Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kytkin ei irrota

  • 21 Vastauksia
  • 16523 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: Kytkin ei irrota
« Vastaus #15 : 12.11.2014, 19:37:42 »
Itse koittaisin jatkaa sitä tappia vaihdelaatikossa, joka tulee kytkinhaarukan toiseen päähän, saada siten kytkinhaarukka suorempaan ja painelaakeri lähemmäs asetelmaa.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Kytkin ei irrota
« Vastaus #16 : 24.11.2014, 23:53:14 »
Itse koittaisin jatkaa sitä tappia vaihdelaatikossa, joka tulee kytkinhaarukan toiseen päähän, saada siten kytkinhaarukka suorempaan ja painelaakeri lähemmäs asetelmaa.

Tattis, näin tein ja alkoi pelittää.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Kytkin ei irrota
« Vastaus #17 : 19.10.2022, 18:02:25 »
Otsikon mukainen ongelma. Auto on -95 940 turbo, alunperin kaksoismassa vp ja M90. Orkkis kytkin toimi ihan hyvin. Sitten oli -712 SRE, orgaaninen levy ja orkkis vp, tämä setti otti melko alhaalta. Nyt on settinä ostettu teräs vp, orgaaninen jousitetty levy ja -765 SRE ja ei irrota. Kytkimen linja/letku vaihdettu teräspunosletkuun ja painelaakeri uusi orkkis.

Ensin kokeilin prikkoja haarukan pallon alle 6-11mm, enempää ei mahtunut ennen kuin haarukka ottaa kiinni kytkinkoppaan. Painelaakeri oli 11mm siirrolla kiinni asetelmassa ja työsylinteri aikalailla pohjassa. Haarukan liike jäi kai liian pieneksi, koska remmilla sai vedettyä haarukkaa niin, että irroitti. Tämän jälkeen on vielä vaihdettu pääsylinteri uuteen (vanha oli osittain rikki), shimmattu asetelmaa prikan verran ulospäin (n. 4mm->2,5mm rako, tässä kohtaa piti myös ottaa prikka pois hararukan kuulan alta, että mahtui) ja kokeiltu 20,6mm työsylineriä. Silti ei irrota, eli liikerataa ei ole tarpeeksi? Ilmattu on alipainevehkeellä ja perinteisesti, keula nostettuna rampeilla, jos sillä voi olla merkitystä.

Onko tässä jotain nyt mitä en ole tajunnut, tai ideoita mitä vielä pitäisi yrittää? Ymmärtääkseni muut ovat saaneet M90 ja 765 komboa toimimaan, mutta suurin osa kai sintterilevyllä tai bemarin laatikolla.

Poissa mikkeee7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkin ei irrota
« Vastaus #18 : 19.10.2022, 21:30:56 »
Jos painelaakerin välys on ok ja kytkinlevy tuohon vauhtipyörään oikean paksuinen (kytkimen simmaus oikein), niin tarkistaisin että kytkimen pääsylkkä menee pohjaan asti.
Aika usein on joutunut jatkamaan pääsylinterin käyttötankoa jotta sylinterin koko tilavuus on käytössä.

Otsikon mukainen ongelma.
MS-Koneistuspalvelut

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Vs: Kytkin ei irrota
« Vastaus #19 : 19.10.2022, 22:59:27 »
Otsikon mukainen ongelma. Auto on -95 940 turbo, alunperin kaksoismassa vp ja M90. Orkkis kytkin toimi ihan hyvin. Sitten oli -712 SRE, orgaaninen levy ja orkkis vp, tämä setti otti melko alhaalta. Nyt on settinä ostettu teräs vp, orgaaninen jousitetty levy ja -765 SRE ja ei irrota. Kytkimen linja/letku vaihdettu teräspunosletkuun ja painelaakeri uusi orkkis.

Ensin kokeilin prikkoja haarukan pallon alle 6-11mm, enempää ei mahtunut ennen kuin haarukka ottaa kiinni kytkinkoppaan. Painelaakeri oli 11mm siirrolla kiinni asetelmassa ja työsylinteri aikalailla pohjassa. Haarukan liike jäi kai liian pieneksi, koska remmilla sai vedettyä haarukkaa niin, että irroitti. Tämän jälkeen on vielä vaihdettu pääsylinteri uuteen (vanha oli osittain rikki), shimmattu asetelmaa prikan verran ulospäin (n. 4mm->2,5mm rako, tässä kohtaa piti myös ottaa prikka pois hararukan kuulan alta, että mahtui) ja kokeiltu 20,6mm työsylineriä. Silti ei irrota, eli liikerataa ei ole tarpeeksi? Ilmattu on alipainevehkeellä ja perinteisesti, keula nostettuna rampeilla, jos sillä voi olla merkitystä.

Onko tässä jotain nyt mitä en ole tajunnut, tai ideoita mitä vielä pitäisi yrittää? Ymmärtääkseni muut ovat saaneet M90 ja 765 komboa toimimaan, mutta suurin osa kai sintterilevyllä tai bemarin laatikolla.

Pari ajatusta...
-Kytkinhaarukka pysyy muodossaan, ei ole revennyt mistään? Tätä ei kyllä tue se, että liinalla saadaan lisää liikettä haarukkaan.
-Pääsylinteri päästää läpi jäykemmän asetelman vaatiessa lisää voimaa.

Mulla on ysissä pottapyörä ja siinä SRE-asetelma jousitetulla dieselin massalevyllä. Mikä se asetelma on, en muista numeroa (olisko 763?) . Pääsylinteri korkkasi kerran jättäen polkimen jonnekkin matkalle. Tämä asetelma vaatii vakiopolkimen vipusuhteella aivan älyttömästi voimaa. Ei meinaa polvivaivaisen polvi kestää.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2022, 23:13:40 kirjoittanut Turbo 242 »
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Kytkin ei irrota
« Vastaus #20 : 21.10.2022, 17:07:00 »
-Kytkinhaarukka pysyy muodossaan, ei ole revennyt mistään? Tätä ei kyllä tue se, että liinalla saadaan lisää liikettä haarukkaan.
-Pääsylinteri päästää läpi jäykemmän asetelman vaatiessa lisää voimaa.
Haarkka on tutkittu ja ehjä. Eikä näytä joustavan. Pääsylkkä päästi läpi uutena paineen takia, tarviketehtaalla ilmeisesti liian pienet kumit. Tämä korjaantui korjaussarjalla jossa oli paremmat kumit.
Tätäkin saa kyllä polkea ihan reippaasti. Salilla voinee keskittyä oikeaan jalkaan salilla prässissä, vasen saa oman treeninsä autossa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kytkin ei irrota
« Vastaus #21 : 21.10.2022, 21:41:41 »
Jollei muu auta, niin kytkinpaketti ja vp irti ja painaa prässissä kynsiä jotta näkee irrottaako silloinkaan. Eli onko asetelmassa vika jo uutuuttaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Futurez  Kulkukoira