Samppasport  Futurez

TAK: Volvo 960 T5 MYYTY

  • 204 Vastauksia
  • 79742 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #30 : 21.12.2016, 12:30:32 »
Kiitoksia neuvoista! Eli noi Borderlinen linkkaamat vinon asennuksen kiinnikkeet on täysin bolt-on ilmastoinnin, huohottimen ja laatikon suhteen? Tuli myös mieleen, että kuinka ahtaaksi se keula jää, jos sinne tunkee välijäähyn AC-kennon ja jäähdyttimen kaveriksi. Ruotsin puolella nimittäin lähes kaikista oli AC kompura + kenno poistettu  :D pitää tuota vielä miettiä...



Kytkimestä, jos opiskelijabudjetti käytössä, niin 850 T5 vauhtipyörä ja T5 tai T5R kytkinsetti ei välttämättä ole
huono setti käytettäessä M90 vaihteistoa.
T5R kytkinsetin luulisi kestävän sen mitä tuo M90 kestää ?
Toki jos vauhtiksen ja kytkimen mitoittaa tässä vaiheessa "yli" niin on sitten valmiina kun tehomäärä nousee.
Itselläni tarkoitus käyttää vakio T5 koneen perässä T5 kytkintä ja M90 alkulähtökohtana katsastukselle ym.


Tosiaan T5 kiinteän vauhtiksen ja siihen asetelman etsiminen on tuottanut tähän mennessä vain harmaita hiuksia. Järkevintä mitoittaa suoraan vähän yli, niin mm. laatikon päivittäminen on helpompaa, kun vp ja asetelma löytyy.  :) Hintaero ei lopulta ole järin suuri näiden vaihtoehtojen välillä, sillä blingfactoryn setti tais olla noin 700 euroa jos käyttää 960 omaa massalevyä  ;)


Niin, ja se kuskinpuolen koneenkorvallista pitää hieman sivellä kulmahiomakoneella huohotinpöntön takia.
 

Mitä muuten tolle huohotinpöntön letkulle kannattaa tehdä (se mikä kuvassa roikkuu)? Ajattelin itse pistää sen huohottamaan jonnekkin muualle, vai oliko tuossa imusarjassa edes paikkaa sille?  ???
« Viimeksi muokattu: 21.12.2016, 12:39:24 kirjoittanut Jode »
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #31 : 21.12.2016, 19:31:05 »
Mutta onhan se kutonenkin sielä pystyssä? Jätän suosiolla ilmastoinnin pois, niin sen voi myöhemmin koittaa asentaa mikäli sen kokee tarpeelliseksi  ;D ruotsin puolella tuntuu suurin osa olevan myös ilman ilmastointia

Kyllä sen vitoskoneen saa takavetoon ilmastoinnin kanssa, kunhan sotkee riittävästi osia eri Volvon malleista.
Tuossa oma versio aiheesta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17612.msg859330#msg859330

Moottorin kiinnitys on tuon KL Racingin tyylinen, näkyy kuvassa juuri ja juuri.

Ja moottori on alunperin vähän kallellaan oikealle, siten että öljykorkki jää suunnilleen suoraan. Samalla myös M90:n vaihdekeppi jää mukavampaan asentoon ja voinee käyttää myös 960:n omaa vaihteiston takakannaketta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 T5
« Vastaus #32 : 21.12.2016, 20:16:46 »
Jos todella noin järeän asetelman haluat niin sitten kannattaa ottaa AP-Racingin Mustangiin tekemä viriasetelma.
Tätä ei ollut hetki sitten kuulemma enää saatavilla ainakaan US-Partsin/Autoracingin kautta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #33 : 21.12.2016, 20:29:32 »
Tätä ei ollut hetki sitten kuulemma enää saatavilla ainakaan US-Partsin/Autoracingin kautta.

Siis täältä kaikki kamat.
https://www.fonecta.fi/profiili/Riihim%C3%A4ki/250644/PO-Metalli+Oy

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 960 T5
« Vastaus #34 : 22.12.2016, 09:10:17 »
Po-metal ottaa asetelmat US-Partsin kautta, Pasillakaan ei ole asetelmaa.

AP-Racing ei valmista enää kyseistä asetelmaa, syytä siihen en tiedä.


765 aselma pitää sintterillä 900nm, pitäisi riittää aika monelle.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 960 T5
« Vastaus #35 : 22.12.2016, 10:51:02 »
Noista SRE-asetelmista löytyy pitoa rankasti enemmän mitä ilmoitettuna. Oikein shimmattuna toki...  ;)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #36 : 22.12.2016, 11:10:59 »
Po-metal ottaa asetelmat US-Partsin kautta, Pasillakaan ei ole asetelmaa.

AP-Racing ei valmista enää kyseistä asetelmaa, syytä siihen en tiedä.


765 aselma pitää sintterillä 900nm, pitäisi riittää aika monelle.

PO-Metallille on AP-Racing asetelmia tulossa. Se vaan kun toimittaja on italialainen niin ei onnistu ihan hetkessä.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 960 T5
« Vastaus #37 : 22.12.2016, 15:39:44 »
Jännä homma jos niitä sille tulee mutta ei US-Partsille, joka on Suomen virallinen maahantuoja? Nähtäväksi jää.

Itselläni on tuollainen käytössä ja omien koeponnistuksien tulos kertoo noin 1000nm sintterillä.  Ensi kesänä jos rengas pitää menee siitä läpi hieman yli 1100nm.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #38 : 22.12.2016, 16:07:14 »
Jännä homma jos niitä sille tulee mutta ei US-Partsille, joka on Suomen virallinen maahantuoja? Nähtäväksi jää.

Itselläni on tuollainen käytössä ja omien koeponnistuksien tulos kertoo noin 1000nm sintterillä.  Ensi kesänä jos rengas pitää menee siitä läpi hieman yli 1100nm.

Jos oikein muistan niin edellisessä toimituksessa meni 6 kuukautta. Italialaisilla ei ole niin kiire.
Tämä nykyinen satsi tilattu vissiin syyskuussa.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #39 : 31.12.2016, 16:17:54 »
Tällä viikolla projekti on taas hieman edistynyt ja kutoskone lähti purkuun.








Kytkinlevy olikin näköjään jousittamaton koska kaksoismassa vp  :-\ joten sitä en aiokkaan käyttää tulevan asetelman kanssa, sillä on/off kytkin katukäyttöön ei kuulosta kovin kivalta  :D
Pitää koittaa vielä etsiä 850 kovaa vauhtipyörää, niin ei tarvitsisi heti tonnia tuhlata voimansiirtoon. Ensi viikolla pyrin saamaan öljpohjan yms kilkkeitä hitsattavaksi ja sovitan vitoskonetta alkuun 960 omilla moottorin kiinnikkeillä.
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 T5
« Vastaus #40 : 31.12.2016, 16:49:31 »
Jousituksen puuttuminen levystä ei suoraan tee siitä on/offia. Englantilaisessa on "T6" jatkeena jäykkä sintteri -765:lla ja valkeassa jäykkä massalevy -765:llä. Kumpikaan ei ole täysin on/off. Toki sintterillä joutuu olemaan hieman tarkempi liikkeellelähdöissä, varsinkin jos on autotraileri perässä :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 T5
« Vastaus #41 : 31.12.2016, 22:07:35 »
Miulta pitäs löytyä kova v.pyörä vitoseen käypänen. Semmonen malli missä ei oo hampaita vaan reijät. Siis sille kierrosluku anturille. Voin ottaa kuvan jos kiinnostaa.

E: tuon näkönen


« Viimeksi muokattu: 31.12.2016, 22:11:50 kirjoittanut Ökkelö »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 960 T5
« Vastaus #42 : 01.01.2017, 10:37:00 »
Tuo on juurikin oikea tähän projektiin. Vauhtipyörissä on aina poratut reijät ja vetolevyissä ne neliöt.

Kova keskiö kytkimessä ei aiheuta mitään muuta kuin pikku särinät voimansiirrosta, jos vedätetään pienillä kierroksilla. Lisäksi tyhjäkäynnillä saattaa kuulua laatikosta ropinaa.

Liikkeelle lähtöön sillä ei ole mitään merkitystä. 


Itse laittaisin tuon kytkinlevyt joka sulla on ja 765 asetelma. Shimmaa sen vaan kohdilleen.

Sorvauksen voin minäkin tuolle kytkinlevy/asetelma hommalle tehdä mutta pulttijaon muutos asetelmalle ei vielä onnistu( tulevaisuudessa onnistuu)

« Viimeksi muokattu: 01.01.2017, 10:39:53 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: 960 T5
« Vastaus #43 : 01.01.2017, 15:03:57 »
Tuo on juurikin oikea tähän projektiin. Vauhtipyörissä on aina poratut reijät ja vetolevyissä ne neliöt.


Riittääkö toi reikämalli megalle vai joudunko tekemään erikseen triggeröinnin jakopään puolelle?  ???
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 960 T5
« Vastaus #44 : 02.01.2017, 09:28:56 »
Itselläni käytössä käyttöautossa juurikin tuollainen pyörä megan kanssa ja pelaa.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo