Autoracing  KL-varaosat

Seetien materiaali ahdettu vinokone?

  • 22 Vastauksia
  • 13524 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Seetien materiaali ahdettu vinokone?
« Vastaus #15 : 25.10.2011, 23:01:58 »
Sitten huomautus ko noita taulukkoarvoja MAOL:ista yms kattelette, ne on puhtaalle materiaalille ja yleensä tuollaiset tuotetteet ovat kuitenkin seostettua ja eikös joissain venttiileissä ole jotain nitriitti tms mitälie jauhetta varren sisällä muuttamassa sen lämmönjohtavuutta.
Natriumia.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Seetien materiaali ahdettu vinokone?
« Vastaus #16 : 26.10.2011, 15:28:36 »
Sitten huomautus ko noita taulukkoarvoja MAOL:ista yms kattelette, ne on puhtaalle materiaalille ja yleensä tuollaiset tuotetteet ovat kuitenkin seostettua ja eikös joissain venttiileissä ole jotain nitriitti tms mitälie jauhetta varren sisällä muuttamassa sen lämmönjohtavuutta.

Natrium sulaa, tyypillisesti pakoventtiilin lämmetessä ja venttiilin edestakainen liike johtaa siihen että neste vaihtaa paikkaa lautasen sisällä olevan tilan ja varren porauksen välillä. Venttiilin sisätila ei siis ole täynnä ko. ainetta.

Nesteytynyt natrium toimii siis alkeellisena lämmönsiirtojärjestelmänä venttiililautasesta varteen, josta lämpö johtuu ohjuriin ja sitäkautta kannen valun kautta jäähdytysnesteeseen ja lopullinen lämpönielu on tietysti ympäröivä ilma.

Suoranaisesti aineella ei siis vaikuteta venttiilin lämmönjohtavuuteen siinä mielessä kuin se fysiikan suureena ymmärretään.
 


Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Seetien materiaali ahdettu vinokone?
« Vastaus #17 : 21.11.2011, 17:06:26 »
Mites oon kuullu huhuja että tuohon seetti renkaiden asennukseen ois olemassa vielä jokin asennus liima? mitähän liimaa mahtais olla vai onko ihan huru puheita. ???
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
Vs: Seetien materiaali ahdettu vinokone?
« Vastaus #18 : 22.11.2011, 10:04:03 »
Eiköhän nuo seetirenkaat ihan 0.07-0.09mm krympillä asenneta  :)  Ei mitään liimoja väliin tarvita
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Seetien materiaali ahdettu vinokone?
« Vastaus #19 : 22.11.2011, 16:07:35 »
Eiköhän nuo seetirenkaat ihan 0.07-0.09mm krympillä asenneta  :)  Ei mitään liimoja väliin tarvita

niin kyllä sen tiedän että ne asennetaan lämpösovitteisesti kanteen, mutta kyllillä vaan huruuvat et joissakin tapauksissa ovat jotain liimaakin laittaneet siihen ::)
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Seetien materiaali ahdettu vinokone?
« Vastaus #20 : 22.11.2011, 20:40:13 »
Pro-ukot käyttää seetimateriaalina Berylliumkuparia. Ja ennen vanhaan F1:ssä käyttivät tätä, mutta sen käyttö kiellettiin, koska se on myrkyllistä.

http://www.sten.fi/data/attachments/CuBe2FIN.pdf


Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Seetien materiaali ahdettu vinokone?
« Vastaus #21 : 22.11.2011, 20:45:29 »
Ei ne kyl mitään liimaa tartte :).
Sopiva rymppi niin pysyy ja kestää ralli/rata käytössäkin varmasti :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
Vs: Seetien materiaali ahdettu vinokone?
« Vastaus #22 : 22.11.2011, 21:05:47 »
Amerikassa nuo Beryllium seetit ovat kohtuu hintaisia ja kokoja löytyy kivasti, myös euromoottoreihin.   ::) Myrkkyähän tuo beryllium on mutta... :-\

Hyvää tavaraa on myös AP110 alumiinipronssi. Tätä olen käyttänyt itse jo hyvän tovin. Ainesputkesta sorvaamalla saa just oikeanlaiset kun taas valmiit ovat tietynkokoisia ja no onhan niissä valikoimaa..
AP110 vaatii vielä hiukan suurempaa krymppiä kuin perinteiset seetitrenkaat. Arvokasta kilohinnaltaan mutta mukavaa työstää. Olen tästä materiaalista sorvannu myös venttiilin ohjaimia ja männäntapin heloja.

http://www.keskipakovalu.fi/tmp_keskipakovalu_site_0.asp?sua=1&lang=1&s=25
Vertailu
http://www.keskipakovalu.fi/tmp_keskipakovalu_site_0.asp?sua=1&lang=1&s=30&q=y
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

 

Samppasport  Futurez