Kulkukoira  Proturbo

Ristus Garage: S40 Racing

  • 383 Vastauksia
  • 59979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #375 : 22.03.2024, 11:01:39 »
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13553
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #376 : 22.03.2024, 13:00:47 »
Kiitti. Onko sulla mitään selvää kuvaa otettuna, miten pumppu tulee tohon viritelmään kiinni?
Mä voisin tehä kuvauksen, mulla on vielä tuo varren lyhennys tekemättä.

Siinä on tuossa karassa kolmen pumpun pantakiinnitys malli ja letkut menee jalkaan keskitettyyn "kalleriaan" minä otan kuvaa miten se toimii
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #377 : 22.03.2024, 14:18:32 »
Mä voisin tehä kuvauksen, mulla on vielä tuo varren lyhennys tekemättä.

Siinä on tuossa karassa kolmen pumpun pantakiinnitys malli ja letkut menee jalkaan keskitettyyn "kalleriaan" minä otan kuvaa miten se toimii

Eli pumput tuohon karaan kiinni siis. Näin ymmärsin siis. Eikö tohon jotain "alusastiaa" kannattaisi tehdä, kun tankki menee tyhjemmäksi, niin ei ala hörimään tyhjiä, vähän kuin vakiossa on? 
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13553
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #378 : 22.03.2024, 14:33:40 »
Eli pumput tuohon karaan kiinni siis. Näin ymmärsin siis. Eikö tohon jotain "alusastiaa" kannattaisi tehdä, kun tankki menee tyhjemmäksi, niin ei ala hörimään tyhjiä, vähän kuin vakiossa on?
Pumput tulee karaan juu. sitä olen miettinyt, myös vaahdon lisäämistä tankkiin. tankissahan on painauma pohjassa tässä kohden mutta se on vain sen millin pari. pitää tutkia aihetta vielä enemmän... ei mulla ole vielä oikeeta pumppuakaan hankittuna.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13553
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #379 : 23.03.2024, 12:07:53 »
Tässä vähän (toivottavasti) selventäviä kuvia tuosta hangarista.

tämä siis se kara johon pumput tulee kiinni, S/V40:n tankkiin tämä on liian pitkä ja tätä tarttee lyhentää oliko nyt kokonais pituus saa olal vain 17cm jos sitäkään, tarkoittaa että sen lisäksi että katkaisen pitää tuota mutteri osaa sorvata pyöreäksi jonkun verran että tuon kiinnitus kolmion saa ylemmäs.



Tässä sitten esimerkki kuva kuinka pumppu tulee kiinni, tämä on vakio pumppu, tarttee pienempi pumppu hommata minun itelle.... modernit on lyhempiä ja tehokkaampia joten menee tuohon nätisti.



sit huono kuva miten se yhdistyy kanteen



tuo on mukanatullut kovamuovi putki, mulla on tarkotus kumiletku laittaa tohon että pumpun saa mahtumaan, tuo mihin putken syöttö menee on yhteinen tila joten kaksi muuta porttia pitää tulpata, ite meinasin laittaa kahden muun nipan letkut vain yhteen. tai sit ostan an-tulpat ehkä fiksumpi ne an-tulpat.

Tästä alta näkee syöttö kanavat, ylhäällä klo 11 on paluuportti ja sitten klo 3 kohdalla on virta läpivientien paikat.



Tästä näkee kuinka väkivaltaisesti muokkasin tankkia, en ole huolissani jos tämä ei toimi mulla on toinen tankki ullakolla vielä. mutta tässä näkee että kuumailmapuhaltimen avulla painoin tankin pokkausta sisään että sain tämän lautasen mahtymaan. ihanne koko olisi noin 170mm lautanen niin menisi vakion tasaselle.



Alla on vastakappale jossa kierteet joka tiivistää tuon tankin tähän kokonaisuuteen, toivottavasti.



Auttoiko tämä ymmärtämään tuota pakettia millainen se on ja kuinka sen meinasin saada toimimaan. Tämäkään ei ole vielä valmis paljon on säätöä tässä, meinaan laittaa suodattimen vakio suodattimen tilalle kuten on alkuperäinenkin ja meinaan sellaisen koho tasoanturin jotenkin saada asennettua huohottimen koloon että tiedän onko bensaa vai ei.

S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #380 : 25.03.2024, 11:35:30 »
Kiitos, tämä selvensi.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13553
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #381 : 06.05.2024, 19:43:57 »
Tässä pähkinyt pääni puhki että onko se ihan pakko laittaa se 15x15 3mm vahvike laatta takatolpan ympärille nykysäädöksillä kun se tolppa on kaksin tai kolmin kertanen pelti ja kokonaisuus 4-5mm nistä mittailee. Tämä siis kysymys että saan häkin ikinä leimaan. jos se on pakollinen niin minun on pakko joku laatikko rakentaa siihen ja se minusta ei kylä ainakaan vahvista rakennetta.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13553
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #382 : 07.05.2024, 19:05:28 »
Tulkitsenko tätä oikein TRAFICOM/194495/03.04.03.00/2019 ja tuossa mainitaan noin kun korostan eli neljästä pisteestä edestä ja pääkaari siinä on 4 kohtaa, ja jos hitsaan taka tuet suoraan takatolppaan se on OK?? vai onko tää asemakohtaine toivotaan toivotaan?

