Kulkukoira  Proturbo

volvo 855 italiano...

  • 19 Vastauksia
  • 5810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
volvo 855 italiano...
« : 04.04.2016, 12:54:30 »
Elikkäs... tollanen mulla ollut joitakin vuosia jo ja paranneltu ainakun ehtinyt...



2 litran t5

Ajalta 2013-2016

Kone laakeroittu

-Kanget ynm tarkistettu

-Männän Rengastettu

-Samppasport putkisto 3,25"dp 3 katti ja 4 ulos tulo

-Brembon jarrut joka kulmassa

-Eibachin jouset ja Bilsteinin 40/40 alustasarja

-Custom lastu

-Sachin kytkin

-2002 t5 volvon turbo

Tehoja lähti 1kilon paineella 289hv ja 451nm paperilla on

Nyt pitäisi päästä 300hv paremmalle puolelle...

Osia mitä tarvis

Suuttimet 600cc++

19t turbo

Lastun päivitys...(ehkä mega?)



Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #1 : 04.04.2016, 13:19:27 »
Ongelmaakin on sen verran että ahdot "seilaa" tällä hetkellä 0,7-1,0 paineilla täys kaasulla kiihdytäessä... mutta tasaantuu ylä kieroksilla... jos joku tietää ratkaisun tähän niin olen pelkkänä korvana?? :-\

Tarkistettu on

Ahto letkut on uusia "silikoonia"

Alipaine letkut uusia

Voiko johtua esim

Hukkaportin kello loppu

Bypassin kalvo rikki

TCV ventiili sökö

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #2 : 06.04.2016, 06:35:18 »
Nyt ois tulossa proturbolta uus hukkaportin kello... ja tollanen tuli eilen väsättyä



Vähän pirriä pitää näyttää vielä mutta Kait se asiansa ajaa  ::)



Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #3 : 06.04.2016, 06:37:04 »
Niin ja TCV ventiili tulossa postissa kuin myös bypassin kalvo uusi

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #4 : 07.04.2016, 10:33:00 »
Tuntuu, että lähes jokasessa teefemma kasipuokissa seilaa ahdot. Siis lastutetuissa. Itsellä vähän rauhottui Harisella säädössä, mutta kyllä ne vieläkin seilaa.

Oon kokeillut kaikkea mahdollista: alipaineletkut, by-pass, uusi ahdin, TCV, MAF yms yms. Mikään ei ole auttanut...
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa MjH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #5 : 07.04.2016, 11:06:02 »
Hukkaportin kellon säätö on tarkka näissä. Liian kireä aiheuttaa ainakin seilausta. Ohjelma vaikuttaa myös.
850 T-5R

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #6 : 07.04.2016, 15:25:14 »
Okei... joo.. kumma juttu ku mulla toiminut moiteitta monta vuotta mutta yhtäkkiä huomasin ku lähdin hoitamaan että seilaa... eipä se haittaa mutta ärsyttävää vain...

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #7 : 07.04.2016, 15:38:23 »
Kunnollinen hukkaportti ja mekaaninen ahtopaine, tämä resepti ainakin toimii omassa, ahdot nousee ripeästi ja pysyy tasan siellä missä pitää.  :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #8 : 07.04.2016, 16:20:36 »
Meinaatko ulkoista hukkaporttia?

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #9 : 07.04.2016, 16:31:43 »
Meinaatko ulkoista hukkaporttia?

En, vaan tämmöistä.

Mulla ja käyttäjällä Divi on tämmöset, molemmilla 0.8BAR jouset sisällä noin 5mm esijännityksellä, hänellä ahtaa just sen 0.8, mulla (ohjelmoitu boksi) 1.1BAR.

Tuo vaan jää tulliin kiinni, joku 30% summasta tulee lisämaksua, mutta oli kyllä hintansa arvoinen hankinta. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #10 : 07.04.2016, 16:38:24 »
Okei  :) mä tilasin proturbolta hukkaportin kellon... ajaa saman asian mutta pitää se jalka tehdä ite sille kellolle vaan... ja tankoa muokata... forgelta meinasin aluksi ottaa mutta hinta oli niin jäätävä... 255e ja proturbolta 100e ja saman moinen

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #11 : 07.04.2016, 16:41:35 »
Okei  :) mä tilasin proturbolta hukkaportin kellon... ajaa saman asian mutta pitää se jalka tehdä ite sille kellolle vaan... ja tankoa muokata... forgelta meinasin aluksi ottaa mutta hinta oli niin jäätävä... 255e ja proturbolta 100e ja saman moinen

Tuo oli hyvä hankinta kun oli ihan bolt-on, vanha pois ja uus kiinni vaan. :)

Toivotaan että Proturbon kellolla alkaa pelittämään!
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #12 : 07.04.2016, 16:49:31 »
Joo se ois hyvä et ois bolt - on niin ei tarvis häsätä mitään sille... mutta voipi olla että pyyhkäsen rälläkällä irti sen vanhan jalan ja poraan muutaman reiän niin ainakin menee oikealle kohdalle  ;D

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5057
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #13 : 07.04.2016, 17:46:40 »
Aiotko hakea yli 300 hp vakioveiveillä? Ei välttämättä ole ehkä paras idea kestävyyden kannalta?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa pexi89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 855 italiano...
« Vastaus #14 : 07.04.2016, 19:21:38 »
On niistä penkitetty enemmänkin vakio kamoilla, lähemmäs 300-350.... mutta kaverilta löytyy tallista h-profiilin kanget jos on tarvis...

 

Carcom Oy  Ateho