Elekma  Autoracing

Volvo 240 Sähköisen bensapumpun asennus konehuoneeseen

  • 18 Vastauksia
  • 3651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Sähköisen bensapumpun asennus konehuoneeseen
« Vastaus #15 : 15.04.2020, 21:42:47 »
Hyvin menee. Nyt olis kaikki kytketty ja mekaaninen pumppu poistettu, mutta uusi sähköinen pumppu ei pumppaa. Kytkin kaikki piuhat niin, kuin tossa kaaviossa on. Todennäköisesti uusi rele on susi, kun napaan 30 tulee virta ja napaan15 sen jälkeen, kun kääntää avainta. Maa on vedetty akun viereen siihen missä on muutkin maadoitukset. Vedin hyppyjohdon navasta 30 -> 87 niin pumppu kyllä toimii suoralla virralla.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Sähköisen bensapumpun asennus konehuoneeseen
« Vastaus #16 : 16.04.2020, 10:00:56 »
Kumpaan puolan napaan heräte on kytketty?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Sähköisen bensapumpun asennus konehuoneeseen
« Vastaus #17 : 16.04.2020, 13:33:18 »
Kumpaan puolan napaan heräte on kytketty?
Miinukseen niin, kuin tässä on sanottu https://www.240turbo.com/3523639diag2med.jpg. Käyn tänään hakemassa toisen releen ja kokeilen sillä jos vaikka antaisivat takuuseen uuden.

Edit. Hain toisen releen, mutta ei se silläkään toimi.  Onkohan mulla sitten joku kytkentä väärin
« Viimeksi muokattu: 17.04.2020, 00:02:33 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Sähköisen bensapumpun asennus konehuoneeseen
« Vastaus #18 : 17.04.2020, 19:34:35 »
https://www.motonet.fi/fi/tuote/488209/Ruiskupumpun-rele-VW-5-n tällä volkkarin ruiskupumpun releellä sain toimimaan pumpun. Kytkin niin, että 85:maa. 30:akulta. 86:virtalukolta. 86a:puolan miinus. 87:pumppu. Testasin vielä varalta niin, että 86a navasta puolan johto oli irti ja laitoin virran päälle. Pumppu ei lähtenyt päälle. Kytkin puolalta tulevan johdon takaisin 86a napaan niin pumppu rupesi pumppaamaan.  Sitten kokeilin vielä niin, että laitoin auton käyntiin ja nyppäsin 86a navasta johdon irti niin kyllä se sitten lopulta sammui eli pitäisi toimia.

Edit. Sen verran tutkin tuota vihreää relettä ennen vaihtoa tuohon vw:n releeseen, että se ei jostain syystä saanut signaalia puolalta. Suoraan maahan koittamalla lähti pumppaamaan. Mietittiin pikkuserkun kanssa, että vaikuttaako se tuohon kytkeytymiseen, että on kärjetön sytytys ja se ei sillä saa signaalia ja on vielä tarvike puola.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2020, 11:26:04 kirjoittanut Dmies »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy