Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

242 Twincharged T5 -RK

  • 240 Vastauksia
  • 107431 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #135 : 06.10.2014, 00:55:49 »
AEM 320L/h viinapumppu sopii vakioon ruiskun tankkilaitteeseen varsin kivuttomasti. Pumpun kiinnitysmuovia pitää vähän avartaa ja lähtöputkea katkaista, niin periaatteessa sillä sopii, mutta omaani tein myös johdotukset uusiksi, kun vanhojen kunto ei ollut enää kaksinen. Maadotus taisi olla sen verran puutteellinen, että tankkipumppu ei ollut edes pyörinyt. Tässä on myös virrat varmasti hiukan suurempia, mitä vakio siirtopumpussa, niin senkin takia kunnon johdot on suotavia. Nyt tuo on jo asennettu tankkiin sisälle. Juuri ja juuri oli tilaa riittävästi se huoltoluukun kautta laittaa. Fiksu olisi laittanut, kun tankki oli vielä käsissä :idiot2:

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #136 : 06.10.2014, 20:11:37 »
Sähköjä tuli taas laiteltua kontin puolella. Kone nostettiin takasin pukkiin, putsailtiin ja huomenna käyn varmaankin laittamassa väriä niskaan. Öljypohjasta hitsasin joskus tekemäni turbon öljynpaluun umpeen, koska nyt se tulee lohkoon. Hyvin toikin kyllä oli toiminut, ei vuotanut yhtään ja virtaskin tarpeeksi.
Tein myös paikan öljynlämpöanturille samalla.


Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #137 : 10.10.2014, 13:28:39 »
Ei o viinapumppu
Lainaus
Pumpen är även E85 kompatibel men aem säger själva att E85 förkortar livslängden.
:juhau:

Eli käy re85 mutta lyhentää elinikä ,ihme pumppu ku käyttämällä loppuu

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #138 : 10.10.2014, 14:24:51 »
Tässä on myös virrat varmasti hiukan suurempia, mitä vakio siirtopumpussa, niin senkin takia kunnon johdot on suotavia. Nyt tuo on jo asennettu tankkiin sisälle. Juuri ja juuri oli tilaa riittävästi se huoltoluukun kautta laittaa. Fiksu olisi laittanut, kun tankki oli vielä käsissä :idiot2:


Tein joskus kokonaan uuden rst tankkilaitteen paksummilla putkilla ja kaapeleilla kuin alkuperäiset. Vaikka kuinka yritti kopioida alkuperäiset mitat niin kyllä se silti on melkoinen pujoteltava huoltoluukusta. Tankin irroittamalla selviäis varmaan nopeammin eikä ois kädet verillä.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #139 : 12.10.2014, 14:47:10 »
Eiköhän se pumppu jonkun aikaa siellä pyöri :)

Lohko on nyt maalattu, tuli aika paljon eri näkönen. Väri on kuvassa aika vääristynyt. Sen verran niputettukin jo, että kampura ja männät ja kanget on kiinni. Lohko on hoonattu ja dekkitaso plaanattu. Hiukan jäi näkyville toi YKK pykälä.




FT käytetyt männät uusiksi rengastettuna ja kiinalaisten H-profiilikiertokanget.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #140 : 17.10.2014, 18:14:45 »
Eiköhän se pumppu jonkun aikaa siellä pyöri :)

Lohko on nyt maalattu, tuli aika paljon eri näkönen. Väri on kuvassa aika vääristynyt. Sen verran niputettukin jo, että kampura ja männät ja kanget on kiinni. Lohko on hoonattu ja dekkitaso plaanattu. Hiukan jäi näkyville toi YKK pykälä.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

FT käytetyt männät uusiksi rengastettuna ja kiinalaisten H-profiilikiertokanget.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Millä putsasit lohkon ja mitä maalia lohkoon pistit, ihan mielenkiinnosta.. :)
volvoja - onhan noita.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #141 : 18.10.2014, 12:01:13 »
Muistaakseni liotinpesuaineella pesin sen suurinpiirtein silloin, kun se otettiin irti. Sen jälkeen toi on pyörinyt koneistamolla pesukoneessa ja enen maalausta vielä brake cleaneria taisin siihen suihkia. Maalattu ihan Hammeritella, olisi voinut jotain parempaakin maalia ehkä käyttää, mutta voi olla että toikin jonkun aikaa pysyy.

Moottori on nyt kasassa alakerran puolesta. Jakopään ja kannen laitan vasta, kun se on autossa paikallaan.


