meinaan ahdasta, ilmastoinnin kompurakin mokoma kun oli tiellä:


Jos vaan jaksaa purkaa etupään pois, niin saa aika mahtavat tilat:


Huonona puolena tietysti tuo purkamisen määrä. Ja nesteiden valuttaminen pois sekä uudelleen täyttö - toki ilmankin selviää, mutta syyläriä ei letkujen varassa saa kauheasti siirrettyä eteenpäin. Sen kun ottaa pois niin tilaa alkaa löytyä, ilmastoinnin kennoa pystyy kääntämään melko reilusti kun siinä on vain vänkärin puolella letkut kiinni.

"Käytännön sanelema pakko" - mikä ihana kulunut fraasi. Mutta sellainen tässä on edessä, eli tämän auton valmistelu talvea varten. Näyttää siltä että talvi pitää pärjätä yhdellä autolla, ja se on tämä. Koska lapset.


Ruostepeikkoa vastaan pitää tapella. Helmojen etuosat ovat tukevasti ruosteessa kun ei ole roiskeläppiä vakiona. Muutama kukka siellä täällä pohjassa, myös ovissa muutama kohta mistä maali kulunut pois ja ruostepeikko tarttunut. Ja helmakotelo liukuoven alatiivisteen kohdalta - saa aikamoista kulutusta kun tiiviste liukuu hiekkaista helmaa vasten aina ovea käytettäessä. Apurunko nyt ei ihan heti kai ruostu puhki, mutta hyvällä alulla näyttää olevan. Edessä iskaritornien yläpäät, taka-akseli, vetokoukku, huooh....

















Onneksi etusiivet ja takakyljet sekä takaluukku ovat muovia, ei tartu ruoste. Ei tosin maalikaan kunnolla...


Tehdäänpä vähän listaa:
- Moottoriöljyt
- Ohjaustehostimeen uudet liemet
- Etujarrut uusiksi ja jarrunesteet, kytkimen nesteet siinä samalla... Sitten onkin melko lailla kaikki nesteet vaihdettu tässä vuoden sisään
- Huohottimen putsaus
- Jäähdytysnesteen lämpöanturin vaihto (koska huono tyhjäkäynti kylmänä)
- Kaksi uutta talvirengasta, talvivanteiden retusointia
- Moottorin ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, bensasuodatin (missäköhän sellainen tässä edes on...)

Ihan kaikkeen ei välttämättä aika tai varsinkaan raha riitä, mutta tehdään pikkuhiljaa ja katotaan mihin asti päästään :D Turhauttavaa laitella tätä kun olisi noita mielenkiintoisempiakin pelejä, mutta ei voi nyt mitään. Vaimokin antaa selkäsaunan jos ei tämä "Pulla" ole tiptop-kunnossa... :P (Tässä elämänvaiheessa "tiptop" luetaan: "liikkuu auttavasti eteen- ja taaksepäin, ei syty palamaan kesken ajon")

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #22 : 09.08.2015, 22:20:39 »
Joululahjapakettini vuonna 2014 tuli Sparetolta, ja tuollaisia siellä oli (lähinnä 807:aan):


Mm. tuommoisilla koodeilla:
BDA595 - Carrier, brake caliper 14.47 e
BDA596 - Carrier, brake caliper 14.47 e
BDA588 - Carrier, brake caliper 11.66 e x2
D02519 - Piston, brake caliper 4.14 e x2
D41104C - Repair Kit, brake caliper 8.49 x2
1 457 432 200 - Air Filter 5.26 e
813.036 - Seal, oil drain plug; Seal 0.14 e x10
331.550 - Gasket, rocker cover 5.16 e
09.8003.10 - Brake Disc 37.07 e x2
PFK425 - Accessory Kit, disc brake pads 7.40 e
0 986 424 789 - Brake Pad Set, disc brake 39.73 e
PHB444 - Brake Hose 8.36 e x2
PHA319 - Brake Hose 6.72 e x2
BHS266 - Brake Caliper 30.39 e
BHS265 - Brake Caliper 30.39 e
1 987 432 357 - Filter, interior air 11.02 e

