Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 702578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa anon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Kysytäänpä näin päin: saako tuon Eibachin Pro-kitin muutoskatsastettua V70 2.5T vuosimallia 2004 varmasti?  ELK

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Kysytäänpä näin päin: saako tuon Eibachin Pro-kitin muutoskatsastettua V70 2.5T vuosimallia 2004 varmasti?  ELK
Saa, kunhan on kaikki tarvittavat dokumentit mukana 8)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa anon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
 :D

Muotoillaan paremmin: meneekö camberit vielä hyväksyttäviin  arvoihin (= muutoskatsastus onnistuu) ko. setillä eli -30 mm madalluksella,  jos/kun säätöä ei pysty tekemään? Onhan siihen ne aftermarket puslat jotka prässäämällä saa camberit 1,5° plussalle tai miinukselle suhteessa vakioon, maksaa vaan jonkin verran ja saako edes Euroopasta?
« Viimeksi muokattu: 16.03.2017, 15:49:45 kirjoittanut anon »

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Kuinka paksuja kallistuksenvakaajia näissä ollu? Mittasin 2004 V70 ärrästä edessä noin 23,7mm ja takana 22,2mm.

IPD:ltä sais  25mm/28mm vakaajat ärrään ja 25mm/22mm perus nelivetoon
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Eli volvo s60 -08 D5 ja uutta alustaa pitäs laitella tässä joten minkälaista sarjaa? Ja vaikka -30mm madaltavaa? Ei mitään 800e bc racing coilovereita raski satsata joten minkälaista eibach/bilstein/sachs settiä ja mistä?


Tai onko 00-07vm V70 ja s60 alusta sama?
« Viimeksi muokattu: 19.03.2017, 10:17:35 kirjoittanut tsei tsei »

Poissa tumppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Katsastukseen esitettävässä suuntauspaperissa pitää kaikkien arvojen olla ns. vihreällä. Eli camber pitää olla rajoissaan, muuten ei mene läpi.


Onko tuosta kokemusta? Takapään muuterit niin rapeita, etteivät alkaneet avaamaan, koska pelkäsivät katkeavan. Ilmoittivat, että pieni heitto raja-arvoihin takana, ei haittaa :-\
Näyttäisi camber 1.42 (punaisella), 1.30 raja-arvo... Kannattaako edes yrittää leimata?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Onko tuosta kokemusta? Takapään muuterit niin rapeita, etteivät alkaneet avaamaan, koska pelkäsivät katkeavan. Ilmoittivat, että pieni heitto raja-arvoihin takana, ei haittaa :-\
Näyttäisi camber 1.42 (punaisella), 1.30 raja-arvo... Kannattaako edes yrittää leimata?
Ei kannata, ei kelpaa ellei ole rajoissaan.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa tumppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Mahtaisikohan jostain löytyä räjäytyskuva ts. mikä mutteri/pultti mahtaa olla kyseessä tuossa camber-säädössä? Mistä mahtaisi löytyä uusi - ainoastaan siniseltä vai onko tarvikkeena?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Alatukivarressa pultti jossa epäkesko prikka. Ainaki siniseltä luulis löytyvän.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa tumppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
jeps, löytyy siniseltä : 2x säätöruuvi ja puslat = 70€. Pystyy elämään tämän kanssa  ;)

Mitens vaihto: onnistuuko "pihamaalla" vai kannattaako suosiolla viedä pajalle? Siis onnistuuko tarvittaessa rälläkällä vai ahdas ja vaatii jotain kikkoja? Sorry, tyhmät kysymykset, mutta en ole vielä käynyt auton alla varmistamassa paikkoja -hiton kylmä  ;D

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Olikos kellään v70 alla tätä j specin halppis coilia?   
   
http://www.l-m-r.se/p/volvo/v70n-s60/vaghallning-303/coiloverkit-coilovers-volvo-v70n-s60-s80.html

Leima kuukauden päästä ja tarkoitus oli tiputtaa lähemmäksi maata leiman jälkeen.kesä/talvi pyörät 17tuumaisina ja ei ole tarkoitus isompia pyöriä ostella mutta alustaa tekisi puottaa reippaasti alemmaksi kesällä ja tarvittaessa talvella nostaa ylöspäin.alustan kaveriksi olisi tulossa joko uudet tukivarret,alapalloilla tai vanhoihin tukivarsiin uretaanipuslat.apurunkoon ja "poikkitukeen" tulossa uretaani palat/puslat. Tiedetään että bc racing alusta olisi tähän hyvä mutta köyhällä ei ole varaa heittää tonnia alustaan.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017, 18:01:13 kirjoittanut kilkkine »

Poissa Kalikkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
jeps, löytyy siniseltä : 2x säätöruuvi ja puslat = 70€. Pystyy elämään tämän kanssa  ;)

Mitens vaihto: onnistuuko "pihamaalla" vai kannattaako suosiolla viedä pajalle? Siis onnistuuko tarvittaessa rälläkällä vai ahdas ja vaatii jotain kikkoja? Sorry, tyhmät kysymykset, mutta en ole vielä käynyt auton alla varmistamassa paikkoja -hiton kylmä  ;D
Onnistuu iha pihallaki. Eipä oo välii vaikka irrotuksessa katkasee pultin, eikä vaadi rälläkkää, vaan vääntövoimaa vaan  :D, mutta ite raaputin ruosteet, sekä paskan pois ja liuotusta hetki ni aukes . Uutta tilalle ja pajalle säätöihin. Tuli tänään vaihettuu tuoreemmat vakiojouset ja iskarit taakse. Olipahan v......nen operaatio saada tukivarsi takas oikeelle paikalle, että pultti otti jengoille  :D
-Make-

Poissa tumppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Olipahan v......nen operaatio saada tukivarsi takas oikeelle paikalle, että pultti otti jengoille  :D

totta! Jumppasin varren ja parin tunkin kanssa aika pitkään, jotta meni jengoilleen! Asennusbisse oli ansaittu tuon jälkeen  ;)

Poissa Furi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Olikos kellään v70 alla tätä j specin halppis coilia?   
   
http://www.l-m-r.se/p/volvo/v70n-s60/vaghallning-303/coiloverkit-coilovers-volvo-v70n-s60-s80.html

Leima kuukauden päästä ja tarkoitus oli tiputtaa lähemmäksi maata leiman jälkeen.kesä/talvi pyörät 17tuumaisina ja ei ole tarkoitus isompia pyöriä ostella mutta alustaa tekisi puottaa reippaasti alemmaksi kesällä ja tarvittaessa talvella nostaa ylöspäin.alustan kaveriksi olisi tulossa joko uudet tukivarret,alapalloilla tai vanhoihin tukivarsiin uretaanipuslat.apurunkoon ja "poikkitukeen" tulossa uretaani palat/puslat. Tiedetään että bc racing alusta olisi tähän hyvä mutta köyhällä ei ole varaa heittää tonnia alustaan.

Ei ole EU-tyyppihyväksytty sarja...

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Ei ole EU-tyyppihyväksytty sarja...
Etsippä sarja, jolla olisi EU-tyyppihyväksyntä ;)

Ja, nykyään riittää ihan alustavalmistajan kirjoittama todistus alustan soveltuvuudesta ko. autoon.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Elekma  Autoracing