Autodiagnoosi  Carcom Oy

460 Halpisprojekti

  • 127 Vastauksia
  • 42183 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #30 : 05.02.2014, 22:40:44 »
Niin, siis sullako ei ollut jälkiasennettavaa kauko-ohjain boxia? Siinähän tulee kaikki tarvittava, avaimenperä jossa napit jolla kauko-ohjaus toimii, sellaisia saa ainakin helposti asenneltua, keskuslukitus toimii siinä sivussa kun kytkee sen toimimaan jälkiasennettavan ohjainboxin kautta. Näin siis itse tein autoon, jossa ei ollut asennettuna kauko-ohjaus ominaisuutta.

Tälläisiä jälkasennettavia myy esim. katuauto.fi

Tuossa on sama jonka asensin Passattiin: http://katuauto.fi/product_info.php/cPath/22/products_id/36
Tuossa samassa boxissa oli hieno ominaisuus, jolla sain esim kesäaikaan jos ajeli ikkuna auki, ja unohtui laitella se ylös autosta poistuttua, kun kaukkarista laitto ovet lukkoon, ikkunat sulkeutui samalla. :D

Hmm, tuolla aiempana on linkki siihen boxiin kaukosäätimineen, mikä mulla on. Ja tosiaan, ihan samanlainen se on kuin sullakin.

Pääongelmahan tässä on, että mun 460:ssä kuskin ovessa on mikrokytkin, joka on koko ajan auki tai kiinni riippuen siitä onko ovi lukossa vaiko ei. Ja tuosta kauko-ohjainpaketin boksistahan saa vain lyhyitä pulsseja ulos, eli ei siis niin että jokin rele olisi pysyvästi kytkettynä tai koko ajan pois päältä.

Kun sitten kuskin puolella kääntää avainta lukossa, vaihtaa mikrokytkin asentoa ja keskuslukituksen rele kytkee saman signaalin muille oville joiden moottorit sitten joko sylkäisevät ulos tapin tai vetävät sen sisään. Tosin vähän solenoidin tapaan nuo minusta taitavat toimia, eli tosiaan siis virran tulosta riippuen on solenoidi ylhäällä tai alhaalla.

Jos nyt joku ei yllättäen tosiaan keksi mitään ihmeellistä, pesen tästä kakehommasta käteni. Multa saa sitten halvalla kauko-ohjain boxin kakeineen :) Speksejä tuolla aiempana tässä ketjussa.

Unohtui tuolla aiemmin listata tuo oven paukkumisen fiksaus.. kattelin että sen korjattavan kohdan saa aika helposti esille, joten jos päässäni riittävästi viiraa, yritän ehkä itsekin tuota hitsailla.. joutuneeko tässä sitten MIG-ostoksille.. millä rahalla? :D

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #31 : 21.02.2014, 20:07:05 »
Nyt kuulkaas uupuu tästä autosta se TÄRKEIN!! Eli kunnollinen mukiteline! Yhtä Bilteman härpäkettä koetin, vaan vidyiksi se meni, ihan pas*a tekele oli, heppoinen tuuletusritilään kiinnitettävä.

Suositelkaapa kunnollisia mukitelineitä. Telineeseen pitää mahtua normaali termosmuki kunnolla ja sen tulee olla vakaa. Ei haittaa jos joutuu ruuvailemaan, kunhan on hyvä! Näitä tulisi mahtua sopiviin kohtiin (saa suositella) yhteensä kaksi kappaletta, pitäähän sen apukuskinkin saada mukinsa jonnekin ja mihinkä se kuskin kossupullokin sitten menisi?

Mutta vakavissaan, oikeasti hyvää mukitelinettä taitaa olla vaikea löytää.

Joo, siellä on kaksi "kuoppaa" mukeille varattuna hanskalokerossa, mutta ei niillä tee mitään.

Poissa Mikey_Rotten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #32 : 01.04.2014, 07:04:23 »
Biltemassa myydään semmosia oviin porattavia mukitelineitä neliön mallisia ja avattavia. Menee mukavasti 460 etuoviin kaiutinritilän yläpuolelle.
S40 -01 1.8     S40 -96 1.8     V40 -97 1.8

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #33 : 08.05.2014, 12:38:08 »
Jahas, eipä ole aikoihin tullut tänne mitään kirjoiteltua..

Sen verran Volvolle on nyt tehty, että renkaat vaihdettiin kesärenkaisiin. Rupesi perhana kampeamaan vasemmalle ja ravistaa ajossa.

Renkaissa ei silmämääräisesti ole mitään ihmeellistä. Sellainen kuitenkin huomattiin, että vasemman eturenkaan yksi pultti uupui ja siitä oli vissiin kierteet mennyt reijästä. No, rengas pysyy kyllä kolmellakin pultilla, vai mitä?

