Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Rentun Ruusu, 760 Turbo -84

  • 112 Vastauksia
  • 44555 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #30 : 11.07.2015, 15:32:11 »
Takapää alkais olla paketissa. Jotain pientä ääntä sieltä tulee vieläkin jostain, mutta toivotaan hiljentyvän öljynvaihdolla. Positiivisena mainintana autossa on nyt ihan oikeat jarrut. Hitonmoista ulvontaa ne pitää, mutta toivottavasti rauhottuvat ajan kanssa. Jos ei niin sitten taas päätä seinään ja ihmettelemään.

Kuskin puolella näyttää tälle:

Uusi satula, palat ja asennussarja

Repsikan puolella taas tälle:

Pelkät palat ja asennussarja. Tarvis molemmilta puolilta vielä nuo risat rajotinremmit repiä pois.



Tähän lopuksi parit kuvat testilenkiltä





Jos kelit sallii niin tuo putki olis sitten vielä vuorossa tänään. Huomaa jenkkimallin takavalojen reunoissa olevat B9 polttimot. Valaisevat kivasti sivulle.


Pyhtään motelli ja Horsma. Molemmat saaneet paalituomion ainakin kerran ja toisella se on voimassa edelleen. Joskus aikoinaan olleet komeita ja sitemmin vähän rapistuneet.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 18:29:21 kirjoittanut Kalamies »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #31 : 11.07.2015, 19:29:54 »
On se tyly! Jenkkimallin äärivalot takana. Joskus hämmästelin niitä koloja jostain tiiliseiskan valoista. :D
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #32 : 11.07.2015, 21:53:08 »
Ja nyt siinä on tyly saundikin! Tai tylystä en tiedä, mutta aikasemmin kuulosti kutakuinkin traktorille joten on nyt paljon parempi. Homma meni ihan pikkasen pieleen kun alunperin autossa ollutta simons vaimenninta olin kaavaillut eteen sinne missä se olikin, mutta homman edetessä se vaimennin paljastui aikalailla käyttökelvottomaksi. Kuviakaan ei tullut hirveesti räpsittyä likaisilla sormilla, mutta kuva vanhasta rännistä sentäs löytyy.


Nykyinen resepti putkeksi on:
940 downpipe (yllättävän hyvin istuu mitsun dp garretin kartioon)
2,5" suoraa pari metriä ja siihen jatkoksi samaa halkaisijaa oleva ylitys mätänetistä
DynoMax Turbo 2,5" vaimennin
940 Turbon pappamutka noin 60mm halkaisijalla

Yllättävän hiljainen paketti tuosta tuli. Saa mun puolesta jäädä noin lukuunottamatta paria vuotoa jotka tarvii paikata. Tää on tällästä kun parin pukin varassa koetat sorapihalla rakentaa tiivistä putkea.  :buck2:

-Pakoputken uusinta
-Jarrujen kunnostus (poljin menee aika pirun syvälle)
-Äänimerkin rakennus (ralliruorissa ei moista ole)
-Pissapoika on tehoton ja säiliö vuotaa. On muuten myös ihan naurettavan pieni tuo säiliö. Uudemmasta vois ryöstää isomman
-Taka-akselilla jotain isompaa robleemaa. Pidemmän matkan jälkeen jarrukilven ja levynvälistä nousee komia savu. Anturikehä tarvis myös laikata 48->12

« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 18:30:35 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #33 : 12.07.2015, 07:15:15 »
Vielä kun laittaa nuo sisimmät ruudut palamaan parkkeina niin näyttää asialliselta :pomo:
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #34 : 13.07.2015, 20:01:08 »
Jotain sen tapaista olis haaveissa mahdollisesti leiman jälkeen. Otin auton äsken liikennekäyttöön, niin saa isä sitä käydä näyttämässä konttorilla mahdollisiman pian. Itsellä kun ei mitään loman tynkää ole ja kaikki konttorit lauantaisin kiinni täällä.

Äsken taistelin lasinpesunestesysteemin kanssa. Aluksi irroitin pumpun ja annoin suoraan akusta virtaa. Hyvin surrasi ja tönsi nestettä. Seuraavaksi mittasin pumpulle tulevan jännitteen joka oli auto sammuksissa 12,2v. Lopuksi vielä puhalsin koko syysteemin paineilmalla läpi ja putsasin säiliön paskasta. Nyt ei jää muuta vaihtoehtoa kuin surkeat suuttimet. Koetin myös ehostaa vuotavaa säiliötä ja sehän meni melkein hyvin. Nappasin mokoman pöydälle ja muistelin äkkiä kaiken mitä tiesin muovihitsaamisesta (tähän ajatuskupla jossa simpanssi hakaa lautasia...). Turasin säiliön ehjäksi ja koeponnistin kaatamalla vettä sisään. Suuren hämmästyksen saattelemana pönttö piti vedet sisässään. Liimasin sitten poikki olevan täyttöputken takaisin kasaan ja talliin palatessani huomasin pöntön laskeneen vedet alleen. Olkoot sitten noin. Toivotaan ettei tule kuin huomautus...  :facepalm:

Plussa puolena mainittakoon, että paljon vähän epäoleellisimpia osahankintoja on alustavasti sovittuna.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #35 : 13.07.2015, 20:04:21 »
Toivotaan ettei tule kuin huomautus...  :facepalm:
Mulla oli säiliö tyhjänä ja nestettä ei tuu tuulilasille kunnolla, ja tuumas vaan, et kannattaa täyttää tuo säiliö. ::)

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #36 : 14.07.2015, 14:49:09 »
Joo, ei sitä välttämättä "muista täyttää seisonnan jälkeen"  ::)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #37 : 15.07.2015, 18:17:59 »
Lakeshead toi tälläisen rakennussarjan jonka avulla olis tarkoitus saada tähänkin Vaihtesto.

« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 18:31:19 kirjoittanut Kalamies »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #38 : 15.07.2015, 19:10:33 »
Lakeshead toi tälläisen rakennussarjan jonka avulla olis tarkoitus saada tähänkin Vaihtesto.
Itsellä odottaa samanlainen sarja mikä on vielä muutamaa juttua vaille. Laatikko on eri. Tulossa tuohon FL turboon. Laita juttua sitten kun vaihtelet nämä.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa |Jamppa|

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #39 : 16.07.2015, 21:30:48 »
Ei varmaan olisi haitaksi jos tekisit jonkun näköisen ohjeen tuosta operaatiosta? Itsellänikin sama homma edessä ja monia muitakin tuntunut foorumilla tämä kiinnostavan.  :)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #40 : 16.07.2015, 21:35:47 »
Mulla on hyvä ohje: älkää hyvät pojat vaihtako loistavaa AW:ta ainakaan mihinkään kromikeppilaatikkoon  ;)
Accu-modi sissän ja vetoja mikäli AW on muuten kunnossa.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #41 : 16.07.2015, 22:18:22 »
Mä olen vielä liian nuori ajamaan automaattia, joten saan swapata luvalla tuon pois. Kyllähän sen muuten vois jättää, mutta ei vaan ton lootan luonne sovi mitenkään tähän autoon saati omaan ajotapaan. Toisekseen tykkään pitää vetoautoissa manuaaliaskia. Tässä on kuitenkin koukku ja sitä varmasti tullaan käyttämään.  :)

Viimehetken katsastustarkasteluja tehty. Rajotinliinat lähti pois, suihkumassaa suihkittu sinne tänne, akku kiinnitetty räikkäliinalla, lokarin vilkunreiät peitetty varuiksi, Dracot ja ylipienet kesärenkaat pyöräytetty alle. Homman kruunasi siirtokilpien ja kilpiä peittäneiden teippien poisto. Muuten meni ihan hyvin, mutta tepistä jäi karsea liimapinta ja repaleita joita sitten koitin poistaa liuottimella. Liimat ja teipit lähti, mutta niin lähti kilvistä maalitkin. Voi vattu tää on taas tätä mun tuuria...  :D

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #42 : 16.07.2015, 22:46:46 »
Mä olen vielä liian nuori ajamaan automaattia, joten saan swapata luvalla tuon pois. Kyllähän sen muuten vois jättää, mutta ei vaan ton lootan luonne sovi mitenkään tähän autoon saati omaan ajotapaan. Toisekseen tykkään pitää vetoautoissa manuaaliaskia. Tässä on kuitenkin koukku ja sitä varmasti tullaan käyttämään.  :)

Viimehetken katsastustarkasteluja tehty. Rajotinliinat lähti pois, suihkumassaa suihkittu sinne tänne, akku kiinnitetty räikkäliinalla, lokarin vilkunreiät peitetty varuiksi, Dracot ja ylipienet kesärenkaat pyöräytetty alle. Homman kruunasi siirtokilpien ja kilpiä peittäneiden teippien poisto. Muuten meni ihan hyvin, mutta tepistä jäi karsea liimapinta ja repaleita joita sitten koitin poistaa liuottimella. Liimat ja teipit lähti, mutta niin lähti kilvistä maalitkin. Voi vattu tää on taas tätä mun tuuria...  :D
Nyt oli niin hyvä selitys että menköön tämän kerran läpi  :D

Joo, oon muuten kokeillu samaa hommaa kilpien kaa ja kyllä vitutti. Myöskään soodapuhallusta kilpien puhdistamiseen ei kannata kokeilla.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #43 : 17.07.2015, 09:28:49 »
Liimajäämiä kannattaa ensikerralla poistaa esim. Crc, vd40 jne. Öljyillä, tai vaikka ruokaöljyllä. Monesti pehmenee paperi pohjaiset tarratkin öljyllä :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #44 : 17.07.2015, 11:14:02 »
Oli siinä aiheessa iltaa pää jo niin jäässä ettei tullut mietittyä. Tolla samalla liuottimella sulatettiin aikoinaan volkkarista takavalotkin joten ehkä sitä ei olis tarvinnut ekana kokeilla. Onneksi tussilla korjatut kilvet kuitenkin kelpasivat konttorille ja sopivat itseasiassa autoonkin ihan kivasti. :D

Katsuri kuitenkin ihastui autoon ja halusi nähdä sen välttämättä uudestaan. Takajarruissa liian suuri ero ja vasen jarruvalo pimeenä. Töiden jälkeen motonetin kautta asentamaan ja kiireellä konttorille.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron