Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 240 T6 Driftbil 585hp

  • 109 Vastauksia
  • 55091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 240 8v turbo
« Vastaus #30 : 27.09.2018, 19:00:40 »
Mulla on joku KL-Racingin alumiininen pyörä. Alkuperäisellä oisin laittanu jos ei olis yhen osakasan mukana tullu...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v turbo
« Vastaus #31 : 08.10.2018, 11:47:19 »
Mulla on joku KL-Racingin alumiininen pyörä. Alkuperäisellä oisin laittanu jos ei olis yhen osakasan mukana tullu...

Juu saahan niitä sieltä mutta ei viittis erikseen tilailla yhtä osaa. Noh tämä asia ratkesi samalla kun soittelin taas kerran tuossa perjantaina kannen perään..
Tällä kertaa kansi oli vihdoin otettu työn alle ja kaikki siihen tulevat osat olivat vihdoin maailmalta saapuneet..

Viime viikolla tuli haettua "uusi" kontinluukku tähän jotta saa tuon siiven asettumaan paremmin ja fiksumman näköisesti.
Luukulle ei tarvinut muuta tehdä kun yksi pakkelointi, vesihionta ja väripäälle. Myös siipi sai samalla värin niskaan.

Nyt ollaankin siinä pisteessä että kaikki olis vihdoin maalattu mitä tähän asti pitää (Eli kaikki muu paitsi konehuone) ja kaikki maalausmuovit sai repiä pois mikä toi lisä fiilistä siihen
että josko nyt vihdoin mentäis taas pari askelta eteenpäin ELK

Myös kasausta päästiin alottamaan uusien takavalojen, ovien listojen, tiivisteiden yms pikku hilppeen muodossa.

Tuossa olis vaikka minkänäköstä osahankintaa seuraavaksi mutta välilä pitää myös tienata niin katsotaan mitä seuraavaksi tulee.
Luultavasti ensimmäisenä listalla on kytkin sekä vauhtis tuon Zf laatikon kaveriksi.

Näillä jatketaan..




-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v turbo
« Vastaus #32 : 14.11.2018, 16:46:16 »
Morjesta pöytään.

Nyt vois taas hieman päivitellä kun on jokunen edistys tapahtunut ja osa hankittu.

Eli nyt on koppaan saatu kaikki listat hommattua, siipi asennettua ja peräluukun lukko modattua niin että toimii vaikka osat oli uusia.
Eihän sen lukon kanssa painittu kun pari päivää :idiot2:

Nyt rupiaa tuo perä näyttään aika hyvälle kun kaikki hilppeet on sielä kiinni ja kaikki on joko uutta tai maalattua.

Mutta sitten se isoin asia mitä nyt on saatu aikaseksi minkä kanssa olen paininut melkein puoli vuotta :nohnoh

Eli tuo surullisen kuuluisa kansi tapaus. Eli homman nimihän on kokonaisuudessaan se että tuo 50/40 venoilla oleva kansi joka oli pakokanavasta halki lähti korjaukseen minulta 12.6. Tämän kanssa painittiin aina sinne syyskuun alkuun asti ja se kansi ei koskaan tullut valmiiksi. Syitä siihen oli monia milloin oli liian kuuma jottei tiggiä voi laittaa päälle, milloin joku oli reissun päällä ja kaikkea syytä oli aina kun kannen perään kyselin. No kantta kuitenkin korjattiin ja kuulemma vesivuoto paheni entisestään. Tähän väliin pakko sanoa että tuota kenellä/keillä kansi oli korjattava niin en ole koskaan tavannut muutakun puhelimessa puhunut joten aivan täysin varma en ole oliko totuus se mitä mulle sanottiin vai puhuvat silkkaa Pskaa.

No syyskuun alussa sovittiin että unohdetaan tuo kansi ja tehdään uuteen runkoon toinen kansi vähän pienemmillä venoilla.
Noh aikaa kului 2kk ja jotakin kuulemma oli kannelle ruvettu tekemään mutta kun sitä parinviikon välein kyselin niin jälleen kerran oli aina joku syy miksi kansi ei ole valmis.

No tämän jälkeen itsellä leikkas kiinni, otin rahat pois ja jos heillä oli kerran kansi mulle työn alla mitä näin vahvasti epäilen saavat tehdä mitä haluavat.

