Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240->b230ft+m90

  • 123 Vastauksia
  • 40017 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #30 : 24.02.2017, 21:43:55 »
Nyt ois vaihteiston tuki tehty! Samalla tuli todettua, että ainakin -86vuojen m47 laatikon kardaani  passasi suoraan m90 laatikon perään. Molemmat hardy laipalla.

Pitempi lattarauta tulee vaihteiston perseeseen kiinni ja lyhyempi m46 laatikon tukipalkkiin





Aamusesta kävin mutkan motonetistä hakemassa 2,5 tuumasta putkenpätkää, onko joustoputki välttämätön ja mihin kohtaan downpipeä(?) se ruukataan laittaa?

Aletaan olla myös pikkuhiljaa siinä vaiheessa, että pitäs alkaa nuita johtoja murehtimaan...konehuone on 90% selvä mutta kapiinin puolelle jäi kammat molemmille pokseille sekä yks liitin johon tulee vissiin joku päärele tms, mikä ja mistä saa? Sekä tietysti nippu irtopiuhaa josta ei oo juuri mitään hajua :idiot2:




Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #31 : 25.02.2017, 00:34:06 »
Aletaan olla myös pikkuhiljaa siinä vaiheessa, että pitäs alkaa nuita johtoja murehtimaan...konehuone on 90% selvä mutta kapiinin puolelle jäi kammat molemmille pokseille sekä yks liitin johon tulee vissiin joku päärele tms, mikä ja mistä saa? Sekä tietysti nippu irtopiuhaa josta ei oo juuri mitään hajua :idiot2:
Tulee vissii siltä 9pin liittimeltä? Koitas kattoa ettei auton johtosarjas oisi sille liittimelle valmis vastakappale.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #32 : 27.02.2017, 19:01:47 »
Joo pitääpä ettiä ku on vähän ajankohtasempaa. Taian säästää nuo sähköt viimiseksi :D

Viikonlopun oli kaverilta lainassa mikki ja kaasupullo. Ensimmäistä kertaa tuli putkistoa hitsattua ja sen kyllä huomaa ensimmäisen ja viimisen sauman välillä

Dp tuli käytettyä irti ja takas paikalleen toistakymmentä kertaa ja akselin ylitys meinas aiheuttaa päänvaivaa, mutta lopulta sain kasaan semmosen paketin joka ei kolise mihinkään ja kaipa siitä pakokaasut läpi kulkee vaikkei kauhian nätti olekkaan...putki menee alkuperäistä reittiä yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella joka tuli takapuskurin ja tankin väliin poikittain.

Auton alla mahtuu puuhailee kohtalaisen hyvin



Dp, entiiä onko tuosta joustosta mitään iloa, mutta siinä se nyt sitte on. Oisin laittanu sen tuohon laskevaan osuuteen, mutta ahtaaksi kävis.




Akselin ylitys. Joka saumasta kulma muuttuu vähän, mutta kuva hämää.




Ylityksen jälkeinen osuus.






Minkäslainen rako on minimi kannen ja tulipellin väliin?
« Viimeksi muokattu: 27.02.2017, 19:12:43 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #33 : 28.02.2017, 20:32:56 »
Tulee vissii siltä 9pin liittimeltä? Koitas kattoa ettei auton johtosarjas oisi sille liittimelle valmis vastakappale.

Meinasin jo hihkasta riemusta ku löyty tämmöne nippu keskikonsolin syövereistä, mutta nämä kaikki kolme menee kädessä olevaan säätömolikkaan joka tulee keskikonsolin taulussa takalasinlämmittimen ja tupakinsytyttimen väliin(itsellä ei siis tule keskikonsolin muovista läpi muuta kuin tuo tynkä jota voi pyörittää), onkohan lie jotai ilmastointiin tms. liittyviä ? Ihan vain mielenkiinnosta ku kaikki tyhjillään  :idiot2:



Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #34 : 28.02.2017, 21:51:59 »
Meinasin jo hihkasta riemusta ku löyty tämmöne nippu keskikonsolin syövereistä, mutta nämä kaikki kolme menee kädessä olevaan säätömolikkaan joka tulee keskikonsolin taulussa takalasinlämmittimen ja tupakinsytyttimen väliin(itsellä ei siis tule keskikonsolin muovista läpi muuta kuin tuo tynkä jota voi pyörittää), onkohan lie jotai ilmastointiin tms. liittyviä ? Ihan vain mielenkiinnosta ku kaikki tyhjillään  :idiot2:


Tuo johto/liitin hässäkkä on radion fader säädin, eli kaiutin lähdöt kiertää radiolta tuon potikan kautta, josta voi sit säätää äänen tulemaan enemmän edestä/takaa.

Ja noille lh:n sarjan johdoille joudut ihan itse keksimään paikat, koska -86 mallissa ei vielä ole valmiutta johtosarjassa. Valmius tuli vasta -88/-89 malleihin, joissa kyseistä lh:lla varustettua konettakin on ollut valittavissa.

Ja siinä on volvo 240 lh2.4 9 napaisen liittimen johdotus :


Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #35 : 28.02.2017, 22:31:07 »
No voi paska...mutta kiitos kuitenkin kuvasta ja selvennyksestä :D kapiinin puolelta täytyis vielä saaha tietää mitä tuohon pienempään mustaan kuusijohtoiseen liittimeen tulee? mitä nyt lukenut niin "joku rele" mutta mikä ja mistä sen voi ostaa  ;D

edit.
-mikäs tuon violetin johdon tehtävä oikeen on "shift indicator light"? Se mulla puuttuu tuosta nipusta eli varmaa tullu automaatista tämä johtosarja
-vihreää/punaharmaata en vissin tarvi ku ei oo ilmastointia?(mikäli nyt tuo A/C tässä yhteydessä ilmastointiin viittaa)
-esim.  : big R/Y johdon kohdalla tarkoittaako tuo sepustus, että nelos sulakkeen kautta matka jatkuu bensapumpun releelle?
-Mikäli joku hoksaa vielä jonkin johdon, jota en tule tarvitsemaan niin huikatkoon  :)
« Viimeksi muokattu: 28.02.2017, 23:06:31 kirjoittanut Rokuli »

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #36 : 01.03.2017, 21:46:16 »
No voi paska...mutta kiitos kuitenkin kuvasta ja selvennyksestä :D kapiinin puolelta täytyis vielä saaha tietää mitä tuohon pienempään mustaan kuusijohtoiseen liittimeen tulee? mitä nyt lukenut niin "joku rele" mutta mikä ja mistä sen voi ostaa  ;D

edit.
-mikäs tuon violetin johdon tehtävä oikeen on "shift indicator light"? Se mulla puuttuu tuosta nipusta eli varmaa tullu automaatista tämä johtosarja
-vihreää/punaharmaata en vissin tarvi ku ei oo ilmastointia?(mikäli nyt tuo A/C tässä yhteydessä ilmastointiin viittaa)
-esim.  : big R/Y johdon kohdalla tarkoittaako tuo sepustus, että nelos sulakkeen kautta matka jatkuu bensapumpun releelle?
-Mikäli joku hoksaa vielä jonkin johdon, jota en tule tarvitsemaan niin huikatkoon  :)

Tarvitset Volvon valkoisen bensapumpun releen siihen liittimeen, tarviketta saa esim motonetistä: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/488210/228693?ajoneuvo=651

