Samppasport  Futurez

Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V

  • 53 Vastauksia
  • 29091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #30 : 11.08.2019, 11:30:10 »
Pystykös täs -14-> XC60 vaihtaa akun ilman vara-akku kikkoja? Audi sekos aikanaan täysin.  :D

Onko millä moottorilla ja onko start&stop?

Minulla 2014 mallin D5 XC60 ja ei muutako kengät irti, uutta tilalle ja kovaa ajoa. Taisin odotella tovin virrat pois kytkettyinä ennenkuin irrotin vanhan. Samoten tovin odottelin ennenku kytkin uuden. Mitään ei kadonnut tahi seonnu ja kellokin pysyi ajassa. Kello ottaa ajan VOC kautta tai jotain, luulen ma.

Manuaalissa on opastusta vaihtoon. Siellä nimenomaan sanotaan että voi vaihtaa itse.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Gebes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #31 : 14.08.2019, 18:11:59 »
Juup. Start-stop ja D4. Pitää hakee uus patteri ja vaihtaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #32 : 14.08.2019, 23:55:04 »
Juup. Start-stop ja D4. Pitää hakee uus patteri ja vaihtaa.

Mulla ei siis ole s&s. Sulla taasen on niin nuo mun neuvot ei päde. Kannattaa tarkistaa mitä manuaali sanoo
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #33 : 15.08.2019, 07:56:11 »
Juup. Start-stop ja D4. Pitää hakee uus patteri ja vaihtaa.

V70 -14 s&s ja D4 vaihdoin äskettäin akun. Kello piti laittaa uusiksi ja ikkunat opettaa uusiksi.
Nollasin tietysti akkuvahdin ja se pyytää seisottaa autoa useamman tunnin sen jälkeen.
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #34 : 09.06.2021, 13:54:48 »
Onko yleismittarin paristo finaalissa? Latausjännite pitäisi olla 14,8 V ja alhaisen varauksen viesti tulee vasta alle 12 V jännitteellä. Veikkaisin siis, että auton käynnistysakku on aivan lopussa ja yleismittari fuskaa 0,5 volttia yläkanttiin.
Minulla s60 d5:ssa tulee ilmoitus heikosta akusta, kun on auto sammutettuna ja radio auki hetken, mittasin akun jännitten joka oli 12,4v
ja lataus jännite on 14.7v

Poissa parpi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #35 : 23.07.2021, 21:35:35 »
Koska monilla on kaikenlaisia hassuja vikoja, niin onkohan sitä mahdollista "apuakkua" tutkittu/testattu? Mutu on että jos on start-stop niin useimmissa malleissa on myös apuakku.

Poissa Jaska71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #36 : 24.07.2021, 10:43:17 »
Niin on, mutta ei sillä ole näiden ongelmien kanssa tekemistä.

Sehän on olemassa vain ja ainoastaan tietokoneita varten silloin kun auto käynnistetään.
V60 T3 -12

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #37 : 24.08.2021, 11:12:58 »
Minulla s60 d5:ssa tulee ilmoitus heikosta akusta, kun on auto sammutettuna ja radio auki hetken, mittasin akun jännitten joka oli 12,4v
ja lataus jännite on 14.7v
Auto oli huollossa,ja nollasivat jännite vahdin, enää ei ole herjannut heikkoa akkua!
Mittasivat akun se oli kunnossa!

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #38 : 14.09.2021, 23:05:59 »
13-mallin V70 kaipaa uutta akkua, paikoillaan on nyt päivämääräkoodin mukaan alkuperäinen Flooded&sealed -akku.
Niitä ei nyt pikaisen kyselykierroksen jälkeen 80ah koossa näytä olevan missään pk-seudulla saatavilla, voiko tilalle laittaa AGM:n? Niitä kun on heti saatavilla ja tarve on tosiaan heti.
V70 III ´13 CNG

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #39 : 15.09.2021, 03:02:40 »
13-mallin V70 kaipaa uutta akkua, paikoillaan on nyt päivämääräkoodin mukaan alkuperäinen Flooded&sealed -akku.
Niitä ei nyt pikaisen kyselykierroksen jälkeen 80ah koossa näytä olevan missään pk-seudulla saatavilla, voiko tilalle laittaa AGM:n? Niitä kun on heti saatavilla ja tarve on tosiaan heti.

Voi laittaa ja sinne sopii 95ah koossa oleva akku. Tosin akkukotelon kannen joutuu tällöin vaihtamaan, mutta se ei Volvolla tainnut maksaa 50e enempää.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #40 : 15.09.2021, 08:11:17 »
Voi laittaa ja sinne sopii 95ah koossa oleva akku. Tosin akkukotelon kannen joutuu tällöin vaihtamaan, mutta se ei Volvolla tainnut maksaa 50e enempää.

