Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 tusina turbo

  • 22 Vastauksia
  • 10566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #15 : 23.06.2017, 12:35:07 »
Juu tottahan se on, unohtui äsken mainita että joutuu hieman hiomaan laipan toista reunaa huullokseen sopivaksi. Saa nähdä jahka saan oman vehkeeni käyntiin että kuinka tiivis siitä tuli  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.06.2017, 12:40:31 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #16 : 24.06.2017, 00:18:33 »
Laippoja Mitsun TD04-ahtimiin löytyy niinkin läheltä kuin yhdistyksen yhteistyökumppanilta Pro Turbolta: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1128.msg288529#msg288529 :juhau:


Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #17 : 28.06.2017, 21:01:32 »
Tankkilaitteeseen tuli laitettua pumppu kiinni, toisin kuin alunperin oli tarkoitus tuli pumppu laitettua kiinni alkuperäiseen kaasarin tankkilaitteeseen koska ruiskumallista oleva könttätavarana mukaan saatu laite oli kehnossa kunnossa.

Hieman meinasi tehdä tiukkaa saada mahtumaan ettei ota tankin pohjaan kiinni, koska tuon anturin kiinnitykset ovat sen verran alhaalla että jäi putken pituudeksi juuri klemmarille sopiva kun leikkasi oikeaan pituuteen.


Samalla tuli vedettyä virta pumpulle konttiin, kone käytännössä käynnistys valmis kunhan an adapterit öljyjäähdyttimelle saapuvat kiinasta  ;D + muutama piuha vielä vetämättä.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2017, 23:40:40 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #18 : 30.06.2017, 17:48:02 »
Hieman tullut väsättyä taas lisää eli tankkilaite sujahti paikoilleen suhteellisen vaivattomasti

hieman vain vaati voimaa saada kiristettyä "kruunu" paikoilleen kun tuota lattarautaa hylsyllä käänsi niin hieman taipui mutkalle  ::)


Väli ja öljyjäähdyttimelle paikat maalaustavaille valmiina, kiinikkeet lattaraudasta väännettynä.


Sekä ahtoputket kasattu valmiiksi, hieman arvelutti että saako noilla 3" mutkilla välijäähdyttimestä kääntymään tarpeaksi aikaisin kun meinasi tulla akku vastaan toisella puolella mutta meni yllättävän hyvin (noin 1cm) väliä jäi mutta en sattunut ottamaan kuvaa tästä.

« Viimeksi muokattu: 02.07.2017, 12:45:30 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #19 : 06.07.2017, 21:46:30 »
Nyt alkaa olemaan auto kasassa, muutaman ongelma oli käynnistäessä yllättäen. Ekalla yrittämällä startti kyllä pyöri ja kipinää sai mutta suuttimet eivät syöttäneet bensaa vaikka virtaa ja bensaa tuli noh aikani tutkaillessa tulin siihen tulokseen että ykk anturi saattaa olla rikki joten se meni vaihtoon ja uusi kun oli asennettu niin hörähti käyntiin  :)

mutta eipä tähän ongelmat loppuneet sillä vaikka autoa oltu käytetty kuin sekuntteja niin vuoti jo öljyä ahtimen tulolinjasta , olin näkevinäni vuodon tulevan banjon ja lohkon välistä joten sitä tuli paikkailtua ja kuparitiivisteitä vaihdeltua mutta vuoto ei lakannut joten katsoin uudeleen ja vuoto olikin banjosta hieman eteenpäin mutkassa olevasta pienestä viillosta jota en ollut huomannut. Tähän pikainen patenttiratkaisu kun hitsata ei oikein viitsinyt ruveta kun ei mahdu hitsaamaan paikoillaan eikä tuota putkea saa mitenkään järkevästi irti, niin pieni U muotoinen peltipalanen ja silikonitiivistettä klemmarin kera paikalleen, toivotaan että pitää  ;D tämä tässä ainakin jonkun aikaa kunnes korvaan tuon linjan letkulla tai korjaan paremmin.








« Viimeksi muokattu: 10.09.2017, 01:29:48 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #20 : 07.07.2017, 10:13:59 »
Se vaihdelaatikon kannakke rauta on mun veistämä.  :)  Ja sen takia keppitelinettä ei oo tullu mukana kun se sama mikä tässä oli kiinni on edelleen mun autossa.  :)  Venakoppa on ainakin vaihtunu matkalla ja tehostimenpumppu.   Lohko on ainakin sisäänajettu oisko kokonais kilsat lähempänä 500tkm.  :D  kuvissa ei ainakaan näkyny öljynjäähdyttän putkissa tukirautaa.  Sellanen siinä on ollu ja kannattaa laittaa,  ei pysy tiiviinä vaan löystyy ja alkaa hikoilemaan.  Putket ei oo alkuperäiset ne on tehty uusiks koska alkuperäiset oli niin homeiset. 

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #21 : 16.09.2017, 20:38:53 »
Pientä päivitystä tännekkin kun hieman räpelletty auton kanssa, Elikkäs vakio moottorinohjauksen tilalle tuli vaihdettua Atecu, kipinäpuolta hoitaa vagin hukkakipinäpuola, bensanpaineen säätimeksi vaihtui säädettävä malli, 4bar gm mappi anturi sekä perus boschin avoin laippa imuilmanlämpöanturi.

Johtosarja tuli väsättyä tuosta autotunen puolivalmiista versiosta


TPS anturi perinteisesti kasiviiskympistä, johon tuli tehtyä tuollainen 11mm paksu adapteri.
 




Hieman kun olin säätöjä ajellut kadulla kohdilleen niin tuli varattua säätöaika dynoon mutta tämä sessio loppui ensimmäisen kaasutuksen jälkeen.

Moottorissa kaasarimallista laturin ja startin johdot joten siinä muutama ylimääräinen piuha mitkä kuuluisivat kaasariin kiinni niin yhdessä turhista johdoista katkennut pinni kiinni ja tietenkin se otti startin herätteeseen kiinni >:(  lopputuloksena tämä johto suli mukavasti koko matkalta sulakkeille asti (ihmettelen kyllä että miksi yksikään sulake ei räpsähtänyt rikki :idiot2:) auto ei sitten siinä enää käynnistynyt joten lopetettiin dynosessiot siihen, Hetken ihmettelyjen jälkeen sain auton käyntiin ja ei muutakuin häntä koipien välissä kotiin ihmettelemään.


« Viimeksi muokattu: 16.09.2017, 20:43:34 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 tusina turbo
« Vastaus #22 : 04.10.2017, 15:54:53 »
tuli käytyä lahdessa powerbytellä säädättämässä kartat vihdoin kohdalleen ja tälläistä sieltä piirtyi paperille maltillisilla 0.9bar paineilla. Ennen penkkiin menoa tuli laitettua macin solenoidi jotta saa ohjattua ahtoja boksin kautta. Seuraavaksi onkin sitten vuorossa vaihtaa loppuputkeksi 2.5" jotta pääsee eroon noista vakio äänenvaimentimista.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2017, 15:58:54 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

 

KL-varaosat  Race.fi