Nyt tilanne on kuitenki se että pari viikkoa sitten ostin vakio 531 kannen ja kansi tehdään itse 46/38 venoilla paikallista koneistamoa apuna käyttäen niihin mihin itsellä ei ole laitteita. Kansi tuli purettua viikko sitten bilteman puristimella ja tänään aloitin kanavien porttauksen.

Se mitä kantta työstäessä mietin niin kyllä olinkin tyhmä kun lähdin valmista kantta ostamaan. Kyllähän tuossa on tekemisen meininki ja mukava tehdä ja katsoa mikä on lopputulos. Kanavien halkasia tulee suurenemaan noin 1mm, olishan siinä varmaan varaa ottaa viel mutta mennään nyt noilla.

Venttiilin jousiksi tulee joko kuplan tai sitten jotku tuplat tarkkaa en tiedä vielä, Ohjurit pronssia siksi että venttiilit tulee rosteriset (ainakin pakopuolelle)
kupit luultavasti vakiot, seetit mallia R, ja nokka tuo A hiottu 11,5mm/285

Niin ja tosiaan vauhtis tuli myös hankittua billet tuolle 765 asetelmalle mikä on vielä hankkimatta.
Tässä tämmönen pieni sekava romaani ja parit kuvat perään.
Kiitos ja anteeksi :D



-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v turbo
« Vastaus #33 : 02.12.2018, 17:13:11 »
Terve taas!

Jotakin edistystä tapahtunut. Kannen kanavat on nyt saatu valmiiks ja kaikki tarvittavat osat saatu maailmalta. Tiistaina kansi matkaa koneistamolle.

Osiksi sinne nyt tulee 46/38 Rst venat kuplan jouset,retainerit ja lukot (tuli sarjana) ja pronssi ohjaimet.

Yhden penkin ostin käytettynä kun sattumalta löyty sama mitä olin kattonu ja siihen sai mukaan sabeltin kiinnike raudat. Tänään tuli tehtyä sitten lattaraudasta niille paikat mihin ne tulee sitten kiinni. Penkki on nyt kiinteä mutta just sillä kohtaa mikä on itelle hyvä.

Myös kuskin vyöt tuli nyt asennettua uudelleen paikalleen.Munavöitten silmukoille pitäis vielä tehdä kiinnikkeet. Vyöthän on malli Sparcon 8-piste.

Niin ja tankille tuli kans väännettyä alumiinista pannat mistä kuvaa myöhemmin. + muuta kaikkea pientä mitä nyt ei voi muistaa.



-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v turbo
« Vastaus #34 : 27.03.2019, 11:55:13 »
Tervehdys!

Viime päivityksestä onkin näköjään jo tovi vierähtänyt. Tosiaan kansi lähti sillon joulukuussa koneistamolle ja näköjään se olikin sielä pitempään kun muistin.

Eli koko kansi hommassa meni koneistamolla noin 2kk :idiot2: No nyt kansi kuitenkin on saatu takasin ja moottori niputettu jälleen kasaan.
Muuten autonkanssa ei ole mitään tapahtunut kun talliin ei mahdu kun yksi auto kerrallaan ja aktiivisia harraste autoja löytyy 2kpl.

Kuitenkin nyt alkaa kevät läheneen sitävauhtia että on aika taas laittaa hihat heilumaan ja vehkeet tulille. Kuitenkin nyt töitten puolesta menee vielä muutama viikko niin ettei kerkeä autolle mitään tekemään mutta se taas mahdollistaa uusien ja puuttuvien osien hankinnan.

Mm ostoslistalla on kalliita hankintoja vielä alustasarja, vanne ja rengas setti, takapään tukivarret sekä jarrupäivitys eteen.

Muuten osia on kyllä tässä välissä hankittu senverran että kun auto saadaan sisälle niin moottorin saakin heittää suoraan paikalleen uuden kytkin/vauhtis paketin kanssa ja zf laatikko löytää tiensä myös auton alle... Tuosta lisää kun saadaan se homma tulille.
Loppuun muutama kuvatus mitä saatu aikaan... Sen verran loppuun pakko sanoa tuosta pakosarjasta mikä tuli sillon auton mukana että on hieman haastavaa saada tehtyä kunnon öljynpaluu tuon kokoluokan ahtimelle kun siellä ei turhan paljon tilaa ole mistä putkea vetää ja myös tämä aiheuttaa ahtoletkujen kanssa hieman päänvaivaa kun ottavat toisiinsa kiinni...