Muita osia, jotka odottelivat asennusta vielä 2015 vuodenvaihteessa:
Motonet: 59-0215 MOBIL ATF 1l synteettinen 16.90 e
RajaMarket: TB DIAMOND 5w-40 4l + 1l 27.90 + 8.90 e
Topautoosat: 8847018 Korjaussarja, jarrusatula x2 16.72 e
Topautoosat: CUK 4179 Suodatin, sisäilma 11.72 e
Alvadi AL84938 Moottorin pohjamuovi (PEUGEOT 807 (E_), year: 07.2002 - 44.18 e
Ebay: Tarrat "Peugeot wheel centre decal stickers X 4 Chrome 205 206 207 306 307 406 107 GTI
( 191262310242 )" 9.65 e
Ebay: Lämpöanturi "Bosch 0986280404 ,0 986 280 404 Coolant Temperature Sensor M12x1.5 9636777180 (191346564205)" 28.43 e

Ja sitten tuoreempia huoltomerkintöjä 807:aan:

8.1.2015, 222659 km. Laturi, flektin vastus, moniurahihna+kiristin+ohjuri. 214.20e


Mikä olisikaan sopivampi paikka laturin lakata lataamasta kuin vrcf-miitti Lappeenrannan Prismalla. Saatoin kyseisessä tilaisuudessa mainita jotain vähemmän painokelpoista ranskalaisista autosähköistä - mutta come on, eikö yli 200k laturille ole ihan ok suoritus. Kerron kyllä sitten kun tähän rapeaan ranskalaiseen tulee muita sähkövikoja tai ruostuu puhki, koska näissähän on kaikissa hirveästi sähkövikoja. Ja ruostuvat puhki ;) Kyllä pitäisi oppia ostamaan ranskalaisensa vain grilliltä, tai myös Hesburger käy jos on Lappeenrannan Prismalla käymässä. Niin, autohan käynnistyi vielä ja ihan hyvin pääsin kotiinkin, kaikki valot vaan pimeäksi ja puhallin seis. Mikäs siinä kylmässä ja pimeässä oli ajellessa. Baskeri vaan syvemmälle päähän ja kotona sitten punaviiniä lasiin lämmikkeeksi :)

Ennen kuin eksyn aiheesta lisää: Laturin lisäksi samalla kertaa sain aikaiseksi vaihtaa jo aiemmin hommaamani flektin vastuksen. Paljastui vialliseksi, kun aikaisemmin ajoin testejä PP2000:lla (eli tuo Peugeot'n diagnostiikkaohjelma) - flektin hidas nopeus ei toiminut. Nyt saattaa toimia, en ole varma, en osannut enää ajaa samoja testejä uudestaan... Eipähän ole kone keittänyt ja flektikin todistettavasti pyörii ainakin jollakin nopeudella joskus.

Motonet 13-2356 Laturi PSA 1,4->2,0-16V 90A 149.90e
Spareto:
532 0439 10 - Deflection/Guide Pulley, v-ribbed... 12.02e
534 0022 10 - Tensioner Lever, v-ribbed belt 37.90e
1 987 947 989 - V-Ribbed Belts 14.38e

28.1.2015. Talvivarustuksessa.



No olihan tuon pakkasen kanssa ongelmia. Kaksi kertaa kahtena eri päivänä auto sammahti 6-tien rampissa moottorijarrun jälkeen. Laitoin jätesäkkituuninkia keulaan 8). Komean ulkonäön lisäksi viritelmä estää jokseenkin täydellisesti ajoviiman menemisen konehuoneeseen. Eipä tuon tempun jälkeen enää sammuillut, mitä lie mahtoi kiukutella.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2015, 18:20:16 kirjoittanut dneproshin »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #23 : 09.08.2015, 22:45:06 »
On sulla kyllä lehmän hermot (tai liikaa ylimääräistä aikaa) kun pesosesta jaksat noin huolta pitää, hatunnosto.

Kyllä nuo vehkeet on huoltomiehen painajaisia. Se on päivä auttamatta pilalla, jos tulee ranskanpulla isompaan remonttiin korjaamolla. Tosin, meidän korjaamolle eei oteta ranskalaisia enään kuin öljynvaihtoon, renkaiden vaihtoon ja nelipyöräsuuntaukseen.

Periaatteessa moni asia on aivan samanlaista mutterin pyörittämistä kuin muissakin vehkeissä, mutta satunnaiset insinöörin aivotukset alkavat yksinkertaisesti vituttamaan. Esimerkiksi yhdessä pösössä oli akkukotelon pohja 7:llä M10 pultilla kiinni, jpista yksi oli sisälokarin takana "väärinpäin". Miksi?!?!

Mutta eipä mitään. Auto kuin auto on mielestäni tietyn arvostuksen arvoinen ja hattu nousee kun tätäkin topickia lukee. Mulla olis mennyt hermot jo tuhannesti ja pesonen olisi toiminut pnrk:n harjoitusmaalina ainakin kahdesti.

