Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4873 Vastauksia
  • 1067396 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3930 : 12.09.2021, 14:30:02 »
Kokeiltu ja ei toimi.

Näissä Volvoissa on jokin pwm- systeemi ja lähettää H9- hehkuille pulssia.
Auton virrat päällä valot toimii aivan normaalisti, mutta kun laittaa käyntiin joko moottorilla tai vain akulla,
alkaa lisävalot vilkkua.

Kytketty tosiaan releellä ja ryöstetty H9- johdosta.

Sulla on siellä sitten vittumaisen herkkä rele. Yleensä releet ovat niin "kankeita" että ne eivät ehdi tuohon PWM pulssiin reagoida.

Tuossa halvin ratkaisu on laittaa sinne kondensaattori ja diodi estämään konkan purkautuminen sinne kaukovaloonpäin. Tosin jos nurkissa on erilaisia releitä, voi ratkaisu löytyä myös kokeilemalla toista relettä.

Tietysti jo pelkkä hieman isompikin konkka auttaa tuohon, ja samalla kirkastaa niitä omia apukaukovaloja.

Esa Hujanen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3931 : 17.09.2021, 16:24:55 »
Yksi rampa D6 ilmoittautuu, kun olisikin kompressoriongelmia. Sekin on tosin vaihdettu jo 2 kertaa. Nyt ongelmana on että järjestelmä tiputtaa sähkömoottorin pois, siis toisin sanoen hybrid-moodilla ajaessa se tarkoittaa sitä, että auto käynnistää ja sammuttaa polttomoottorin koko ajan. Merkkiliikkeessä tiesivät kertoa, että vika löytyy jäähdytysnesteen lämpötila-anturista. Hauskan asiasta tekee se että kyseistä osaa ei ilmeisesti ole tehty vaihdettavaksi, koska osaa ei ole edes saatavilla. Ystävällinen huoltopäällikkö kertoi että näin ollen pitäisi vaihtaa koko sähkömoottori. Edellisen auton moottorin hajoaminen motarilla alkoi tässä kohtaa kuulostamaan halvalta. Hinta tuolle sähkömoottorille on huokeat 5t€. Auto on ollut minulla vajaat kaksi vuotta ja korjaamokäyntejä diagnooseineen on tullu pitkälti toistakymmentä. Alkaa ns. vati olemaan täynnä. Miten voi olla mahdollista että noin satkun anturia ei pysty vaihtamaan? Muutenhan auto on oikein kiva ja hyvä  :D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3932 : 17.09.2021, 18:50:54 »
Yksi rampa D6 ilmoittautuu, kun olisikin kompressoriongelmia. Sekin on tosin vaihdettu jo 2 kertaa. Nyt ongelmana on että järjestelmä tiputtaa sähkömoottorin pois, siis toisin sanoen hybrid-moodilla ajaessa se tarkoittaa sitä, että auto käynnistää ja sammuttaa polttomoottorin koko ajan. Merkkiliikkeessä tiesivät kertoa, että vika löytyy jäähdytysnesteen lämpötila-anturista. Hauskan asiasta tekee se että kyseistä osaa ei ilmeisesti ole tehty vaihdettavaksi, koska osaa ei ole edes saatavilla. Ystävällinen huoltopäällikkö kertoi että näin ollen pitäisi vaihtaa koko sähkömoottori. Edellisen auton moottorin hajoaminen motarilla alkoi tässä kohtaa kuulostamaan halvalta. Hinta tuolle sähkömoottorille on huokeat 5t€. Auto on ollut minulla vajaat kaksi vuotta ja korjaamokäyntejä diagnooseineen on tullu pitkälti toistakymmentä. Alkaa ns. vati olemaan täynnä. Miten voi olla mahdollista että noin satkun anturia ei pysty vaihtamaan? Muutenhan auto on oikein kiva ja hyvä  :D