Jatketaan....







« Viimeksi muokattu: 27.03.2019, 12:01:36 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v turbo
« Vastaus #35 : 21.04.2019, 21:21:24 »
Tervehdys.

Nyt on hommat taas hiukan edenny ja kone nostettu keulille uuden kannen,kytkin setin ja laatikon kera.

Tänään saatiin sitten kääntää avaimesta jälleen noin 11kk odottelun jälkeen. Laatikolle tuli tehtyä uudet kiinnikket 2 uuden tukikumin kera luonnollisesti. Konehuone on nyt kasassa huohotin letkuja lukuun ottamatta.

Mutta eihän ikään näittenkans välty pieniltä takapakeilta. Öljyä vuotaa aika todennäköisesti öljypohjan välistä mikä tiputtaa osan hiuksista päästä...
Tätä ei tänään kokopäivän ruuvauksien jälkeen enään jaksanut sen enempää tutkia mutta ylempää kaikki kuivaa niin ei paljon vaihtoehtoja ole.

Positiivista oli se että viime kertaan kun auto oli käynnissä on tullut liittimiä lisää niin öljy kun bensa puolelle niin niistä ei vuotanut yksikään.

Toinen hämmennyksen aihe oli sytytys. Aikasemmin tosiaan merkkien mukaan (niinkuin nytkin) on jakoremmi asennettu ja silloon ajoituslampulla katsottuna kampuranpyörästä välähti lamppu oikeassa kohtaa. Nyt kaikki asennettu samalla tavalla eikä ecun asetuksiin tai nokan ajoituksiin ole koskettu niin nyt lamppu välähtää liian aikaisin eli ennakkoa on nyt jonkun verran.

tässä nyt koittanut miettiä Muistella että miten tuo ennakon säädöt meni mutta kai sitä on liian tyhmä tähän touhuun kun pää lyö tyhjää :D

Joten jos vinkkejä/tietotaitoa löytyy enemmän moottoreitten kans värkänneiltä niin otetaan vastaan...

Myös kardaani osottautui hieman lyhyeksi niin sillekkin pitäisi joku ratkasu keksiä. Jos jollakin kaupata zf320 laatikkoon etupätkää niin täälä tarve.

Jatketaan tästä huomenna jos oltais vähän viisaampia *kahvia->
« Viimeksi muokattu: 22.04.2019, 07:59:37 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v turbo
« Vastaus #36 : 23.04.2019, 11:40:09 »
Tervehdys taas...


Kyllä nyt heti alkuun pitää painaa pää syvälle pensaaseen ja hävetä kun ei heti tajunnut niinkin yksinkertaista asiaa kun sytytysennakko...

Termi on tuttu ja tiedän kyllä mistä on kyse mutta se mikä sekoitti päätä oli tosiaan se kun viimekerralla kun moottori oli käynnissä lampulla katsottuna ennakkoa ei ollut ja kun nyt katsottiin ennakkoa on silmämääräsesti noin 10astetta. Syytä en tiedä vieläkään (Omaa tyhmyyttä kenties??) miksi näin kun kaikki on samalla tavalla tehty kun ennenkin. Ennakon varmaa lukua on vaikea sanoa kun läppäri ja ecu ei jostain syystä halua tehdä yhteistyötä ja tabletin msdroid onhjelma näyttää vähän miten sattuu kaikki muut paitsi kierrosluvun. Veden lämmöksikin näyttää yli 150 vaikka anturi uusi ja vesi kiertää, liekkö pitäis läppärillä jotenkin kalibroida :idiot2:

Noh aina opitaan uutta ja tosiaan kun aikasemmin ei ole kaikkia asioita tehnyt mitä nyt joutuu on osittain tietotaito hakusessa.

Kuitenkin nyt eilen saatiin hyvälle mallille nuo öljyvuodot eikä enään vuoda kun suodattimesta mikä tutkitaan kun ensikäynnistys öljyt vaihdetaan pois.
Kardaanille pitäis tosiaan myös keksiä jotain kun on sen noin 5cm liika lyhyt. Myös keppitelinettä en lähde rakentamaan tuosta zf laatikon omasta vaan siihen tilataan parempi ratkaisu.