Ajattelin nyt ihan aluksi vaihtaa vihdoin nuo etuvakaajatangot ja samallahan tuo menee sitten tuo vetoakselin kumin vaihtokin. Laskeskelin että koiranluut maksaisi eteen 32 euroa, sitten vetokumin biltema-versio maksaa 20 euroa. Joten ei tässä kovin kipeäksi korjauskuluista tule. ....paitsi jos se vetoakselin nivel (tai mikä liekään) on huonona..

Talvirenkailla mitään tuollaista vasemmalle kampeamista ei ilmennyt. Myöskin tärinä ajossa oli vähäistä. Jotakin vikaa renkaissa on, pyörimissuunnat on oikein ja niin edelleen.

Poissa HondaCb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #34 : 09.05.2014, 09:17:38 »

Renkaissa ei silmämääräisesti ole mitään ihmeellistä. Sellainen kuitenkin huomattiin, että vasemman eturenkaan yksi pultti uupui ja siitä oli vissiin kierteet mennyt reijästä. No, rengas pysyy kyllä kolmellakin pultilla, vai mitä?


Hoida tuo renkaan kiinnitys kuntoon, ennenkuin teet mitään muuta. Ihan turha miettiä mitään ravisteluita, jos renkaan pultit eivät ole kaikki kiinni. Ei niitä pultteja turhaan käsketä kiristämään ristiin. Luultavasti ravistaminen johtuu juuri tuosta. Yksi pultti irti ja ravistaa---->katkoo kohta loputkin pultit. Hengenvaarallinen. Muuten oikein mielenkiintoinen ja maanläheinen projekti. Kuvia, kuvia. Mutta hoidahan tosiaan tuo pulttiasia kuntoon, ettei tarvi katsella niitä kuvia sitten iltasanomista!

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #35 : 09.05.2014, 09:23:14 »
Hoida tuo renkaan kiinnitys kuntoon, ennenkuin teet mitään muuta. Ihan turha miettiä mitään ravisteluita, jos renkaan pultit eivät ole kaikki kiinni. Ei niitä pultteja turhaan käsketä kiristämään ristiin. Luultavasti ravistaminen johtuu juuri tuosta. Yksi pultti irti ja ravistaa---->katkoo kohta loputkin pultit. Hengenvaarallinen. Muuten oikein mielenkiintoinen ja maanläheinen projekti. Kuvia, kuvia. Mutta hoidahan tosiaan tuo pulttiasia kuntoon, ettei tarvi katsella niitä kuvia sitten iltasanomista!

Noh, näin se on sitten tehtävä, uskon kyllä. Vaan jos kierteet on menneet, meneekö siinä nyt sitten koko se keskiö vaihtoon? Vai mikä liekään nimeltään.

Vai pitäisikö koettaa jotakin kierteitten korjaussarjaa tahi vaikka kierrelukitetta tms?

Poissa HondaCb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #36 : 09.05.2014, 09:46:47 »
Kokeilitko uudella pultilla että on varmasti jengat mennyt? Jos on niin ainoa keino on tuon navan vaihto. Kierrelukitteet ja korjaussarjat ei tuossa toimi, vaan navan vaihto on ainoa vaihtoehto.

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #37 : 09.05.2014, 10:03:54 »
Kokeilitko uudella pultilla että on varmasti jengat mennyt? Jos on niin ainoa keino on tuon navan vaihto. Kierrelukitteet ja korjaussarjat ei tuossa toimi, vaan navan vaihto on ainoa vaihtoehto.

Enpä tullut kokeilleeksi ihan uudella pultilla, kokeilin sellaisella pultilla joka oli toisesta reijästä.

Onneksi pultit on halpoja. Toivottavasti se korjaa asian. Napa taitaa maksaa jo viitisen kymppiä ainakin.

Pitääkin laittaa jotain kuvia kunhan saan auton pukille :)

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #38 : 15.05.2014, 15:40:45 »
Joo, menee sitten se napa vaihtoon. Nyt olisi tarkoitus käydä hakemassa koiranluut, napa ja vielä se vetoakselin kumi Biltemasta (mallia kääri ja liimaa).

Onko navan vaihto yksinkertainen operaatio? Ei kai siinä tarvitse mitään ulosvetäjää tms? Joku ulosvetäjä autotallissa lienee, jota muistaakseni käytettiin V40:n jarrulevyjen vaihdossa (tms).

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #39 : 15.05.2014, 23:36:32 »
No ei perkule löytynyt napaa Motonetistä :( Taakse kyllä olisi löytynyt, mutta ei eteen.