Kiitos ja anteeksi -H-

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #24 : 10.08.2015, 09:00:03 »


Tuo kuva kyllä muistuttaa häiritsevän paljon minun parkkipolttimon vaihto-operaatiota Seatiin. Kuskin puolelta akku pois ja vänkärin puolelta pa-suodatin telineineen letkujen varaan roikkumaan, sitten mahtui vaihtamaan.

Tähän on kerta ryhdytty niin pakkohan se on perheen käyttöauto pitää liikenteessä... Auto kuin auto, vaatiihan se huolenpitoa, niin kyllä sitä aikaa on aina jostain kaivettava. Uuteenkaan kun ei ole varaa, eikä korjaamojen tuntiliksoihin. Se on ajateltava aina puskuria irroitellessa tai auton alla kontatessa että kaikki on pelkkää säästöä, ja pääseepä luvan kanssa harrastamaan ;) Kytkinremppaa innolla odotellessa... Tai kansiremppakin voisi olla "mielenkiintoinen" kokemus tämän auton konehuoneessa.

Etsi kuvasta moottori:


Siellä se on:


Joko nyt näkyy:


Ja sitten jos oikein haastetta haluaa, niin näissähän jossakin HDI-koneista hehkut on koneen takapuolella, eli tuolla tulipeltiä "vasten". Nekin ilmeisesti pystyy vaihtamaan konetta irroittamatta - onneksi pesosen hehkuilla ei kuulemma ole taipumusta jumitella ja katketa kuten esim. Mersun CDI-koneissa.

Esimerkiksi yhdessä pösössä oli akkukotelon pohja 7:llä M10 pultilla kiinni, jpista yksi oli sisälokarin takana "väärinpäin". Miksi?!?!

Tässäkin pissapojan säiliön saa irti pyöräkotelon puolelta - paitsi että toinen kiinnitysmuttereista onkin etupuolella. Eli puskuri irti :facepalm: (No saa sen kyllä keploteltua ilmankin, mutta ahdasta on...)

Mulla olis mennyt hermot jo tuhannesti ja pesonen olisi toiminut pnrk:n harjoitusmaalina ainakin kahdesti.

Siis minkä harjoitusmaalina?

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #25 : 10.08.2015, 23:21:58 »
Lisää 807:n huoltomerkintöjä...

4.5.2015, 225600 km. Vasen raidetangon pää. 38 e



Ei oikein kulkenut suoraan. Ostin motonetista Moogin tekemän osan, maksoi 16 euroa. Olikin väärä, tuli kiire => AD-varaosasta samalla Moogin koodilla oikeanlainen osa, 22 euroa. Eli motonetin laatikkoon oli eksynyt väärä osa, koodi täsmäsi kyllä. Otin tuon ylimääräisen kustannuksen omalle kontolleni koska rikoin kumin yrittäessäni asentaa väärää osaa. Se vaan ei kiristynyt, ja kun tajusin lopulta asian oli kumi rikki. Jos sitä keplottelisi uuden kumin ja palauttaisi - ei kyllä toisaalta enää viitsisi moiseen ryhtyä... Pyöränsuuntaus voisi olla paikallaan, mutta eipä tuota osan vaihtumista toisaalta ajossa huomaa mitenkään, saman verran kierteitä jätin näkyviin mitä olikin...

Jossain välissä tässä kevään aikana ennen tuota ^ remonttia jouduin kesken työpäivän pelastustehtäviin kun auto meinasi jättää rouvan ja lapset tien päälle. Vikana oli kaasuvaijerin päästä irronnut sokka, eihän se auto oikein kulkenut tyhjäkäynnillä. Oli tippunut venttiilikoppien väliin, eikun takaisin paikoilleen ja matka jatkui.



2.6.2015, 226495 km. Katsastus. 50 e

Läpi meni ilman huomautuksia, ja hyvä oli palvelu Autokatsastus Lappeenranta Oy:ssä Paalukadulla. Tollaiset piti kyllä tehdä ennenkuin kehtasi katastukseen viedä:





Kuten viime vuonnakin, pakoputki vaati paikkomista. Ja käsijarru mokoma ei selvinnyt edes yhdestä talvesta, syksyllä laitoin upouudet satulat ja nyt jo jumitti käkkäri päälle. Uitin monitoimiöljyissä ja vaseliineissa, on tuon käsittelyn jälkeen pelannut toistaiseksi... Tässä on sama homma kuin vanhassa 626 Mazdassa, talvella on turha käsijarrua tarjota jos haluaa jonnekin liikkuakin autolla... Kuriositeettina mainittakoon, että katsastus tapahtui parin päivän tarkkuudella tasan vuosi edellisestä leimaamisesta, ja kilometrejä oli tullut parikymmentä päälle kymppitonnin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #26 : 11.08.2015, 06:32:44 »
Njaa a, sain erään 626 GTI:n lainaan joskusmuinoin kun kortin sain ja sillä tuli reilut kuukauden päivät ajeltua. Oli talvi ja omistaja kielti käyttämästä käsijarrua.

Käytin kuitenkin. Pariin otteeseen se jumi, mutta kun sinnikkäästi joka kerta pysäköidessä nykäisi käkkärin päälle, hävisijumimisongelma kokonaan.

Käsijarru jumii jos sitä ei käytä.

Paikalla Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2534
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #27 : 11.08.2015, 11:34:00 »
Loppujen lopuks se cdi:n katkennut hehkukaan kovin ole kiinni, se irti mitä lähtee ja loppu sitte startilla. Lähtee aika äkäseen sieltä montusta tollanen tappi  :D
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #28 : 11.08.2015, 20:24:20 »
Loppujen lopuks se cdi:n katkennut hehkukaan kovin ole kiinni, se irti mitä lähtee ja loppu sitte startilla. Lähtee aika äkäseen sieltä montusta tollanen tappi  :D

Itse olin tuollaisten youtube-videoiden perusteella siinä käsityksessä, että kyseessä olisi isompikin operaatio... Kai sekin on vähän tuurista kiinni miten katkeaa, jos katkeaa.

Pari merkintää vielä 807:n huoltokirjaan, niin on ajan tasalla:

Tuossa kesän korvilla kokeilin kehuttua Bilt-Hamberin Auto-Foamia, AutoDuden Foam Lancella levitettynä:







Talven suolakura-pinttymäkin lähti aika hyvin näkymättömiin. Ei kokonaan pois, mutta siten että kamera ei oikein enää sitä suostunut "näkemään". Totean, että tällaiseen käyttispeliin saa meidän perheessä riittää pelkkä Auto-Foam pesu ilman mitään kinnasteluja, savetteluja tai vahaamisia. Ja alustan sekä konehuoneen pesu Solmaster AS40:llä silloin tällöin.

1.8.2015, 227500 km. Uusi syyläri. 89.89e.





Alvadin tuote AL53913 JÄÄHDYTYSELEMENTTI (PEUGEOT 807 (E_)... 63.13 e + toimituskulut 26.76 e. Polcarin tekele siis tuli.

Edit: Lisätäänpä tähän väliin öljynlisäykset:
29.1.2015, 223400. 1/2 litraa. 2 e.
5.5.2015, 225600. 1/2 litraa. 2 e.
29.6.2015, 227039. 1/2 litraa. 2 e.
Olen aina pyrkinyt täyttämään n. puoleenväliin asti. Öljynkulutus ollut n. litra 3600 km ajomatkalla, vastaa siis jotakuinkin kunnossa olevaa kasipätkää ;)

Vuonna 2015 siis tähän mennessä rahaa mennyt huoltoihin ja katsastukseen 387.35 euroa. Polttoaineeseen 771 euroa. Jos loppuvuosi sujuu samaan tahtiin niin viime vuoteen verrattuna huoltokulut laskevat 85 => 55 e / kk ja polttoainekulut 145 => 110 e / kk. Tosin kesällä tällä on ajettu todella vähän, polttoainetta ainakin tulee menemään loppuvuonna enemmän.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2015, 21:12:49 kirjoittanut dneproshin »

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: dneproshin's garage(s) - DIY-puuhastelua
« Vastaus #29 : 11.08.2015, 20:47:02 »
Käsijarru jumii jos sitä ei käytä.

Oon kyllä yrittänyt käyttääkin tämän 807:n käppäriä - tosin ainoastaan silloin kun saavun kotipihaan enkä ole heti lähdössä uudestaan mihinkään. Ei tule sitten hirveää paniikkia jos jumahtaakin päälle. Ja tosiaan nyt kesän ajan on toiminutkin moitteettomasti, talvipakkasia odotan taas innolla... Eli kyllä vähintään kerran viikossa tulee käkkäriosille edestakainen liike, josko auttaisi osaltaan sekin.

 

Carcom Oy  Ateho