- Ja juu, violetti ei yleensä ole kytkettynä.
- Vihreä ja punaharmaa liittyvät ilmastointiin, ei tarvi, jos ei ilmastointia tule.
- Noi keltapunaset kytkin itse aikanaan molemmat erikseen tuohon sulake nelosen perään.
- Sininen menee vakio sarjassa virtalukon perään, mutta voinee kytkee myös sulakerasiaan paikkaan jossa virrat pysyy startatessa, sekä on virrat vasta kun avain II asennossa.
- Sinimusta tulee mittariston perään, ja olis tärkeetä kytkeä, kun toi lh sekoilee ilman nopeustietoa. Jos tuossa on jo sähköinen nopeusmittari? Oikee paikka on siinä keskellä mittaristoa nopeusmittarin takana niitten liittimien päällä on semmonen muovinen rengas. Niitä on kaks lattaliitintä vierekkäin.
- Sinikeltanen kytketään sulakerasiaan myös sulakkeeseen josta virrat ei katkea startatessa.
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #37 : 02.03.2017, 06:37:25 »
 Suurkiitokset vaivannäöstäsi! -H-
Ja pitäs kaiken järjen mukaan olla sähkönen mittaristo, vanhaan vaihelaatikkoon ei tullut muita vaijeri virityksiä kuin kytkinpolkimelta. Ei vaikuta enää ees pahalta näitten sähköjen laitto. Pinkki kylmän viiliästi mittariston moottorinvikavaloon?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #38 : 02.03.2017, 11:26:22 »
Suurkiitokset vaivannäöstäsi! -H-
Ja pitäs kaiken järjen mukaan olla sähkönen mittaristo, vanhaan vaihelaatikkoon ei tullut muita vaijeri virityksiä kuin kytkinpolkimelta. Ei vaikuta enää ees pahalta näitten sähköjen laitto. Pinkki kylmän viiliästi mittariston moottorinvikavaloon?
On siinä sähkönen mittaristo. Ja ihan oikein oot pinkin piuhan paikan päätelly.
Jäitä housuun!

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #39 : 05.03.2017, 07:35:49 »
Osaisko joku sanoa kuvan perusteella pitääkö tälle virranjakajalle tehä jotain tai vaihtaa toisee, otettu b200e?




Poissa opelvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #40 : 05.03.2017, 09:19:55 »
Osaisko joku sanoa kuvan perusteella pitääkö tälle virranjakajalle tehä jotain tai vaihtaa toisee, otettu b200e?






Saarnaajassa on keskipako voimalla toimiva kierrosten rajoitin
« Viimeksi muokattu: 05.03.2017, 09:25:21 kirjoittanut opelvo »
Opel Kadett c coupe b230 8v hyrrällä

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #41 : 05.03.2017, 09:47:38 »
Ei vastannut nyt oikein kysymykseen, eli pelaako tuolla vai täytyykö vaihtaa toiseen tai tehä tuolle jotain.

Poissa opelvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #42 : 05.03.2017, 10:27:51 »
Ei vastannut nyt oikein kysymykseen, eli pelaako tuolla vai täytyykö vaihtaa toiseen tai tehä tuolle jotain.

Jos se on ehjä sitä voi käyttää
Se mitä sille voi tehä on säädellä sitä jousta
Ja se mitä kannattaa ottaa huomioon että mahtuuko se pyörimään kannen alla.

Opel Kadett c coupe b230 8v hyrrällä

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #43 : 05.03.2017, 10:43:15 »
Voi toki käyttää, mutta tuo katkasee sytkän noin 6200 kohdilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #44 : 05.03.2017, 12:58:33 »
Tjaa lueskelin tuossa, että joku oli muttaanut jakajan "kiinteäksi" hitsaamalla ne jouset jumiin. Silleen vissin saa tuon kierrostenrajottimen kierrettyä, mutta onkohan siitä jotain haittaa tms.? Ja ne vissin hitsataan siihe asentoon missä ne on? Vai mimmosta lohkojakajaa näissä on ruukattu käyttää siirryttäessä päätyjakajasta pystyyn?

Kuva lainattu, onko ne siis nämä jouset?





Toine mitä vähän pähkäilly niin lambdan piuhan yhistämine johtosarjaan ku ei ole käypäset liittimet, mitäpä te tähän keksitte ratkaisuksi?  ;D




« Viimeksi muokattu: 05.03.2017, 13:32:44 kirjoittanut Rokuli »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy