Autoracing  KL-varaosat

G80 liikkeellelähtölukon toiminta & modifiointi

  • 222 Vastauksia
  • 128720 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #45 : 21.08.2012, 07:03:03 »
Täh  ;D Et kai sää nyt kemppiä siitä ole tekemässä?

vastapainon jumiin hitsaamisesta

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #46 : 21.08.2012, 07:31:25 »
Tuo vastapaino on helppo hitsata napilla kiinni.

 perän kansi auki ja pyörittellee perää ja toisella puolella siinä murikassa on aukko josta näkee ne tasauspyörästön rattaat ja toisella puolella on se lukkohässäkkä ja se vastapaino on siinä keskellä isoin osa.. painaa vaan sen painon kunnolla sinne sisään päin ja hitsinapilla kiinni.

se paino siinä kääntyy ulospäin perästä keskipakoisvoiman ansiosta ja ottaa sen lukon pois päältä.
::)
Nyt en tiiä kyllä mitä tässä haetaan mutta tuossa on nyt taas kertaalleen tuo hyvä kertomus painon jumiin hitsaamisesta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #47 : 21.08.2012, 23:35:26 »
Juu, surffailin puhelimella, niin ei kaikki näy oikein :-\ Mutta hyvä, että joku on edes yrittänyt selventää asiaa siitä. kiitos  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #48 : 23.08.2012, 01:46:30 »
Juup, mutta mites se jumiin hitsaus?
jos nyt kumminkin jonttu otettaisiin siitä painosta siivua pois ??? 

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #49 : 23.08.2012, 07:32:32 »
Itse hitsasin sen vastapainon kiinni ja lukon toiminnasta tuli pelottava. Asfaltilla piti kyllä ykkös vaihteella oikein kivasti, mutta mutkassa kakkosella kaasupohjassa kerkes kone kiertää rajottimelle ennenku lukko pamahti päälle. Tuli aika hassuja sladeja. :idiot2:

hevonen

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #50 : 23.08.2012, 11:39:45 »
Älkää nyt sitä hitsillä jumittako. Pitääkö tähän muutakin sanoa? :buck2:

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #51 : 23.08.2012, 12:46:51 »
Juuh, pitää ottaa paino pois. enkä minä sitä ollut hitsaamassakaan kiinni, näin vain, että kaveri teki niin omaansa.. josta tarina tässä.

Itse hitsasin sen vastapainon kiinni ja lukon toiminnasta tuli pelottava. Asfaltilla piti kyllä ykkös vaihteella oikein kivasti, mutta mutkassa kakkosella kaasupohjassa kerkes kone kiertää rajottimelle ennenku lukko pamahti päälle. Tuli aika hassuja sladeja. :idiot2:


Jumalan siunausta.  -H-
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012, 13:01:54 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #52 : 23.08.2012, 21:36:24 »
Juuh, pitää ottaa paino pois. enkä minä sitä ollut hitsaamassakaan kiinni, näin vain, että kaveri teki niin omaansa.. josta tarina tässä.


Jumalan siunausta.  -H-

Ei kait sillä ole mitään eroa ottaako painon pois vai hitsaako sen kiinni, sama vaikutus. Tietty jos keventää vaan painoa niin ei mene lukko päälle enään x-nopeudessa. Harvallapa se enään niin paljo tehoa on että alkaisi 100 jälkee suttaamaan vahingossa eli ei oo ees vaarallinen vaikka hitsaa / poistaa koko painon. Tuohon huonoon lukon päälle menoon tuo paino ei vaikuta mitään, pikemminkin parantaa jos jostain syystä jää jumiin "auki" asentoon.

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #53 : 24.08.2012, 16:07:00 »
Tuo lukko on vaan ärsyttävän hidas niinkuin Lankku tuolla sanoikin jo. Saa kaasulla härnätä et lähtee piirtää kahdella edes vähän mukavammin, kuin isoilla kierroksilla ja Pam- vehkeet linkkuun. tosin itsellä toimii esim soralla oikein mukavasti. Hyvä lukko ehkä juuri siihen mihin se on tarkoitettu  :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #54 : 24.08.2012, 17:48:29 »
Hyvä lukko ehkä juuri siihen mihin se on tarkoitettu  :)
Juurikin näin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

EVO8

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #55 : 24.08.2012, 18:14:30 »
Tuo lukko on vaan ärsyttävän hidas niinkuin Lankku tuolla sanoikin jo. Saa kaasulla härnätä et lähtee piirtää kahdella edes vähän mukavammin, kuin isoilla kierroksilla ja Pam- vehkeet linkkuun. tosin itsellä toimii esim soralla oikein mukavasti. Hyvä lukko ehkä juuri siihen mihin se on tarkoitettu  :)

Jos rasvat on oikeat ja lukko on kunnossa niin ei sitä tarvitse yhtään härnätä.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #56 : 24.08.2012, 21:16:43 »
Jos rasvat on oikeat ja lukko on kunnossa niin ei sitä tarvitse yhtään härnätä.

Jäin kiinni (meinasin jäädä) märälle nurmikolle omalla kartanolla. Lukko ei kytkeytynyt. Olisi tarvinnut vissiin vähän kierroksia mutta sitten olisi nurmikko ollut niiltä kohdin entinen. Tottunut liiaksi torseneihin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #57 : 24.08.2012, 21:21:51 »
Tuo lukkohan nimenomaan vaatii toisen pyörän sutimisen, ennen kuin menee lukkoon. Tästä syystä on mielestäni talviliukkailla tavattoman ärsyttävä kapistus. Omasta autosta otin pois moisen keksinnön ja laitoin tavallisen Danan kitkalukon.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #58 : 24.08.2012, 21:24:21 »
Tuo lukkohan nimenomaan vaatii toisen pyörän sutimisen, ennen kuin menee lukkoon. Tästä syystä on mielestäni talviliukkailla tavattoman ärsyttävä kapistus. Omasta autosta otin pois moisen keksinnön ja laitoin tavallisen Danan kitkalukon.


Saiskohan siihen lisättyä esijännitystä jotenkin  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

EVO8

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #59 : 24.08.2012, 22:05:38 »
Ei liene kovin ihmeellinen projekti jos ei toimi halutulla tavalla. Kohta alkaa olla tunnit täynnä ja joutunee perehtymään siihen.

Tuosta se toimintaperiaate selviää aika hyvin:

http://www.youtube.com/watch?v=tTGZOJQQBeE
« Viimeksi muokattu: 24.08.2012, 22:08:15 kirjoittanut EVO8 »

 

Samppasport  Futurez