Carcom Oy  Ateho

242 -81 Vapari

  • 109 Vastauksia
  • 37956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
242 -81 Vapari
« : 24.07.2011, 21:03:31 »

Tommonen pappa 242 tuli ostettua talviautoksi, kun ei viittti etuvedoilla sutia menemään.
Moottorina toimi B19A joka käy ehkä säkällä kolmella pytyllä ja polttaa öljyä.  :P
Värikoodi  146-2  Cameo ruskea / Beige ruskea

Elikkäs tästä on hyvä lähtee rakentamaan talven liukkaille autoa.

Moottori:
B230A
Kairattu ja 1.5mm tiputettu 530 kansi
Tupla venajouset
KG Trimning 003 nokka
Moottoripyörän läppärungot
Megasquirt moottorinojaus
Peltisarja ja 2½" putkisto parilla änärillä

Voimansiirto:
Kevennetty littupyörä+ -618 asetelma massalevyllä
M46 vaihteisto
eaton torseni

Eiköhän noilla ihan kivan talvilintan jo saa aikaseks.  :)

Projekti alko oikeestaan tänään penkkien sovituksella jotka menee näköjään melkeen heittämällä paikalleen.


Seuraavaks sitten tekniikkaa irrottelemaan ja vaihtamaan tehostettua ohjausakselia paikalleen.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2012, 16:52:07 kirjoittanut Juzi »

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #1 : 31.07.2011, 13:46:25 »
Jaa sulla on tääkin auto vielä. Kerkesin jo unohtaa välissä :D

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #2 : 31.07.2011, 14:30:57 »
Jooh hyvä talviauto tästä viellä tulee   ::)
Tilasin just 10metrii an8 letkuu  ja laatikollisen liittimiä niin katotaas jos bensapuolta alkais tekeen next. Siitä sitten lisää, kun on jotain kuvia näyttää.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #3 : 10.08.2011, 21:51:51 »

Eilen vähän hahmottelin mittareita paikalleen.. Kuvasta puuttuu viellä bensanpainemittari, öljynpaineen merkkivalo ja nopeusmittari (sigma 1609).
Pitää johdottaa noi ja kasata sitten kaikki kohilleen. O0
Ja tänään purin sylinterikannen atomeiks.. Pitäis vähän pakokanavia viilata ja sit joutais koneistamolle toikin kapistus.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #4 : 14.08.2011, 03:04:08 »
Purin, kardaanin, tankin, veihdelaatikon ja moottorin irti autosta. perkuleen hyvältä näyttää ruosteen kannaltalta... Seuraavaks vaan tehostettu hammmastanko kiinni ja  sit uutta moottoria keulille.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2011, 23:06:49 kirjoittanut Juzi »

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #5 : 14.08.2011, 13:13:30 »
Mihin meinaat Sigman kytkeä?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #6 : 14.08.2011, 15:11:11 »
Mihin meinaat Sigman kytkeä?
Kardaanin alkupäähän, jos on mahdollista.
Toinen vaihtoehto on etupyörä

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #7 : 20.08.2011, 21:41:30 »
Asentelin tossa eilen -40mm tiputtavat lesjöt joka nurkkaan..
Oli ihan aiheellista, kun ei ollu takajouset enään millään kiinni. Ihme kun olivat pysyneet paikallaan.
Toinen etujousen ylälautanen oli myös pahasti ruostunut ja kerran hitsattu kasaan.

Takaiskarit on vuotanut vähän öljyä niin laitan ehjät käytetyt sinne paikalleen huomenna.
Myös hammastanko tuli irrotettua ja tehostettu hammastanko on tallin lattialla jo odottamassa pääsyä autoon. Huomisen hommia sekin.


Ainiin ja zx 12 kawasakin 46mm läppärungot tuli perjantaina jenkeistä ja ensiviikolla alettava suunnittelemaan imusarjaa niille.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #8 : 21.08.2011, 17:45:37 »

Mittasin suuttimien tuotot ja näyttäis olevan 330cc @ 3bar ja 360cc @ 3.5bar.
Jännite tosin oli ~11.7V, mutta ei sen pitäis vaikuttaa ihan jäätävästi..
Nyt sitten mietittävä riittääkö suuttimet e85 vai pitääkö ajella 98:lla.
Tossa samalla tuli todettua, että kiinalainen halpa Aeromotiven A1000-6 kopio näyttää toimivan ihan ok.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2011, 22:32:00 kirjoittanut Juzi »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #9 : 24.08.2011, 18:41:30 »

Kuidutin vakio tuulitunneliin s80 volvon flektin kiinni.


