Elekma  Autoracing

Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL

  • 24 Vastauksia
  • 11409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #15 : 20.08.2017, 20:33:32 »
Molemmat esabit on hyviä peltihommiin ja kumassakin on 0.8 lanka. Mut vanhempi 180 kemppi,ei vaan 0.8 langalla sopinu mun käsissä niin hyvin ei paksumpaan rautaan,eikä peltiin niinkuin esabit!

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #16 : 20.08.2017, 20:48:54 »
Molemmat esabit on hyviä peltihommiin ja kumassakin on 0.8 lanka. Mut vanhempi 180 kemppi,ei vaan 0.8 langalla sopinu mun käsissä niin hyvin ei paksumpaan rautaan,eikä peltiin niinkuin esabit!
    Minulla peruslähtökohta on että ennen kuin mitään alustan ruosteisia massaisia maalattuja ym peltiosia alan työstää hiekka, sooda tai lasikuula puhallan ne ja vasta sitten näen vaurion suuruuden kun puhutaan mätähommista, uskaltaisin kyllä ilman Esab kokemustakin väittää että onnistun noin esikäsitelllyssä aineessa yhtä hyvin kempin Migeillä 163 ja 180 kuin sinä sillä Esabilla, olen kuitenkin tehnyt yli 40-vuotta ammattityötä ja homma kuin homma onnistuu kun puhutaan vanhanajan peltityöstä (osaan valmistaa tarvittavat peltiosat kokonaan käsityönä) no kaikkea ei enää kannata valmistaa kun peltiosat on mielestäni niin halpoja, jos ymmärrät mitä tarkoitan, mutta edelleen täytyy vierailla kollegan luona jolla on ihka uusi Esabin Miggi ja sitten olen taas viisaampi, tällä tuttavallani myös yhtä pitkä ammatti ura kuin minulla.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #17 : 20.08.2017, 21:30:45 »
Hyvä hitsari hitsaa huonollakin koneella, mutta aloittelija ei onnistu hyvälläkään ilman harjoittelua ja ammattilaisen neuvoja. Noi synergisellä säädöllä olevat nykyaikaiset koneet jelppaa jonkun verran aloittelijaa onnistumaan vaikka ei juuri mitään aiheesta tietäisikään.
Kaverilla on se Kempin Minarc Mig 200, ihan kelpo laite mutta ei sekään itsestään hitsaa  :2funny:
Erot noissa Esab vs. Kemppi on vähän kuin Saab vs. Volvo eli jokseenkin makuasioita. Hyviä laitteita molemmat.

Mulla löytyy tallista vanhanliiton Kempomat 250C ja Wallius AC/DC 200a Tig.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #18 : 21.08.2017, 10:08:48 »
Kyllä vaan moni vanha ammattilainen on yllättynyt kun on kokeillut nykyaikaista synergistä konetta. Heillä kun tahtoo olla se päähänpinttymä, että valovirtakoneilla ei tee mitään vaan pitää olla se kerrostalon kokoinen voimavirta Kemppi.
Olen kuullut noista Kempin Minarcmigeistä, että ohuella tavaralla toimisivat paremmin käsisäädöllä.
Ja mulle mikään vanha rohjo ei ole vaihtoehto kun kone pitää saada kannettua työkohteen luo ulos ja toimia myös genulla tai pidemmän roikan perässä. Halvallahan niitä tornikemppejä saa mutta siirrettävyys huono ja ei ihan pienen genun perässä polta lankaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #19 : 21.08.2017, 18:51:13 »
Niinno on mulla sentää levyseppähitsarin paperit kouras, et jotain sähkölinnun kakkaa saa väännettyä :2funny: Makuasioitahan nää on, ja noista kaikki koneet on ihan käsisäätösiä!

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #20 : 26.08.2017, 08:17:06 »
Hyvä hitsari hitsaa huonollakin koneella, mutta aloittelija ei onnistu hyvälläkään ilman harjoittelua ja ammattilaisen neuvoja.

Niin totta. O0

Erot noissa Esab vs. Kemppi on vähän kuin Saab vs. Volvo eli jokseenkin makuasioita. Hyviä laitteita molemmat.

Itsellä ei ole Esabin koneista kokemusta. Töissä on käytössä vanhahko Kempin Mastertig Minilog AC DC 1600. Samassa koneessa on puikkokone. Pari kertaa on käyttöpaneeli vetänyt jumiin ja välillä pätkii kun ilmeisesti rupeaa kaapeli murtumaan kahvan juuresta. Muuten ei voi kun tykätä, on hyvä hitsauskone.

