Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 D24TIC '87 #backto90's

  • 157 Vastauksia
  • 77574 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Missäspäin maailmaa sinä tätä ruususta korjailet? Ihan identtinen talliosake -mesta mitä kaverilla jyväskylässä. :o

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Tämän taisin bongata eilen illalla. T. Mustan s60 kuski. :) siisti kampe vaikkei nestettä putkissa ollukkaa.. ;D

Edit. Suosittelen kuvat.fi palvelua. Maksullinen, mutta edullinen ja toimii.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Ylivieskassahan minä tätä puunailen :) Taitaa olla samat rakennuttajat tällä hallilla kun sillä joka on Jyväskylässä, ainakin näin tarina kertoopi :D
Hyvinkin mahdollista että bongailit! Komea Volvo sullakin  :hello: Niissä putkissa olis vähän liikaa tilavuutta vedellä täytettäväksi :D

Tuli tosiaan tuossa ennen lauantaita fiksailtua etukaaret, takakontinluukku sekä helmat kuntoon. Noista aiemmista kuvista poiketen päätinkin maalata koko etulokasuojien alareunat, enkä tehdä tuollaista tökerön näköistä paikkamaalausratkaisua :) kuskinpuoleiseen lokasuojaan löysin myös parempikuntoisen alalistan, joten sen vaihdoin samalla.

Maajohdolle löytyi tosiaan hyvä paikka oikeanpuolen iskaritolpan päältä, jossa oli sopivasti 8mm kierteet kuin maajohdolle tarkoitettuna :D Nyt moottori on siis maadoitettu kahdella johdolla ja hyvin toimii :) Jäähdytysnesteet vaihdoin kanssa kun oli melko lähellä nollaa pakkaskesto, myös perus ajoonlähtötarkistukset tein ja saatoin lisätä jopa hieman öljyä. Nostelin rengastelineistä vielä yhden kesärengassatsin alas ja pyöräytin paikoilleen niin sai vielä komeahkoilla vanteilla miittiä pitää  :pomo: Myös oikeassa takaovessa on nyt parempikuntoinen kromilista..

Kun maalaustyöt oltiin saatu päätökseen sekä maalipinnan appelsiinipintaan silmät jotenkin tottui, asentelin vielä merkkien lisäksi hirvitarrat lokasuojiin, puunailin vielä konehuoneen ja ovenvälit viimeisen päälle puhtaiksi, sekä sisustan myös imuroin ja pyyhin enimmät pölyt.
Laseihin käytin muuten Autoglymin Aquavax(?) nimistä ikkunavahaa, pakko sanoa että toimii kyllä. Lopuksi Autoglymin Bumbercarella puskurit, tiivisteet, takalasinritilä sekä muut mustat osat. Maalipinnalle ja vanteisiin ensin kerros Autoglymin punaista, ja päälle Collinite 915..

Nyt auto on tosiaan toiminut ihan moitteetta, tuolloin lauantaina tosiaan vaihdoin vielä jäähdytysnesteet uusiin jotka eivät ihan hetimiten ole jäässä. Vielä muuten mennään kesärenkailla, pitäisi jo pikkuhiljaa alkaa miettimään että mitkä renkaat alle nakkaa :)

Lopuksi vielä aikamoinen kuvapläjäys puhtaasta autosta, maalausvaiheessa ei hirveästi kuvattavaa ollut, ja saattaahan se olla kiva välillä puunattua autoakin katsella :) Vaivauduin ottamaan jopa sisätiloista muutaman kuvan, kun niistä on pieni vajaus tässä topicissa ollut, olkaapa hyvä  :hello:












Vielä lopuksi yhteiskuva tuon toisen 200-sarjalaiseni kanssa..

« Viimeksi muokattu: 28.10.2015, 20:05:04 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
ei oo pahaa sanaa sanottavana,  O0 O0 O0 O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Lienee sama farmari joka oli Weteraanikonepäivillä näytillä. Tovin aikaa piti kierrellä ja ihailla  ;)
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Hienoa jälkeä. Mukava projekti seurata.
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Suuret kiitokset  :hello: Jeps, sama autohan se on jota sielläkin kävin ulkoiluttamassa :)

Deeku pelannut mahtavasti, kohtapuoliin pitää alkaa katsastusta varten käymään autoa tarkemmin läpi, jospa kerrankin menisi katsastus kehujen kanssa :)
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Lisävaloista nappasin keskimmäisen pois katsastusta varten ja otin lopuilta parkkipolttimoiden liittimet irti. Tein myös reikänauhasta pikapika tuet valoille ja suuntasin valot ihan vaan varmuuden vuoksi. Toinen homma jonka tein oli vaihtaa takasumuvaloon 21w poltin, ja ottaa toinen puoli pois käytöstä. Lisäsin myös merkkivalon paikalleen katkaisijaan. Sitä kun ei ole siinä ollut kun on koko alarivi polttimoita täynnä.

