RallyBaron  Samppasport

Kärjetön sytytys B18:lle?

  • 77 Vastauksia
  • 50953 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #15 : 02.10.2011, 20:50:35 »
Saiskohan b200e:n kärjettömästä sytkästä tehtyä b20:een?

Kävisköhän sisuskalut b20:n jakajaan..?
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 20:55:32 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #16 : 02.10.2011, 21:00:44 »
Mä laitoin joskus tommosen sytkän 142 , ja pelasi hienosti
Eli http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf
sivu 36
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #17 : 23.04.2012, 00:00:41 »
Saiskohan b200e:n kärjettömästä sytkästä tehtyä b20:een?

Kävisköhän sisuskalut b20:n jakajaan..?

Samaa asiaa pähkäilin, molemmat jakajat kun löytyi tallista. Tappikoneen jakajasta pitää akselilta ne kärkien avaajanystyrät sorvata tasaseks ja tehdä vaikka rälläkällä akseliin pieni ura niin sopii vinokoneen jakajasta kärjettömän hilut. Voi olla että jakajan runkoon joutuu paria reikää vähän suurentamaan.

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vl:
« Vastaus #18 : 23.04.2012, 07:08:44 »
Olikos se millainen homma,jos haluaa laittaa saabista(900 vai 9000?) jakajan tappikoneeseen?jotain paikkoja piti sorvata tms??
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #19 : 26.06.2012, 22:45:22 »
Laitetaas tähän samaan.. 140-sarjalaisten ruiskujen yhteydessä on kuulemma ollu alunperin kärjetöntä jakajaa.. Onko tämä missä mallissa, b20e, b20f? ja vuosimalli?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #20 : 27.06.2012, 09:24:57 »
Laitetaas tähän samaan.. 140-sarjalaisten ruiskujen yhteydessä on kuulemma ollu alunperin kärjetöntä jakajaa.. Onko tämä missä mallissa, b20e, b20f? ja vuosimalli?
Taitaa olla helpompi löytää rehellinen poliitikko, kuin (toimiva) orggis kärjetön jakaja :2funny:
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #21 : 27.06.2012, 16:52:45 »
Taitaa olla helpompi löytää rehellinen poliitikko, kuin (toimiva) orggis kärjetön jakaja :2funny:

Ei kun tossa pitäs yks 144 ruisku hakea niin aattelin että voiskohan siinä olla kärjetön sytkä.. Mut sittehän sen näkee.. Ja miks se ei vois toimia, toimiihan nuo saman ikäiset ja vanhemmat kärjellisetkin..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #22 : 27.06.2012, 16:53:49 »
Ei kun tossa pitäs yks 144 ruisku hakea niin aattelin että voiskohan siinä olla kärjetön sytkä.. Mut sittehän sen näkee.. Ja miks se ei vois toimia, toimiihan nuo saman ikäiset ja vanhemmat kärjellisetkin..

Veikkaappa kaks kertaa minkä takia kärjellinen toimii varmemmin vuosikymmenien jälkeen kun kärjetön,
jos ei lasketa sitä että kärjet kuluu jne..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #23 : 28.06.2012, 09:20:35 »
Veikkaappa kaks kertaa minkä takia kärjellinen toimii varmemmin vuosikymmenien jälkeen kun kärjetön,
jos ei lasketa sitä että kärjet kuluu jne..
Millä perusteella kärjellinen on varmempi kuin kärjetön?
Veikkaan että kuluu nopeammin laakerit kärjellisessä...
Mulla on ollut 18 vuotta käytössä tuo kyseinen kärjetön jakaja eikä ole tarvinnut tehdä ikinä mitään siihen...

144-70

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #24 : 28.06.2012, 09:25:31 »
Millä perusteella kärjellinen on varmempi kuin kärjetön?
Veikkaan että kuluu nopeammin laakerit kärjellisessä...
Mulla on ollut 18 vuotta käytössä tuo kyseinen kärjetön jakaja eikä ole tarvinnut tehdä ikinä mitään siihen...

Ja koska vastauskin tuli tässä samassa viestissä, niin nyt ei "InlineFourin" tarvitse enää haastaa enempää riitaa C:-)

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #25 : 03.01.2014, 15:24:27 »
Meidän postilaatikkoon kolahti uusi 123ignition kärjetön virranjakaja ja mitenköhän tämä härveli kytketään duetin sähköjärjestelmään? Ohjeista ymmärsin että musta miinus johto menee puolan maadotus paikkaan ja sitten punainen 12 voltin johto pitää laittaa akkuvirtaan ilmeisesti puolan ja virtalukon kautta. Ongelma on siinä että puolassa on vain maajohdolle paikka, eli pitääkö tehdä jotain ihme patentteja vai voiko virtapiuhan vetää suoraan virtalukon keskimmäiseen napaan mistä tulee ajon aikana virtaa koko ajan vai siihen starttaus asennon napaan? Apuva, ohjevihkonen Saksan kielellä niin ei siitä kauheesti ole apua. Tarviiko muuten hankkia mitään silikooni tulpanjohtoja vai kelpaako alkuperäiset 60-luvun piuhat? :)
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 17:50:39 kirjoittanut Automasentaja »

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #26 : 03.01.2014, 16:28:24 »
Meidän postilaatikkoon kolahti uusi 123ignition kärjetön virranjakaja ns. "karvalakkimalli" (ei valmiita ennakonsäätöjä). Mitenköhän tämä härveli kytketään duetin sähköjärjestelmään? Ohjeista ymmärsin että musta miinus johto menee puolan maadotus paikkaan ja sitten punainen 12 voltin johto pitää laittaa akkuvirtaan ilmeisesti puolan ja virtalukon kautta. Ongelma on siinä että puolassa on vain maajohdolle paikka, eli pitääkö tehdä jotain ihme patentteja vai voiko virtapiuhan vetää suoraan virtalukon keskimmäiseen napaan mistä tulee ajon aikana virtaa koko ajan vai siihen starttaus asennon napaan? Apuva, ohjevihkonen Saksan kielellä niin ei siitä kauheesti ole apua. Tarviiko muuten hankkia mitään silikooni tulpanjohtoja vai kelpaako alkuperäiset 60-luvun piuhat? :)

Ilmeisesti alkuperäinen "panssaripuola".. Siinä menee suoraan plussa virtalukolle, en ole varma saako siitä puolalta edes otettua plussaa ??? En edes tiedä toimiiko tuo jakaja panssaripuolan kanssa, ei nimittäin toimi jokaisen jakajan kanssa.. Eipä nuo uudet boschin puolatkaan maksa kun muutaman kympin ja niissä ainakin selkeästi plussa ja miinusnavat. :) Ja ohmien kanssa ovat aika tarkkoja noissa kun vaihdetaan kärjettömiin, jossakin on lukenut ettei saisi edes käyttää kärjellisessä käytössä olleen puolan kanssa..
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 16:30:25 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #27 : 03.01.2014, 17:08:24 »
Ehkä sen panssaripuolan voi päästää eläkkeelle ja hommaa uuden puolan. Virtalukoksi sellainen yleismalli jossa on tarpeeksi lähtöjä. Mulla oli sellainen Amazonissa, tietty jos täytyy olla 100% orgis niin täytyy virittää pari diodia ja rele.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #28 : 03.01.2014, 18:59:57 »
Olihan siellä jakajassa ennakon säätöjä valmiina, olisi pitänyt vaan tutkia tarkemmin ::) . Ohjeissa luki että vähintään yksi ohmi pitää tulla esivastusta puolalta niin että voiko sitä mitata yleismittarilla vai tarviiko mun murehtia sitä ollenkaan? Onko tuossa edes esivastusta? Mihin niitä diodeja tarvitaan eikö rele vaan riitä kun tuossa ohjekirjassa on joku kytkentäkaavio jossa on joku rele, diodeja siinä ei varmaan ollu.
Meinasin laittaa kärjettömän siksi kun ei meinaa kostealla kelillä käydä vaan paukkuu putkessa ja käy paskasti kunnes lämpenee kunnolla muutaman kilsan ajon jälkeen. Kesällä tai jatkuvalla pakkassäällä käy ongelmitta. Löyty muuten tommonen ohje englanniksi: http://www.paruzzi.com/pdf/2245.pdf

Poissa hegron

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #29 : 03.01.2014, 19:55:20 »
Hei, vaihdoin myös amazoniin B20 pari kuukautta sitten 123ignitionin jakajan. Ensimmäisen viikon ajoin alkuperäisellä vm68 puolalla. En silloin huomannut suurtakaan eroa vanhaan kärjelliseen jakajaan verrattuna. Uusi jakaja paikallaan tasakaasulla ajettaessa oli peräti pientä nykimistä havaittavissa mitä ei ennen ollut. Vanhan puolan viereen asensin sitten Boschin sinisen puolan, jonka jälkeen vasta huomasi eron vanhaan: tyhjäkäynti parani, moottori vetää paremmin jne ja jopa loikkari kytkeytyy päälle ja pois huomaamattomammin. Bensaakin palaa vähemmän. Suosittelen puolan vaihtamista. Eri ennakkokäyriä kannattaa myös kokeilla. Minulla ei toiminut B20B ollenkaan vaan B20A on pelannut parhaiten vaikka tuplat Su:t paikallaan onkin. Tuo B20B:n ennakkokäyrä on aika jännä: tyhjäkäynnin tuntumassa ennakko on maltillinen ja kun kierroksia nostaa niin se hyppää yhtäkkiä kerralla yli 10 astetta ja sitten lisääntyy taas tasaisesti. Ilmeisesti tuosta johtui tuo havaitsemani nykiminen hiljaa ajaessa..

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy