Race.fi  Puotilan autokorjaamo

242 -81 Vapari

  • 109 Vastauksia
  • 37955 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #15 : 01.11.2011, 17:20:33 »
Moottori kasattu ja öljyt sisällä..
Pyöritin öljypumppua sähköporakoneella niin paljon, kun pysty ja paineet ei nouse yli 3bar
Paljonhan noitten pitäis olla tollee pyöritettynä?
Olis nyt luullut että jtn 4-5bar lukemia olis tullut, kun ihan uus B230FT öljypumppu ja uudet öljyt.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #16 : 01.11.2011, 17:47:49 »
Kuinka paljon porakone kiertää?
Kun sen kertoo kahdella saa jonkinlaisen käsityksen kierroksista millä moottori olisi käynyt jos se olisi pyörinyt. Tietysti pitää ottaa huomioon ettei nyt ole samanlaista öljyvirtaa kun käydessä.
Muistaakseni jossain korjausoppaassa oli että 2-3 bar 2000-3000 rpm.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #17 : 01.11.2011, 18:09:04 »
Juu vanhan 240 b200e kone piti jossain 4.5 kilossa tyhjäkäynnillä kylmillä öljyillä nii vähä ihmetytti toi vaan.
Kyllä se aika kovaa jo pyöri tolla porakoneellla. Onhan se tietty mahdollista, että noi nousee tosta viellä, kun auto on ihan kunnolla käynnissä. :)

Tässä olis viellä kuva moottorista


Viellä riittää kasaamista..
« Viimeksi muokattu: 01.11.2011, 18:34:29 kirjoittanut Juzi »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #18 : 21.11.2011, 00:12:42 »
Kone on edistyny jonniin verran ja ihan suotavaa oliskin tää kohta päästä autoon heittään, kun noi kelit on vähän semmoset.  :o
Jakopää ja vesipumppu+muuta romua kasattu ja imusarjan laipat hepattu paikoilleen, enään tarvis vaan taiteilla putket sinne väliin.  :D
Säätöpaloja tarvis venttiileille väliltä 3.30-3.65.. Kävin tammerdiiselistä kysyyn, mutta heillä ei kuulemma ole ja ei saa enään tilaamalla.
Triggerianturille (Honeywell 1GT101DC) on teline suunnitteilla ja taitaa suht vaivattomasti sellasen saada tehtyäkin.

M46 kanssa tuli vähän ongelmia, kun se on alkujaan 740 volvosta ja toi 240 M46 mistä piti keppiteline ottaa on tietenkin jostain seiskytluvulta ja eihän se sovi.
Pitää siis lyhentää se 4-5cm tota 740 keppitelinettä ja taiteilla samalla vaihdevälin lyhennin.
Kardaanin sopivuus myös vähän huolettaa, mutta ainakin laipat meni päittäin noissa laatikoissa.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2011, 23:31:53 kirjoittanut Juzi »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #19 : 21.11.2011, 00:21:26 »
Itellä +20 kylmäkäynnistyksessä ÖP tyhjäkäynnillä noin 4bar.
Siniseltä saa säätöpalaa vielä 5€ kappalehintaan.

Edit: 4bar on paremmin kuin OK tonnin kierroksilla.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2011, 00:28:28 kirjoittanut järviin »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #20 : 21.11.2011, 00:26:44 »
Itellä +20 kylmäkäynnistyksessä ÖP tyhjäkäynnillä noin 4bar.
Siniseltä saa säätöpalaa vielä 5€ kappalehintaan.
Eiköhän noit öljynpaineita pääse sit vähän tarkemmin tutkiin, kun auto on saatu tulille.
Vai että 5€/kpl.. Koitetaan nyt viellä jostain vähän halvemmalla ja jos ei onnistu niin sitten siniselle. :buck2:
Unohtu edellisessä viestissä mainita, että ostin läppärunkoihin imutorvet ja niiden sovitus on alotettu. Filsuiks tulee perus pipercrossit, jotka venyy just noitten päälle.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2011, 00:28:43 kirjoittanut Juzi »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #21 : 24.11.2011, 14:05:19 »
Siniseltä saa säätöpalaa vielä 5€ kappalehintaan.

Ovat muuten sitten 8€/kpl ja kaikkia kokoja ei saa.