Saako udella paljonko tuo kerran kuussa korjaamolle on tullut maksamaan? Tuntuvat olevan D6 aika pelottavan kalliita ylläpidettäviä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3933 : 17.09.2021, 23:48:09 »
Miten voi olla mahdollista että noin satkun anturia ei pysty vaihtamaan? Muutenhan auto on oikein kiva ja hyvä  :D

Yksinkertaista, ei ole piirretty varaosakuviin eikä annettu työohjeita vaihtoon. Silloin se on merkkiliikkeeltä ja lakeja noudattavilta huolloilta suojattu vaihtamiselta. Valitettavaa mutta tuttua monenkin valmistajan toimintaa...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3934 : 19.09.2021, 21:20:48 »
Kaikissa autoissa on vikoja.

Joillekin osuu ne yksilöt joista nyt ei satu menemään juuri mitään ja toiselle osuu valitettavasti se mistä menee sitten jos jotakin.

Itseltä mennyt kompura x2 ja OBC ja edelleen olen tyytyväinen. OBC:n kohdalla kyllä ketutti mutta loppupeleissä aika vähän sitten kuitenkin.
V60 D6 -14

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3935 : 20.09.2021, 19:08:11 »
Onko teillä ollut ongelmia egr-portin kanssa? Onko tämä uusi tyyppivika kun autot vanhenevat ja tulee kilometrejä tauluun.

Onko kukaan joutunut tulppaamaan sen?
« Viimeksi muokattu: 20.09.2021, 19:24:04 kirjoittanut janhon »

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3936 : 22.09.2021, 10:36:47 »
Kaikissa autoissa on vikoja.

Joillekin osuu ne yksilöt joista nyt ei satu menemään juuri mitään ja toiselle osuu valitettavasti se mistä menee sitten jos jotakin.

Itseltä mennyt kompura x2 ja OBC ja edelleen olen tyytyväinen. OBC:n kohdalla kyllä ketutti mutta loppupeleissä aika vähän sitten kuitenkin.
Kysymys tuohon OBC:hen liittyen, miten vika ilmeni ja oli varmaan taas semmonen "Parin tonnin keikka"?.

Itellä ilmestyi tuohon toiseen ärsyttävä vika. Lataus pätkii. Eli siis kun on piuhan päässä. Aloittaa oransilla, vilauttaa vihreää valoa, menee oranssille ja taas hetken päästä vihreälle. Mittaristo näyttää, että lataisi, välillä tulee ilmoitus arvioidusta ajasta kun on täynnä ja taas välillä tuo arvio katoaa.

Yön latauksen jäljiltä ottanut sen 15km sisuksiinsa. Menossa huoltoon ja tapellaan sitten tarvittaessa autoliikkeen kanssa kuka maksaa ja mitä.
V60 T8 -19

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3937 : 22.09.2021, 13:43:11 »
Itellä ilmestyi tuohon toiseen ärsyttävä vika. Lataus pätkii. Eli siis kun on piuhan päässä. Aloittaa oransilla, vilauttaa vihreää valoa, menee oranssille ja taas hetken päästä vihreälle. Mittaristo näyttää, että lataisi, välillä tulee ilmoitus arvioidusta ajasta kun on täynnä ja taas välillä tuo arvio katoaa.

Yön latauksen jäljiltä ottanut sen 15km sisuksiinsa. Menossa huoltoon ja tapellaan sitten tarvittaessa autoliikkeen kanssa kuka maksaa ja mitä.

Onko latauslaitteen ja/tai sähkönsyötön ongelmat varmasti poissuljettu?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3938 : 22.09.2021, 23:20:13 »
Onko latauslaitteen ja/tai sähkönsyötön ongelmat varmasti poissuljettu?
On. Toinen D6 latautuu tuosta samasta pistokkeesta ja samalla laturilla ilman mitään ongelmia. Kokeiltu kolmella erilaisella laturilla
V60 T8 -19

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3939 : 23.09.2021, 10:24:52 »
On. Toinen D6 latautuu tuosta samasta pistokkeesta ja samalla laturilla ilman mitään ongelmia. Kokeiltu kolmella erilaisella laturilla

:tykkää:

Vikadiagnostiikkaa kieltämättä helpottaa kun on vertailukappale käytössä! :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3940 : 25.09.2021, 10:36:20 »
Kysymys tuohon OBC:hen liittyen, miten vika ilmeni ja oli varmaan taas semmonen "Parin tonnin keikka"?.