Mulla löytyy tallista Wallius AC/DC 200a Tig.

Onko ollut hyvä hitsauskone?

Talliin tarvitsisi katsoa yhdistelmäkone, jossa olisi TIG ja MIG.




Mikä suojakaasu olisi paras vaihtoehto TIG/MIG-käyttöön? Töissä on TIG-hitsauksessa Woikosken puhdas Argon, mutta soveltuuko se MIG-hitsaukseen? ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

s73

  • Vieras
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #21 : 26.08.2017, 09:42:22 »
Argoni sopii alumiinille.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #22 : 26.08.2017, 11:24:32 »
Argoni sopii alumiinille.

Kyllä, sopii MIG-hitsauksessa alumiinille, TIG-hitsauksessa kaikkien metallien hitsaamiseen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #23 : 26.08.2017, 11:39:57 »
Niin totta. O0

Itsellä ei ole Esabin koneista kokemusta. Töissä on käytössä vanhahko Kempin Mastertig Minilog AC DC 1600. Samassa koneessa on puikkokone. Pari kertaa on käyttöpaneeli vetänyt jumiin ja välillä pätkii kun ilmeisesti rupeaa kaapeli murtumaan kahvan juuresta. Muuten ei voi kun tykätä, on hyvä hitsauskone.

Onko ollut hyvä hitsauskone?

Talliin tarvitsisi katsoa yhdistelmäkone, jossa olisi TIG ja MIG.




Mikä suojakaasu olisi paras vaihtoehto TIG/MIG-käyttöön? Töissä on TIG-hitsauksessa Woikosken puhdas Argon, mutta soveltuuko se MIG-hitsaukseen? ???
Toi mun konehan on omaasukuaan GYS made in France. Myydään myös nimellä IMS Suomessa.
Toi toimii myös puikkokoneena.
Kone on todella laadukas, ei voi verrata Kiinalaisiin mitenkään. Virta riittää esim. alumiinivanteen korjaukseen vielä hienosti. Parannettavaa jos keksin niin vesijäähykolvi ois kova ja sellaisen laitankin kunhan löydän sopivasti jäähdyttimen jostain.

Puhdas Argon menee jotenkuten Migillä mustankin kanssa, mutta selkeästi huonompi hitsata kuin seoskaasu. Kirkkaalle Migillä paras on 2% tai 8% co/ar seos riippuen perusaineen seostuksesta, 8% meillä on töissä käytössä migillä robotissa kun hitsataan kirkkaita.

Mulla on omissa koneissa Air Liquiden 11 litran pullot, migissä seos ja tigissä puhdas argon. Rahaahan noissa on kiinni jonkun verran, mutta helpot vaihtaa useassakin paikassa ympäri maan esim. Motonetissa.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: Hitsikoneista kokemuksia? ESAB REBEL
« Vastaus #24 : 28.08.2017, 11:32:19 »
Toi mun konehan on omaasukuaan GYS made in France. Myydään myös nimellä IMS Suomessa.
Toi toimii myös puikkokoneena.
Kone on todella laadukas, ei voi verrata Kiinalaisiin mitenkään. Virta riittää esim. alumiinivanteen korjaukseen vielä hienosti. Parannettavaa jos keksin niin vesijäähykolvi ois kova ja sellaisen laitankin kunhan löydän sopivasti jäähdyttimen jostain.

Puhdas Argon menee jotenkuten Migillä mustankin kanssa, mutta selkeästi huonompi hitsata kuin seoskaasu. Kirkkaalle Migillä paras on 2% tai 8% co/ar seos riippuen perusaineen seostuksesta, 8% meillä on töissä käytössä migillä robotissa kun hitsataan kirkkaita.

Mulla on omissa koneissa Air Liquiden 11 litran pullot, migissä seos ja tigissä puhdas argon. Rahaahan noissa on kiinni jonkun verran, mutta helpot vaihtaa useassakin paikassa ympäri maan esim. Motonetissa.

Kiitos kattavasta vastauksesta. S*

Mun mielestä meidän käytössä ei MIG:iä enään tarvitsisi, mutta minä en tee hankkimispäätöstä, minä vain käytän koneita.  :D Tai lähinnä TIG:iä.

Eli kaksi eri pulloa täytyy hommata. Eiköhän meillekkin tule nuo maitsemasi pullot, niiden etuina on juurikin tuo saatavuus ja mukana kulkeva painemittari/paineenalennin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Proturbo  Autodiagnoosi