Kiire tulee mutta ei hätiköidä vaikka mieli tekis kun ajokausi on jo alkanut... Alusta pitäis tilata, vanteita en osaa päättää minkälaiset hommais, jarrut pitäis hakea naapuri kylästä ja kaikkea muuta pientä nippeliä ja nappelia puuttuu...

Jos jollakin on myydä käytettynä näitä niin laittakaa yv
Pitempi kardaanin etupätkä
Sparcon mustat vyöt käy ihan 4-piste
Sparcon Sprint v penkki vm 2018





-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v turbo
« Vastaus #37 : 04.05.2019, 19:58:47 »
Iltaa

Taas on touhuttu tallilla muutama ilta ja jotain edistystä saatu aikaan. Vänkärin penkki tuli hommattua ja sille tein lattaraudasta samanlaiset "telineet" mihin penkin raudat ruuvataan kiinni.
Pohjaa tuli ruostesuoja maalattua niiltä osin mihin on peltiä vaihtunut ja massaa siihen päälle. Tänään tuli sitten sen päälle vielä vedettyä mattamusta maali.
Turbon öljynpaluu tiivisteen tein myös uuden kun todennäköisesti se vuosi sarjan päälle öljyä, mutta katsotaan oliko vaikutusta huomenna kun kerkeää autoa starttailemaan.
Pakoputken tuentaa suunnittelin myös mutta tarvittavia kiinnikkeitä ei hyllyssä ollut joten se jäi myöhempään vaiheeseen kunhan saan käytyä motonet/Biltema.
Kytkimen työsylinterille tein uuden kupariputken ja kytkin saatiin toimimaan mikä toi kummasti lisää virtaa rakenteluun ::)
Myös viimeviikolla saapunut shifteri tuli asennettua ja nyt vaihteet toimivat kyllä kuin unelma S* Shifteriä en pultannut erikseen tunneliin vaan pellistä tehty samanmuotoinen pala hitsattiin alapuolelta kiinni tunneliin ja ite keppi pultattiin ko. pellin palaan. Myös siirtäjä tanko tuli samalla lyhennettyä sopivaksi.
Tankin pannat saapuvat ensiviikolla kun niitä ei samaan pakettiin saatu muiden osien takia kun ilmeisesti aika laajalti suomesta loppu tuohon 45L tankkiin.
Mutta nämä asennetaan kun saapuvat ja lattaraudasta tehdään kunnon peti tankille aikasempien tilalle.

Vanteet on myös tilattu nyt ja ne tulevat koossa 17x9 et20 joka nurkkaan kun tuota vannetta mitä halusin ei saanut eteen kapeampana... Noh katsotaan miten sopivat. Näissä menee noin 3vk ennenkuin saapuvat.

Alustasarja lähtee myös tilaukseen kunhan saan muutaman asian tehtyä ensin alta pois ettei kaikki ole levällään yhtä aikaa.

Tässä kun auto rupeaa tuossa kuosissa jo olemaan niin tuli hieman oltua yhteydessä Kannuksen Motorsetiin joka hoitaa jarrutuksia meidän aluella ja on lähin.
Muitakin vaihtoehtoja olen katsonut mutta tuo on tuossa 40km päässä ja seuraava taitaa olla n.200km ja siitä ylöspäin. Tämäkin asia ratkeaa viikolla kunhan saan heidän kanssa lisää vaihdettua s.postia. Jos jollakin on jotain hyvää säätöpaikkaa kohtuu matkan päässä kokkolasta niin vinkkaa ihmeessä -H-

Perään pitäisi vaihtaa lukko mikä on odottanut pöydällä jo useamman kuukauden ja lähteä tuon kemppi perän kanssa vaikka kalaan. Öljyt tilata, valoja tuli myös laiteltua uusien umpioiden myötä ja nekin pelaavat lukuun ottamatta ajovaloja (mistähän johtuu?) pitkät kuitenkin pelaa sekä parkit.

Siinä kai ne tärkeimmät tällä kertaa ja vähän osviittaa missä vaiheessa auto on. Juhannuksena olisi tarkoitus saada auto kilpiin mutta katsotaan nyt :D

Pahoittelut ehkä hieman sekavasta postauksesta joten kiitos ja anteeks. Näihin tunnelmiin


-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #38 : 07.05.2019, 09:28:44 »
Aijjai! Mistä tuon shifterin tilasit? Älä heitä kemppilukkoa pois, anna vaikka mulle :D

E: löytyi vastaus kun kehtasi katsoa.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2019, 17:11:27 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #39 : 23.05.2019, 12:02:56 »
Aijjai! Mistä tuon shifterin tilasit? Älä heitä kemppilukkoa pois, anna vaikka mulle :D

E: löytyi vastaus kun kehtasi katsoa.

