Proturbo  Autodiagnoosi

140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi

  • 42 Vastauksia
  • 16806 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #15 : 19.01.2013, 22:08:27 »
Tekijä vastasi ja kertoi, että kimppatilaukselle ei ole esteitä. Kertoi myös, että tuotteet tehdään tilauksesta, eli hyllystä ei löydy tuota määrää.
Tuotteen hinta on noussut hieman ja asiakashinta tulee olemaan 55 € kappaleelta. Rahti Suomeen on reilu 10 € 2 kg lähetyksestä, eli hinta Suomessa
tulee jäämään alle 60 €:n.

Avaan tästä kierrätyskeskukseen vielä myyti-ilmoituksen, jonne ilmoitus halukkuudesta osallistua kimppatilaukseen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29071.0
« Viimeksi muokattu: 19.01.2013, 22:50:34 kirjoittanut JuHaU »

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #16 : 21.01.2013, 08:16:30 »
Kai suomestakin löytyisi sopiva sorvari?
suomenvolvokerho.com

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #17 : 15.02.2013, 17:31:56 »
Sain eilen tuon helan paikoilleen ja tänään katsastin auton.
Tuntuu että tuo menee nyt suorempaan kuin väljällä kumihelalla.
Mitään jyrinää tai vastaavaa en ole huomannut, ainakaan nopeuden ollessa alle 120km/h...

Tappia johon tuo holkki menee jouduin hiekkapaperilla hiomaan kun oli aika tiukalla sovitteella tehty.
Muuten asennus oli helppo.

Mielestäni todella hyvä päivitys.
144-70

Poissa pkar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #18 : 16.02.2013, 00:29:47 »
Hyvä että toimii! Jos joskus sais tuon oman ikuisuusprojektiksi muuttuneen tekeleen liikkeelle niin pitänee kokeilla. Apusimpukka on kuitenkin (mielestäni) Volvon simpukkaohjauksen heikoin lenkki, ei se muutoin niin huono ole. Eikä ehkä alkuperäisillä renkailla/vanteilla ole huono ollenkaan, mutta leveämmillä renkailla ja enemmän ulos tulevilla vanteilla on.

En tiedä mikä minulla meni pieleen silloin viimeksi, mutta ohjattavuus (tarkkuus/uraherkkyys) toki parani silloinkin ja paljon.
Silloin aikanaan pronssihelasta luovuttuani seuraava kokeilu oli uretaanipusla. Se oli, kuten arvata saattaa, tarkempi kuin alkuperäinen, mutta huonompi kuin pronssipusla. Mutta hiljainen.  :) Ajoin sillä kesän ja olin silloin tyytyväinen. Sitten jäi auto (silloin  jo harrastus) seisomaan perhe- ja rakennus- ym. hommien vuoksi. Parin vuoden päästä kun otin käyttöön niin se uretaani oli jotenkin tarttunut kiinni ja repesi ensimmäisessä käännöksessä... Nykyisin näkyy muuten olevan uretaanipusliakin saatavilla kaupallisesti ainakin KG:ltä: http://www.kgtrimning.com/SF444.jpg

Poissa myllyk

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #19 : 16.02.2013, 10:22:39 »
Jos vielä ehtii mukaan nii kaks kpl voisin ottaa

