Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: pexi89 - 04.04.2016, 12:54:30
-
Elikkäs... tollanen mulla ollut joitakin vuosia jo ja paranneltu ainakun ehtinyt...
(http://s18.postimg.org/47ylcnil1/20151024_103543.jpg) (http://postimg.org/image/47ylcnil1/)
2 litran t5
Ajalta 2013-2016
Kone laakeroittu
-Kanget ynm tarkistettu
-Männän Rengastettu
-Samppasport putkisto 3,25"dp 3 katti ja 4 ulos tulo
-Brembon jarrut joka kulmassa
-Eibachin jouset ja Bilsteinin 40/40 alustasarja
-Custom lastu
-Sachin kytkin
-2002 t5 volvon turbo
Tehoja lähti 1kilon paineella 289hv ja 451nm paperilla on
Nyt pitäisi päästä 300hv paremmalle puolelle...
Osia mitä tarvis
Suuttimet 600cc++
19t turbo
Lastun päivitys...(ehkä mega?)
-
Ongelmaakin on sen verran että ahdot "seilaa" tällä hetkellä 0,7-1,0 paineilla täys kaasulla kiihdytäessä... mutta tasaantuu ylä kieroksilla... jos joku tietää ratkaisun tähän niin olen pelkkänä korvana?? :-\
Tarkistettu on
Ahto letkut on uusia "silikoonia"
Alipaine letkut uusia
Voiko johtua esim
Hukkaportin kello loppu
Bypassin kalvo rikki
TCV ventiili sökö
-
Nyt ois tulossa proturbolta uus hukkaportin kello... ja tollanen tuli eilen väsättyä
(http://s28.postimg.org/7gw23m7uh/IMG_20160405_WA0005.jpg) (http://postimg.org/image/7gw23m7uh/)
Vähän pirriä pitää näyttää vielä mutta Kait se asiansa ajaa ::)
(http://s9.postimg.org/d767b6obv/IMG_20160405_WA0007.jpg) (http://postimg.org/image/d767b6obv/)
-
Niin ja TCV ventiili tulossa postissa kuin myös bypassin kalvo uusi
-
Tuntuu, että lähes jokasessa teefemma kasipuokissa seilaa ahdot. Siis lastutetuissa. Itsellä vähän rauhottui Harisella säädössä, mutta kyllä ne vieläkin seilaa.
Oon kokeillut kaikkea mahdollista: alipaineletkut, by-pass, uusi ahdin, TCV, MAF yms yms. Mikään ei ole auttanut...
-
Hukkaportin kellon säätö on tarkka näissä. Liian kireä aiheuttaa ainakin seilausta. Ohjelma vaikuttaa myös.
-
Okei... joo.. kumma juttu ku mulla toiminut moiteitta monta vuotta mutta yhtäkkiä huomasin ku lähdin hoitamaan että seilaa... eipä se haittaa mutta ärsyttävää vain...
-
Kunnollinen hukkaportti ja mekaaninen ahtopaine, tämä resepti ainakin toimii omassa, ahdot nousee ripeästi ja pysyy tasan siellä missä pitää. :)
-
Meinaatko ulkoista hukkaporttia?
-
Meinaatko ulkoista hukkaporttia?
En, vaan tämmöistä. (http://www.ebay.com/itm/MAMBA-Adjustable-Turbo-Wastegate-Actuator-VOLVO-850-T5-TD04HL-13G-15G-16T-18T-19-/181908375004?hash=item2a5a9585dc:g:yb8AAOSwAuNW8P~3&vxp=mtr)
Mulla ja käyttäjällä Divi on tämmöset, molemmilla 0.8BAR jouset sisällä noin 5mm esijännityksellä, hänellä ahtaa just sen 0.8, mulla (ohjelmoitu boksi) 1.1BAR.
Tuo vaan jää tulliin kiinni, joku 30% summasta tulee lisämaksua, mutta oli kyllä hintansa arvoinen hankinta. :)
-
Okei :) mä tilasin proturbolta hukkaportin kellon... ajaa saman asian mutta pitää se jalka tehdä ite sille kellolle vaan... ja tankoa muokata... forgelta meinasin aluksi ottaa mutta hinta oli niin jäätävä... 255e ja proturbolta 100e ja saman moinen
-
Okei :) mä tilasin proturbolta hukkaportin kellon... ajaa saman asian mutta pitää se jalka tehdä ite sille kellolle vaan... ja tankoa muokata... forgelta meinasin aluksi ottaa mutta hinta oli niin jäätävä... 255e ja proturbolta 100e ja saman moinen
Tuo oli hyvä hankinta kun oli ihan bolt-on, vanha pois ja uus kiinni vaan. :)
Toivotaan että Proturbon kellolla alkaa pelittämään!
-
Joo se ois hyvä et ois bolt - on niin ei tarvis häsätä mitään sille... mutta voipi olla että pyyhkäsen rälläkällä irti sen vanhan jalan ja poraan muutaman reiän niin ainakin menee oikealle kohdalle ;D
-
Aiotko hakea yli 300 hp vakioveiveillä? Ei välttämättä ole ehkä paras idea kestävyyden kannalta?
-
On niistä penkitetty enemmänkin vakio kamoilla, lähemmäs 300-350.... mutta kaverilta löytyy tallista h-profiilin kanget jos on tarvis...
-
Laatikko mua jännittää enemmän kuin ne kanget... on 3 loodu menos jo
-
On niistä penkitetty enemmänkin vakio kamoilla, lähemmäs 300-350.... mutta kaverilta löytyy tallista h-profiilin kanget jos on tarvis...
Kankia menee noista jo vakiona solmuun... Vähän tuppaa tuurista olemaan mitä kestää ja kuin kauan
-
No tuossa on nyt vajaa 4 vuotta ollut 250-290hv ja ei muuta huolta ollut kun vaihdelaatikko :) lastulla rajoitettu 5800rpm niin ei kone kärsi niin..
-
Onnea matkaan sitten 19 turbolla. Saahan sen koneen korjattua jos pelkät veivit menee..
Kovin luotettava tuo ei sitten enää ole, nytkin mennään rajoilla. Se rauta katsos kun väsyy ja sille tulee raja vastaan joskus.
Oletkos rautalankaa taivutellut poikki..
Mutta ehkä tekemällä sitten oppii kun maksaa ne oppirahat, niinkuin meistä useimmat ovat tehneet. :P
-
Tuollainen tuli proturbolta eilen
(http://s30.postimg.org/zemtvqv4t/IMG_20160408_WA0000.jpg) (http://postimg.org/image/zemtvqv4t/)