Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: SuperVolvo - 18.06.2019, 20:21:14

Otsikko: 740 b230e käynnistyy huonosti lämpimänä, pätkii ja paukkuu
Kirjoitti: SuperVolvo - 18.06.2019, 20:21:14
Eli iteltä löytyis tollanen 740 b230e koneella vuosimallia 87 ja vikana on että "puolikuumana" eli kun on seissyt joku +15min niin ei suostu lähtemään käyntiin vaan saa sahata ja sahata mutta kun ottaa ilmanputsarin irti ja suihkuttaa sieltä start sprayta ja pitää kaasun pohjassa niin lähtee juuri ja juuri käyntiin. Mnta tuntia seistyään eli kum kone kylmä niin lähtee hiukan kaasua painamalla käyntiin nätisti.

Nyt myös ilmestyi vika että kun vauhdissa (ihan parkkipaikka nopeuksista motari nopeuksiin) kääntää vasemmalle niin alkaa pätkiä ihan huolella ja paukkuu kovempaa kuin turbo supra XDD Aikasemmin oli vikana että pätki ennen 2000rpm kiihdyttäessä ja tasakaasulla mutta lähti tulppien vaihdolla.

Mistä mahtaisi johtua? Vaihdettuja osia ovat tulpanjohdot myös virranjakajan ja puolan välinen johto, tulpat, sytytyspääteaste, puola, bensansuodatin sekä bensapumpun rele
Otsikko: Vs: 740 b230e käynnistyy huonosti lämpimänä, pätkii ja paukkuu
Kirjoitti: TVS - 19.06.2019, 22:57:51
Vajaalämpöisen hankala startti on k-jetin omituisuus, lähtee melko hyvällä todennäkösyydellä kaasu pohjassa starttaamalla ihan ok käyntiin. Uusimalla suuttimet voi helpottaa, itelläni homma pelasi hyvin ehkä vuoden uusilla suuttimilla ja sitten ilmiö palasi, semmosta oli uusien boschien laatu... Lähteekö hyvin jos huilaa vaikka 2 min?

Pätkiminen lienee esim virranjakajan hall-anturin johdotuksessa oleva vika, tai muu vastaava johtosarjaongelma.
Otsikko: Vs: 740 b230e käynnistyy huonosti lämpimänä, pätkii ja paukkuu
Kirjoitti: SuperVolvo - 21.06.2019, 20:28:03
Juu toi vasemmalle käännyttäessä pätkiminen katos tänään yhtä mystisesti kuin oli tullutkin....lienee hyvä silti katsoa vähän johdotuksia tarkemmin läpi vaikka vian ollessa "päällä" johtoja koitin liikutella eikä vaikutusta ollit asiaan....

Tuosta käynnistyksestä lämpimänä. Olen kyllä kokeillut käynnistää kaasupohjassa kuin myös muissakin asennoissa ja ilman eikä vaikutusta ole ollut. Myös tuota huilitaukoa olen kokeillut tuloksetta. Voisiko imusarjan alla oleva metallinen "laatikko" ilmeisesti ohjauspaineen säädin johon tulee kaksi bensalinjaa toinen ainakin määräjakajalta sekä liittimellä varustettu sähköjohto jossa on kaksi karvaa niin vaikuttaa tähän käynnistymiseen? Vissiin taitaa olla sisällä vastus joten johtoa pitkin ei pitäisikään tulla sähköä?

Myös olen miettinyt että voiko vikaan vaikuttaa tuo paineen varaaja joka on suunnilleen kuskin penkin alla pohjassa?

Miten näitä kannattaisi lähestyä ja mitä kannattaisi ottaa huomioon ja silleen?

EDIT: vastus mitattu tuosta metalli "laatikosta" ja oli 18 pilkku jotain ohmia hetken aikaa jäähtyneellä koneella eli vissiin ok? 

Lueskelin että tässä k-jetin järjestelmässä on tuo paineenvaraaja joka on kuskinpenkin alla pohjassa niin voiko se vaikuttaa tuohon käynnistymiseen?


Ja mistäs noita suuttimia saisi uusia ja onko tietoo että mitkä on tän vakio suuttimet