RallyBaron  Samppasport

G80 liikkeellelähtölukon toiminta & modifiointi

  • 222 Vastauksia
  • 129070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #120 : 11.11.2014, 16:20:33 »
Njääh, eipä ollut moukalla taaskaan tuuria... 1031:hän siellä oli :-[ eipä pääse kesälläkään leikkimään kun ei lukkoa löydy...
V70 D5 -04

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #121 : 12.11.2014, 15:44:58 »
Njääh, eipä ollut moukalla taaskaan tuuria... 1031:hän siellä oli :-[ eipä pääse kesälläkään leikkimään kun ei lukkoa löydy...
Eipä se yleinen Gei80 autuaaks ois tehnykkään :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #122 : 12.11.2014, 15:48:07 »
Eipä se yleinen Gei80 autuaaks ois tehnykkään :D
Mutta parempi kuin ei mitään, ainakin automaatissa toimii hienosti kun ei veto katkea hetkeksikään (jos ei nosta kaasua :D)
Volvo PV&Duett

855_T5R

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #123 : 18.12.2014, 17:04:36 »
Mulla jos takaset ilmassa ja pyörittää kuuluu rallatus perästä.  Renkaat pyörii eri suuntiin. Samallalailla myös jos sattuu että yhellä renkaalla sutii hiljaa esim jään päällä nii kuuluu myös.

Muuten asfaltilla ja soralla hyvin kahdella piirtää. Liekkö joku kajahtanu tuolta perästä. Muuten se ei ajossa jollota tai vihellä.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #124 : 18.12.2014, 17:29:17 »
Mulla jos takaset ilmassa ja pyörittää kuuluu rallatus perästä.  Renkaat pyörii eri suuntiin. Samallalailla myös jos sattuu että yhellä renkaalla sutii hiljaa esim jään päällä nii kuuluu myös.

Muuten asfaltilla ja soralla hyvin kahdella piirtää. Liekkö joku kajahtanu tuolta perästä. Muuten se ei ajossa jollota tai vihellä.

Mulla on sama ominaisuus jos esim lumella sutii vähän siinä 30km/h:n kohilla nii hirmu roklatusta pittää ,mutta muuten ei piä ylimääräsiä ääniä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #125 : 12.01.2015, 21:47:21 »
Luin koko topicin. Kerrataan vielä millaisia mielipiteitä tulee. Tarkoitus modifioida tuota lukon toimintaa, teenkö turbobricksin ohjeella poistamalla puntin vai lisäänkö tuon peltilipareen? Mikä olisi hyvä rakotulkin levy paksuus?  :)
they're boxy but they're good
-164e

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #126 : 12.01.2015, 23:44:31 »
Jos tuon modin tekee, ei se täällä ollut ainakaan pitkä ikäinen.. Yksi kitkalevy, hammaspyörästä neljäsosa hampaista jne jne...

Talvella toimii, ei suositella kesällä.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #127 : 13.01.2015, 21:37:15 »
Päädyin bricksin linkin ratkaisuun kun kerran koko limppu oli pöydällä ja odottaa asennusta avoimen tilalle, tuli putsattu ja tutkittua rakenne kunnolla, hyvältä näytti. Vähän ehkä offtopic, vetarit oli näköjee joitain millejä lyhyemmät boorien päistä g80 murikalla kuin avoimen perän, pitää siis vaihtaa vetarit myös akseliputkeen. (en alkanut vaihtaa koko akseliputkea käyttikseen kun olis tehny mieli vaihtaa puslatki kuitenki ja tarkoitus vaihtaa työajan jälkee ja mennä aamulla töihin)  ;D eli vaihtoon menee siis vetarit ja murikka. välitys oli eri joten lautaspyörä vaihtuu tuohon paikalla olevaan, päteekö tässäkin volvon yleiset toleranssit että ei joutuisi shimmaa mitään vaan aikalailla BOLT-ON? Stefat ja pyöränlaakerit vaihtuu kyllä samalla, murikan laakerit menee vanhoilla.
they're boxy but they're good
-164e

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #128 : 14.01.2015, 17:40:59 »
Päädyin bricksin linkin ratkaisuun kun kerran koko limppu oli pöydällä ja odottaa asennusta avoimen tilalle, tuli putsattu ja tutkittua rakenne kunnolla, hyvältä näytti. Vähän ehkä offtopic, vetarit oli näköjee joitain millejä lyhyemmät boorien päistä g80 murikalla kuin avoimen perän, pitää siis vaihtaa vetarit myös akseliputkeen. (en alkanut vaihtaa koko akseliputkea käyttikseen kun olis tehny mieli vaihtaa puslatki kuitenki ja tarkoitus vaihtaa työajan jälkee ja mennä aamulla töihin)  ;D eli vaihtoon menee siis vetarit ja murikka. välitys oli eri joten lautaspyörä vaihtuu tuohon paikalla olevaan, päteekö tässäkin volvon yleiset toleranssit että ei joutuisi shimmaa mitään vaan aikalailla BOLT-ON? Stefat ja pyöränlaakerit vaihtuu kyllä samalla, murikan laakerit menee vanhoilla.
Hyvin pelaa. Eli operaatio takana päin. Vaihtoon meni siis murikka ja vetarit sekä pyörän laakerit stefoineen. Öljyksi lorautin raskaankaluston kamat. Vähän ylitäyttöä perä ylhäällä niin hyvä tulee. Ei pidä mitään ääniä, välityksessä pienen pieni välys. Aika paljon ahdistavempi oli pyöritellä vetareista kuin avointa, hakee paikkansa? =DD ei vaiskaan kai se hyvä on
they're boxy but they're good
-164e