Päästöt kävin Nivalan Ammattiopistolla polkemassa, keskiarvo ensimmäisellä polkaisulla syöttöjen laskemisen jälkeen 1,39.

Tänään kävin sitten näyttämässä autoa leimasedälle ja hylkyhän sieltä napsahti  :hello:
Käsijarru ei ottanut oikealta puolelta lainkaan
Vasemmanpuolenn takatukivarsi oli tutusti siitä kallistuksenvakaajan kiinnityksen kohdalta lahonnut..

Meni katsastus niinkuin pitikin, mitä nyt taas joutui pakkivalojen liittimen asentamaan takaisin vaihdelaatikkoon samalla kun katsuri tutki pohjaa :D  Nyt ei muutakuin tukivarren vaihtoon ja käsijarrun vian ihmettelyyn  :hello: :hello: :hello:

ps. Tuli muuten kehut katsurilta, ei auton suhteen vaan koska kuulemma todella harvinaista että mun autoa oon leimaamassa muulloin kun viimetingassa viimeisenä päivänä kun leima loppuu  :hello:
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's
« Vastaus #143 : 29.12.2015, 20:24:31 »
Taas hetki vierähtänyt ilman postausta kun aika meinannut olla vähän kortilla :D Katsastus suoritettiin siis kunnialla loppuun uusintanäytöllä.
Toki homma vähän laajeni siitä alkuperäisestä suunnitelmasta vaihtaa vähän käytetty tukivarsi ruostuneen kuskinpuolen tukivarren tilalle...
Kaverilta ostin hyväkuntoisen tukivarren, käytin sen puhalluksessa ja varmuuden vuoksi hitsautin saumat uusiksi ammattihitsarilla kun olivat vähän epämääräisen näköiset. Sitten päästiin purkuhommiin ja homma aloitettiin nostamalla perä pukkien päälle ja kuumalla vedellä ja liuotinputsilla kunnon pesu, tukivarsi irti ja kyllähän se olikin aika vaihtaa kun oli monesta kohtaa ruostunut puhki :D Samalla tuli muutenkin hiukan kunnostettua tuota takapäätä hiomalla pintaruosteet pois ja massaamalla auton takaosa ja helmat.. Jousien alta löytyy tästälähtien ihan käyttämättömät jääkiekot toimittamassa kumien virkaa, koska entiset kiekot alkoivat olemaan jo hiukan loppu.. Jokaiselle irroitetulle osalle vielä ruosteista hionta, uusi maali päälle ja uusilla pulteilla kasaan. (Kuparitahnaa unohtamatta) Eipähän vaivautunut katsastusmies enään koputtelemaan tukivarsia :) Avasin myös perän läheisyydessä roikkuvat huohotinletkut kun olivat täynnä alustamassaa.. Talvivanteisiin nakkasin 940 Classicin pölykapselit kun tuli sellainen hommattua projektiksi, eikä se niitä pihalla seisoessaan tarvi  8)

Käsijarru korjautui pelkästään vaijerinvaihdolla, käytin kuitenkin varalta molemmanpuolen jarrut auki ja putsasin ja rasvasin ne..

Joulun aikaan pääsin kuskailemaan joulupukkia, ja yksi joulukuusikin tuli rahtailtua paikasta a paikkaan b  :hello:

Nyt viimepäivinä laitoin sitten keskimmäisen lisävalonkin takaisin kiinni, ja laittelin takavaloista taas koko rivin palamaan :) Sai auto muutenkin pikaisen puunauskäsittelyn perusteellisella pesulla ja maalipinta sai päälleen Autoglymin punaisen, ja sen päälle Colliniten 915. Mustiin osiin bumber carea.. Vänkärin ajovalon käytin myös auki kun oli vähän päässyt kosteutta lasin sisäpuolelle. 619tkm pyörähti justiinsa mittariin.

Tässä vielä parit kuvat jotka varmaan selventää tuota sekavaa tekstiä..

Tässä niinsanottu lähtötilanne, tosin uusi tukivarsi jo paikallaan ja kallistuksenvakaaja irti..


Ihan hyvästä syystä tuo hylky kyllä tuli kun kattoo vanhaa tukivartta, ois voinu mennä minä hetkenä vaan poikki..


Pesu, kuivaus, ruosteiden hionta ja ensimmäinen kerros massaa.


