Carcom Oy  Ateho

240 tusina turbo

  • 22 Vastauksia
  • 10564 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
240 tusina turbo
« : 15.05.2017, 18:52:18 »
Terveterve näitä 240 turbotus projekteja kun ei ole täällä tarpeeksi vielä niin lisätään omakin vaikka onkin hyvin vaiheessa olevaa mallia.

Reilu kuukausi takaperin tuli ostettua 240 vuosimallia 88 väkivahvalla b200k tekniikalla, kilometrejä mittarissa 151tkm




sisusta mielestäni ihan ok kunnossa  :)


Tekniikkana tulee olemaan

-b230ft h-profiileilla ja 20tkm ajetuilla ft männillä
-530 kansi A nokalla
-mitsu 19t vakio pakosarjalla
-lh 2.4
-vakio imusarja
-530cc suuttimet
-m90
-sre 763 asetelma dieselin massalevyllä

Tarkoitus olisi ainakin tämä kesä ajaa kyseisellä kokoonpanolla, ensikesäksi sitten isompaa ahdinta sekä muuta päivittelyä.

Suurinpiirtein kaikki osat löytyvät vaihtoa varten mutta tässä hieman listaa tarvittavista osista mitä tulee mieleen

-nestekytkimen hilppeet
-bensapuoli jotenkin pelittämään (bensapumppua yms)
-downpipe

Korihommia löytyy hieman takakaarista

kysymys tuosta bensapuolesta eli riittääkö 240 ruiskun tankkilaite ja siihen kylkeen joku AEM 320lph bensapumppu toimiakseen? vai mikä olisi järkevin tapa laittaa toimimaan :idiot2:

Projektia rajoittaa vielä kesäkuuhun asti pienoinen aikapula mutta eiköhän tämä kesällä ajoon saada (toivottavasti) :-\

« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 17:24:05 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa Cupi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #1 : 15.05.2017, 20:00:44 »
Ruiskun siirtopumppu ja bilteman 044 kopio pumppu piisaa +300hp vähintään. Ainakin tuolle sun tekniikalle riittää hyvin nuo, josset sitte viinalla aja, siitä ei omia kokemuksia.

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #2 : 16.05.2017, 10:16:59 »
Mitäs noi kopiopumput maksaa?
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #4 : 16.05.2017, 13:08:48 »
Aha, ihmetellyt miksi jengi ostaa halpoja kopioita kun laatupumpun saa reilulla satkulla. Ja ei tarvitse miettiä pettääkö pumppu.

No selvisi syy mutta en ymmärrä silti.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #5 : 28.05.2017, 18:44:55 »
Noniin näin parinviikon tauon jälkeen oli aika aloittaa moottorin irroitus, operaatio sujui kyllä suhteellisen kivuttomasti lukuunottamatta peltiä missä on kiinni lamput sekä jäähdytin tosin loppujenlopuksi lähti irti kuhan löysi oikeat välineet kyseiseen hommaan eli tässätapauksessa porattiin hitsitäplät pois.


Kone nousikin kokonaisena pakettina jopa liiankin hyvin






Seuraavana listalla olisikin aloittaa uuden tekniikan mallausta konehuoneeseen, ja samalla miettiä tarkemmin mitä kaikkea puuttuu.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 17:30:29 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #6 : 29.05.2017, 20:01:39 »
Moottoriin kasailtu apulaitteet kiinni, Ainoana irto-osana tällä hetkellä vaihdelaatikko mikä sujahtaa moottoriin kiinni kun on aika nostaa se keulille



Lieneeköhän kenelläkään tietoa minkälainen liitin sopii kyseiseen öljyjäähtyttimeen (volvo 940 orkkis öljyjäähdytin), ongelmana koska löytyy kuvassa näkyvät letkut 11,12,20,21 mutta kyseiset letkut eivät ainakaan sovi aftermarket öljyjäähdyttimeen jossa AN10 urosliitin.


Aem320lph tankin sisäinen pumppu pistetty tilaukseen mikä istutetaan ruisku 240 tankkilaitteeseen ja katsotaan miten lähtee pelittämään  :) sekä nestekytkimen hilppeiden metsästystä aloiteltu, saa tarjota jos löytyy sopivia  ;)
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 17:25:59 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa Cupi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #7 : 29.05.2017, 22:06:12 »
Sulla oli se m90 tulossa? Löytyisi siihen työsylinteri jos tarvetta.