Kokeilen vielä oikealla kierretapilla ja uudella pultilla. Pari uutta pulttia jo menikin ähertäessä huonoon kuntoon.

Mistähän löytäisi navan eteen vasemmalle?

Nyt on myöskin hankittu ne koiranluut ja myöskin vetarin kumi Biltemasta. Kattellaanpa mitä tässä saadaan aikaiseksi :)

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #40 : 16.05.2014, 01:49:14 »
jos noissa vielä tulee eutupyöränlaakeri erikseen ilman napaa, niin kysyisin romiksilta, tai halvemmalla foorumin ostetaan palstalta tai nettivaraosasta.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #41 : 16.05.2014, 08:43:00 »
jos noissa vielä tulee eutupyöränlaakeri erikseen ilman napaa, niin kysyisin romiksilta, tai halvemmalla foorumin ostetaan palstalta tai nettivaraosasta.

Joo, varaosahausta löytyikin. Tosin kokeilen vielä nyt laittaa kierretapilla kierteet kuntoon. Pitäkäähän peukaloita pyl..pystyssä.

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #42 : 16.05.2014, 13:32:36 »
Meillä oli tuollainen 460, 1993. Auto oli mukava ajaa tilava ja muotoilultaan hyvä. Ongelmina oli EGR, pakokaasujen takaisinkierrätys, mystisiä sähkövikoja, ne ranskalaiset johdot. Jos virtajohto laitetaan poikki jollain liitoksilla jo tehtaalla. En osaa nyt kuvailla, mutta keskellä johtoa "mokkula", jonka sisällä oli liitos, joka hapertui niin.
Se hiilisäiliö on oikean etulokasuojan sisällä, ainakin tuossa meidän vuosimallissa. Myös ruosta vaivasi, vaikka sitä pidettiin hyvin. Sisusta piti aikaa ja kulutusta paremmin kuin osasin odottaa. Myös ovien lukitus toimi hyvin. Normaaleita huoltoja muuten. Ei pahemmin kitissyt ja kolissut.
Näitä pitäisi varmaan harrastaa enemmän
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa jets

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #43 : 17.05.2014, 20:49:45 »
Hekoti hekoti ja voi vi**u sentään :D

Tänään otin Volvon työn alle taas ja aloitin alustan pesulla. Yllättäen painepesuri suostui toimimaan ja sain pahimpia karstoja pois. Ekana tietysti moottorinsuojamuovilevy vekka ja sitten hieman painepesuria.

Aloitin korjaushommat siitä, että nostin eturenkaan ylös tunkilla ja irroitin renkaan. Sitten irroittelin renkaan ja vedin oikean kokoisella (vihdoin) kierretapilla ongelmapultin reikään kierteet uusiksi ja luulin tosiaan jo että homma korjaantui. Paskanmarjat, pultti pyörähti reijässään.. vaan minkäs teet,  uusi napa siis tilaukseen kun vaan on mahdollista.

Työ jatkui sillä, että vaihdoin vasemman puolen (etu) koiranluun. Sitten rinta rottingilla eteenpäin..

Homma jatkui sitten vuotavat vetarin kumin tutkimisella. Aivopierun saattamana availin laatikon puoleisen vetarin kumin pidikkeen ja kas perhanaa.. laatikon öljyt ulos! Heh :) No paskaakos siinä, kaupasta onneksi löytyi uutta vaihteistoöljyä. Kai se kuvassakin näkyvä olja käy? Ja samalla sain todettua, ettei tuota Bilteman vetarin kumia liimattavaa mallia voi siihen laittaa :( No onneksi en vanhaa leikannut, joten se takaisin ja..

Ja sitten tapeltiin perkuleesti tuon vaihteistoöljypropun kanssa. Luulin kokemuksen perusteella hankkineeni (viite edellinen V40 ja yksi Ooppeli) oikeat avaimet, vaan ei.. tappelun saattamana keksin sitten lopuksi käyttää kuvan mukaista tuurnaa. Se vain poikittain reikään ja hyvin aukesi.

Sitten loruteltiin vaihteistoöljyä reikään tovi jos toinenkin. Ks kuva. Huoh.

Lopuksi sitten vaihdoin toisen koiranluun ja laskin auton alas. Otin koirat takapenkille ja kävin ajamassa "korttelin" ympäri. Vieläkin kampeaa vasemmalle, mutta eiköhän siihenkin aurauskulmien suuntaus tai nelipyöräsuuntaus auta.

Hauskaa kuitenkin oli :D













Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: 460 Halpisprojekti
« Vastaus #44 : 18.05.2014, 15:50:43 »
Ranskalainen vaatii nelikanttiset avaimet ja ikkunakarmin avain on aika passeli esim öljyproppuun
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

 

RallyBaron  Samppasport