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #21 : 13.06.2013, 00:50:22 »
Oliko kellään asennusohjetta tähän? Pronssihelan painoin liiman kanssa paikalleen, mutta mitäs tuo mustaa rautaa oleva osa, mihin rasvanippa kiinnittyy? Sovitus on sen verran väljä, että en sitä lähtenyt liimaamaankaan. Mitään päittäissuunnassa pitäviä laakeripintojahan tuossa ei nyt oikein ole, liekö niin tarvekaan, mutta tämä mustaa oleva osa ei oikein tiedä minkä mukana pyörisi. Sisäreunassa kun olisi nipan kohdalla ura, niin sittenhän se olisi ihan sama miten pyörii.
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #22 : 14.06.2013, 00:18:49 »
Ensin sovitat sen putkimaisen puslan jalkaosan akselin päälle (joutuu hiomaan hiekkapaperilla että menee hyvin paikoilleen ) Jos sitä hakkaa tai pistää mutterin avulla paikoilleen , venahtaa /krymppaa , ja homma menee vituiks  :-[ Sen jälkeen tuo messinkipusla paikoilleen (laippa puoli ylös) . sitten itse apusimpukan varsi , jonka jälkeen tuo missä nippa kyljessä suorakulmainen reuna vartta vasten . Sitten prikka ja mutteri ,
ja mutterin väliin limaa ( vaikka onkin nyloc ) ja kiristys niin ettei haittaa / kangista liikettä liikaa .
Näin mä tein , en tiedä onko sinnepäinkään , mitä pitäis ? Jos omistaa sorvin voi ajaa tuon messinkipuslaan
rasvareiän kohdalle pienen uran , niin ei oo väliä missä kohtaa nippa on  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #23 : 14.06.2013, 00:36:23 »
Iltasella laittelin puslan paikalleen ja jotakuinkin noin siinä tuli meneteltyä. Muuten tuli hyvä, mutta se nipallinen osa tussa nyt pyörii holtittomasti. Suunnittelin, että siihen voisi ajaa sisäpuolelle sorvissa uran ja vaikka vielä o-renkaille urat, niin voisi rasvat mennä paremmin oikeaan osoitteeseen.

Tuli muuten uusia ulottuvuuksia ajo-ominaisuuksiin, ohjaus nimittäin herkistyi huomattavasti ja jopa palauttaa jossain määrin!  :) Kovin pitkää lenkkiä en tehnyt, kun pakoputki jäi vielä vähän vaiheeseen, joten enempää en osaa uusista ajo-ominaisuuksista sanoa. Tosin alatukivarsiin ja vakaajalle tuli samalla pu:t ja tukivarretkin vaihtui vakioihin madallettujen sijaan.
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #24 : 14.06.2013, 08:48:45 »
Mulla siinä messinkipuslassa oli semmoinen ruuvimainen rasvaura sisäpuolella, johon tuo nipan reikä oli kohdistettu.

Eikö ne ole olleet samanlaisia nyt sitten tässä isossa setissä?

Tullut varmaan joku 5000 kilometriä tuon puslan kanssa ilman ongelmia.
144-70

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #25 : 14.06.2013, 08:52:23 »
Mitä jos siihen metalliseen renkaaseen tekisi nipan reikään pienen upotuksen, että se nippa menisi vähän syvemmälle? Sitten se nipan pää lukittuisi messinkiholkin reiän kohdalle, eikä metallirengas pyörisi holtittomasti.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #26 : 14.06.2013, 09:24:45 »
Mitä jos siihen metalliseen renkaaseen tekisi nipan reikään pienen upotuksen, että se nippa menisi vähän syvemmälle? Sitten se nipan pää lukittuisi messinkiholkin reiän kohdalle, eikä metallirengas pyörisi holtittomasti.

Aa, nyt tajuankin mikä tuossa mättää, eli se metallirengas pyörii ja reikä ei pysy kohdallaan.
Mulla se renkaan sovitus oli tiukka ja jämähti liiman kanssa siihen paikoilleen, tosin piti tarkkaan laittaa että reiät osuivat kohdalleen.

Tämä Kulmamiehen korjaus voisi olla hyvä parannus.
144-70

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #27 : 29.06.2013, 23:51:27 »
Pitikö tähän nyt laittaa pikaliimaa muualle kuin mutterin väliin ? Huomenna olisi itsellä puslan asennus samalla kun nostan koneen pois.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa pkar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #28 : 24.10.2014, 23:13:25 »
Miten kävi? Näitä heloja tais tulla kymmeniä maahan kimppatilauksella aikoinaan, kokemuksiakin varmaan jo on. Eli toimiiko?

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi
« Vastaus #29 : 30.09.2016, 22:09:09 »
Päivitystä.

3,5 vuoden ympärivuotisen käytön jälkeen tämä pusla alkoi nahistua ja narista...
Purin sen ja oli tosi jäkissä.

Kannattaa rasvata sitä!
Hioin paperilla akselia lisää ja lisäsin rasvaa niin toimii taas.

Ohjaus oli pirun jäykkä ja sitten tuo rupesi narisemaan, voi olla ettei tuo rasva kiipeä tuonne ylös asti nipasta työntämällä.

Jos se seuraavat kolme vuotta jaksaisi taas toimia.
144-70

 

Samppasport  Futurez