Kiitos tiedosta, kauppaan mars  :)
V70 III ´13 CNG

Poissa Rodney

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #41 : 08.04.2023, 10:12:44 »
Minulla s60 d5:ssa tulee ilmoitus heikosta akusta, kun on auto sammutettuna ja radio auki hetken, mittasin akun jännitten joka oli 12,4v
ja lataus jännite on 14.7v
Vanha viesti, mutta osuu niin hyvin mun googletukseen, että jatkan tästä, vaikka oma malli (-19 V40 T2) ei otsikkoon osukaan. Ensin hiukan historiaa. Mulla oli hetken aikaa toisenmerkkinen auto, jossa jälkiasennuksena kännykällä ohjattu Webasto. Kännykän app kertoi akun varauksen etänä, joten sitä oli helppo seurata. Mulla ei käytännössä ikinä ollut tuossa start/stop aktiivinen, koska ostettaessa akku oli jo elinkaarensa loppuvaiheissa. Akun vaihto ei juurikaan helpottanut, koska auto vei lepotilassa ihan pirusti virtaa. Varaus laski tuoreella AGM-akulla 12,6 -> 12,2 n. viikossa, jos ei ulkoiluttanut välissä. Luulen, että osasyy oli hallipaikka, missä Webaston SIM seilasi tukarilta toiselle, mikä käsittääkseni nostaa virrankulutusta. Kävin ihan tutkituttamassa tuon virrankulutuksen, mutta varsinaista virtavuotoa ei löytynyt. Koska mulle tulee varsinkin talviaikaan tosi vähän ajoa, totesin yhtälön huonoksi ja vaihdoin tuohon Volvoon. Kuukausi sitten käytiin kahden viikon lomareissulla ja melkein kolme viikkoa oli edellisestä ajosta. Sen jälkeen tossa Volvossa ei ole start/stop ollut kertaakaan aktiivinen. Toki parissa tapauksessa ulkolämpötila oli juuri nollan vaiheilla, eli se on saattanut itsekin todeta, ettei kannata yrittää. Muistaakseni tuossa lämmössä se ei toimi. Eilen oli kuitenkin lämmin päivä, joten siitä ei ollut kyse.

Ja nyt tuohon lainaukseen. Istuskelin odottelemassa rouvaa, joka käväisi asioilla ja annoin popin pyöriä taustalla sammutuksen jälkeen. Hetken päästä mittarissa valot pyörähtivät ja ilmoitus akun matalasta varauksesta käväisi näytöllä. Sen jälkeen mediasoitin sammutteli ja käynnisteli itseään pari kertaa ja kyllästyin siihen ja käynnistin auton. En ole vielä varausta mitannut, mutta kyllä mulla epäilys on, että se voi oikeasti olla hiukan matalalla. Akku on varmaan alkuperäinen, en ole nokkapeltiä ehtinyt vielä tuossa availemaan. Mitä nyt ennen koeajoa kerkisin kurkkaamaan, kun olivat juuri päivittämässä softaa siihen sattumalta silloin. Kohta lähdetään sukuloimaan, jos se akku vaikka imisi itseensä hiukan taas virtaa matkan aikana.

En tiedä edellisen omistajan käyttöprofiilia ja lämmittimen käyttöä, mutta ei tuolla ole viidessä vuodessa tullut kuin hiukan reilu 40 tkm mittariin. En ihan heti usko, että akku on vielä finaalissa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #42 : 08.04.2023, 11:42:00 »
Auto tykkää, kun sillä ajetaan ;) Alkaa valitella alhaista akun varausta melko lyhyenkin seisonnan jälkeen, ja jos vielä eberi pauhaa pariin kertaan, niin onhan se akku auton mielestä tyhjä. Ei kuitenkaan vielä niin tyhjä, etteikö lähtisi kone käyntiin. Vähän pidempi ajo tai laturi kiinni yön yli, niin taas on auto tyytyväinen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #43 : 08.04.2023, 15:08:59 »
Älä soita poppia. :)
Ei kestäny mullakaan kun hetken jos soitteli niin tuli ilmo alhaisesta jännitteestä vanhalla akulla.
Lähti se vielä käymään kun heti koitti ilmon jälkeen.
5v on nykyaikana pitkä aika akulle, se ei laske kilometrejä. Uus akku ja ilmiö poistui.

Kyllähän se matkalla vähän ottaa vastaan kun et pidä turhia laitteita päällä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Rodney

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun varaus matala. Latausjännite 15,3V
« Vastaus #44 : 08.04.2023, 17:58:25 »
Mä en ole ton reissun jälkeen uskaltanut ees lämmittää tota ennen lähtöä, kun edellisen koslan ongelmat oli tuoreessa muistissa. Eipä se start/stop halunnut vielä äsken palatessakaan toimia, kun tuli reilu satanen suuntaansa sukuloidessa. Kai se on käytävä aamulla mittaamassa. Ei sillä, että edes tykkäisin tuosta toiminnosta, mutta jos se viittaa akun matalaan varaukseen, niin harmittaahan se.

 

Proturbo  Autodiagnoosi