Sitten sovittelin vähän turvatankkia, välisäiliöö ja akkua paikalleen takakonttiin..
Joku alakehikko tarvii viellä tehdä tuolle turvatankille.
Älkää ihmetelkö letkuja/liittimiä tossa välisäiliössä, ne on siinä vaan vuototestausta varten  :P
Siitä tuli ehkä hiukan iso kun tilavuus on sen 6l, mutta olkoot.


Pistetääs viellä hienosta 80 luvun kumispoikasta kuva.  :D Vaihtoehot oli toi tai 850 sedanin vakio niin päädyin tuohon.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #10 : 30.08.2011, 21:14:21 »
Hain tänään protopartsin ja Opptec Performance Partsin paketit postista..
Oppteciltä tuli billetti bensasuodatin rosteripatruunalla ja an8 lähdöt bensapumppuihin. Enään puuttuu pari hassua an liitintä, jotka tilaan huomenna.
Sitten pääsee niputtaan bensalinjaston valmiiksi.

Protopartsilta tuli ms2 v3.0 rakennusarja ja sen kolvailin tossa äskön kasaan.
Vajaa 4 tuntia meni eikä unohtunu kuin jäähdytyslevy trankkujen välistä. noh se saa jäädäkkin pois.. katson sitten, jos joku noista lämpenee liikaa niin kikkailen lisäjäähdytystä.
Huomenna pitää tutkia viellä ms extra manuaalia ja tehdä tarvittavat modit levyyn.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #11 : 08.09.2011, 22:07:31 »
Megaruutan kasaus todettu onnistuneeksi ja uusin ms2 extra koodi ajettu sisään.
Olin ihan varma, että joku meni kasauksessa pieleen, kun en eka saanut yhteyttä megaan.. Mut sit selviskin, että 9v patteri oli puolikuntonen millä kokeilin ja jännitteet ei vaan riitttäny.

Tosiaan kaikki bensalinjan letkut ja liittimet on nyt kasassa, mutta en oo päässy auton alle viel hutkiin, koska on ollu vähän selän kanssa ongelmia.  :'(

Etujarruremppa on myös tapellu ihan hyvin vastaan. Toisesta satulasta katkes kummatkin jarruputkien nipat ja toisesta ylin ilmausruuvi, eikä tietenkään millään lähteny kummatkaan veks, eli satuloista tuli varaosia.
Viikonloppuna saan uudet satulat ja sit uusiks yrittään jarruremppaa.  :D
EBC greenstuff palat tilasin eteen ja ne varmaan saapuu ensiviikon alussa.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #12 : 14.09.2011, 18:27:22 »

Etujarrusatulat täysin rempattu ja maalattu. Hyvin sopii viellä noi EBC:n greenstuffit punasiin satuloihin. :D Teema on ainakin ihan sama, kun auton sisälläkin.

Kannen hain koneistamolta ja taidan alkaa sitä huomenna kasaamaan.

Pistetääs viellä kuva tosta B230A lohkosta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #13 : 17.09.2011, 03:36:21 »
Kansi kasattu, mutta venttiilinen säätö jää vähän myöhemmälle, kun ei oikeen tuplavenajouset antanu periks tommosella perus tapper toolssilla tai isolla ruuvarilla..
Soitin sitten käyttöautoon, että mitä makasis volvon oma 999 5022 työkalu ja antoivat hinnaks jotain 98 euroo..
Ei oikeen napannu, kun vastaavan sai alle 60euroon marinepartseuropelta.
Sieltähän sit tuli ostettua noi 5022 ja 5026 työkalut kummatkin alle käyttöauton 5022 hinnan posteineen ja nyt odotellaan että ne saapuu.
Välykset tosiaan jäi vähän liian pieniks viellä.. Kaikki on nyt tossa 0.04-0.15 välissä. Jää nähtäväks löytyykö multa paloja tohon säätöön vai pitkääkö tilata jostain noit palojakin.
Eipä siinä silti mtäään.. hyvää aikaa kasata itse konetta nyt  :)
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011, 01:07:58 kirjoittanut Juzi »

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #14 : 17.09.2011, 09:27:46 »
Mulla on säätöpaloja aika paljon ,kun tiedät paksuudet ota yhteyttä ,tutkitaan varastot .

 

Kulkukoira  Proturbo