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #129 : 01.02.2015, 21:26:10 »
Nyt 3-4vkoa käytössä ollut. Erittäin liukkaalla, nastattomilla renkailla ei tapahdu mitään liikkelle lähtiessä. Toinen pyörä sutii ja runtuu on annettu niin paljo ku hiukanki kärsii antaa (varmaa liikaakin) mut toinen pyörä vaan surraa.. Käkkärin kans autettaessa pärisee kovin et koittaa ottaa kiinni. Siinä kynnen ja pyörijän kosketuksessa jotai häikkää siis, onkoha kulunut pyöreeks?? Toimii kyllä jos on perus hangessa loskassa, mut jäällä tosi surkee.. Pitää myös kun on kunnon veto pääl eli jos lipee urasta pois ja toine pyörä pitäväl ni pitää kyl nii et voima loppuu.. Täytyy avata taas ja tutkii.
they're boxy but they're good
-164e

855_T5R

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #130 : 01.02.2015, 22:15:50 »
Nyt 3-4vkoa käytössä ollut. Erittäin liukkaalla, nastattomilla renkailla ei tapahdu mitään liikkelle lähtiessä. Toinen pyörä sutii ja runtuu on annettu niin paljo ku hiukanki kärsii antaa (varmaa liikaakin) mut toinen pyörä vaan surraa.. Käkkärin kans autettaessa pärisee kovin et koittaa ottaa kiinni. Siinä kynnen ja pyörijän kosketuksessa jotai häikkää siis, onkoha kulunut pyöreeks?? Toimii kyllä jos on perus hangessa loskassa, mut jäällä tosi surkee.. Pitää myös kun on kunnon veto pääl eli jos lipee urasta pois ja toine pyörä pitäväl ni pitää kyl nii et voima loppuu.. Täytyy avata taas ja tutkii.
Tommonen surkee se on mullakin jäällä :D

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #131 : 01.02.2015, 22:55:24 »
Teillä on perät paskana.

Ysifarkku oli paskoilla renkailla jopa hanakka puskemaan kierolle jäälle liipatuissa risteyksissä. Vaikka kuinka nätisti yritti automaatilla liikkeelle, pyörähti toinen ratas tyhjää, jolloin lukko päälle ja sitten pyrki suoraan kun ei ollut ohjaavillakaan pitoa.

Eli kurvat mentiin kuin kemppilukolla ihan olosuhteiden pakosta...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #132 : 01.02.2015, 23:07:32 »
Teillä on perät paskana.

Ysifarkku oli paskoilla renkailla jopa hanakka puskemaan kierolle jäälle liipatuissa risteyksissä. Vaikka kuinka nätisti yritti automaatilla liikkeelle, pyörähti toinen ratas tyhjää, jolloin lukko päälle ja sitten pyrki suoraan kun ei ollut ohjaavillakaan pitoa.

Eli kurvat mentiin kuin kemppilukolla ihan olosuhteiden pakosta...

Kun kerran tiedät noin, mitä sieltä on paskana? Oletko perehtynyt tuohon "lukon" toimintaan? Ite veikkaisin että siinä kynnen ja hyrrän toiminnassa jotain hämärää, kun asentaessa se pelasi kuin unelma.
they're boxy but they're good
-164e

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #133 : 01.02.2015, 23:21:39 »
Sitä en osaa sanoa, tarkoitin vain ettei mikään rallatus tai roklatus tai toimimattomuus tosiliukkaalla ole normaalia tuolla perällä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #134 : 02.02.2015, 15:08:50 »
Noniin. Koppa oli auki.. Hyrrästä puuttui puolet ja isommasta lukkokehästä pari piikkiä  :buck2: Kaavin kuorien sisältä jonkin verran metallinpaloja. Täytyy ottaa viikonlopuksi murikka pois taas ja hitsata jumiin että on koko ajan lukko päällä. Saa sitten kertoa kuinka kauan kitkalevyt kesti  :2funny: Kolme viikkoa kesti siis tuolla briksin mukaisella muokkauksella. Ei taida tykätä piikit kun napppaa kiinni 80km/h..
they're boxy but they're good
-164e

 

Samppasport  Futurez