Seuraavaksi piti vaihdelaatikkoon tehdä muutoksia. Keppitelineen kiinnityspaikan toinen korva oli murtunut irti ja uus keppiteline piti tehdä jokatapauksessa, koska keppi tulee eri paikkaan 200-sarjan korissa. Aika viritys siitä tuli, mutta on se ainakin tukeva. Jos se vielä sopisi koriin kaiken lisäksi.. Kuvassa näkyy myös vaihdettu takastefa, joka oli toki sen verran erikoista kokoa, että piti ostaa Volvolta :( Kardaanin laipan mutterin kiristys on kuulemma aika tarkkaa, ettei mene ainakaan liian kireälle.


Vaijerikytkintä varten rakentelin kuulan tuonne, kuten Jussi.L joskus toissa kesänä tänne neuvoikin. Toivottavasti tuli kerralla oikein teollisuusvakoiltuani M47:aa. Haarukka ja painelaakeri on myös kyseisestä laatikosta peräisin. Kytkinasetelmaksi tulee sama SRE -763, joka oli mulla ennenkin käytössä sintterilevyllä. Nyt ostin 940 TDIC+M90 normaalin orgaanisen levyn, mutta toivottavasti se nyt pitää kuitenkin. Asetelmallakin alkaa olla jo ikää, kun on 2004 vuoden leimat siinä..



Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #142 : 23.10.2014, 15:00:58 »
Moottori nostettu paikoilleen viimein. Volvo myös pyörillään ekaa kertaa reiluun vuoteen. Keula vaikuttaa toistaseks liian korkeelta, mutta hiukan se saattaa madaltua kun loput rojut laitetaan kiinni. Alusta on aika jäykän tuntunen, varsinkin takapää. Toivottavasti ei liian, mutta ei kai. Vaihteiston palkkia siirsin pykälän taapäin ja muokkasin hiukan vakiokiinnikettä. Jos noin helpolla tulis toimiva niin mikäs siinä. Sopiva kardaani tarttis saada seuraavaksi. Kuulemma 740+M47 sopii. Mulla on joku 740 kardaani ilman tukilaakeria, pitää tutkia olisko se sopiva.








Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #143 : 23.10.2014, 15:02:49 »
Oliko sulla toi keulapelti popniiteillä tuossa kiinni?

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #144 : 23.10.2014, 15:19:34 »
Ei siinä kyllä popniittejä ollut missään muistaakseni, mutta se ei nyt kerro muuta kun tästä kyseisestä yksilöstä. Nyt noi keulan osat on muutenkin jokanen vähän eri vehkeestä peräisin.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #145 : 23.10.2014, 18:55:08 »
Joo, no aattelin ku mulla on omassa irrottamaton se ku poppareilla kiinni, nii pitää porata irti se ja kattoo, saisko niitä pieniä ruosteita poies siitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #146 : 25.10.2014, 10:24:46 »
Tämä on kyllä hienosti edistynyt ja isot pointsit siitä!  P>
Omasta mielestä melkoisesta raadosta lähdit tekemään, hienoa jälkeä kerta kaikkiaan. :)

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #147 : 26.10.2014, 13:07:49 »
Ilmeisesti jokainen omistaja on tehnyt kyseiselle autolle hiukan liikoja, mutta todellinen harrastelaite kyseessä  :D
Upeasti edistynyt kuitenkin ja hyvää jälkeä tehtynä.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #148 : 28.10.2014, 11:31:10 »
Kiitoksia :) Joo olihan tossa aihiossa tekemistä, mutta ainaki tullu sitten käytyä läpi kaikki samalla kertaa.

Vaihdelaatikko on nyt takapäästäänkin kunnolla kiinni ja aloteltu laittamaan vähän apulaitteita jne kiinni. Tulipellin viertä menevän osan korin johtosarjasta siirsin vielä menemään kabiinin puolelle piiloon, tuli vähän siistimpi. Tarttis koittaa rakennella kolmas moottorin tuki kun tuppaa heilumaan liikaa helpolla. Takapäästä tuli liian jäykkä, vissiin liikaa esijännitystä jousissa kun ei jousta yhtään. Pitää katkasta hiukan jousia jos se auttaisi.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RK
« Vastaus #149 : 28.10.2014, 21:39:08 »
Toki riipuu mihin käyttöön tulee mutta jos ihan "sopivan" sportin haluaa niin itse laittaisin jotkut vakio 945/745 jouset taakse . Ennemin sitten eteen vahan kovemmat

 

KL-varaosat  Race.fi