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #8 : 07.06.2017, 17:30:21 »
Oli aika jatkaa kaksnelikympin parissa ja ensimmäisenä listalla oli keppitelineen teko autoon sopivaksi koska jostain syystä se puuttui laatikosta kun sen ostin. Se mistä tuli tehtyä kyseinen kapistus niin ostin 700 sarjalaisen m47 laatikon keppitelineen, pilkoin sen ja hitsailin putken uudelleen oikeaan kohtaan ja siitä tuli yllättävän hyvä ainakin tuossa sitä hiplatessa, ainoana miinuksena että keppi jäi ehkä sentin tai kaksi enemmän kuskin puolelle (tosin saa nähdä kun rupeaa vaihteita vaihtamaan että mikä sauma pettää ensimmäisenä ::))

Vaihdelaatikossa oli jonkun tekemä kaksnelikympin kannatinpalkille sopiva kiinnitys joten pystyi käyttämään m47 kannatinpalkkia


ja kuten kuvista huomaa niin tuli moottori vihdoin nostettua keulille


Seuraavaksi odotellaan pää ja työsylinterin saapumista ja jostain pitäisi letku siihen keksiä mutta mietinnän alla että minkä kokoinen letku/putki olisi suositeltavaa 6mm,8mm vai jopa isompi? ??? downpipe pitää myös väsätä, tankkiin asentaa pumppu,välijäähdyttimelle paikka miettiä jonka jälkeen onkin jo melkein sähköjen vuoro jotta saadaan auto joskus liikkeelle  :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 17:29:26 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #9 : 07.06.2017, 17:55:31 »
Liittimet on ns. Ermeto liittimiä; L-malli

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #10 : 10.06.2017, 17:05:31 »
Nyt kun moottori vihdoin saatu paikoilleen pystyttiin aloittamaan 3" downpipen teko, oma kädenjälki ainakin näkyy ;D mutta eipä tästä mitään näyttely peliä ainakaan alkuun ole tarkoitus tehdä

Tuli edes jotenkin siedettävän näköinen kun hioi älyttömät hitsiröpelöt pois  ::) vielä mietinnän alla loppu pään teko/alentaako tuosta 3" vakio putkeen kiinni jossain kohtaa


tankkilaitekkin tuli irroitettua hienolla työkalulla eli noin 8 cm pätkä lattarautaa ja joskus sileäksi pyöräytetyllä 10mm hylsyllä, osoittautui kyllä ihan toimivaksi ratkaisuksi, tosin kuin oli odotettavissa bensaletkut lähti irti ehjinä ilman kauheaa väkivaltaa


Välijäähyllekkin tuli mietittyä paikka mutta ei sitä vielä saatu paikoilleen kun oli jäänyt kauppaan 8mm kierretanko mitä piti joskus ostaa.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 17:33:04 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #11 : 22.06.2017, 23:38:14 »
Aika kuluu ja hieman on tullut väsättyä ajan ja kelien puitteissa

Downpipeen lambdoille paikat, yksi mittarille ja toinen vakio lambdalle


ja downpipestä muuten eteenpäin valmis elikkä tulee 3" rännillä noin etupenkeistä hieman taaksepäin josta yhdistyy vakioputkeen parilla alennuksella, tälläinen ratkaisu ainakin alkuun enennkuin väkertää kokoputken 3" tai 2.5".


nestekytkimelle tuli muokattua poljin 240 vajeripolkimesta eli poljinta pitää jatkaa noin 6 cm jotta asettuu samoille kohdille kuin jarrupoljin ja polkimestä pitää tehdä työntävä eli kääntää tanko toiselle puolelle sekä hieman piti poljinkelkan sivua muokata jotta mahtui liikkumaan. Pieni stoppari tuli tehtyä lieriöpuskimesta (erittäin hieno nimi keksitty) jotta saa rajoitettua polkimen liikettä että ei tule poljettua koko pääsylinteriä ihan solmuun. :)
 

Sylintereinä autodocilta Brembon pääsylinteri ja ABE valmisteinen työsylinteri, pääsylinteri omalla nestesäiliöllä joka tulee kyllä hyvin lähelle jarrutehostinta mutta ei kuitenkaa kanita vastaan vaan sopii kuin nappi silmään.  ;D


Ja nämä yhdistetään HEL performance jarruletkulla ja 12mm banjoliittimillä


240 GL-88

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #12 : 23.06.2017, 09:02:16 »
Mistäs hommasit pakopeaän laipan tuohon dp:n lähtöön?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #13 : 23.06.2017, 11:12:27 »
Motonetistä tee-se-itse putkihyllyltä löyty 3" laippa, tuli ostettua ja sitten innoissani vasta kotona huomasin että tuossa vinossa pakopesässä yksi pulttireijistä on hieman erillään muista ja juotui vähän muokkaamaan että osui kohdalleen.

Mistäs hommasit pakopeaän laipan tuohon dp:n lähtöön?
240 GL-88

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #14 : 23.06.2017, 12:16:48 »
Sitähän minä että se se on. Itellä on suora lähtö, pitääpäs mittailla että käykö. Siitähän kyllä puuttuu se tiivistys huullos ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Carcom Oy  Ateho