Vaihdoin pumpun eilen. Käytin työkaluna 110mm muovista viemäriputken pätkää. Siihen 20 asteen välein rälläkällä kolot eli 18 kpl. Toiseen päähän putkea läpireikä poikittain niin sain vääntövarren paikalleen. Putki saisi olla vähän isompi (115mm?), mutten löytänyt sopivampaa.
Suihkutin vähän CRC rinkulan ympärille
- yllättävän paljon oli hiekkaa ja pölyä siellä tankin päällä
- tuon rinkulan kierteet oli ihan hiekassa, ei ihme ettei meinannut aueta.
Pumppusysteemin ottaminen esiin ei ollut ihan helppoa, jotkut letkut, jotka meni eteenpäin tankin sisään, on aika lyhyet. Alkuperäinen pumppu (on muuten Bosch) oli aikas tiukassa siinä pannassa. Pumpusta irrotettava letku oli tietysti ihan kovettunut ja piti varoa ettei hajota mitään mikä on menossa takaisin.
Kaikki näyttää toimivan. Pumppu pumppasi ensin kovemmilla kierroksilla ja sitten hidastui kun paine nousi. Ajelin yhden päivän ilman takapenkkiä ja tavaratilan pohjalevyä. (kaatuvat takapenkit eli aukko tavaratilaan kun penkkiä ei ole). On muuten melkoiset äänet autossa silloin, nastat rapisee eikä stereoissa riitä niin paljoa voluumia, että radiouutisista saisi selvää satasen vauhdissa.
Asennussarja on pakko hankkia. Alkuperäistä pumppuun tulevaa letkua ei saa hajottamatta irti. Sehän on kirjaimellisesti U-kirjaimen muotoinen, oman letkun asennus siihen taivutussäteeseen on vaikeaa.