Muutenkin auto potkii aika rankasti päähän.
Konehuoneessa näkyvä musta ohjausakselitanko on liian pitkä tehostetulle hammastangolle ja kytkinpoljin vaatii modia, että saa toimimaan nestekytkimen.
Kytkinpolkimeen onneksi löytyi Lankun projektipäiväkirjasta helpon näköinen ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2012, 05:11:02 kirjoittanut Juzi »

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #22 : 24.11.2011, 17:29:55 »
Kysy säätöpaloja Tammer Dieselistä.

Jokunen vuosi sitten hain kauhean kasan sieltä Volvon paloja ja ne maksoivat muistaakseni n. 2e/kpl ja kokoja oli joka lähtöön.

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #23 : 24.11.2011, 18:01:17 »
Kysy säätöpaloja Tammer Dieselistä.

Jokunen vuosi sitten hain kauhean kasan sieltä Volvon paloja ja ne maksoivat muistaakseni n. 2e/kpl ja kokoja oli joka lähtöön.

"Säätöpaloja tarvis venttiileille väliltä 3.30-3.65.. Kävin tammerdiiselistä kysyyn, mutta heillä ei kuulemma ole ja ei saa enään tilaamalla."

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #24 : 24.11.2011, 18:47:25 »
Ovat muuten sitten 8€/kpl ja kaikkia kokoja ei saa.
No niinpä näyttääkin olevan. :(
Tuttu myyjä oli antanut prosentit.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #25 : 26.11.2011, 20:28:31 »

Moottori löys paikoilleen  :)
Huomenna sitten vaihdelaatikko ja kardaani yms. Toivottavasti ei tuu mitään ongelmia niiden kanssa..

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #26 : 29.11.2011, 23:06:03 »
Huh.. Eipähän ollu ihan pieni homma toi keppitelineen muokkaus ja vaihdevälinlyhentimen teko.
Muutaman kerran sai vetää laatikon kiinni ja ottaa pois.  :P
Tais kaikki kuitenkin onnistua, kun ei tarvinnut edes pakkilukkoa säätää ja kaikki vaihteet pelaa hienosti.

Tänään heitin viellä kardaanin, jarrut ja nestekytkimen kiinni, niin alko näyttään heti paremmalta.
Pitää vissiin ottaa joku tavote, että viimestään jouluaatoksi valmiiks  :tonttu:

Jaa niin taidankin lainata toisesta 242 projektista tähän ton truetrac torseni lukon, kun noi palalukot on niin kalliita nyt. Keksii siihen sitten vaikka jonkun hyvän kitkalukon tilalle.
Johan mää siitä ton turvatankin pöllin myös.  :))
« Viimeksi muokattu: 29.11.2011, 23:09:42 kirjoittanut Juzi »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #27 : 01.12.2011, 15:55:05 »

Muutenkin auto potkii aika rankasti päähän.
Konehuoneessa näkyvä musta ohjausakselitanko on liian pitkä tehostetulle hammastangolle ja kytkinpoljin vaatii modia, että saa toimimaan nestekytkimen.
Kytkinpolkimeen onneksi löytyi Lankun projektipäiväkirjasti helpon näköinen ratkaisu.


Se ohjausakselitanko on tosiaan eri mittanen tehostamattomassa ja tehostetussa. Kantapään kautta itekin sen huomasin joskus.
V70 TDI

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #28 : 01.12.2011, 19:52:20 »

Se ohjausakselitanko on tosiaan eri mittanen tehostamattomassa ja tehostetussa. Kantapään kautta itekin sen huomasin joskus.
Juu kaverin autosta lainasin sitten ton tangon.. Pitää sille uus laittaa kiinni ennen, kun koittaa lähtee liikutteleen autoo.  :2funny:
Olipahan onneks helppo vaihtaa, kun tuli mitään muuta irrottamatta välistä pois.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -81 Vapari
« Vastaus #29 : 10.12.2011, 19:07:41 »
Bensalinjat saatu valmiiks. Mitä nyt muutama nippa sinne tänne viellä ja sitten voi lyödä bensat sisään.
Raak-racing pakosarjakin olis matkahuollossa odottamassa. Pitää maanantaina käydä hakees ja maalata heti uuninluukku maalilla ja vetää thermotec päälle  8)


« Viimeksi muokattu: 10.12.2011, 21:15:08 kirjoittanut Juzi »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy