Nokka-akselin vaihdossa kannattaa sitten tehdä muutamia varmistuksia ennenaikaisen kulumisen välttämiseksi. Varsinkin jousipaineiden noustessa virityskäytössä, nokka-akselivauriot eivät ole tavattomia B18-20 moottoreissa. Öljystä pikeentyneet nostajaporaukset on syytä puhdistaa vaikka kevyesti hoonaten, jotta uudet nostajat pyörivät porauksissaan esteettä. Molypastaa nokkiin ja nostajien pohjiin. Sinkkipitoinen öljy tai jopa "break in lube" sinkkilisäaine öljyn sekaan. Lisäainetta saa monelta tunnetulta nokkavalmistajalta COMP, Crane jopa GM myy omaa engine oil supplementtia crate moottoreihinsa ensikäynnistykseen... Voit pyörittää öljynpaineetkin valmiiksi vanhalla jakajalla, josta öljypumpun ratasosa poistettu. Varmista myös sytkän ym säädöt että käynnistyy tahkoomatta. Moottorin käynnistyttyä sisäänajetaan nokka korotetulla pyörintänopeudella. Älä päästä joutokäynnille vaan käytä parikyt minsaa 1500-2500 rpm niin nokka ja uudet nostajat muodostuvat pareiksi ilman lastuavaa työstöä.