Nyt piti ihan rekisteröityä ja ottaa osaa tähän säikeeseen kun osui silmiin... Mulla nimittäin kävi jotakuinkin samanlainen tilanne kuin aloittajalla, V70 2.4d -06 218000 km, moottori laukesi tuossa heinäkuun lopussa kesken kiihdytyksen moottoritielle. Vammamekanismi oli jotakuinkin seuraava: ilmeisesti ilmastoinnin kompura oli leikannut kiinni tms jonka seurauksena apulaitehihnasta oli irronnut ohuet suirot jotka olivat lentäneet jakopäähän jumittaen jakohihnan ohjainrullan ja sitten lopulta jakohihna oli hypännyt reilusti pois jaoilta (hihnat olivat kuitenkin kaikki vielä paikoillaan rullien päällä).
Hetken aikaa piti puntaroida erilaisia vaihtoehtoja mitä tässä tekee, mutta päädyin sitten hoitamaan reppanan kuntoon. Alustava lausunto asentajalta oli, että koko sylinterin kansi pitää uusia. Muutamien konsultatiivisten keskustelujen jälkeen tulin siihen tulokseen, että helpoin ja edullisin vaihtoehto olisi koko moottorin vaihtaminen. Loppusumma koko hommalle tuli olemaan reilu 6K€, mutta tässä samassa avauksessa uusittiin sitten myös kytkin ja kaksimassavauhtipyörä. Ilman kytkinremppaa olisi jäänyt reilun tonnin edullisemmaksi.
Moottori tuli Ruotsista (tosin alunperin ostin sen Oili Jokinen Oy:ltä Turusta) 2700€, työt, tilpehöörit ja nesteet merkkikorjaamolla n. 1800€, jakopään osat, vesipumppu, ilmastoinnin kompura, kytkinpaketti ja kaksimassavauhtipyörä n. 1700€ (kaveri töissä varaosaliikkeessä ja sai tehtyä edulliset tarjoukset osille). Kirpaisee ikävästi, mutta nyt ajetaan sitten Volvo reppanalla tappiin saakka
.
Ei riemulla rajaa kun Volvolla ajaa!