Autodiagnoosi  Carcom Oy

TAK: Volvo 960 T5 MYYTY

  • 204 Vastauksia
  • 79726 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 960 T5
« Vastaus #15 : 20.12.2016, 15:23:04 »
Noita on tinakoneisiin niin monta laitettu että perus jutut on aika selkeitä.

Tais mennä kaikki tinakoneen anturitkin suoraan?

Poissa Borderline

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
Vs: 960 T5
« Vastaus #16 : 20.12.2016, 15:45:53 »
Volvosi oli kai kaikilla herkuilla ?
Jos aiot säilyttää ilmastoinnin, niin kompuran tila jää ahtaaksi käytettäessä orkkis moottorikorvakoita.
Vaihtoehtona tuolloin esim. https://shop.klracing.se/sv/artiklar/motorfasten-for-rakstalld-5cyl-motor-i-740_940.html
tai http://www.l-m-r.se/p/volvo/740-760/motordelar-48/motorfasten-697/motorfasten-5-cyl-6-cyl-vitmotor-i-volvo-740-760-940-960.html
Nuo kaksi mallia kallistettuun moottoriin ja saatavissa myös pystyasennukseen. Ei ehkä hyvä vaihtoehto M90 ja tuon RN imusarjan kanssa ?

Ja tuo öljypohjan lyhennys kannattaa tehdä noiden keskimmäisten kiinnityspulttien öljypohjan syvennyksen puolelta.
Ei niinkuin liite kuvassani. Tuo tapa aiheuttaa ongelmaa hitsauksessa ja lämpölaajenemissa.
Tarvi jälkilämmittää öljypohjaa hitsauksen jälkeen ettei ongelmia ilmentynyt hitsisaumassa.
Tuon öljypohjan kanssa oli muutenkin huono karma, kun tuli valittua oman varaston tuotteista tuo -92 960 volvon ns. early versio, eli puuttui öljyfiltterin kierre öljypohjasta. Tuli niin touhussaan riisuttua öljynlauhduttimet ym ja asia jäi huomiotta. Noissa uudemmissa öljypohjissa kierre koneistettu pohjaan, eli ei enään lohkossa kuten earlyssä.



Thanks Antti hitsauksesta  -H-
« Viimeksi muokattu: 21.12.2016, 07:33:55 kirjoittanut Borderline »
Volvot: PV 444 -54, Amazon -61, 244 GL -81, 244 GL -85 , 745 TIC -89, 940GLT -91, V70 -98, S80 -08, XC90 -10
+ Buick Special 2dHT -57, Ford Mustang HT 64 1/2 , Ford Mustang GT -94
https://www.garaget.org/Buick57

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #17 : 20.12.2016, 20:30:13 »
Volvosi oli kai kaikilla herkuilla ?
Jos aiot säilyttää ilmastoinnin, niin kompuran tila jää ahtaaksi käytettäessä orkkis moottorikorvakoita.
Vaihtoehtona tuolloin esim. https://shop.klracing.se/sv/artiklar/motorfasten-for-rakstalld-5cyl-motor-i-740_940.html
tai http://www.l-m-r.se/p/volvo/740-760/motordelar-48/motorfasten-697/motorfasten-5-cyl-6-cyl-vitmotor-i-volvo-740-760-940-960.html
Nuo kaksi mallia kallistettuun moottoriin ja saatavissa myös pystyasennukseen. Ei ehkä hyvä vaihtoehto M90 ja tuon RN imusarjan kanssa ?


Tuota ilmastoinnin mahuvuutta en ole ottanutkaan huomioon  :-[ mitä meinaat sillä että M90 ja RN imusarja ei ole hyvä yhdistelmä noiden linkkaamiesi kiinnikkeiden kanssa? Eikö kone kuitekin tule fyysisesti samaan kohtaan, mutta kiinnike eri, vai ymmärsinkö jotain väärin?
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #18 : 20.12.2016, 20:48:15 »
Liekkö joutuu muokkaamaan ainakin imusarjaa ohjaustehostimen seutuvilta?

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #19 : 20.12.2016, 20:54:17 »
Liekkö joutuu muokkaamaan ainakin imusarjaa ohjaustehostimen seutuvilta?
Siitä oli valmiiksi hiottu se kulma sopivaksi, kun ostin Borderlinelta tuon imusarjan. Jos noilla kiinnikkeillä saa koneen myös pystyasentoon, niin luulisi tuon imusarjan sopivan  ???
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #20 : 20.12.2016, 23:33:27 »
Tuota ilmastoinnin mahuvuutta en ole ottanutkaan huomioon  :-[ mitä meinaat sillä että M90 ja RN imusarja ei ole hyvä yhdistelmä noiden linkkaamiesi kiinnikkeiden kanssa? Eikö kone kuitekin tule fyysisesti samaan kohtaan, mutta kiinnike eri, vai ymmärsinkö jotain väärin?
Eikös se laatikko tuu sillon vinoon jos koneen asentaa pystyyn?
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #21 : 20.12.2016, 23:38:14 »
Eikös se laatikko tuu sillon vinoon jos koneen asentaa pystyyn?

Mutta onhan se kutonenkin sielä pystyssä? Jätän suosiolla ilmastoinnin pois, niin sen voi myöhemmin koittaa asentaa mikäli sen kokee tarpeelliseksi  ;D ruotsin puolella tuntuu suurin osa olevan myös ilman ilmastointia 
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #22 : 20.12.2016, 23:42:34 »
Siis eikös RN imusarja mahdu ihan heittämällä takavetoasennukseen ainakin 700 -ja 900 korisissa Volvoissa.
Blocket sivuilla joskus kattelin semmoista.
Eihän sitä konetta tarvii pystyyn nostaa.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2016, 23:44:14 kirjoittanut Eikka »

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #23 : 20.12.2016, 23:50:09 »
Mutta onhan se kutonenkin sielä pystyssä? Jätän suosiolla ilmastoinnin pois, niin sen voi myöhemmin koittaa asentaa mikäli sen kokee tarpeelliseksi  ;D ruotsin puolella tuntuu suurin osa olevan myös ilman ilmastointia

Eikös se kone ole lievästi kallistettu apumiehen puolelle vakiona.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2016, 23:51:47 kirjoittanut Eikka »

Poissa Borderline

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
Vs: 960 T5
« Vastaus #24 : 21.12.2016, 07:31:37 »
Kuutonen orkkiksena kallistettu 960 sarjalaisessa (Huom! edit)
Nuo linkkaamani sivut menee suoraan kallistetun asennuksen korvakkeisiin.
On myös toiset versiot millä kone asentuu suoraan ( unohda tämä omalta osaltasi).

Ari E oli kommentoinut imusarjaa :Liekkö joutuu muokkaamaan ainakin imusarjaa ohjaustehostimen seutuvilta?
Tuosta Joden imusarjasta poistettu jo valmiiksi ne valuknöölit imusarjan etuosasta.
960 ohjaustehostimen säiliössä paluupuolen letkulähtö ikävästi 45 asteen kulmassa alaviistoon ja tämän takia
useat ruottin puolella ottaneet rouheasti palan imusarjan alakulmasta pois.
Minulla tarkoituksena käyttää ohjaustehostimen säiliönä sellaista mallia mihin saa kierteytettyä nipan letkulähdölle
ja käännän suoraan sivuttain koneeseen nähden.

Jode, voin koettaa ottaa joulun jälkeen kuvan omasta imusarjan alapuolesta, niin näet versioni tyhjäkäyntimoottorin
sijoituksesta ja sen liitoksesta.

Niin, ja se kuskinpuolen koneenkorvallista pitää hieman sivellä kulmahiomakoneella huohotinpöntön takia.
 

Tuossa sivukuvassa näkyvät vielä ne imusarjan knöölit vielä paikoillaan ennen poistoa.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2016, 09:27:28 kirjoittanut Borderline »
Volvot: PV 444 -54, Amazon -61, 244 GL -81, 244 GL -85 , 745 TIC -89, 940GLT -91, V70 -98, S80 -08, XC90 -10
+ Buick Special 2dHT -57, Ford Mustang HT 64 1/2 , Ford Mustang GT -94
https://www.garaget.org/Buick57

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #25 : 21.12.2016, 09:09:01 »
- Kytkin, SRE 765 (PUUTTUU!)

-Jode
[/quote]

Jos todella noin järeän asetelman haluat niin sitten kannattaa ottaa AP-Racingin Mustangiin tekemä viriasetelma.
Herkkäkäyttöisempi ja parempi kuin Sachs SRE-765 niin vahvaksi asetelmaksi.
Teräspyörä kaveriksi vaikka alumiinipyörähän se olisi paras.
Vaikka täältä.
https://www.fonecta.fi/profiili/Riihim%C3%A4ki/250644/PO-Metalli+Oy
« Viimeksi muokattu: 21.12.2016, 20:31:59 kirjoittanut Eikka »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 960 T5
« Vastaus #26 : 21.12.2016, 09:12:14 »
Vitos- ja kutos-kone on orkkiksena kallistettu 700 ja 900 sarjalaisessa.

Hetkinen. Deekuhan on aavistuksen kallellaan repsikan puolelle, mutta kutostinakonehan on niin suorassa kuin olla ja voi? Ja vitoskonetta ei 700/900:ssa olekaan?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #27 : 21.12.2016, 09:15:34 »
Hetkinen. Deekuhan on aavistuksen kallellaan repsikan puolelle, mutta kutostinakonehan on niin suorassa kuin olla ja voi? Ja vitoskonetta ei 700/900:ssa olekaan?

Kyllä se kutostinakone on lievästi kallellaan repsikan puolelle. Niin vitoskonetta ei ole ollut koskaan 700 -ja 900 sarjassa alun perin tehtaalta.
200-sarjan Volvoja on tehty vitosdieselillä ja tietty kutosdieselillä.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2016, 09:20:47 kirjoittanut Eikka »

Poissa Borderline

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
Vs: 960 T5
« Vastaus #28 : 21.12.2016, 09:38:14 »
Editoin aiempaa viestiäni koneen kallistuksesta.

Kytkimestä, jos opiskelijabudjetti käytössä, niin 850 T5 vauhtipyörä ja T5 tai T5R kytkinsetti ei välttämättä ole
huono setti käytettäessä M90 vaihteistoa.
T5R kytkinsetin luulisi kestävän sen mitä tuo M90 kestää ?
Toki jos vauhtiksen ja kytkimen mitoittaa tässä vaiheessa "yli" niin on sitten valmiina kun tehomäärä nousee.
Itselläni tarkoitus käyttää vakio T5 koneen perässä T5 kytkintä ja M90 alkulähtökohtana katsastukselle ym.
Volvot: PV 444 -54, Amazon -61, 244 GL -81, 244 GL -85 , 745 TIC -89, 940GLT -91, V70 -98, S80 -08, XC90 -10
+ Buick Special 2dHT -57, Ford Mustang HT 64 1/2 , Ford Mustang GT -94
https://www.garaget.org/Buick57

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #29 : 21.12.2016, 10:58:56 »
Editoin aiempaa viestiäni koneen kallistuksesta.

Kytkimestä, jos opiskelijabudjetti käytössä, niin 850 T5 vauhtipyörä ja T5 tai T5R kytkinsetti ei välttämättä ole
huono setti käytettäessä M90 vaihteistoa.
T5R kytkinsetin luulisi kestävän sen mitä tuo M90 kestää ?
Toki jos vauhtiksen ja kytkimen mitoittaa tässä vaiheessa "yli" niin on sitten valmiina kun tehomäärä nousee.
Itselläni tarkoitus käyttää vakio T5 koneen perässä T5 kytkintä ja M90 alkulähtökohtana katsastukselle ym.

Niin siis meinasit että käytetyt Volvon orggis kytkinkamat löydät jostain. Ei muuten mutta uusilla kamoilla tulee halvemmaksi noilla jälkituontanto-osilla kun Volvon orggiksilla.
Käytettyjä kytkinosia en laittaisi virivehkeeseen.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2016, 20:37:41 kirjoittanut Eikka »

 

Ateho  Elekma