Futurez  Kulkukoira

LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö

  • 18 Vastauksia
  • 6088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« : 16.12.2011, 14:21:09 »
Tallista löytyy -89 240-farmari B200F tekniikalla, ja pitäisi saada vikakoodit luettua koska moottorinohjausvalo syttyy ilman sen suurempia muutoksia aiheuttamatta. Ongelmana on se, että diagnostiikkalaite on "mykkä", eli ei tee mitään. Museossa aikanaan sanottu notta
suutinrele tai jokin muu komponentti johtosarjassa.
mutta sitä tarkempaa vastausta ei saanut. Eli missä järjestyksessä komponentteja pitäisi lähteä tutkimaan? Ja mitä kaikkia niitä oikein on?
No kun halvalla sai.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #1 : 16.12.2011, 15:34:47 »
LH2.4 lontoon kielinen opuksen löydät näiltä sivuilta kyllä hetken etsimisellä. Siinä myös ohjeet vikakoodien lukuun/diagnostiikkayksikön käyttöön. Vai mikä oli vialla?
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #2 : 16.12.2011, 15:38:58 »
Siis olen kyllä koittanut lukee niitä vikakoodeja mutta mitään ei tapahdu vaikka kuinka koittais. Viime talvena kun pimeessä koitti niin olis nähny heikoimmankin välähdyksen siitä ledistä. Sillonkin koitin, kävin tarkastamassa ohjeet, koitin, kävin tulostamassa ohjeet, koitin. Ja siltikään ei sanonu mtn, niin en usko(=toivo) että vika olis meikäläisessä
No kun halvalla sai.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #3 : 16.12.2011, 15:43:10 »
Pitihän se etsiä...

http://www.volvo200klub.dk/morten/LH2.4%20manual%20Complete.pdf

Eli se irtopiuha kakkosreikään, virrat päälle ja yli 1 s (laske mielessäsi kahteen) painallus nappia, niin pitäs alkaa eka koodi tulemaan?

Voit kokeilla myös sitä reikää, olikos nro 6, sieltä pitäs tulla sytkäyksikön viat.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #4 : 16.12.2011, 15:51:48 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Joo museossa oli samat ohjeet ja ton topicin vielä tänään tarkastin ja kokeilin ennenkun neuvoja kyselin. Ei vissiin kuitenkaan eroo onko kyseessä 200/700/900-sarja kunhan LH 2.4?
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #5 : 16.12.2011, 16:05:17 »
http://www.volvo200klub.dk/morten/LH2.4%20manual%20Complete.pdf

Mutta tuollahan on ohjeita myöskin siihen että löytää missä vika on jos ei diagnostiikka toimi :) kiitoksia linkistä!
No kun halvalla sai.

Poissa ExVolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #6 : 17.12.2011, 20:55:46 »
Ilmeisesti tässä keskustelussa mukana olevilla on 200srj Volvo LH2.4 ruiskulla. Itselläni on ilmeisesti samanlainen työn alla. (vm-90 2,3koneella, lamdalla).

Autoon on vaihdettu moottori ja vanhan on joku muu joskus ottanut pois. Nyt olen laittanut "uuden" tilalle, mutta johdot ja letkut on vähän hakusessa. Olisiko jollain olemassa konehuoneesta valokuvaa, siten että niistä näkiki johtojen, letkujen ja kannakkeiden paikat.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #7 : 18.12.2011, 00:05:17 »
Olisiko jollain olemassa konehuoneesta valokuvaa, siten että niistä näkiki johtojen, letkujen ja kannakkeiden paikat.

Eli hakusessa on kaikki johdot+letkut+piuhat? Laitas Googlen kuvahakuun vaikka B230F ja siellä näkyy aika paljonkin noiden paikkoja. Jos sen jälkeenkin jää hakuseen niin eiköhän siihen löydy sit tarkempaa vastaustakin :)
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #8 : 20.12.2011, 22:30:01 »
Joo. Vika paljastui itse yksiköstä, eli oli napin pohja ruostunut/hapettunut niin pahasti, että ei ottanu kontaktia :)
Nyt näyttää 1-1-1  8)
Nyt sit pitääkin vaan odotella että syttyy tuo valo taas niin jos siitä saa osviittaa missä vika
No kun halvalla sai.

Poissa ExVolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #9 : 21.12.2011, 22:12:59 »
Jotain kuvia  löysin netistä, mutta muutama epäselvä asia jäi.
- Kuvissa 1, 2 ja 3, mitä kautta paksun johtosarjan kuuluisi kulkea (kuvaan piirretty johtosarja punaisella viivalla).
- Kuvassa 3 näkyy myös imusarjan metallituki, onko oikealla kohdalla, entä johdon vihreällä hahmoteltu kiinnitys?
- Kuvassa 4, musta, valkoinen ja sininen liitin, mihin kytketään, lämpöanturi, nakutuksentunnistin, imusarja ?
- Kuvassa 5 mikä johdin ja mihin?
- Kuvassa 6 ruikutussuuttimien liittimet joiden järjestyksellä ei ilmeisesti ole väliä, mutta mihin kaksi maadoitusliitintä (1 ja 2)

HUOM ! kuvat saa klikkaamalla suuremmaksi

Jos jollain sattuisi olemaan vastaavalla koneella varustettu yksilö, niin saisiko siitä kuvia? Tai jos joku sattuisi asumaan jossain Salo-Turku alueella, niin voisin tulla katsomaan.







Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #10 : 21.12.2011, 22:19:32 »
Jotain kuvia  löysin netistä, mutta muutama epäselvä asia jäi.
- Kuvissa 1, 2 ja 3, mitä kautta paksun johtosarjan kuuluisi kulkea (kuvaan piirretty johtosarja punaisella viivalla).
- Kuvassa 3 näkyy myös imusarjan metallituki, onko oikealla kohdalla, entä johdon vihreällä hahmoteltu kiinnitys?
- Kuvassa 4, musta, valkoinen ja sininen liitin, mihin kytketään, lämpöanturi, nakutuksentunnistin, imusarja ?
- Kuvassa 5 mikä johdin ja mihin?
- Kuvassa 6 ruikutussuuttimien liittimet joiden järjestyksellä ei ilmeisesti ole väliä, mutta mihin kaksi maadoitusliitintä (1 ja 2)

HUOM ! kuvat saa klikkaamalla suuremmaksi

Jos jollain sattuisi olemaan vastaavalla koneella varustettu yksilö, niin saisiko siitä kuvia? Tai jos joku sattuisi asumaan jossain Salo-Turku alueella, niin voisin tulla katsomaan.








Suorilla en osaa varmaks sanoo kun sen että vitosessa on piuha mikä menee valolle mikä on konepellissä kiinni. Ns työvalo, mistä ei tunnu olevan apua kuin aivan säkkipimeessä. Nelosessa luulis menevän väri väriin. Otan näistä sulle huomenna kuvia jos ei joku muu ehdi ensin.

Edit: Ja kyllä luulis olevan väliä mihinkä pyttyyn sitä polttoainetta menee missä kohtaa

http://360.haubits.net/index.php?dir=VolvoRacing.se%2F Ja tuolta voi ettiä oikeen vuoden sähkökaaviot ja kattoo minkä värinen piuha olis menossa mihinkin

Edit2: Jäikin näköjään kuvat ottamatta  :-[
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011, 22:21:24 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #11 : 21.12.2011, 23:20:39 »
Se johtosarja kuuluu kiertää tosiaan lenkki, ja kiinnittyy tukirautaan(joka on oikealla paikalla), eli about noin. Lämppärin letkujen tyköä se johtosarja menee tulipeltiä pitkin, niissä peltikoukuissa se hengailee. Liittimistä en muista ulkoa, täytyis jaksaa kaivella jääauto lumen alta että vois tarkistaa :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #12 : 21.12.2011, 23:21:21 »
- Kuvassa 6 ruikutussuuttimien liittimet joiden järjestyksellä ei ilmeisesti ole väliä, mutta mihin kaksi maadoitusliitintä (1 ja 2)
Suuttimien liittimien järjestyksellä ei väliä, sillä aukeilevat samassa tahdissa joka tapauksessa.
Maadoitusjohtimet ovat alunperin imusarjassa ruuvilla kiinni.
Tarkkaa kohtaa en muista.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #13 : 21.12.2011, 23:27:27 »
Omassani nuo maadotusjohdot kyllä oli niin lyhyet, että kun piuhaa siinä kääntelee eestaas, niin löytää kyllä pultin mihin sopii/ylettää. Melko identtisesti ovat molemmin puolin imusarjan päällä.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4 Diagnostiikka-yksikkö
« Vastaus #14 : 21.12.2011, 23:50:34 »
Suuttimien liittimien järjestyksellä ei väliä, sillä aukeilevat samassa tahdissa joka tapauksessa.
Maadoitusjohtimet ovat alunperin imusarjassa ruuvilla kiinni.
Tarkkaa kohtaa en muista.

ihanko tosiaan ei ole väliä vaikka vaihtelis suuttimien piuhoja päikseen? Ja mtn varmaa tietoo ei ole, ihmtyttää vaan
No kun halvalla sai.

 

RallyBaron  Samppasport