Pienen virheen huomasin tehneeni... poraillut vain 8mm reijät jo kairataan ne isommiksi.. mutta kun olen tehnyt korotus laatikot kaarille ja se materiaali on 3mm niin kelpaako se tuoksi molemmin puolin vai saanko vetää pulteilla ja hitsata laput kiinni, niin kun hitsaan, mutta onko se silloin riittävä trafficomin mielestä... AKK olis tyytyväinen...

Lainaus
3.6 Turvakaaren tai turvakehikon asentaminen
Ajoneuvon sisälle saa asentaa turvakaaren tai turvakehikon, joka ei haittaa ajoneuvossa olevien passiivisten turvavarusteiden toimintaa onnettomuustilanteessa eikä
kohtuuttomasti haittaa ajoneuvosta poistumista.
Turvakaaren ja turvakehikon pääkaaren tulee koostua yhtenäisestä putkesta, johon
liitetään muut tarvittavat putket yhtenäisellä saumalla hitsaamalla.
Turvakaari tai turvakehikko tulee kiinnittää ajoneuvon runkoon hitsaamalla tai itsekantavan korin pohjalevyyn vähintään neljästä pisteestä vähintään neljällä halkaisijaltaan 10 millimetrin ja lujuusluokaltaan 8.8 läpipultilla, jolloin tulee käyttää vähintään 3 millimetriä paksuja kooltaan 150x150 millimetriä olevia teräksisiä vahvikelevyjä pohjalevyn molemmin puolin. Turvakaaren tai turvakehikon putket tulee liittää pohjalevyn sisäpuolella käytettävään vahvikelevyyn yhtenäisellä saumalla hitsaamalla.
Kohdat, joissa kuljettaja tai matkustaja voi ajon aikana olla kontaktissa turvakaaren
tai -kehikon putkeen, tulee pehmustaa vähintään 5 millimetrin paksuisella pehmusteella.
Muun kuin alkuperäisen mukaisen turvakaaren on oltava vähintään 42 millimetriä
paksua ja vähintään 3 millimetriä seinämävahvuudella olevaa profiililtaan pyöreää
materiaaliltaan kylmävedettyä, saumatonta teräsputkea tai lujuudeltaan vastaavaa
putkea. Turvakaari tulee olla varustettu vähintään yhdellä ajoneuvon pituussuunnassa symmetrisesti sijoitetulla pääkaaren (kuva 1, A) ylävaakaputkeen kiinnitetyllä
takavinotuella (kuva 1, D) ja pääkaareen pystyputkiin vaakaputken (kuva 1, B) korkeudelle kiinnitetyillä etuvinotuilla (kuva 1, C), jotka ulottuvat koko oviaukon pituudelle. Turvakaaren korkeuden kuljettajan istuimen istuinpinnasta on oltava vähintään 850 millimetriä (kuva 2).

Kuva 1: turvakaari.
Kuva 2: turvakaaren sivuprojektio.
Turvakaaren sijasta voidaan hyväksyä turvakehikko, jonka pitää täyttää vähintään
edellä turvakaarelle määrätyt vaatimukset.

lähde tässä https://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/normi/454001/46612 ja https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/Auton_ja_sen_peravaunun_rakenteen_muuttaminen%20alkuper%C3%A4inen%20294495.pdf
« Viimeksi muokattu: 07.05.2024, 19:07:13 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: Ristus Garage: S40 Racing
« Vastaus #383 : 07.05.2024, 19:50:47 »
Ite tulkitsisin tuon niin, että lappuja ei tarvitisi hitsata ollenkaan  :idiot2:
Eli vähän niinkuin tämä AKK kuva istuimen pohjakiinnityksestä:

Traficom ei oikein tuossa tosiaan tunnista niitä korokkeita, väittäisin sen kyllä kelpaavan tuoksi sisäpuolen levyksi, mutta pultti tarttis silti mennä pohjasta läpi...
M8 oli näemmä AKK vaade ja siellä sitten taas vaaditaan se levyn hitsaaminen pulttien lisäksi (mutta pultteja vähemmän  ;D).
Kehikon tulee neljästä kohtaa olla pohjalevyssä, eli pääkaari x2 ja etukaaret x2, takatuet voi sitten tosiaan olla vaikka takatolpissa.

 

Futurez  Kulkukoira