Itellä ilmestyi tuohon toiseen ärsyttävä vika. Lataus pätkii. Eli siis kun on piuhan päässä. Aloittaa oransilla, vilauttaa vihreää valoa, menee oranssille ja taas hetken päästä vihreälle. Mittaristo näyttää, että lataisi, välillä tulee ilmoitus arvioidusta ajasta kun on täynnä ja taas välillä tuo arvio katoaa.

Yön latauksen jäljiltä ottanut sen 15km sisuksiinsa. Menossa huoltoon ja tapellaan sitten tarvittaessa autoliikkeen kanssa kuka maksaa ja mitä.

Sulla on vähän mystisemmän kuuloinen ongelma. OBC kun menee niin et nää vihreetä ollenkaan. Vetää vaan suoraan punaselle vaikka testaa eri laturit. Toki mun tieto vain omalta kohdalta ja muutamasta face ryhmässä ja täällä kyselleestä joilla oireili täsin samalla tavalla. OBC on elektroniikkaa joten esmes. konkathan on sellasia jotka eivät välttämättä mene kerralla risaks vaan toimivat loppuvaiheessa vielä sinne päin hetken aikaa ennen kuin lopullisesti poksahtavat. Kai ne oireet vähän riippuu siitä mikä komponentti poksahtaa, mutta tuommoista sun kuvailemaa en ole vielä tavannut.
V60 D6 -14

Poissa kv67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3941 : 30.09.2021, 11:57:41 »
Nyt sitten täyttyi mitta. Ensiksi puhkesi lauhdutin jonkun irronneen muoviosan vuoksi, sitten hajosi sähkömoottori. Lähes koko korjaamo tuli katsomaan, kun moista eivät olleet nähneet. Oli revennyt auki ja rattaat loistivat. Nyt odottelen vakuutusyhtiön päätöstä, johtuuko osumasta johonkin vai mekaaninen vika. Semmoset 8000€ pitäs kaivaa, että olisi ajokuntoinen.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3942 : 30.09.2021, 12:04:37 »
No jopas... Luulisi löytyvän jostain purkaamolta halvemmalla?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3943 : 03.10.2021, 12:13:43 »
Nyt sitten täyttyi mitta. Ensiksi puhkesi lauhdutin jonkun irronneen muoviosan vuoksi, sitten hajosi sähkömoottori. Lähes koko korjaamo tuli katsomaan, kun moista eivät olleet nähneet. Oli revennyt auki ja rattaat loistivat. Nyt odottelen vakuutusyhtiön päätöstä, johtuuko osumasta johonkin vai mekaaninen vika. Semmoset 8000€ pitäs kaivaa, että olisi ajokuntoinen.

Yllättävän hyvin nuo lauhduttimet kyllä pitää pintansa, mulla on pakussa lauhduttimen kaikki kennot varisseet jo matkalle, pelkät vaakaputket jäljellä, jotka roikkuvat useamman sentin keskikohdassa alaspäin, niin vain työntää kylmää..

Sähkömoottorissa itsessään ei mitään rattaita ole, lienee jokin alennusvaihteisto joka sieltä on korkannut.

Poissa Taphen79

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3944 : 07.10.2021, 18:08:33 »
Kuuluuko V60 Hybridin moottorin laturia rasvata siinä olevasta rasvanipasta? Ruvennut pitämään ääntä
« Viimeksi muokattu: 08.10.2021, 08:21:11 kirjoittanut Taphen79 »

 

Carcom Oy  Ateho