Björkmotorsportilta on shifteri ja aika laaja osalista on muutenkin tullut sieltä tilailtua. Homma toimii hyvin ja toimitukset sujuvia ja nopeita.

Tässä on nyt tullu aika hyvää tahtia painettua autoa kasaan jotta kuukauden päästä saisi sen leimata. 28.5 ti on varattu penkki joten sielä oikeastaan ratkeaa tuo onko tänäkesänä ylipäätänsä mahdollista saada autoa liikenteeseen.

Osia taas on tullut ihan kiva määrä ja niitä on laitettu paikalleen sitä mukaa.
Mm
Bc br alusta tuli ja se on nyt vaihdettuna, tankin pannat ja vanteet+spacerit. Renkaat on vielä matkalla.
Vanteet tuli nyt sitten Jr12 9x17 et 25 joka kulmaan ja näiden kaveriksi tulee sitten eteen 20mm ja taakse 25mm spacerit.
Kumeiksi tilasin nyt väliaikaisiksi Landsail 235/45r17. Nämä vaihtuvat kyllä jossakin kohtaa parempiin.


Öljytkin tuli vaihdettua ja ne tuli tälläkertaa Amsoilin valikoimasta niinkun laatikkoonkin vaihdettiin ennen asennusta saman valmistajan tuote.
Malliltaan öljy on Amsoil z-rod 10-30w ja Perään tulee 75w-110 öljyt. Nyt on sitten kaikki öljyt saman valmistajan.

Puuttuvaa listaa vois hieman listata mitä ennen penkkiä/leimaa pitäisi tehdä

Huohotusletkujen hommaaminen ja asennus
Ahto ohjauksen linjojen teko ja solenoidin kytkentä
Öljyn suodatin vuotaa hieman
Bensa pumppu ja suodattimen kiinnitys
Pakoputken kiinnitys
Konepelti paikalleen
Etupuskuri asennus
Vänkärin vyöt
Tabletin asennus
Ajovalot eivät toimi vieläkään (vikaa ei tunnu löytyvän)
Vanteiden ja renkaiden naittaminen+asennus
alustan säätö yllämainittujen jälkeen
Lukon vaihto+peräöljyt
Tukivarret vaihtuu uretanpuslamallisiin.
Penkitys
Kulmien säätö
Uudet pyörän mutterit pitää hankkia
Pesu+vahaus

Siinäpä aika pitkälle mitä tekemättä ja alle kuukausi aikaa. Varmasti jotakin puuttuu tuosta.
Sisustaan tein alkuviikosta pesun ja uusikerros maalia päälle ja lattiamaton asennus etu osaan.

Näillä jatketaan ja loppuun muutama kuvatus






-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #40 : 23.05.2019, 17:30:07 »
Aika tiukkaa voi edessä tehdä tuolla rengas/vanne setupilla. Eli sulla tulis eteen spacerin kanssa ET5 ja vanne 9".

Tuossa on arkistojen kätköistä omasta kuva:



Tuossa on 8,5" vanne, spacerin kanssa ET3. Eli sulla tulis vielä sellanen 8mm sisemmäs vanteen reuna.. Rengas tuossa kuvassa 215 vai 225/45. Suosittelen kyllä eteen 25-30mm spaceria mutta kokeile nyt vielä tolpan ja renkaan kanssa miten istuu.. Taakse tuo ET0 spacerin kanssa on aika bueno ainakin tuossa omassa kotelossa.