Takaosa kasassa uudelta näyttävien osien kera  8)


Sitten muutama talvinen kuva, ongelmia huoranportaiden kanssa ja kuusenkuljetusta





Ajovalon käytin tosiaan irti ja koitin asennella tiivisteen paremmin.. Työalustana tietysti kauan odotetut Titanit, soodapuhallukseen ja maalaukseen ovat tässä joskus menossa.


Sitten puunauksen jälkeen pari huonolaatuista kuvaa..


« Viimeksi muokattu: 29.12.2015, 20:27:07 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa A-j-P

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 391
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's
« Vastaus #144 : 29.12.2015, 20:35:22 »
Hyvältä näyttää värkkäilyt! O0 Pitäs tulla joku päivä käymään teidän hallilla ihmettelee ja jorisee...
V70 D5 2002

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's
« Vastaus #145 : 29.12.2015, 20:54:31 »
Tuo takalasin ritilä on ihan yhtä ihana talvella ku kattokaiteet farkussa :D Kummistakaan ei oo ku haittaa...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's
« Vastaus #146 : 15.06.2016, 19:53:59 »
Noooo, eipä sillä hirveämmin oo tullut tässä puolenvuoden aikana ajeltua kun intissä oon ollut :) Huomenna reserviin, joten pääsee taas autoharrastusta jatkamaan  S*

Muuten pelannut nämä harvat ajot mallikkaasti, mutta Motonetistä hankittu lämmityslaitteen hana päätti haljeta keskeltä kahtia, joten jouduin uuden hommaamaan... Uudessa toki pieni ero ja nyt lämmityslaitteen lämmönsäätö tapahtuu päinvastaisesti, kun kääntää vivun kylmälle, tulee kuumaa ja toisinpäin.

Päätin tuosa eräs viikonloppu lähteä käymään Rovaniemellä mutkan, autolla kun on hieman nopeammin takaisin kotona kuin lomabussilla, ja saisi matkallakin asioita hoidettua. Noooh Ylivieskasta lähtiessä Vihannin kohdalla alkoi perästä kuulumaan vähintäänkin hälyttävää rohinaa ja kolinaa, erityisesti moottorijarrutuksessa. Parikertaa pysähdyin ja tarkistin ettei mikään ole auton alta irti. Oulun kupeessa oleva autokorjaamo osoitti hyvää asiakaspalvelua, vaikka kello oli jo hieman yli viisi, joten käytettiin Volvoa nosturilla ja tarkistettiin peräöljyt, öljyä oli tarpeeksi mutta öljy oli muuttunut harmaaksi ja oli täynnä metallisilppua.. Perä alkaa siis pikkuhiljaa antautumaan jo näillä kilometreillä. Päätin kuitenkin jatkaa matkaa Rovaniemelle, ja selvisin sieltä kunnialla takaisinkin  8)
Auto siis liikkuu omin voimin mutta perä pitää pahaa ääntä joten se pitäisi ensitilassa vaihtaa parempaan.

Saattaa olla että voisin tästä pikkuhiljaa alkaa luopumaankin, näin n. viiden yhteisen vuoden jälkeen  :idiot2: Tosin turbomittarit, takalasinritilän ja ainakin lisävalot jättäisin itselleni tulevia projekteja ajatellen. Tästä jollekulle hyvä turbodeeku :)
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's myyntiaikeita??
« Vastaus #147 : 16.06.2016, 12:57:57 »
Tässä on varmaankin avoin perä? Mulla oli joskus ristitappi lähtenyt liikenteeseen, piti kolinaa moottorijarrutuksissa.



242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's myyntiaikeita??
« Vastaus #148 : 18.06.2016, 13:26:17 »
Joo avoin perä on. Vähän on sulla pikkurattaat saanu siipeensä :D Pitää koittaa vähemmän ajettu perä löytää tuohon kun nykyinen niin väljäkin ettei siitä taida olla kun romuraudaksi
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's
« Vastaus #149 : 26.07.2017, 20:40:41 »
Jahas... Ompa hieno homma kun Photobucket on muuttanu sääntöjään ja nyt on projektitopikista kaikki kuvat hukassa...  :nohnoh Onneksi en oo ainoa, mutta harmittaahan tuo. Mun Photobucket librarystä ainakin noita pystyy selaamaan jos jotain kiinnostaa nähdä mitä sitä on rassattu menemään :) http://s1215.photobucket.com/user/Jusbooo/library/Volvo%20240%20D24%201987
« Viimeksi muokattu: 10.10.2017, 22:36:47 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

 

RallyBaron  Samppasport