Plussaa öljyistä, itse olen ollut todella tyytyväinen noihin öljyihin, mulla täysin sama öljysetuppi ilmeisesti paitsi että mulla on pari purkkia dominatoria lisäksi motissa. Varmuuden vuoksi.. Uskon kyllä että tuo pelkkä zrod toimii myös hienosti.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #41 : 23.05.2019, 18:12:12 »
Jos joskus tarvit toinen penkittäjä niin skulbacka penkittää
Hyvältä näyttää vannevalinta

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #42 : 23.05.2019, 21:35:42 »
Onko toi loppuun asti mietitty valinta että noin korkea kalikka tolpan ja alapallon väliin ja raidetangonpää pysyy omalla paikallaan. Bumbsteeriä voi olla ongelmana, ellet sitten keksi raidetangonpään kiinnitystä alemmaksi/samaan linjaan alatukivarren kanssa.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #43 : 03.06.2019, 20:34:36 »
Tuossa likosen viestin jälkeen rupesinkin vähän jo epäilemään että sopivatko vanteet ollenkaan tuonne mutta hyvinhän siinä sitten kävikin.
Tosiaan renkaat ja vanteet sain rengasliikkeestä ja ei muutakun alle. Eteen tuli tosiaan se 22mm lätty ja taakse 25mm. Vanteethan kanto pinnapultteja vasten joten niitä joutui lyhentämään hieman. Nyt istuu hyvin ja edessä jää tolpan/vannerengas setin väliin noin 2e kolikon rako. Ei paljon mutta tarpeeksi.


Loppuun asti mietitty tai ei. Tuommoset palikat alustan mukana tuli ja pakkohan ne oli laittaa paikalleen jos meinas koiranluita käyttää...
Siitä en tiedä vielä miten nuo toimii kun autoa ei ole alusta paikallaan ajettu kun trailerille ja talliin.. Katsotaan myöhemmin miten toimii.
Alla pari kuvaa aiheesta.


Onko toi loppuun asti mietitty valinta että noin korkea kalikka tolpan ja alapallon väliin ja raidetangonpää pysyy omalla paikallaan. Bumbsteeriä voi olla ongelmana, ellet sitten keksi raidetangonpään kiinnitystä alemmaksi/samaan linjaan alatukivarren kanssa.





Tosiaan penkissä tuli käytyä 28.5 ja sielä menikin sitten koko päivä. Päivä ennen penkitystä auto ja kamat tuli pakattua ja tsekattua vielä kaikki kuntoon.
Paikanpäällä auto halliin ja ei perskeles öljyvana seuraa perässä. Noh siinä tuli hetki sitä ihmeteltyä mitäs nyt ja viaksi paljastui öljynsuodattimen siirtojalassa öljynlämpöanturi ottanut kiristyksestä siipeensä. No kiireellä kaikki irti ja tulppa paikalleen ja homma rokkaa.. Osakaasualueet päästiin jotenkuten ajamaan sillä jostakin pihalla koekäyttöjen jäähtymisen yhteydessä syntynyt ilmeisesti pakosarja vuoto(Halki) haittasi hieman hommaa.

No sitten siirryttiin täyskaasu vetoihin. Kaikki meni oikeastaan hyvin auto toimi ja laulo hienosti tulpanjohto ongelmia lukuunottamatta. Tuo pakosarja mikä tässä oli paikallaan kun auto minulle tuli niin tuo ahdinta liian lähelle kantta joten johdoilla/hatuilla on hieman liian kuuma. Kipinää löi läpi milloin mihinkin lämpösukkaan mukaan lukien... No homman sain toimiin ja noin 6,5 tuntia koko hommassa meni. Kiitos vain Motorset Kannus ja säätäjä Jani, asiallinen palvelu ja muutenkin jäi hommasta positiivinen kuva. Lukemiksi saatiin 343,4hp @1bar.  Syy miksi lukema jäi noinkin pieneksi oli se että sähköistä ahtopaineohjausta ei saatu toimimaan minkä olen jälkikäteen tuohon asentanut. Kuitenkin olen siihen ennemmin tyytyväinen että auto toimii ja on ehjä kun olisi saanut työtnää kärrynpäälle.

Mennään nyt noilla lukemilla tämä kesä ja tehdään muutama puhelinsoitto jos saataisiin solenoidi pelaamaan. Nyt pitää kuitenkin muistaa sekin että alakertakin on vakio mitoilla ja puristuksia ei hirveästi ole että nämä asiat kun saadaan hiottua kuntoon ensikesäksi on lukemat jo kilollakin varmasti eri luokkaa.



Video yhdestä vedosta
https://aijaa.com/D3Qzd8
« Viimeksi muokattu: 03.06.2019, 20:42:27 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #44 : 04.06.2019, 05:47:09 »
Ihan mukavat lukemat tuli. Mikäs siinä paineohjauksessa mättäs? Oliko ihan jousen varassa että nousi paineet hitaasti vai

 

Ateho  Elekma